Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xRoossie95 schreef:Lekker ding in de spiegel![]()

laraxXxemma schreef:Ooh ziet eruit als een fijne plek!
Maar dat hoort erbij haha.
Hij staat ongeveer tot aan zijn knieeën in het stro, echt fijn. Daarnaast een binnenluik en een buitenluik, wat je naar keuze open en dicht kan doen. Alle stallen hebben eenzelfde soort naambordje hangen, dus ik denk dat ik die binnenkort ook op mijn stal krijg!
Hij krijgt nu dus op de gok gevulde bakjes.
En voor een relatief grote stal vind ik het nog erg rustig, sommige avonden zijn er wel meer mensen maar ook dan zijn er vaak maximaal 3 mensen in de bak. Aankomende zaterdag hebben we onze eerste les weer gepland staan! Ben erg benieuwd 
Ik zie hem bijna dagelijks, dus dan is het wat moeilijker te zien. Maar ik heb het idee dat hij echt een beetje bovenlijn begint te kweken. Gelukkig maar. Komende periode willen we daar nog harder aan gaan werken, we hebben ruim genoeg springmateriaal op stal dus meneer gaat op balkjestraining
Laatst ook even de buitenbak geinspecteerd. Heerlijk zo'n 20x60m bak zeg, ik ben dat helemaal niet gewend! Vooral fijn om hem in galop te zetten, dan kan ik hem net die extra 20 meter rechuit rijden voordat we weer moeilijke bochten moeten inzetten haha. De losgooibak is ook erg fijn, die is 20x30m en daarin kan hij lekker uit zijn plaat gaan als het moet. Hoewel hij dat schijnbaar ook in de paddock doet hoorde ik van een stalgenoot 
Om vervolgens in de stal ook nog een verrassing te krijgen..

Nee zonder gekkigheid, absoluut een rib uit mijn lijf maar dat hoort erbij natuurlijk. Als service een paar zwarte beugelriemen erbij gekregen, want hij kon mijn bruine riemen niet aanzien
Mijn oude dressuurzadel (Tribal) ingeruild voor deze, waar ik echt een stuk fijner in kan zitten. Het is even enorm wennen, maar ik zat gelijk een stuk rechterop. Finn beweegt er ook prima onder, veel schoudervrijheid! Hopelijk snel wat beeldmateriaal
Foto had ik even snel gemaakt na het uittesten van 3 verschillende zadels, dus niet echt een hele goede foto haha
Ik weet helaas echt heel weinig van hem, hij is ingeschreven bij de Irish Cob Society dus we vermoeden dat er wel ergens ver weg een beetje Tinker in zit
Ik zal zijn paspoort eens goed doorkijken, misschien staan er contactgegevens in van oude eigenaren! Met Zara is het mij toen ook gelukt om alles uit te pluizen
Hij heeft een beetje een hartjesvormige kont, heel typisch.
Ze vond zijn bewegingen heel typisch voor een pony die alleen maar door kinderen is gereden voorheen en vond dat dus ook niet schokkend. De behandeling vond hij erg lekker volgens mij, af en toe even moeilijk wel
Ik kreeg ook nog complimenten over zijn bespieringen, ze vond zijn spieren op de kont en hals erg mooi. Al met al eigenlijk heel positief! Ze komt over 3 weken terug om hem nogmaals te behandelen en ze verwacht dat dat eigenlijk al genoeg is. Hij moet gaan leren zijn bekken op de juiste manier te kantelen en dus het gebied achter het zadel juist te gaan gebruiken, zodat hier uiteindelijk ook spieren op kunnen komen
Uiteindelijk zal zijn achterbeen dan ook krachtiger worden! Als tip meegekregen om wat meer balkjes te gaan meenemen in de training en dat doen we zeker.
). Vooral op rechts was hij erg strak en wilde hij niet loslaten, laat staan buigen naar rechts. Dat soort dagen horen er ook bij en dat geeft verder niks, hoewel het natuurlijk voor beiden heel frustrerend kan zijn. Ik ben lekker gaan werken aan tempowisselingen in stap en draf, hij kan heel langzaam draven en dat misbruik ik mooi. Van het langzame tempo rijd ik hem ook even een stuk goed voorwaarts, dan weer het gewone draftempo en weer langzaam etc. En dit wisselde ik af met de stap en tempowisselingen in stap. Ook nog wat progressieve overgangen meegepakt. Daarnaast ook veel voltes rechtsom en wisselen in zijn hoofdhalshouding. Aan het eind voelde hij al een stuk losser en konden we fijner door de baan. Daarna begon het te regenen dus zijn we verhuisd naar de binnenbak 

Na de behandeling mochten we even niet rijden en enkel rustig longeren, helaas gooide het slechte weer roet in het eten. We mogen enkel buiten longeren in de daarvoor bestemde losgooibak (aka zwembad) of de longeercirkel (heel zwaar). In die dagen heb ik hem dus maar aan de hand gestapt en toen het wat droger was wel rustig gelongeerd. Daarna zag ik ineens dat zijn been kaal werd, heel vreemd. Twee dagen later was ook ineens de binnenkant van het been kaal en daardoor vertrouwde ik het niet, dus stond de DA op de stoep. Die kon eigenlijk ook niet echt aangeven wat het was, hij had namelijk geen jeuk of pijn. Gekozen om te behandelen met mokzalf met antibiotica etc, dus een pot opgehaald op de praktijk. Gelijk behandeld en de volgende dag zag het er alweer netjes uit. Leek wel wondermiddel
Wat het nou uiteindelijk was zullen we nooit weten, maar het gaat mij erom dat het er weer goed uit ziet.
De galop gaat inmiddels zo gigantisch fijn dat ik hem zelfs kan schakelen in galop!
Alleen een vergelijkingsfoto:
Ik heb het idee dat vooral zijn kont nog een beetje achterblijft qua bespiering, aan de voorkant begint hij mooi bij te trekken vind ik.