[volg] Mijn beste vriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:20

OK, ik lees officieel te snel. Ik dacht echt dat je je enkel gebroken had. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:21

rien10 schreef:

Hahahaha nou gelukkig niet. Heb wel een keer m'n voet kapot gehad, was geen pretje hahahaha

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:27

rien10 schreef:

#metoo

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:09

Marije_1997 schreef:
hannaengolda schreef:
Ik volg dit topic al een hele tijd, maar nooit gereageerd. Vind dat je goed bezig bent en beter naar de mensen om je heen kunt luisteren, dan naar de mensen hier op bokt. (Ondanks dat er natuurlijk misschien wel goede adviezen tussen zitten).

Maar goed, los van al dat gedoe eerder in dit topic, ben ik heel benieuwd hoe je paardje het gaat doen in de toekomst!! :)

Hoorde je eerder zeggen dat hij makkelijk achter het bit kruipt? Toch? Kan ook aan de tanden liggen, dus wie weet is dat wel opgelost na de afspraak met de dierenarts :) Succes!!

Dankjewel!! Leuk dat je wil volgen :)

Hij is meer van het vastpakken en kop de lucht in en door lopen. Los laten is lastig. Snap ik als je gewend bent om je onderhals uit te duwen. Maar tanden checken wil ik sowieso! Hij heeft ook 4 Wolfs tandjes (?) en die gaan er meestal uit ofzo dacht ik. En de kans dat ie haken heeft is ook aanwezig. Beter laten kijken dan niet :) heeft alleen geen haast. Zal nu ook wel druk zijn hahaha

Met dit soort klachten zou ik er wel haast van maken (de check voor zijn tanden). Druk of niet. Ik denk niet dat het eerlijk is voor je grote vriend om nog dik een maand doorgetraind te worden zonder dat je zeker weet dat hij niks in zijn bek mankeert, terwijl hij wel duidelijke signalen afgeeft. De goedzak. Scheelt ook gelijk dat je daarna een goed bit kan gaan uitzoeken, én zijn been gecontroleerd wordt. Maar je hebt idd grote kans dat het januari wordt, daarvoor zou ik wel deze week nog bellen om een afspraak te plannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:38

Hannanas, als je goed leest geef ik aan deze week te bellen :) en wie zegt dat hij iets in z'n "bek" mankeert? Sinds dat ik em heb doet hij het al en het word alleen maar beter, hij laat makkelijker en sneller los. En hij loopt dan lekker over z'n rug.

Een paard heeft trouwens geen bek maar een mond :)

Als emmeloord zegt dat het pas nieuwe jaar word, vraag ik onze eigen da even of hij tijd heeft. Maar dat zie ik morgen wel.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:46

Marije_1997 schreef:
Hannanas, als je goed leest geef ik aan deze week te bellen :) en wie zegt dat hij iets in z'n "bek" mankeert? Sinds dat ik em heb doet hij het al en het word alleen maar beter, hij laat makkelijker en sneller los. En hij loopt dan lekker over z'n rug.

Als emmeloord zegt dat het pas nieuwe jaar word, vraag ik onze eigen da even of hij tijd heeft. Maar dat zie ik morgen wel.

Vaak duurt het wel een paar weken voordat ze tijd hebben voor een complete gebitscontrole + het werk wat eraan vast zit. Die paar weken redt hij nog wel, ik zou in ieder geval Emmeloord laten komen.
En ik denk dat ze niet zozeer bedoelt dat hij iets mankeert, maar mocht hij last hebben van die wolfskiezen in zijn mond (wat begrijpelijk is) en mogelijk haken hebben, dat het wel nodig is dat je deze week nog een afspraak maakt. :) :j

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:50

Leuk paard, wel een bewerkelijke kleur :')
Emmeloord is een super kliniek!
Ben met mijn laatste paard daar ruim 8 maanden bijna kind aan huis geweest vanwege een tussenpees blessure, paardje vond het daar geweldig _O-
Altijd oortjes erop en altijd vriendelijk en kundig personeel!
Misschien een optie om daar heen te gaan?
Ze hebben bijv ook een weegschaal wat leuk is om eens te kijken hoe zwaar hij is en dan eens na een tijdje te herhalen als hij meer in bespiering zit.

