Slechte kant van je paard toegeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: Slechte kant van je paard toegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 09:49

Het nare dingetje van mijn paard is dat hij zodra hij hooi krijgt, netjes in de hoek bij de deur hij dit DIRECT door de hele box moet sleuren met zijn voorbenen, hij klauwt METEEN al zijn hooi door de hele box....beetje jammer want hij is al kieskeurig met eten , hij is ruim 30 en mist wat kiezen en maakt totaal geen haast met eten....
Dat resulteert in een vlas box met hooi erdoor geroerd.... een kruiwagen vol wat ik steeds kan weggooien...

Hooinet wil ik niet, dat getrek in een onnatuurlijke houding.... dan maar iets meer hooi weggooien.

Verder gaat ie graag aan de wandel...over het hele erf klossen en alles en iedereen gedag zeggen.... de opfok, mede pensionpaarden in andere gangen, de bak inspecteren...en alles op zijn dooie akkertje.
Vroeger bleef hij braaf in de box, al stond de deur de hele dag open maar sinds kort doet ie dit... maar ja, als je 30+ bent mag je nét iets meer dan de rest..... ( ik weet het, heb het zelf verpest)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 09:58

ElCamino schreef:
Het nare dingetje van mijn paard is dat hij zodra hij hooi krijgt, netjes in de hoek bij de deur hij dit DIRECT door de hele box moet sleuren met zijn voorbenen, hij klauwt METEEN al zijn hooi door de hele box....beetje jammer want hij is al kieskeurig met eten , hij is ruim 30 en mist wat kiezen en maakt totaal geen haast met eten....
Dat resulteert in een vlas box met hooi erdoor geroerd.... een kruiwagen vol wat ik steeds kan weggooien...

Hooinet wil ik niet, dat getrek in een onnatuurlijke houding.... dan maar iets meer hooi weggooien.

Verder gaat ie graag aan de wandel...over het hele erf klossen en alles en iedereen gedag zeggen.... de opfok, mede pensionpaarden in andere gangen, de bak inspecteren...en alles op zijn dooie akkertje.
Vroeger bleef hij braaf in de box, al stond de deur de hele dag open maar sinds kort doet ie dit... maar ja, als je 30+ bent mag je nét iets meer dan de rest..... ( ik weet het, heb het zelf verpest)

Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:24

_Nelleke_ schreef:
ElCamino schreef:

[ Afbeelding ]

Of een slowfeeder die wel laag of aan de grond kan :) hooitoy bijvoorbeeld.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:27

Die van mij heeft echt een gruwelijke hekel aan echt knuffelen. Dan wordt die boos :+
Vind ik soms best jammer. Heb een tijdje twee paarden gereden waar je uren mee kon knuffelen. Maar ergens vind ikhet ook wel grappig dat hij dat niet trekt. Ik ben er verder namelijk ook totaal niet van en duw mensen van me weg :))

Daarnaast, en misschien wel zijn naarste eigenschap, is dat die soms best kan bulldozeren. Zo hebben we al een keer een ongeluk gehad. Omdat meneer gewoon doorliep.

Maar buiten dat ben ik echt dol op hem :)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:54

Die van mij is zo'n verwend kreng, ontzettend irritant. Gelukkig al héél veel verbeterd maar nog altijd opletten in de omgang.
^)
Gisteren met poetsen kreeg ze een driftbui omdat ik mijn hand heel zachtjes op haar bil legde om haar een stukje om te zetten. De oren vlogen met Mach3 naar achteren en ik kreeg nog net geen mep. Zucht... :roll:
Toch maar even losgekoppeld van de touwen en haar alsnog gevraagd opzij te gaan. Mokkend gaf ze toe 8)7 Als blikken konden doden :') :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:59

Mijn leasepaard is verzot op eten. Eten gaat boven ALLES. Dus als hij nog hooi heeft in zijn stal moet je hem zijn stal uit sleuren. En als je even gezellig aan het knuffelen bent kan je af en toe een kopstoot verwachten omdat meneer het hooi uit zijn net probeert te krijgen :roll: .

Tijdens het rijden is hij meestal vreselijk lui, en als hij dan eens voorwaarts is, dan is alles eng.

Op buitenrit kan hij ook niet normaal galopperen of draven, en je kan minstens 5 bokken verwachten.

Maar hij is nu wel erg aan het puberen dus dat zou er nog wel uit kunnen gaan.

Maar toch is hij echt mijn beste vriendje! <3

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:19

Queelens, ik ken ze en had zelf thuis ook een horsegraze, werkt ook goed maar dat mag niet van de stalhouder. We mogen geen andere zaken in of aan de box maken.
Ik mocht dan wel een hooinet bij uitzondering maar dat vind ik niet prettig.
En hij krijgt meer dan voldoende hooi dus mest het gewoon uit...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:54

Dat ze bij alles wat loopt op moet kijken als het langs komt lopen. Ze is altijd al erg nieuwsgierig geweest.. :=
Als er een paard of loslopende hond voorbij komt vind ik het wel vervelend, dan is het soms staart in de lucht en maximaal uitsloven :roll:

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:02

Mijn liefste pony die ik al mijn hele leven ken houdt niet van knuffelen. :7

Daarnaast houdt ze heelheleheleheeell veel van eten maar mag ze bijna niks anders dan hooi ivm zeer hoefbevangen gevoelig, levert weleens leuke discussies op :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:13

Lars is een beetje lomp.. En hij heeft huidproblemen waardoor hij veel jeukt en er veel minder goed uitziet dan hij zou kunnen.

