Joehoe! Shetlanders erbij gekocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:35

Eline04 schreef:
mcjv schreef:
Nee, je bent te lang. :) Jij vraagt om mening, jij krijgt mening.

Oké. Dat blijft dus wel een mening :') En net was het volgens jou nog een feit? :+

Het is een feit dat jouw benen bijna op de grond komen. Het is mijn mening dat jij te lang bent. Bijdehand hoef je niet te doen tegen mij, hoor. :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:36

Eline04 schreef:
Nu mag ik de 3,5 jarige shet gaan inrijden (Ze is bijna 4, ik spring er pas op vanaf 4 jaar!)

Morgen voor de grap erop... dan is de shet wel heel snel 4 jaar geworden.

Ik zou eens stoppen met allemaal excuses te verzinnen.
Elk goed bedoelde adviezen naast je neer te leggen en te reageren alleen op de posts die in jouw straatje vallen.

Neem gewoon je verantwoording en ga je gezonde verstand gebruiken.

Als je dan al paarden op je 12 heb ingereden snap je ook wel dat je hier niet op moet gaan zitten.
Maar wat versta je onder inrijden....

Toen ik jouw leeftijd had werd ik ook op alles wat nieuw kwam, stuiterde en onhandelbaar was gezet.
Maar dat is geen inrijden. Dat is niet op een vriendelijke manier de basis knopjes erop zetten en bevestigen.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:40

Mijn voeten komen ook niet voorbij zijn knieën, maar ik ben écht wel veeel te groot voor een shetlander!
Dit moet je echt niet willen TS, bespaar de pony dit alsjeblieft..
Ik zit ook niet meer op mijn pony, dit is gewoon zielig!
Afbeelding

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 20:42

Nee, je bent te lang. :) Jij vraagt om mening, jij krijgt mening.
[/quote]

Oké. Dat blijft dus wel een mening :') En net was het volgens jou nog een feit? :+[/quote]

Het is een feit dat jouw benen bijna op de grond komen. Het is mijn mening dat jij te lang bent. Bijdehand hoef je niet te doen tegen mij, hoor. :D[/quote]

Vind het toch knap dat sommige mensen uit een berichtje kunnen zien of iemands voeten op de grond komen :j Maar goed, Ik kom misschien drammerig over ofzo, maar dat is niet zo bedoeld. Ik wil gewoon de redenen enzo op een rijtje hebben, maar blijkbaar is daar iets goed mis mee... :(:)

Dacht dat bokt juist hiervoor bestemd is :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:42

TS, ik heb niet het hele topic gelezen dus misschien ben ik wel de zoveelste die het zegt: ga er alsjeblieft NIET op. En als je wilt gaan mennen met het beestje, zoek dan deskundige hulp. Shetlanders worden enorm onderschat, want ze zijn rete-sterk. Met de verkeerde insteek haal je meer problemen op je hals dan dat je er wat mee opschiet. Concentreer je gewoon op de pony waar je wel op kunt rijden en laat de Shetjes over aan kleintjes of gewoon met rust.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:46

Eline04 schreef:
jolien87 schreef:
Zal ik met mijn 100kg ook eens voor de grap op jouw rug klimmen?

Nou, nou, zo kan ie wel weer. Ik ben maar 36 kg, dus aan gewicht ligt het absoluut niet

Maar het laat wel de ironie van de situatie zien. Je bent te groot voor de pony, period. Daarnaast heb je het over een levend wezen waarvan je zelf al in de OP aangeeft er pas op te stappen zodra hij 4 is. Je stapt niet even voor de grap op een pony die a: te jong is om op te stappen en b: te klein voor jou is om op te stappen.
Je toon komt vrij luchtig over door opmerkingen als 'er voor de grap even op te stappen'. Zoiets doe je niet voor de grap. Of een pony of paard nu 1.05meter is of 1.80 meter, er voor het eerst opstappen hoor je met beleid te doen en komt doorgaans pas nadat je het beest kennis hebt laten maken met het tuig en het idee van gewicht op de rug.

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 20:49

Nou, nou, zo kan ie wel weer. Ik ben maar 36 kg, dus aan gewicht ligt het absoluut niet[/quote]

Maar het laat wel de ironie van de situatie zien. Je bent te groot voor de pony, period. Daarnaast heb je het over een levend wezen waarvan je zelf al in de OP aangeeft er pas op te stappen zodra hij 4 is. Je stapt niet even voor de grap op een pony die a: te jong is om op te stappen en b: te klein voor jou is om op te stappen.
Je toon komt vrij luchtig over door opmerkingen als 'er voor de grap even op te stappen'. Zoiets doe je niet voor de grap. Of een pony of paard nu 1.05meter is of 1.80 meter, er voor het eerst opstappen hoor je met beleid te doen en komt doorgaans pas nadat je het beest kennis hebt laten maken met het tuig en het idee van gewicht op de rug.[/quote]

