[VOLG] Jack: Van puppypaard naar rijpaard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 09:11

Weer een kleine update over mijn puppypaard. :D

Afgelopen week geoefend met een plastic zeil die langs de kant van de bak lag, handig oefenmateriaal.
In het begin was het nog best spannend, maar Jack is wel altijd nieuwsgierig genoeg om te gaan kijken:

Na een tijdje was het leuk, maar toch wel spannend, om er mee te spelen. Het is typisch iets voor Jack dat hij het dan eigenlijk spannend vindt, maar dan toch niet los wil laten :+

Uiteindelijk durfde hij er ook een aantal keer overheen te lopen.
Ook zijn we bezig met het wennen aan de dubbele longe. Eerst nog gewoon met teugels aan zijn kaptoom en proberen te sturen en mee te laten lopen terwijl ik bij zijn schouder mee loop. Hij begint het aardig te snappen, alleen hij heeft zoiets van "Oke, jij wil dat ik ga lopen? Dan gaan we toch lopen!". Dus de 'ho' zit er nog niet helemaal op omdat hij dan stug door blijft lopen :')
Daarnaast kan ik zowel voor als achter al zijn hoeven uitkrabben, hij doet dit echt ontzettend braaf nu! Zo fijn om te zien dat het vele oefenen ook echt heeft geholpen.

Afgelopen zondag hebben we eerst in alle vroegte een rondje gewandeld door het bos samen met een stalgenootje. Er zijn nu bijna geen muggen en dazen meer, heerlijk. Hij schrok alleen van mountainbikers die van achteren aan kwamen fietsen, waardoor hij bijna op het mountainbike pad sprong. Gelukkig waren het hele aardige een meewerkende mensen. Ze bleven wachten tot Jack weer rustig was en vroegen wat ze moesten doen en of ze ergens mee konden helpen. Ik heb Jack omgedraaid zodat hij er naar kon kijken en toen was het eigenlijk al weer prima.
Terug op stal hadden wij samen met een aantal stalgenootjes een paardenweegschaal laten komen. Jack weegt op het moment 556 kilo :Y)

Afbeelding

In het begin vond hij het een beetje spannend, maar met rust en overtuiging (en wortels }:0 ) hebben we hem er op gekregen.
Ik val in herhaling geloof ik, maar ik ben alweer trots op mijn grote vent <3

Pleun02

Re: [VOLG] Jack: Van puppypaard naar rijpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:13

Super goed!!

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:52

Hoe gaat het tegenwoordig met jou en Jack? :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 22:04

Wat leuk dat je het vraagt! Het gaat eigenlijk ontzettend goed!

In mei wordt Jack 4, hij is ondertussen ruiter- en zadelmak. In februari heb ik er voor het eerst opgezeten met zadel en afgelopen zaterdag hebben wij onze eerste rijles gehad :) We beginnen met een half uurtje per week en dan langzaam uitbreiden naar 3 kwartier en uiteindelijk een uur. Ons doel is om van de zomer lekker de bossen in te kunnen *\o/*

Dit was de eerste keer er op, Jack gaf geen kik:
Afbeelding

Ik heb echt een ontzettend fijne instructeur die mij en Jack echt heel goed begeleidt. Jack moet echt nog leren om op eigen benen te lopen en niet alleen maar achter iemand aan te lopen :+
We doen gewoon rustig aan, alleen nog stap, leren sturen en voorwaarts. Hij is zo ontzettend braaf en heeft nog geen stap verkeerd gezet!

Tussendoor doen we gewoon lekker afwisselende dingen, vrijheidsdresuur, grondwerk, longeren, wandelen of gewoon lekker poetsen :)

Dit was afgelopen weekend, lekker in het zonnetje <3
Afbeelding

En hij is nog steeds een ontzettende grapjas (dat vindt hij vooral zelf haha)

Afbeelding
Afbeelding

Zijn favorietje kunstje :))
Afbeelding