Mijn paarden kosten teveel geld ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:38

Duhelo schreef:
In België mag je je enige woning niet verhuren. Pas als je in het bezit bent van een tweede kan je een van de 2 verhuren.

Dit klopt niet. Zou wat zijn.

Erzijn gevolgen naar belastingen maar het mag gewoon.

In geval van TS kan het niet gezien de kortingen op de lening. De boete zou te hoog zijn.

Maar het mag wel gewoon.

nurses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:03

Kijk eens op de site van porterenee.nl
Daar staan ook goede bespaartips op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:07

Ga ik zeker doen, dank je wel :)

Dat zal het zijn poes :j Weet niet meer precies hoe het zat, dan moet ik in de papieren kijken, maar weet wel nog dat ze voor de lening vroegen of ik het voor mezelf wilde kopen of om te verhuren want dat maakte een verschil in % en voorwaarden :j

Heb een pb gehad over het zelf mengen van de detox-mix, had nog iemand gelezen die dit deed maar nog geen tijd voor gehad om er verder naar te kijken. Maar zo'n dingen zijn zeker ook een optie als dat kan besparen op de kosten, ben wel gewend vanuit het verleden om vanalles af te wegen en te mengen :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-10-19 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:08

Hoe erg ook, als ik mijn paarden niet kon betalen zonder aan mijn spaargeld te komen, zou ik ze wegdoen... en ik heb ze al jaren en in principe tot hun dood. Maar mijn eigen overleven gaat toch voor. Mits ik alles geprobeerd had natuurlijk.

In jouw situatie: zou zo'n simpel thuiswerkbaantje, bijv pennen inpakken of op advertenties klikken, niet iets zijn om net dat beetje extra binnen te krijgen om het wel te redden?

Overigens vind ik je altijd wel iemand die goed praktisch nadenkt en praktisch sterk is. Dus ik vraag me een beetje af of je wel echt op zoek bent naar praktische tips? :o Of waar gaat het echt om? Om het zoeken van een bepaalde geruststelling, of het krijgen van een bepaalde bevestiging dat het oké is om voor jezelf te kiezen? Dit omdat het me opvalt dat je meerdere topics hebt geplaatst in de lijn van het weinig plezier eraan beleven, dat het te zwaar is, paarden waar je niets mee kunt in volpension, etc. Niets ten nadele van jou maar als ik je nu een beetje "ken" lijk je me best een piekeraar en een perfectionist. En vragen je paarden je om aardig wat zelfopoffering, wat je eigenlijk niet zo goed trekt maar wat je niet goed toe wilt of kunt geven. Ergo: de onzekerheid en het struggelen blijven gaande.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:23

Ts had je mijn bericht nog gelezen over het aanbieden als weidemaatje ?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:31

Ik herken je situatie zeker TS! Ik let ook flink op mijn uitgaven, waardoor ik nu dus geen televisie heb bijvoorbeeld, voor velen onbegrijpelijk, maar ik mis het niet... (wel Netflix)..

Wat je zou kunnen doen is via Euroclix bijvoorbeeld een klein beetje geld bijverdienen? Het gaat dan niet om bedragen per maand maar 2x pj 70,- is zeker haalbaar. Alle kleine beetjes helpen.. Hierbij klik je op reclames, je gebruikt een bepaalde zoekmachine en je vult enquêtes in, prima tussendoor erbij te doen. Ik weet niet of dit ook voor België kan?
Laatst bijgewerkt door Casca op 05-10-19 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:32

little_birdy schreef:
Ts had je mijn bericht nog gelezen over het aanbieden als weidemaatje ?

Pony's van TS zijn dacht ik niet sociaal (niet in als zijn niet lief, maar staan bewust alleen).

Heel eerlijk, wetenschappelijk gezien is detoxen natuurlijk grote stierenpoep. Ik weet niet hoe veel je er paar maand aan kwijt bent, maar dat zou ik er zelf als eerste af gooien.

Verder geen advies, als ik je berichten lees vraag ik me soms wel af of je nu gewoon een gigantische pechvogel bent met je paarden of dat er soms dingen misschien te ver overdacht worden. Ik krijg in ieder geval een halve stress-aanval bij elk nieuwe topic wat erbij komt, wat een zorgen allemaal. Ik hoop dat je er goed uitkomt, succes!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:43

VogeltjeM schreef:
Overigens vind ik je altijd wel iemand die goed praktisch nadenkt en praktisch sterk is. Dus ik vraag me een beetje af of je wel echt op zoek bent naar praktische tips? :o Of waar gaat het echt om? Om het zoeken van een bepaalde geruststelling, of het krijgen van een bepaalde bevestiging dat het oké is om voor jezelf te kiezen? Dit omdat het me opvalt dat je meerdere topics hebt geplaatst in de lijn van het weinig plezier eraan beleven, dat het te zwaar is, paarden waar je niets mee kunt in volpension, etc. Niets ten nadele van jou maar als ik je nu een beetje "ken" lijk je me best een piekeraar en een perfectionist. En vragen je paarden je om aardig wat zelfopoffering, wat je eigenlijk niet zo goed trekt maar wat je niet goed toe wilt of kunt geven. Ergo: de onzekerheid en het struggelen blijven gaande.

