konijntje gedissecteerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:48

Cassidy schreef:
Als iedereen dat nou eens deed, zich ter beschikking stellen, dan hadden we idd geen proefdieren nodig. Operatie mislukt? Jammer dan.

Nee, alle gekheid op een stokje, zo bedoel ik het niet. Maar aangezien er werd gezegd dat ik me ter beschikking moet stellen van de wetenschap (en misschien doe ik dat wel, na mijn dood, opdat "studentjes" even kunnen kijken hoe een mens er van binnen uitziet).

Ik ben trouwens benieuwd naar verdere uitleg van Inge. Ondanks het feit dat we gruwelijk offtopic gaan, ben ik toch wel erg benieuwd naar haar visie op de toekomst.

Gruwelijk offtopic.. tja, we zijn nu toch al bezig *LOL*

Ikzelf wil me ook zeker beschikbaar gaan stellen, alleen moet ik daarvoor eerst 18 zijn aangezien mijn ouders het er niet mee eens zijn Lachen nog even wachten dus, maar dat is zeker niet omdat ik het niet WIL ! Lachen

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:13

Cassidy schreef:
Yellowfish, om even terug te komen op je opmerking waarom we in hemelsnaam nog vlees eten als we het niet nodig hebben om te overleven: de aarde is niet groot genoeg om iedereen van voedsel te voorzien als we allemaal vegetarisch zouden zijn. Een vegetarier heeft meer groenten nodig om het aantal sporenelementen, vitaminen en mineralen binnen te krijgen dan een vleesetende medemens. Een vleeseter kan met minder toe.

Dus als iedereen vegetarier zou worden, zouden we collectief verhongeren Lips are sealed

Dit slaat echt nergens op hoor......de dieren die wij eten ZIJN toch vegetarisch? Die eten dus "ons eten" op (als dus iedereen vegetarisch zou zijn) zodat wij collectief verhongeren als wij hen niet meer eten? Een koe bijvoorbeeld is groter dan de mens en heeft in verhouding dus ook meer "vegetarisch" voedsel nodig dan de mens enzovoortenzovoort. Nope, dat berichtje spreekt zichzelf van alle kanten tegen Haha!

Als iedereen stopt met overmatig nuttigen van vlees wordt er ook (ja, het kan jaren duren) op een gegeven moment wel degelijk minder geslacht. Dat is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, heel simpel.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:37

narretje"]
[quote="Cassidy schreef:
Yellowfish, om even terug te komen op je opmerking waarom we in hemelsnaam nog vlees eten als we het niet nodig hebben om te overleven: de aarde is niet groot genoeg om iedereen van voedsel te voorzien als we allemaal vegetarisch zouden zijn. Een vegetarier heeft meer groenten nodig om het aantal sporenelementen, vitaminen en mineralen binnen te krijgen dan een vleesetende medemens. Een vleeseter kan met minder toe.

Dus als iedereen vegetarier zou worden, zouden we collectief verhongeren Lips are sealed

Dit slaat echt nergens op hoor......de dieren die wij eten ZIJN toch vegetarisch? Die eten dus "ons eten" op (als dus iedereen vegetarisch zou zijn) zodat wij collectief verhongeren als wij hen niet meer eten? Een koe bijvoorbeeld is groter dan de mens en heeft in verhouding dus ook meer "vegetarisch" voedsel nodig dan de mens enzovoortenzovoort. Nope, dat berichtje spreekt zichzelf van alle kanten tegen Haha!

Als iedereen stopt met overmatig nuttigen van vlees wordt er ook (ja, het kan jaren duren) op een gegeven moment wel degelijk minder geslacht. Dat is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, heel simpel.
[/quote]

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:00

Sorry , maar dan ben ik maar egoistisch , ik ga me niet beschikbaar stellen als proefkonijn (sorry voor de woordspeling) , en Romana , ik vind het echt belachelijk , hmm lekker een kijkoperatie om te kijken hoe de lever er uitziet.. yeah right , kan ik niet bij hoor met mijn hoofd laat jezelf toch lekker heel

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:01

SpLaSh_ schreef:
Sorry , maar dan ben ik maar egoistisch , ik ga me niet beschikbaar stellen als proefkonijn (sorry voor de woordspeling) , en Romana , ik vind het echt belachelijk , hmm lekker een kijkoperatie om te kijken hoe de lever er uitziet.. yeah right , kan ik niet bij hoor met mijn hoofd laat jezelf toch lekker heel