Hebben weer mensen de topic niet goed gelezen :+ Er hebben bij de vorige mensen al kindjes opgezeten, zonder tuig. Ze is al gewend aan het dekje en de longeersingel. Dus ik denk, ik ga er even op zitten (niet stappen, draven of galoperen, nee alleen zitten) on te kijken of ik echt bij de grond of de knieën komen. Zo ja dan is het gewoon klaar.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:50

Eline04 schreef:
Vind het toch knap dat sommige mensen uit een berichtje kunnen zien of iemands voeten op de grond komen :j Maar goed, Ik kom misschien drammerig over ofzo, maar dat is niet zo bedoeld. Ik wil gewoon de redenen enzo op een rijtje hebben, maar blijkbaar is daar iets goed mis mee... :(:)

Vergeet niet dat velen die hier reageren al járenlange ervaring hebben met het inrijden van beesten. En op basis van wat jij vertelt over de pony en jouw lengte is het niet moeilijk om een beeld te vormen. Er zijn zelfs meerdere foto's in dit topic gedeeld waarop duidelijk te zien is dat ook jij te groot gaat zijn voor de pony.
Als jij 1.50 meter bent maar niet met je benen onder de knieën uit komt, dan moet je wel een enorm lang bovenlijf hebben wat net zo goed niet verstandig is. Helemaal niet voor een pony die nog nooit een stap onder de man of onder het zadel heeft gezet. Hij zou van gekkigheid niet weten hoe hij zijn hoeven moet neerzetten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:54

Eline04 schreef:
(...) (Ze is bijna 4, ik spring er pas op vanaf 4 jaar!) (...)

Lees je zelf ook nog even je berichten na?
Waarom zou je nu ineens niet meer kunnen wachten?

Nogmaals: als jij echt 1.50 meter bent en jouw voeten komen niet onder de knieën uit, dan is je bovenlijf nog altijd te lang voor de pony zodat je problemen met de balans krijgt.
Dit zeggen we niet enkel op basis van wat jij schrijft maar van ervaringen van mensen die al in de paardenwereld zaten toen jij nog niet eens geboren was.

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 20:55

Jolien87 schreef:
Eline04 schreef:

Vergeet niet dat velen die hier reageren al járenlange ervaring hebben met het inrijden van beesten. En op basis van wat jij vertelt over de pony en jouw lengte is het niet moeilijk om een beeld te vormen. Er zijn zelfs meerdere foto's in dit topic gedeeld waarop duidelijk te zien is dat ook jij te groot gaat zijn voor de pony.
Als jij 1.50 meter bent maar niet met je benen onder de knieën uit komt, dan moet je wel een enorm lang bovenlijf hebben wat net zo goed niet verstandig is. Helemaal niet voor een pony die nog nooit een stap onder de man of onder het zadel heeft gezet. Hij zou van gekkigheid niet weten hoe hij zijn hoeven moet neerzetten.

Lees even het vorige bericht :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:55

Lees even mijn laatste bericht. :)

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 20:56

Jolien87 schreef:
Eline04 schreef:
(...) (Ze is bijna 4, ik spring er pas op vanaf 4 jaar!) (...)

Lees je zelf ook nog even je berichten na?
Waarom zou je nu ineens niet meer kunnen wachten?

Nogmaals: als jij echt 1.50 meter bent en jouw voeten komen niet onder de knieën uit, dan is je bovenlijf nog altijd te lang voor de pony zodat je problemen met de balans krijgt.
Dit zeggen we niet enkel op basis van wat jij schrijft maar van ervaringen van mensen die al in de paardenwereld zaten toen jij nog niet eens geboren was.

Wil jij even alles goed lezen voor je reageert? Begint nu vervelend te worden

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:58

Och lieverd, denk je nu echt dat ik zomaar uit het niets reageer?
Dat mijn berichten je niet bevallen, betekent niet dat ze op niks zijn gebaseerd.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:59

Ts, ik heb het hele topic doorgelezen en je komt over als een klein kind dat haar zin wil doordrammen. De Bokkers die hier negatief regeren op je vraag of je op dit ukkie moet gaan zitten, hebben gezamenlijk waarschijnlijk honderden jaren ervaring “in de paarden”, maar je hebt overal een weerwoord op of een excuus voor. Het kan niet. Get over it.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:09

Jolien87 schreef:
Och lieverd, denk je nu echt dat ik zomaar uit het niets reageer?
Dat mijn berichten je niet bevallen, betekent niet dat ze op niks zijn gebaseerd.

:') _/-\o_

Eens met bovenstaande bericht van Ocean_Child.