Altijd als ik een topic van deze TS tegenkom, zou ik zo naar haar toe willen rennen en gewoon keihard roepen: GENIET OOK NOG VAN HET LEVEN!!! :D
Goedbedoeld trouwens hoor, maar echt waar, al dat piekeren is echt nergens goed voor. :(:) Je maakt alles voor jezelf zo een last.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:48

Oh, jullie hebben zeker allemaal gelijk hoor :j Maar heb gewoon een beetje 'pech' dat ik een pijnlijk lichaam heb, zwaar werk in verhouding en 2 pony's met elk hun eigen problemen. Hoewel het eigenlijk vooral de niet-blinde is die mij kopzorgen bezorgt, de blinde is eigenlijk de makkelijkste :Y)

Als ik de lijst opsom waar de niet-blinde allemaal last van heeft begrijpen jullie wel waar het vandaan komt denk ik. En ik ben iemand die altijd zo goed mogelijk wil zorgen voor haar dieren en het 200% in orde wil hebben en dat ze zich goed voelen en happy zijn. En daar zijn inderdaad veel twijfels over, of het allemaal wel goed genoeg is en ze wel blij zijn. Bij elk signaal dat ze geven dat dit niet zo is start er weer een hele zoektocht en slaat de twijfel weer toe.

Maar gelukkig kan ik er ook nog wel van genieten ;) Alleen open ik daar niet steeds een apart topic over, vandaar waarschijnlijk het contrast.

Tiggs

Re: Mijn paarden kosten teveel geld ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:55

Ik zou voorlopig die 100 euro die je spaart, gebruiken voor je uitgaven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 12:34

Ts, je hebt precies wel wat langs kant staan. Is het geen idee om een deel van de lening vroegtijdig af te lossen en ipv dan korter te betalen, het lagere bedrag te spreiden over dezelfde looptijd als de huidige lening?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 13:40

Zou ik eens kunnen bekijken maar denk niet dat het veel oplost. Of ik nu elke maand zeg maar 200 euro van mijn spaarrekening haal of ik betaal 200 euro minder aan mijn lening komt op hetzelfde neer, met het verschil dat er nu ineens een grote som van mijn spaarrekening weg is en het anders per maand bekeken wordt. Dan denk ik dat ik mij bij dat laatste beter voel.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:49

Tiggs schreef:
Ik zou voorlopig die 100 euro die je spaart, gebruiken voor je uitgaven.

of de helft

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:56

Persoonlijk vind ik dat je er nog best laconiek onder bent. E200,0 per maand te kort komen kan snel naar een groter probleem groeien. Zeker wanneer je onverwachte uitgaven of minder inkomen hebt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:12

Jennyj01 schreef:
Persoonlijk vind ik dat je er nog best laconiek onder bent. E200,0 per maand te kort komen kan snel naar een groter probleem groeien. Zeker wanneer je onverwachte uitgaven of minder inkomen hebt.

Ze komt dit niet tekort, maar ze had hier geen rekening mee gehouden waardoor het geld dat ze maandelijks overhoudt een stuk lager is.

Aan ts, zolang de situatie niet al te lang duurt zou ik het voor lief nemen. Gaat het jaren zo duren zal je prioriteiten moeten gaan stellen of actie ondernemen.
Volgens mij heb je een redelijk vol spaarpotje waarmee je wat mindere maanden mee zou kunnen overbruggen.

Ik zou overigens, ook al had ik geen paarden, niet blijven hangen in een baan die lichamelijk veel van je vergt en onregelmatig is. Waarom zoek je geen baan met meer uren en regelmatigheid en een die lichamelijk beter is vol te houden. Dat lukt niet op vandaag of morgen maar kan wel een doel zijn voor over een aantal maanden.

Extra geld aflossen in het huis zou ik nu niet doen, zolang dit op de spaarrekening staat kan je er vrij over beschikken, eenmaal in het huis kan je er niet meer bij.