Ik neem aan dat je zelf bepaalde limieten stelt ? Lachen
laat jij jezelf lekker heel, laat mij zelf mijn beslissingen maken Knipoog

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:02

Yellowfish"]
[quote="SpLaSh_ schreef:

[/quote]

Oh , dat doe ik ook echt wel , je luisterd wel naar me maar basseert je beslissing toch niet op mijn mening , maar ik ben wel vrij om mijn mening te geven , en dat doe ik dan ook graag , gratis Haha!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:04

SpLaSh_"]
[quote="Yellowfish"][quote="SpLaSh_ schreef:

[/quote]

Oh , dat doe ik ook echt wel , je luisterd wel naar me maar basseert je beslissing toch niet op mijn mening , maar ik ben wel vrij om mijn mening te geven , en dat doe ik dan ook graag , gratis Haha!
[/quote]

Nou dat is nou aardig van je Haha! mijn beslissingen kan ik inderdaad prima zelf maken en zal ik dan ook zeker doen, wel laat ik me van te voren uiteraard uitgebreid informeren, maar ach, he, het duurt nog lang Knipoog

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:06

_inge_"]
[quote="roowz schreef:
MOet ik dat nou ook gaan doen op het groenhorst college barneveld? daar ga ik na de zomer heen:D
Ik zou het niet zo erg vinden, k kan er wel tegen Haha!
(konijnen zijn er echt heel veel hoor, er is best veel overpopulatie, en de dieren lijden er niet al te erg onder (het is een snelle dood))
maar goed..
bye- roowz -

Weet je waar die overpopulatie door komt? Door ons mensen.
Wij vinden al die hobbynestjes leuk. Als iemand een konijntje wil, gaat hij/zij die in de dierenwinkel kopen. Er zijn zat konijnenopvangcentras die vol zitten met van die kleine schatjes.
[/quote]

idd, alsof er niet te veel mensen zijn echt, moet je die ook maar afmaken ?

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:08

Spetterlover"]
[quote="_inge_"][quote="roowz schreef:
MOet ik dat nou ook gaan doen op het groenhorst college barneveld? daar ga ik na de zomer heen:D
Ik zou het niet zo erg vinden, k kan er wel tegen Haha!
(konijnen zijn er echt heel veel hoor, er is best veel overpopulatie, en de dieren lijden er niet al te erg onder (het is een snelle dood))
maar goed..
bye- roowz -

Weet je waar die overpopulatie door komt? Door ons mensen.
Wij vinden al die hobbynestjes leuk. Als iemand een konijntje wil, gaat hij/zij die in de dierenwinkel kopen. Er zijn zat konijnenopvangcentras die vol zitten met van die kleine schatjes.
[/quote]

idd, alsof er niet te veel mensen zijn echt, moet je die ook maar afmaken ?
[/quote]

Als ik die beslissing mag nemen, sommige mensen wel ja Lachen

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:25

Desiree"]
[quote="MarianneR schreef:
[Tsja, en dieren worden nou eenmaal makkelijker afgemaakt dan mensen. Vind ik ook niet leuk, maar zo is het nou eenmaal. Een dier kan niet zelf kiezen wat het met zijn leven wil, dat bepalen mensen voor hem. .
[/quote]
Ik vind wel dat die instelling moet veranderen, en dat kan alleen als er toch tegen in wordt gegaan?

amen OK dan!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:30

Cassidy schreef:

Hier kunnen we natuurlijk ook uit concluderen dat de aarde overbevolkt is (met mensen bedoel ik dan hè Knipoog ).

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:34

Mensen zich beschikbaar laten stellen ... prima idee, die dieren kunnen er zelf niet voor kiezen, mensen wel, dus als mensen dat willen doen, lekker laten gaan. Ik zou het er ook voor over hebben. En al helemaal als ik dood ben ( tja, dood gegaan, niet dood gemaakt ! ) dan mogen ze best een paar " studentjes " op me los laten als ik daarmee dierenlevens kan redden heb ik dat er namelijk graag voor over.

Maarja, dat ben ik dan, niet iedereen denkt er zo over.