Gaya is eigenlijk 10cm te klein :') En ze laat zich niet altijd vangen. Of Nouja dan kost het mij veel moeite.

Rissa is nóg korter en breder dan Lars waardoor ik nog een klein fortuin aan een zadel moet gaan uitgeven. Qua karakter nog niks kunnen ontdekken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:26

Snadrem schreef:
NatasjavE schreef:
Slechte kant van mijn Bella?

Ze denkt niet dat ze de koningin is van de stal, nee ze weet het zeker..

Ze verwacht ook dat iedereen daar naar handelt. Als madam aan komt schrijen dan hoort een ieder aan de kant te springen.

Indien men niet wijkt volgt de blik des doods. Indien mogelijk volgen sancties.

_O- _O- beeld bij :')

:D ja he?

Oh,...en het is een enorme knoeierd. Ze pakt een pluk hooi en werkt dat al kijkend uit het buitenluik op. De helft ligt dan buiten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:36

Nogal extravert paard? :')

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:36

Mijn paard heeft meer slechte kanten als goede kanten, maar toch is ze toch al meer dan 18 jaar mijn paard.

We hebben jaren gevochten met elkaar en hebben echt een haat liefdes verhouding, gelukkig gaat het de laatste 3 jaar steeds beter samen en zijn er meer pieken als dalen, voorheen kenden we hele diepe dalen en weinig pieken.
Maar ondanks alles zijn we vriendinnen voor het leven <3 <3 <3 en zou ik haar echt niet willen missen.

Wat slechte kanten van haar zijn:
-Ze is een chagrijnig blijf van mijn lijf paard, houd niet van knuffelen, poetsen ed. 8)7
-Ze wil niet dat je naar haar kijkt zowel op stal als in de wei als je dat wel doet valt ze je aan. }>
-Ze is snel jaloers. #)
-Ze is schrikachtig voor veel dingen. ;(
-Ze erg autistisch op vele vlakken. 8-)
-Ze ziet alles en het is moeilijk bij de les te houden. :?
-Als ze geen zin heeft in iets laat ze dat duidelijk merken. {:)-:(
-Ze is drammerig. -O-
-Ze heeft asma, snotterd en hoest makkelijk. :7
-Ze heeft een moeilijke rug en een slecht achterbeen/hand. :7
-Ze valt makkelijk af maar wordt ook makkelijk dik. :Y)
er zijn nog meer punten op te noemen maar met deze hebben we het meest te maken

Mijn pony is een heel ander verhaal die heb ik pas een half jaar en die heeft vanaf dag 1 mijn hart gestolen om haar onwijs lieve en koele karaktertje, maar ook zij heeft haar slechte eigenschappen 8)7 ze is b.v. eigenwijs, heeft makkelijk jeuk en wordt makkelijk dik. :Y)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:14

Mijn merrie plast graag op de trailer. Liefst als ze net ingeladen is en ook als je de stang en/of de klep nog aan het sluiten bent... :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:28

Hilli schreef:
Mijn merrie plast graag op de trailer. Liefst als ze net ingeladen is en ook als je de stang en/of de klep nog aan het sluiten bent... :')

Dat we een gezegende trip mogen hebben..... O:) :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:29

Hahahahahha :') een gezegende trip :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:11

Hahahahaha, is dat het, ikke? :))

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:54

Zijn winnaarsmentaliteit :')
Met een buitenrit samen met andere paarden wil hij altijd eerste zijn
In stap geen probleem
Draf hmm moet hem tegenhouden
Maar galop how jom is meer racen dan deftig galopperen :+
We werken eraan maar is een lastig puntje bij Furioso

[

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:58

Mijn merrie haar hormonen }>

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:18

kevinsky schreef:

Of die van jou? }:)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:22

Hahahahha mijn gedachte :')

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:46

ikke schreef:
kevinsky schreef:

Of die van jou? }:)

Hahaha gelukkig lopen we redelijk gelijk. Dus lassen de dan een dag of wat pauze in :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:04

De slechte kant: ze lijkt teveel op mij. Stronteigenwijs, ongeduldig en een vreetzak ;)
Máár dat is ook gelijk weer handig: we begrijpen elkaar in het werk prrrrima!

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:15

Dat hij vaak zo onhandig en lomp is :') waardoor ik nu ondertussen ook al weer 5 weken in het gips zit -O-

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:21

Dat wanneer het etenstijd is letterlijk de hele kudde (op haar mama na dan) het op een lopen mag zetten en liefst zich zo ver als mogelijk van de stal moeten gaan begeven. Doen ze dit niet mogen ze van haar platte oren, vieze blik, ontblote tanden en een paar achterhoeven verwachten.

Ze laat toch zo graag weten dat ze tweede in rang is. :roll: