Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar ik volg dus!
Isabel_k schreef:Ik was in eerste instantie ook niet van plan om met voerbeloningen te werken, maar enkel voor druk loslaten als beloning, en een aaitje en lieve woordjes deed Aliaa haar best niet voor.Zeker! Ik ben er normaal geen fan van, maar soms moet je ook leren loslaten.
Sinds ik met een voedselbeloning begon te werken, zijn we met sprongen vooruit gegaan.
Gimme_Joy schreef:Ik zie je volgtopic nu pas...maar ik volg dus!

Retjethorse schreef:Isabel_k schreef:Ik was in eerste instantie ook niet van plan om met voerbeloningen te werken, maar enkel voor druk loslaten als beloning, en een aaitje en lieve woordjes deed Aliaa haar best niet voor.Zeker! Ik ben er normaal geen fan van, maar soms moet je ook leren loslaten.Sinds ik met een voedselbeloning begon te werken, zijn we met sprongen vooruit gegaan.
). Ze vond het heel geinig om dat commando gewoon te negeren bijvoorbeeld en de druk moest hoog opgevoerd worden voordat ze achteruit ging. Als ik meestap, dan gaat het wel vlot. Nu heeft ze genoeg aan het commando en lichtjes met mijn vinger schudden om achteruit te gaan.

Voor het eerst in mijn 14 jarige paardenbestaan heb ik een frontriem met glitters.
Joep kan de komende periode helaas niet mee, omdat wij in het staartje van een droes besmetting zitten.
), maar ik merk en zie dat er steeds meer paarden gefokt worden die hoog in het bloed staan. Prachtig natuurlijk, maar ik zie dat die een ander management nodig hebben. Er komen steeds meer hoog in het bloed staande paarden, want die zijn populair en worden veel gebruikt in de sport (wat nu ook populair is). Veel recreatieruiters komen daarom ook thuis met een bloederig paard. Ik wil mensen hierbij ondersteunen door in hun eigen kracht te gaan staan en zo het paard een stabiele basis te geven. Ook als die basis er eerst niet was. Want ik heb gezien dat het écht kan. Mits die basis goed zit.
Maar doordat de huid op een 'nieuwe' manier in beweging wordt gebracht op de plekken waar je de steen gebruikt, komen er afvalstoffen vrij. Dus ik dacht: "Hey, mijn paard slaat te veel afvalstoffen op in de manenkam en staartwortel. Daar is de zomereczeem. Als ik dat door een professional laat bewerken, laten die stoffen los wat minder jeuk geeft." Dat hoop ik dan, want ik heb het nog nooit gedaan of laten doen. Maar ik denk dat het het proberen waard is. Baat het niet, dan schaad het niet.