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:23

[***] schreef:
Bedoeling is met de fiets naar het werk te gaan, maar momenteel is het alweer donker 's morgens als ik moet vertrekken en moet door het bos dus liever niet ... Zodra het weer licht is 's morgens ga ik dat wel doen, maar dat is ook pas volgend jaar.

Ik kan uit ervaring zeggen dat het gewoon went om in het donker door het bos te fietsen. Ik zou die poging wel gaan wagen, want dit is wel een potentiële gewoonte die je veel zou kunnen opleveren. Vooral als je het nu nog makkelijk fysiek kan en bij fietsen niet wordt belemmerd door allerlei pijntjes.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:33

Pfoe lastig. Ik denk dat er gewoon niet zoveel te bezuinigen valt en je alles al heel zuinig doet. Een nieuw huis en 'opstarten' kost altijd meer in het begin. Je geeft al aan dat je nog veel terugkrijgt, dus daar kan je straks de spaarrekening weer mee aanvullen.
Ik zou wellicht wel eens kijken naar ander werk. Er is overal zo'n tekort aan mensen, zou zo maar kunnen dat je ergens anders meer krijgt en minder zwaar werk hebt.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:42

Ik begrijp je volledig TS. Ook hier net verhuisd, maar nu al in de eerste maand zoveel extra onverwachte kosten en uitgaven; aan de wei, 1 paard voorlopig nog minimaal een maand in het verband waardoor de verband en hooikosten en vlas kosten de pan uit rijzen, auto die prompt net na de keuring lampjes gaat laten branden waar ik mij de tandjes van schrik, hond die niet lekker ging en net zo een hoge da rekening als het paard onderhand. Terwijl je net compleet potje los bent van de verhuizing zelf. Ook geen idee waar ik het allemaal vandaan moet halen, maar blijf maar gewoon bikkelen en hoop op het beste. En ik moet zeggen; het is wel goed voor mijn lijn zo.... ;)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 17:14

Maar kan je niet iets erbij nemen? Flexi job is in België mega gunstig voor de belastingen. Zelfs met 2 dagen per maand kom je al snel op je €150 extra? Bij de bakker, slager, koffie huisje, café,... ? En het woord zegt het zelf, flexi, wanneer jij beschikbaar bent. Zijn super veel zaken hiernaar opzoek want het is voor werkgever ook heel voordelig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 17:24

Als je een vaatwasser hebt, bij kruidvat loopt nog even een actie van vaatwastabletten: 200 stuks (dreft) aan 29.99 ipv 89.99€. Kan je 200 de vaatwasser voor gebruiken en scheelt je €60 in aankoop. Die dingen gaan niet kapot dus wie weet zit je gelijk voor 2 jaar goed.
Wij kopen ook vaak groot in als het 1+1 is van delhaize. Of als er kortingsbonnen van buurtslagers in de bus zitten.
Bij Renmans kan je vleescolli's kopen en bij een aantal hoevebeenhouderijen ook. Dan koop je een grote hoeveelheid ineens aan een goedkopere prijs. Alles per stuk invriezen en je kan een tijd voort.

Wanneer bepaalde groenten in korting of promo staan koop ik ze "groot" in en maak sauzen of soep van, en ook de vriezer in. Bij delhaize kan je tevens punten sparen. Bij 500 punten krijg je een bon van 5€. Die zijn steeds goed lang geldig. Heb je een mindere maand, dan ga je boodschappen doen met die bonnen.

Maaltijdcheques. Zijn heel lang geldig. Heb je een fikse voorraad nodig, spaar ze op en doe daar dan die grote uitgaven mee.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:02

In de Noordoostpolder zoekt iemand een weidemaatje . Zonder verdere basiskosten . Alleen eventuele medische

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:49

Kan je evt kijken of je die sublementen elders goedkoper kan vinden?

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:59

En alleen naar de paarden met de auto, en voor de kortere afstanden (werk, boodschappen) dan een brommertje of een elektrische fiets?

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:26

Ik ga je vanavond even pb-en, ik denk dat je aardig kan besparen op je vitamine E.

En als je nu synthetische geeft gaan ze er qua opname per dosis nog op vooruit ook want dat is natuurlijke.
Ligt eraan wat je nu voert natuurlijk ik zal het je later vanavond even sturen. Uit m'n hoofd €0,15 per 1000UI vit E

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:40

Ofwel doe je uw paarden weg, ofwel je auto, ofwel schrap je iets aan je persoonlijke kosten (vb.: goedkoper eten, geen kledij meer bijkopen, geen internet thuis etc...). Meer kan je niet doen. Enkel jij kan deze berekening maken. Wat je ook kiest, het zal pijn doen en moeilijk zijn.

Ik wil je veel sterkte, kracht en wijsheid toewensen!