In ieder geval fijn dat zijn tanden worden gedaan, al is het maar een welness behandeling, en dat je hem helemaal even na laat kijken.
Dan weet je zeker dat de evt problemen die hij nog kan ontwikkelen een rijtechnische oplossing nodig hebben en er dus geen medische oorzaak is.

Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:55

Woestein schreef:
Leuk paard, wel een bewerkelijke kleur :')
Emmeloord is een super kliniek!
Ben met mijn laatste paard daar ruim 8 maanden bijna kind aan huis geweest vanwege een tussenpees blessure, paardje vond het daar geweldig _O-
Altijd oortjes erop en altijd vriendelijk en kundig personeel!
Misschien een optie om daar heen te gaan?
Ze hebben bijv ook een weegschaal wat leuk is om eens te kijken hoe zwaar hij is en dan eens na een tijdje te herhalen als hij meer in bespiering zit.

In ieder geval fijn dat zijn tanden worden gedaan, al is het maar een welness behandeling, en dat je hem helemaal even na laat kijken.
Dan weet je zeker dat de evt problemen die hij nog kan ontwikkelen een rijtechnische oplossing nodig hebben en er dus geen medische oorzaak is.

Succes ermee!

Ja emmeloord is zeker goed! Ze komen altijd op de stal waar ik sta :) dus komt zeker goed. Helaas heb ik zelf geen vervoer om meneer er heen te brengen.
Ik was sowieso al van plan om hem tegelijk met de gebitscontrole een soort apk te geven.

Volgende week heeft ie een spa avondje omdat we kerstfotos gaan maken, vind ie vast ook niet erg. We doen 's winters altijd rustiger aan met de paarden en pony's, zo ben ik "opgevoed" zeg maar. Dus heel veel arbeid hoeft ie niet te verrichten. Max 20 min 3 keer per week rijden en de rest is vooral veel poetsen knuffelen en trucjes doen hahaha (en natuurlijk moet ie altijd snoepjes hebben)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:15

Gister avond in de koude wind, heeft een vriendin van mij hem weer even gereden. Ze moesten weer even wennen aan elkaar maar het ging super goed.

Ik heb zelf even gekeken naar hoe hij loopt etc. En wat m'n moede rheeft gezien was toch echt zijn on balans. Geen gek iets met z'n heupen/achter benen. Zag nu ook dat hij aardig compact blijft en uit zichzelf al op de achterhand wat gaat lopen. Top paardje :)

Vandaag ga ik even de da bellen en de osteo, die zullen dan binnenkort ook wel langs komen. En ik denk dat hij vandaag weer een lekker verwen uurtje krijgt, want ja het is wel zeer droevig weer buiten :(

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:07

Ik ben ook wel benieuwd naar een recent filmpje onder het zadel! :j :D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:15

Kaitlyn schreef:

Ik ook!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:20

Marije_1997 schreef:

Je bent weer de aardigste thuis zeg!
Geef ik opbouwende feedback zonder dat ik zeg dat hij wat mankeert krijg ik alsnog een sneer van je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:33

Kaitlyn schreef:

Helaas zie je vrij weinig er van als we bezig zijn want ja vroeg donker. En als ik alleen ben gaat dat wat lastig hahaha

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:34

Wat een heerlijk topic is dit zeg !

Je blijft lachen :D :D
Ik weet nu al wat er gaat komen als je een filmpje op bokt plaatst := := := :=

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:41

silvia58 schreef:

Ik denk dat dat de reacties zijn die iedereen krijgt die niet perfect rijd -O-

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:48

Ik snap gewoon niet dat mensen 6 pagina's volpraten over alle dingen die het paard mankeert in het forumonderdeel "In The Picture'. Het enige wat TS geplaatst heeft is een foto van de verdikte pees. Mocht je tips hebben voor haar, stuur haar dan gewoon een privébericht. Als TS aangeeft een gebitscontrole te willen laten doen dan is er wel weer iemand die commentaar heeft dat het niet snel genoeg gebeurd. Laat TS in haar waarde! Het is haar paard en ze mag er mee doen wat ze wil. Ook al is het goedbedoeld, het wordt meestal zo gebracht dat het eigenlijk sneu is dat het paard bij haar terecht is gekomen.. Laten we met zijn alles gewoon wat aardiger zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:55

LiannePuthzy schreef:
silvia58 schreef:

Ik denk dat dat de reacties zijn die iedereen krijgt die niet perfect rijd -O-

En ik ben eerlijk en geef toe dat ik niet perfect rijd :) maar daar heb ik ook nog altijd les en hulp voor.