Waarom dieren speciaal vermoorden , en mensen die dood zijn zelf laten beslissen ? ( voordat ze dood zijn dan he Clown )
Waarom niet die mensen gebruiken, GEZONDE en ongezonde ( zieke ) mensen, die dood zijn GEGAAN en niet dood zijn GEMAAKT ? Die mensen hebben een leven met eigen beslissingen gehad, zelf hun leven geleid, zij niet geboren voor onderzoek, zoals die beestjes wel zijn, dus WAAROM de keuze aan die mensen laten ?
Gewoon lekker doen, dood ben je toch al.

Ooh, zelf eet ik geen dieren, geen gelatine, alleen scharreleieren, vegetarische kaas uit de natuurwinkel, ik draag geen leer en stel dieren gelijk aan mezelf of hoger, of ik dat nou leuk vind of niet, doe het wel, waarom ? Omdat ik inzie, dat de mens niet meer waard is dan een dier.

En verhongeren doordat iedereen vegetarisch wordt ?
Weten jullie hier wel HOEVEEL planten een DIER eet ? als dieren niet meer voor de slacht gefokt worden, hoeven ze het vegetarische voedsel niet meer te eten, zodat het beschikbaar is voor de mens.
Geen dieren meer in de bio industrie en voor de slacht, alleen voor de hobby, iedereen blij. OK dan!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:37

Maar hoeveel dieren worden er nou DOOD GEMAAKT voor proeven , heel heel heel heeeeeeel weinig Die secties worden gedaan op zelf overleden dieren , en onderdelen halen ze bij het slachthuis vandaan !

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:38

SpLaSh_ schreef:
Maar hoeveel dieren worden er nou DOOD GEMAAKT voor proeven , heel heel heel heeeeeeel weinig Die secties worden gedaan op zelf overleden dieren , en onderdelen halen ze bij het slachthuis vandaan !

Of het er nou veel of weinig zijn, het gaat er om dat het gebeurd.
En ja, bij het slachthuis, dus worden dieren alsnog GEDOOD ten goede van de mens, ik ben en blijf hier tegen.
In mijn ogen zijn er genoeg oplossingen, jammer dat mensen te trots zijn deze oplossingen in te zien.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:40

Chantalleke schreef:
Ik als wijsnues komt weer een beetje terug naar het topic Clown

Over het gebeuren met het konijntje ontleden dat dat zielig is.

Het is niet zielig. Het is zieliger als je als mens met je dier naar de dierenarts gaat maar er is geen dierenarts.
Dus wat is nou zielig?

Als wij mensen konijntjes niet hadden gedomesticeerd dan hadden we de dierenarts daar al vast niet voor nodig. En dit geldt ook voor de overige gedomesticeerde dieren. Tel daarbij op dat veel ziekten 'veroorzaakt' zijn door ons mensen (verkeerde wijze van houden, doorfokken, vol proppen enz) en vraag jezelf af wat de rol van de dierenarts is.

In de natuur zijn geen dierenartsen en die zijn ook niet nodig. Natuurlijk kunnen we dit niet terugdraaien maar het is wel iets om bij stil te staan

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:42

ellenlouise"]
[quote="Chantalleke schreef:

Het is niet zielig. Het is zieliger als je als mens met je dier naar de dierenarts gaat maar er is geen dierenarts.
Dus wat is nou zielig?

Als wij mensen konijntjes niet hadden gedomesticeerd dan hadden we de dierenarts daar al vast niet voor nodig. En dit geldt ook voor de overige gedomesticeerde dieren. Tel daarbij op dat veel ziekten 'veroorzaakt' zijn door ons mensen (verkeerde wijze van houden, doorfokken, vol proppen enz) en vraag jezelf af wat de rol van de dierenarts is.

In de natuur zijn geen dierenartsen en die zijn ook niet nodig. Natuurlijk kunnen we dit niet terugdraaien maar het is wel iets om bij stil te staan
[/quote]

ben het compleet met je eens, dat mensen het veroorzaakt hebben, alles .. alles is de schuld van de mens, de mens veroorzaakt dingen en is te zwak het zelf op te lossen en laat dat doen door dieren.
Terugdraaien kan niet, oplossingen zoeken wel, oplossingen tegen het gebruik van dieren omdat mensen dieren minder waard vinden dan zichzelf. En WAAROM eigenlijk ?

Mensen veroorzaken ziektes, houden dieren op foute/slechte/dieronvriendelijke wijze, en nog vinden ze zichzelf zo veel meer waard..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:04

Lientje"]
[quote="Spetterlover schreef:
ik heb het niet ontleed, er zijn wel duidelijk alternatieven. Ja, die zijn misschien duur om na te maken, maar volgens mij is een dierenleven nog meer waard. Maar zoals ik later al schreef, neem dan in elk geval GEEN gezonde dieren, GEEN dieren die er speciaal voor vermoord worden..

Weet je dat die dieren er ook niet zouden geweest zijn als we ze niet mochten gebruiken om dissectie op te doen?

Hadden ze ook geen k*tleven gehad, zouden ze vast niet erg gevonden hebben

Die konijnen worden daar speciaal gekweekt om dissectie op te doen.

Helaas wel ja

En de keel doorsnijden is een snelle dood, ze zijn al weg voordat ze het goed beseffen, ik vind dat een heel redelijke manier om een dier te doden.

Redelijke manier, onredelijke rede

En ookal ben je maar assistent dan moet je nog weten hoe alles er vanbinnnen uitziet, stel je voor dat de dierenarts zegt dat ge 1 of andere ader moet afklemmen en jij iets heel anders gaat afklemmen.
Wij moeten in de toekomst ook met opperaties gaan helpen dus dan vind ik het toch belangrijk dat je weet hoe alles eruit ziet. En met foto's en zo kan je nooit een heel juist beeld vormen.
[/quote]

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:55

narretje"]
[quote="Cassidy schreef:

[/quote]

Je hebt op zich natuurlijk wel gelijk, biologisch gezien is er een verlies aan energie naarmate je hoger de voedselketen in gaat. Wat je vergeet is de kringloop, er zijn planten die wij niet kunnen eten (gras duh), die worden dus gegeten door koeien en die eten wij weer op. Deden we dat niet, zouden er teveel runderen zijn en dat betekent geen gras en dat is het einde. We zouden natuurlijk tarwevelden op de hele wereld kunnen zetten, maar dan zou de mens het enige dier op aarde zijn. Wanneer we dus allemaal vegetarier werden, kan het vee gewoon uitsterven.

Wat betreft de mensen die zichzelf ter beschikking willen stellen aan de wetenschap: das heel mooi, echt waar. Maar wat heeft een da-studentje daar aan???? Een paard of koe lijkt toch echt niet op een mens, sorry, maar daar heb je dus niks aan.

En de vega's: hebben jullie dieren? Zo ja, waarom laat je daar een DA naar kijken als dat zo'n vreselijk persoon is? Neem dan gewoon geen dier dan zijn er ook geen DA's nodig.

Ik ben een studentje en ik vind het erg dieren zomaar te dissecteren, maar ze zijn meestal volwassen en hebben een fijn leven gehad (geit en hond dan). Ik blijf het erg vinden, maar hoop later wel een goede DA te worden om zo wat voor die beesten terug te doen. Uiteindelijk ga ik ervan uit, dat ik er meer redt dan dood.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:59

narretje schreef:

Er wordt al minder vlees genuttigd. De slagers merken het al.

Even een andere insteek, omdat het dreigt te verzanden in een welles-niettes discussie, met megalange quotes waar niemand meer wijs uit wordt, en men dreigt zich vast te bijten aan het ene konijntje dat voor de wetenschap moet sterven (ja, ook "studentjes" die een keertje willen of moeten zien hoe een konijn er van binnen uitziet vallen onder wetenschap), en de dieren die geslacht worden voor menselijke consumptie.

Dierenproeven zijn nodig voor de wetenschap. Deze discussie heb ik al jaren geleden gevoerd, met verhitte voor- en verhitte tegenstanders.

Ik heb tijdens mijn studie Biologie ook Praktikum Humaanbiologie gedaan.

Tijdens dit praktikum hadden we twee discussies: Het eerste was gedurenden een praktikum waar je onder andere aan hand van chromosomenpreparaten prenatale diagnostiek moest toepassen om te bepalen of een kindje een chromosomale afwijking had (Trisomie 21 of Syndroom van Down, Fragiel X enz.). Natuurlijk kwamen daar ook de nodige discussie met de Arts naar boven over het wel en niet aborteren van baby's. Om reden van chromosomale afwijkingen, of om andere lichamelijke afwijkingen.

