Avalanche wegdrukken doet hij zijn rug niet, maar opbollen ook niet. Of een paard niet met zo'n achterbeen kan lopen met een weggedrukte rug durf ik niet zeker te zeggen. Ik wil mijn paard er totaal niet mee vergelijken, maar als je een Totilas neemt, die kon ook zijn achterbeen er enorm onder zetten en toch niet met een opgebolde lange rugspier lopen. Flo is een paard die een heel sterk achterbeen heeft, als veulen al, en die ook erg elastisch is. Ik ben nu bezig om bij het rijden van een overgang vanuit de draf een klein stukje door te zitten voordat ik de overgang maak. Daarin voel ik ook erg goed de momenten waarop hij me "laat zitten" en wanneer niet.
EmptyWords, dank je wel. Ik snap je reactie ook en ik ben het er ook wel mee eens. Ik moet wel zeggen dat er wel momenten zijn waarop hij WEL de hand volgt en waarop die verbinding beter is. Ik zal ook eens proberen om wat af te wisselen in de hoofd/halshouding en regelmatig even de hals laten strekken. Ik denk dat er dan ook al wel verbetering komt.
Maria nee hij heeft niks meegemaakt, hij was alleen even van de leg door wat er gebeurde. Dat maakt hem dan even onzeker. Het was net op het moment dat ik de teugels al over zijn hoofd had en het halster af deed (om vervolgens het bit in te doen) toen hij omdraaide en wegrende. Ik liet de teugels schieten omdat ik er niet op verdacht was. Fractie van een seconde, kan gebeuren. Normaal is hoofdstel aandoen helemaal geen probleem. Was het daarna op stal ook niet trouwens. Ik snap wat je bedoelt met te vaak foto's, maar voor mij is tot nu toe elke keer nog een kleine overwinning en daar ben ik zo blij mee. Zal vast de komende tijd wel wat minder worden als het "normaler" wordt om hem te rijden. 3 maanden geleden liep hij nog weidepaard te zijn en nu mag hij toch echt wel rijpaard genoemd worden. Dat vind ik toch best al een heel verschil in die relatief korte tijd.
hagelslag dank je wel! Ik snap wel dat de reacties heel goed bedoeld zijn, maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd en hoe vaak heb ik er nu eigenlijk op gezeten in die weken? Ik ben ook niet ontevreden hoor, helemaal niet! Ik had niet durven dromen dat we het nu konden gaan hebben over wat we kunnen verbeteren. Eigenlijk helemaal niet dat ik erop zou rijden. Dus ik ben er wel blij mee