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 21:35

Ocean_Child schreef:
Ts, ik heb het hele topic doorgelezen en je komt over als een klein kind dat haar zin wil doordrammen. De Bokkers die hier negatief regeren op je vraag of je op dit ukkie moet gaan zitten, hebben gezamenlijk waarschijnlijk honderden jaren ervaring “in de paarden”, maar je hebt overal een weerwoord op of een excuus voor. Het kan niet. Get over it.

Sorry als ik zo overkom. Dat is helemaal niet de bedoeling. Excuses.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:38

Eline04 schreef:
Oke nu gaat het me te ver. Aan gewicht ligt het absoluut niet. En qua lengte (heb meerdere topics uitgeplozen) zit ik volgens de meeste op het randje. Onthoud dat het plan is alleen te gaan inrijden, doorrijden niet.

Jammer dat je het zo leest TS.. Volgens de meesten zit je toch écht (ver) boven het randje en niet net op het randje..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:48

Ts, gefeleiciteerd met de verzorg-gezinsuitbreiding.
Er op gaan zitten is een discussie die we eerder hebben gevoerd, en die je hier nog 10 x kunt gaan zoeken. Heel simpel aan jou de keuze: neem je advies aan, of niet. Gevolgen zijn niet voor jou, maar voor de pony...

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:51

Ga lekker wat anders doen met de pony. Longeren, mennen, lange lijnen, wandelen in het bos, vrijheidsdressuur, grondwerk. Allemaal mogelijk

FlashWolves

Re: Joehoe! Shetlanders erbij gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:57

Elke keer als iemand zegt: "Je bent te lang". Zeg jij dat is een mening. Nee, dat is geen mening. Dat je te lang bent voor een pony is een feit. Ik stap toch ook niet met mn 1.86 op een c-pony

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:25

Jammer TS, dat je zelfs goedbedoelde adviezen niet aanneemt. Mijn reactie heb je compleet genegeerd (evenals die van vele anderen), maar als er ook maar één iemand is die zegt dat het wel kan lijk je die persoon liever te willen geloven.

TS: Verreweg de meerderheid vindt je veel te groot. Te groot, te groot. Niet op het randje. Vraag geen vragen als je de antwoorden niet wilt horen. :n

Edit: Ik snap overigens dat het heftig is om half bokt over je heen te krijgen. Het is ook geen persoonlijke aanval naar jou, hoor. Het lijkt gewoon alsof de antwoorden totaal niet tot je doordringen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 01:45

Nou ja, na al die andere topics van TS, is ze natuurlijk sowieso niet meer serieus te nemen.
Ik heb toch nog altijd het idee dat het een trol is.

En anders moet het een vreselijk irritant, drammerig, betweterig meisje zijn, als ze in het echt net zo is als in haar topics.
Daar ga ik niet van uit, dus daarom denk ik dat TS een trol is.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:19

Ik schaam mij voor alle bokkers die hier zo super heftig reageren. Jullie durven wel tegen een 12 jarig meisje. Helden. Wees trots op jezelf.

Stel. Ts gaat er mee rijden. Of 1 min er op zitten voor een foto zodat ze gericht advies kan krijgen. Laat haar toch lekker. Jullie probleem toch niet? Jullie hebben je best gedaan met advies geven. Aan TS wat ze er mee doet. Je kan niet de hele wereld redden..

TS ik denk dat je prima je shet kan beleren. Eerst lange lijnen zodat je goed stuur erop hebt en op stemcommandos voorwaarts en langzaam laten gaan. Als dat bevestigt is kan je best even inrijden. Gaat ie niet dood aan en heeft heus niet direct atrose of kissing spines. Godzijdank zijn paarden niet van glas. Zou wat zijn... Als je daarna een passend ruitertje vind of gaat mennen is er niks loos.
Ik heb ook mijn 3 jarige shet beleerd. Ja ik was te groot. Nee niet een klein meisje kon erop. Ze ging door de draden. Bokken. Hoofd laag. Ging zelfs liggen en heel hoog steigeren. No way dat ik daar een klein kind op zet. Moedwillig een klein kind in gevaar brengen. Ben gek zeker. Heb 2 weken 3x per weel gereden. Toen braaf. Staat nu in Finland bij een piepklein meisje. Super braaf.

Succes ts. Laat dit topic maar rusten. Dat word toch niet beter

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:41

Ach joh lekker op gaan zitten voor 1x +:)+
Maakt niks uit.
5 cm boven de voorknie is namelijk niet erg, ziet er prima uit +:)+

En iedereen weet toch dat shetlanders sterker zijn dan andere rassen, net zoals ijslanders en daar rijden ook volwassenen op

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:46

Vraag me af waar dit topic naar toe gaat en wat de meerwaarde is.