Maar ach niemand is perfect en iedereen kan leren. Blijven lachen is het belangrijkste. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:56

Afspraak met da staat trouwens voor volgende week vrijdag :) hoop wel dat ze goed begrepen heeft dat de da langs moet komen haha vast wel. Anders vroeg ze wss niet waar hij stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:01

Ketly schreef:
Ik snap gewoon niet dat mensen 6 pagina's volpraten over alle dingen die het paard mankeert in het forumonderdeel "In The Picture'. Het enige wat TS geplaatst heeft is een foto van de verdikte pees. Mocht je tips hebben voor haar, stuur haar dan gewoon een privébericht. Als TS aangeeft een gebitscontrole te willen laten doen dan is er wel weer iemand die commentaar heeft dat het niet snel genoeg gebeurd. Laat TS in haar waarde! Het is haar paard en ze mag er mee doen wat ze wil. Ook al is het goedbedoeld, het wordt meestal zo gebracht dat het eigenlijk sneu is dat het paard bij haar terecht is gekomen.. Laten we met zijn alles gewoon wat aardiger zijn.

Ach laat ze lekker, kan er nu wel om lachen en trek me er ook vrij weinig van aan. Tussen alle vervelende opmerkingen heb ik ook wel goedbedoelde dingen gezien hoor!!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:32

wat een prachtig paardje heb je zeg !
mooie kleur :j

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:58

Leuk beest heb je :D

Bokt kan altijd een mooie mening ontwikkelen van een paar foto's, volgens mij geeft ze aan dat er al een DA naar komt kijken. Volgens mij heeft ze een paard om nog een hoop jaren van te genieten, dus ik denk dat ze er zuinig genoeg op is :')

Veel plezier en succes met je beestje, lekker van genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:21

Annelien92 schreef:
Leuk beest heb je :D

Bokt kan altijd een mooie mening ontwikkelen van een paar foto's, volgens mij geeft ze aan dat er al een DA naar komt kijken. Volgens mij heeft ze een paard om nog een hoop jaren van te genieten, dus ik denk dat ze er zuinig genoeg op is :')

Veel plezier en succes met je beestje, lekker van genieten!

Dankjewel!! Ben er zeker zuinig op. Heeft me genoeg gekost en gaat me ook genoeg kosten (niet alleen geld ook moeite tijd frustraties etx)

Vandaag ga ik hem even een lekker verwen uurtje geven. Bagger weer en koud ahhaha

debberley83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:54

_/-\o_ geniet van je mooie paardje meid! Hoe leuk is dat! (behalve al het poetswerk met zo'n kleur ;D)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:06

Meis, doe het niet, plaats voorlopig geen rijfilmpjes, want ik kan je garanderen, de “beste stuurlui” en de “ramptoeristen” zitten al klaar. Gewoon lekker zelf genieten van je paardje onder het zadel, ook daarvoor heb je de mening van Bokt niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:08

Daphara schreef:
Meis, doe het niet, plaats voorlopig geen rijfilmpjes, want ik kan je garanderen, de “beste stuurlui” en de “ramptoeristen” zitten al klaar. Gewoon lekker zelf genieten van je paardje onder het zadel, ook daarvoor heb je de mening van Bokt niet nodig.

Ga ik ook zeker niet doen :) ik heb voor mijn rijkunsten een hele goede instructrice en vanuit alle hoeken hulp. Daar heb ik zeker niet bokt voor nodig. En rijden kan ik wel, zou een beetje gek zijn als ik dat na ruim 15 jaar nog niet kan hahaha