Een van deze lichamelijke afwijkingen is in het verleden op grote schaal veroorzaakt door een medicijn met de naam Softenon/Contergan (of Thalidomid in Amerika) zwangere vrouwen kregen dit product voorgeschreven omdat ze leden aan paniekaanvallen en slapeloosheid. Gevolg was dat er door inname van dit medicijn in een vroeg stadium van de zwangerschap, wereldwijd duizenden baby's geboren werden met afwijkingen aan ledematen en wervelkolom. Mensen zonder armen en zonder benen...voor het leven mismaakt en gehandicapt. In Duitsland waren er in de jaren 1958 to 1961 zeker 10.000 kinderen. Maar 2.800 kinderen hebben het overleefd, en allen hadden ze afwijkingen aan armen, benen en oren. Maar 2% aan de organen in de buik.

Bij de ontwikkeling van het medicijn is dit aan muizen en konijnen getest, zonder dat er enige aanwijzing was op mismaakte baby's. Omdat men niet zoveel dieren en verschillende diersoorten wilde gebruiken voor het testen van het medicijn, heeft men nooit verder gekeken dan deze twee diersoorten. Hadden ze de proeven gedaan op Cavia's, dan was Contergan/Thalidome/Softenon als slaapmiddel nooit op de markt gekomen, omdat Cavia's bijzonder gevoelig zijn als proefdieren. .

Thalidomid/Contergan word tegenwoordig als middel tegen kanker, lepra en Aids gebruikt.

Het tweede verhaal vertelde Professor daarop, dat er een jonge zwangere vrouw eens in zijn praktijk kwam, die absoluut tegen het gebruik van dieren in dierproeven was. Ze leed aan hoge bloeddruk, moest daar medicijnen voor hebben, maar weigerde pertinent een medicijn in te nemen dat op dieren was getest.

"Mij best" zei de Professor, en pakte een dik boek van een plank: "in dit boek staan alle medicijnen die nog in ontwikkeling zijn, en die het laatste stadium nog niet hebben bereikt waarin ze op dieren worden getest. Ik kan een van de middelen uitzoeken en aan U geven, maar ik garandeer niet dat het kind gezond te wereld komt"

De vrouw was maar al te graag bereid tot het slikken van medicijnen die op dieren waren getest. Petje af voor haar, omdat ze haar principes opzij zette voor een ander. Omdat ze koos voor de gezondheid van haar kind. Omdat ze accepteerde dat er dieren het leven moeten laten om het leven voor ons beter te maken.

Tegenwoordig nemen we het allemaal als vanzelfsprekend aan. De Jager/Verzamelaarculturen waar we allemaal uit zijn ontstaan hadden respect voor het leven en schoten niet meer dan ze nodig hadden. We zullen nooit meer terug kunnen tot dat niveau. Wat we kunnen doen is respect hebben voor de dieren die hun leven laten voor ons. Omdat het nodig is.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 30-03-04 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:02

Mooi gezegd Cas. We kunnen eigenlijk niet meer zonder.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:10

ellenlouise"]
[quote="Desiree"][quote="MarianneR schreef:
[Tsja, en dieren worden nou eenmaal makkelijker afgemaakt dan mensen. Vind ik ook niet leuk, maar zo is het nou eenmaal. Een dier kan niet zelf kiezen wat het met zijn leven wil, dat bepalen mensen voor hem. .
[/quote]
Ik vind wel dat die instelling moet veranderen, en dat kan alleen als er toch tegen in wordt gegaan?

amen OK dan!
[/quote]

Dit stukje is nou al 2x gequoted en ge-amend, maar als jullie goed lezen zien jullie dat ik het ook niet leuk vind. Ik zou heel graag willen dat die instelling verandert, maar als jullie stelletje wereldverbeteraars nou eens even heel logisch nadenken, weten jullie ook wel dat het leven van dieren helemaal bepaald wordt door mensen. Mensen bepalen wanneer ze worden gedood, wat goed voor ze is, of ze kinderen mogen krijgen en zelfs van welke vader. Dit zijn maar enkele voorbeelden, maar hieruit blijkt dus wel dat de mens zichzelf boven de dieren stelt. Dat zegt niet dat ik het er mee eens ben, zeker niet, maar het is gewoon een feit.

