Gimme_Spurs schreef:Mooi paardje heb je daar Canisia!![]()
Ik vind hem behoorlijk vooruit gegaan in bespiering! Inderdaad wat compact gebouwd, maar misschien niet eens erg aangezien hij lastig op gewicht blijft. Ik vind dat hij zijn staart mooi draagt! En een echt western type, mooi hoor!
Joy is heel ziek geweest in de winter (koliek en daardoor operatie en opname). Ik persoonlijk vind het niet een probleem als ze iets schraler is, dit ivm de druk op de pezen en gewrichten. Nu we richting de show in juni gaan, ga ik haar weer bijvoeren en zal ze wat meet massa krijgen. Dat zal door het land ook goed komen, dit was half augustus vorig jaar:
Stijl in de knie beaam ik. Dit is toch een beetje de all round/halter bloedlijn die erin zit.
Oh wow, nou dan heb ik niks gezegd. Jeetje die ziet er super uit dan zeg na zo'n heftige gebeurtenis.

Aja dat is inderdaad een achterbeen stand die je in de halter/pleasure paarden veel terug ziet. Bij sommige wordt tegenwoordig echt veel te ver naar discipline doorgefokt. Maarja dat is met alle sporten en rassen.
Ga je met haar ook de Halter shows in? Leuk merrie'tje!
Bedankt, ik heb inderdaad ook wel uitgezocht op zijn compactheid. Met zo'n lange rug poppetjes arabier heb je niet zo veel te zoeken in de western. Of uberhaupt onder het zadel. Voor het goeie wil ik hem nog net wat verder, zodat hij wat meer reserves heeft voor het wedstrijd seizoen. Maar is lastig erop te voeren.
@little_birdy, bedankt. Bij Arabieren wordt vaak aangenomen dat ze 'mooi' rank en slank horen te zijn, maar een groot deel van de arabieren is gewoon flink onbespierd. Ze hebben over het algemeen wel aanleg om minder snel dik te worden qua vet en meer aanleg voor 'duur' spieren (lange dunne). Wil je ze heel houden moeten ze gewoon zoals elk ander paard goed over de rug lopen en kortere kracht spieren krijgen. Alleen zijn ze door de fok tegenwoordig meer op show gericht helaas, waardoor het lastig is ze rij techisch goed rond te rijden. Maar dat even terzijde

Mooie Merrie heb je! Ik houd wel van zo'n bovenlijn. Compact, rond. Zit nog ietsie zware onderhals op en mag nog meer in draagspieren, die zie je iets minder ontwikkeld. Maar aan de bovenlijn nek zie je dat je het dragen en achter->voren rijden wel al goed aanspreekt. Misschien ietsie teveel buikvetjes, maar die zou ik er dmv krachttraining rijden afrijden en niet door minder voer of langer te rijden.