[VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 16:33

luxx schreef:
Je topic met veel plezier uitgelezen, leuk dat je er weer bent! Ik volg dus ook mee.

Vroeg me af wat je moet doen wanneer er ineens een (hongerige) beer op de track staat? Zijn er wel eens incidenten met beren? Dat er paarden die in de wei staan aangevallen worden of iets?

Toen ik net aankwam in juli liep er een beer op de ranch. Als je ze tegenkomt rennen ze eigenlijk altijd weg. De paarden zijn er aan gewend, en die kijken niet anders dan naar een hond of een hert.
Als de beer niet wegrent, hebben we altijd bear spray bij ons, maar nog nooit nodig gehad. Als we twijfelen of de beer te brutaal wordt, bellen we de wildlife diensten die gaan beoordelen of de beer echt gevaarlijk is. Sommige toeristen voeren de beren, waardoor de te brutaal of zelfs agressief worden. In dat geval moet een beer soms helaas afgeschoten worden.

De beer van de ranch hebben we al een tijd niet meer gezien. Dus ik denk dat die hogerop bessen aan het zoeken is :)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:14

eilleen333 schreef:
95Ellen schreef:
Wat leuk dat je als guide werkt :) prachtige foto’s <3
Doe je nou heel veel hetzelfde beginnersrondje of zijn er meerdere routes die je kunt doen? En heb je vooral beginners of ook veel gevorderdenritten? Kom je eigenlijk een beetje aan draven en galopperen toe op zulk terrein?

Ik heb het richtingsgevoel van een stoeptegel, dus ik doe de trails van max 2 uur, omdat ik dan zeker weet dat ik ook weer op tijd thuis ben, haha!
Gister voor het eerst ervaren ruiters mee gehad, dus dan kunnen we hier en daar een sprintje trekken en ook de spectaculairdere trails meepakken. Die zijn beste steil, dus dat kan alleen als mensen goed uit het zadel kunnen komen, wat voor beginners niet altijd meevalt. Met beginners pak ik een andere trail, ook spectaculair, alleen geen galop steil omhoog dan.

Hahaha ja dat kan ik me voorstellen dan.
Leuk met de ervaren ruiters, klinkt echt heel gaaf! Wij hadden destijds een rustig stapritje want m’n vriend zat pas voor de tweede keer op een paard :p maar daardoor extra de tijd om van de prachtige omgeving te genieten <3 vond Gonza ook echt een heel fijn paardje. Moest wel even wennen aan de western rijstijl :p ik viel toch ongemerkt wel snel terug op druk op de teugels als je wil remmen etc. Jammer dat het zo ver weg was, had wel elke week willen komen rijden :D

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 00:15

Ohhh ik ben jaloers dat je als "zooo vaak" bent geweest haha. Ik wil volgende zomer graag gaan, dus daar ben ik nu werk van aan het maken. Maar beetje stomme vraag misschien, kan gewoon een mailtje in het Nederlands sturen? Mijn engels is op zich wel goed, maar schrijven is toch altijd wel lastig dus doe het liever in het Nederlands.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 02:23

Jeroeleke schreef:
Ohhh ik ben jaloers dat je als "zooo vaak" bent geweest haha. Ik wil volgende zomer graag gaan, dus daar ben ik nu werk van aan het maken. Maar beetje stomme vraag misschien, kan gewoon een mailtje in het Nederlands sturen? Mijn engels is op zich wel goed, maar schrijven is toch altijd wel lastig dus doe het liever in het Nederlands.

Ik zou het zelf in het Engels doen. Heb ik destijds ook gedaan. Dan kan je ook meteen laten zien dat je wel Engels kan. Het blijft natuurlijk wel een ranch in Canada, en bijna alle gasten worden toch in het Engels aangesproken.

P0lly

Re: [VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:07

Oke, dankje voor de tip! Zat zelf heel erg te twijfelen haha
Hoe ver van te voren heb jij steeds je tickets geboekt, of gewoonde prijzen in de gaten houden, wat ik nu aan het doen ben?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 20:00

Jeroeleke schreef:
Oke, dankje voor de tip! Zat zelf heel erg te twijfelen haha
Hoe ver van te voren heb jij steeds je tickets geboekt, of gewoonde prijzen in de gaten houden, wat ik nu aan het doen ben?

Het eerste jaar had ik last minute (was duur). Tweede jaar vloog ik begin juni en heb ik in januari geboekt (stuk goedkoper). Dit jaar heb ik in januari geboekt, maar moest ik in juli vliegen, dus dat was weer iets duurder.

Ik vlieg zelf altijd met KLM, is wel wat duurder, maar ik hou wel van het comfort en de service en ze hebben redelijk eten. En het is een directe vlucht met een fatsoenlijke aankomsttijd.

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:08

Ja ik heb inderdaad veel vluchten bij KLM gezien, dus denk dat ik daar ook wel voor ga. Vanaf welk vliegveld vlieg jij dan en waar land jij? ik heb nu gevonden van Amsterdam naar YVR Vancouver international airport, maar vanuit daar is het nog best een stuk naar de ranch..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 05:23

Jeroeleke schreef:
Ja ik heb inderdaad veel vluchten bij KLM gezien, dus denk dat ik daar ook wel voor ga. Vanaf welk vliegveld vlieg jij dan en waar land jij? ik heb nu gevonden van Amsterdam naar YVR Vancouver international airport, maar vanuit daar is het nog best een stuk naar de ranch..