Verder blijf ik het heel naief vinden om te denken dat dierenartsen niet op dode dieren moeten oefenen die daar speciaal voor gedood worden. Je moest eens weten hoeveel jaren er geiten gespaard moeten worden voor èèn jaar dgk-studenten uit bijv. het eerste jaar. En dan heb je ook nog de 2e, en de 3e..enzv. Het is gewoon niet haalbaar. Tuurlijk zou ik het veel liever hebben dat ik op een dier oefen die een fijne dood is gestorven en erg lang heeft geleefd, maar dit komt niet vaak voor. Gevolg als we geen dieren meer doden om op te oefenen (Voor studies en opleidingen tot dierenarts(assistente) dan he, ik heb het even niet over dierproeven)---> slecht opgeleide dierenartsen, waardoor er waarschijnlijk nog meer dieren zullen sterven.

Het lijkt mij toch echt heel erg logisch dat een dierenarts weet hoe een dier en van binnen uitziet, en vaak genoeg heeft geoefend op dode dieren zodat hij/zij geen grote fouten maakt op levende dieren. Modellen kunnen nooit zo goed de waarheid nabootsen!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:17

Sorry, maar het moet er even uit: Amen Sistah!

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:30

Kijk daarom heb ik al lang geleden besloten deze opleiding niet meer te willen.....
Spuiten , bloed ingewanden, je krijgt natuurlijk met een hoop te maken hoor.... Nagelbijten / Gniffelen
Ik vindt het heel knap van je en zoals je al leest hebben veel mensen er bewondering voor dat jij het doet!!!
Knap hoor!!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:59

Ja idd allemaal heel erg zielig voor die konijntjes. Nu zou ik ook absoluut weigeren als ik het zou moeten doen, omdat het niets meer toevoegd aan mijn huidige opleiding.
Vorig jaar studeerde ik nog diergeneeskunde, en ja daar moest je wel. Nooit echt super goed over na gedacht ofzo, je moet gewoon weten hoe een dier er van binnen uitziet! Opzich vind ik het ook niet erg dat dieren hiervoor gefokt worden, als ze maar een goed leven hebben gehad. Wij kregen bijvoorbeeld duiven, rechtstreeks gevangen uit de stad, ivm een ernstig duivenoverschot. Na dat wij er mee klaar waren, werd er nog verder onderzoek gedaan naar de voortplanting ed van deze dieren, om het overschot een beetje in te dammen. Deze dieren werden erna ook nog goed besteed laat maar zeggen
Ik heb niets tegen proefdieren, mits ze goed gehouden worden, en daar schort het hier vaak aan! Verder is het imo ook absoluut niet nodig om het zoveelste medicijn te maken voor bv hoge bloeddruk, waardoor er weer een x aantal dieren moeten sterven..
Ik ben van mening dat heel vele van de proefdieren in nl onnofig lijden, onnodig sterven, en sowieso onnodig gehouden wordt.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:09

Spetterlover"]
[quote="ellenlouise"][quote="Chantalleke schreef:

Dus wat is nou zielig?

[/quote]

ben het compleet met je eens, dat mensen het veroorzaakt hebben, alles .. alles is de schuld van de mens, de mens veroorzaakt dingen en is te zwak het zelf op te lossen en laat dat doen door dieren.
Terugdraaien kan niet, oplossingen zoeken wel, oplossingen tegen het gebruik van dieren omdat mensen dieren minder waard vinden dan zichzelf. En WAAROM eigenlijk ?

Mensen veroorzaken ziektes, houden dieren op foute/slechte/dieronvriendelijke wijze, en nog vinden ze zichzelf zo veel meer waard..
[/quote]

Dus verbeter de wereld en begin bij jezelf? Verward

Als ik het zo lees. Dan willen jullie weer terug in de oertijd. De tijd dat er geen mensen zijn en dat de dieren het te zeggen hebben op de wereld.

Waarom leef je eigenlijk dan nog? Als je alles zo goed voor elkaar wil hebben? Want hier wil je uiteindelijk nog op uit! Verward