Madam hete stoomboot naast de fiets mee genomen. Ze is voor mij sws te klein om te rijden maar ik heb soms iets meer tijd dan mijn zusje. Vaak longeer ik haar maar madam is ook echt super super naast de fiets te hanteren. Even een half uurtje lekker naast de fiets. Bonnie heb ik vandaag laten staan die ga ik morgen wel rijden of longeren
Gister heeft mijn oude pony niks gedaan en mijn jonge pony is gelongeerd door haar bijrijdster.
Vandaag hebben beiden een tandarts behandeling gehad. Bij allebei niet echt bijzonderheden. Ze zijn goed bijgehouden geweest. Nu wat bijgevijld en dan kunnen ze weer even vooruit.
Steffi4
Geplaatst: 15-07-19 22:01
Ik ben vandaag voor t eerst mijn bijrijder gaan verrassen. Wij reden al een hele poos t zelfde bijrijdpaard en ik heb dat paard 3 weken geleden over gekocht, incl bijrijder haha, die mocht gewoon blijven van mij. Maar ik wou haar wel s bezig zien!
Zoontje was mee en samen hebben we de stal uitgemest
Ik heb grondwerk gedaan. Paard vind achterwaarts gaan extreem moeilijk. Hij kan het wel, maar dan met hoofd op standje giraf, zodra ik laag vraag met dat hoofd valt hij op de voorhand. Vraag ik met een zweepje voor de borst om het gewicht naar achteren te verplaatsen, komt dat hoofd weer omhoog. Ben hier nu al een half jaar mee bezig en zie eigenlijk weinig vooruitgang. Hij was ook wat strak en kijkerig en het knopje braaf stilstaan als ik stil sta in plaats van over me heen lopen was ook even stuk, maar die heb ik wel weer kunnen fiksen.
StillAngel
Geplaatst: 16-07-19 08:36
Heerlijk stapritje gedaan met barebackpad en bitloos. (Ze stond alleen voor de foto zo vast).
Ik hoop vanmiddag weer een ritje te maken met Modesta. Aurelia heb ik gisteren heel even gelongeerd en een stukje mee de weg op geweest aan de hand bij ons nieuwe huis.
Groepsles gehad bij de rijvereniging. Bijrijder van mijn oudere pony op mijn oude pony. En ikzelf op mijn jonge pony. Beide pony’s hebben onwijs hun best gedaan en kwamen bekaf thuis.
Het was ongeveer dezelfde les als die ik afgelopen zaterdag met mijn oudje gereden had. Dus ik heb met beide pony’s nu hetzelfde geoefend.
Ik ben wel gehavender thuisgekomen als dat ik heen ging, pony schampte per ongeluk met haar tand langs mijn hand toen ze wat lekker aan wou nemen en dat werd flink bloeden. Evengoed de les kunnen rijden en morgen de huisarts bellen voor een tetanus prik.
Hier de eerste keer gereden na mijn eerste dressuurles (met dit paard en in 12 jaar)en geoefend op wat we toen meegekregen hebben, was pittig! Als afsluiter gewoon lekker een paar kruisjes gesprongen, wat we beiden t liefste doen.
Rondje wandelen. Ik was niet dapper genoeg om op te stappen dus dan maar wandelen en kijken hoe ze reageert. De vorige eigenaren zijn ook met haar alleen op buitenrit geweest. Ze is nu sinds 1e kerstdag bij mij. Maar alsnog ben ik een beetje voorzichig geworden na mijn armbreuk 2 september
Oudere pony heeft wortels en knuffels gehad. Mijn jonge pony niet. Gelukkig staan ze niet bij elkaar op het land en weten ze het dus niet van elkaar
emily17
Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-19 20:34
Gisteren voor het eerst in 9 maanden weer gesprongen. Voor mijn paard was het de eerste keer. Was toch wel spannend maar ging heel goed! Ze pakt het heel goed op dus ik hoop dat we wel ooit wedstrijden kunnen rijden.
Stukje langs de weg gewandeld ... rare vogelgeluiden en toen blaffende hond was toch wel spannend volgens Cas. Toen eten gegeven en vliegendeken en masker op en terug de wei in bij zijn vrienden.