Ik vlieg altijd vanaf Amsterdam.
Edmonton (YEG) is het dichtst bij Valemount. Dat is dan nog 500+ km, dus een uurtje of 6 rijden. Vancouver is 8 uur dacht ik. Je hebt ook vliegvelden dichterbij, maar dat is niet internationaal, dus dat is vaak erg duur, slechte aansluiting en gedonder met je bagage.
Er rijden wel bussen van edmonton naar Jasper, en vanaf daar evt treinen. De bus van Edmonton naar Valemount bestaat helaas niet meer. Het OV in Canada is bijzonder. De trein kan zomaar drie dagen vertraging hebben, haha!

Weet niet hoe en wat ze het volgend jaar doen met workers. Ik ben er zelf sowieso weer, maar ik val niet echt meer in de categorie worker :D
Dit jaar blijf ik waarschijnlijk tot eind november. Dan ga ik in december mijn dierenarts diploma ophalen en flink werken om mijn licentie voor Canada te kunnen halen, en dan hoop ik komende zomer als dierenarts bij te kunnen klussen hier. Het is nu zo jammer dat we toch nog een arts moeten bellen om medicijnen voor te schrijven, terwijl ik qua kennis van de paarden meer in huis heb dan de artsen hier, haha! Dus het zou leuk zijn als ik dat volgend jaar allemaal zelf kan/mag regelen.
Maar natuurlijk wil ik ook zoveel mogelijk op de ranch zijn! <3

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:09

Oké dankjewel voor de info. Heb mn mail net af, ga m straks even sturen! En dan hoop ik dat als het allemaal lukt ik volgende zomer naar Canada kan komen :) Super tof wel dat je er zoveel bent en er zoveel kan doen zeg.
Ik zit zelf een beetje te twijfelen over hoe lang ik zal gaan, en of ik naast dat ik op de ranch kom ook nog wat wil backpacken. Dus daar moet ik echt nog even goed over na gaan denken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 04:47

Jeroeleke schreef:
Oké dankjewel voor de info. Heb mn mail net af, ga m straks even sturen! En dan hoop ik dat als het allemaal lukt ik volgende zomer naar Canada kan komen :) Super tof wel dat je er zoveel bent en er zoveel kan doen zeg.
Ik zit zelf een beetje te twijfelen over hoe lang ik zal gaan, en of ik naast dat ik op de ranch kom ook nog wat wil backpacken. Dus daar moet ik echt nog even goed over na gaan denken.

Bedenk je ook goed dat je voor ranchwerk officieel wel een werkvisum nodig hebt. Ik was vorig jaar hier zonder visum, maar dat is wel een risico. Je kan bij de grens worden teruggestuurd als ze erachter komen dat je gaat werken. En hier valt vrijwilligerswerk ook onder.
Dus je moet of een goed verhaal hebben, of een werkvergunning.

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:32

Dan ga ik dat nog even uitzoeken.
Maar jij bent wel steeds echt een paard maanden geweest toch?
Bij mij is zou het gaan om 3of 4 weken, dus qua verhaal is het dan denk ik best geloofwaardig dat ik gewoon op vakantie ben.
Eerst maar even de mail afwachten en kijken of het allemaal doorgaat

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 07:39

Jeroeleke schreef:
Bij mij is zou het gaan om 3of 4 weken, dus qua verhaal is het dan denk ik best geloofwaardig dat ik gewoon op vakantie ben.

Ik heb mijn verblijf inderdaad een paar keer verlengd tot in totaal 4 maanden zonder werkvisum. Officieel ging ik wel voor een aantal cursussen, dus het lag bij mij allemaal net even anders.
Weet overigens niet of ze workers aannemen voor 3 weken, omdat het inwerken best veel tijd in beslag neemt. Maar goed, ik bemoei me daar nooit mee, haha!
Ze hebben sowieso leuke horse holidays!!

Dit jaar blijf ik tot eind november, en ik heb sinds kort een bijbaan bij de lokale dierenarts, wat erg leuk is sinds ik net zelf ben afgestudeerd als dierenarts in Nederland (alleen ben je dan nog niet bevoegd voor Canada).
Het is wel koud nu al hier. Gister hadden we een sneeuwbui, en vannacht wordt het -13!! Dus dat is even wennen, haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:56

Jeroeleke schreef:

Je mag max 4 weken aaneengesloten op een boerderij vrijwilligerswerk doen, maximaal 3 verschillende boerderijen (dus 3 maand in totaal). Dat is volgens de regels zo maar toch is het een risico als je dit zegt bij de douane. Heb je een verkeerde voor je, kan je alsnog terug gestuurd worden. Dit omdat de regels zo onduidelijk zijn (ook voor de douane). Officieel mag je dus wel 4 weken vrijwilligerswerk doen. Het is een soort van grijs gebied :) het beste is gewoon om te zeggen dat je wilt gaan reizen door het prachtige Canada :D
Ik zou voor 4 weken absoluut geen werkvisum aanvragen.. dat is de energie en kosten gewoon niet waard. Daarnaast mag je een WHV maar 1x in je leven aanvragen en is een jaar geldig, als je daar niet een heel jaar gebruik van maakt dan ga je daar hoogstwaarschijnlijk spijt van krijgen.