Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joscaa schreef:Ik vind 25 zeker niet te jong. Ook ik heb haar een berichtje gestuurd, wie weet kunnen we elkaar helpen, daarbij woon ik ook niet te ver van Haarlem en kan ze het paard dus makkelijk opzoeken.
Ik heb mijn paard afgelopen augustus laten inslapen en heb nu alleen twee ponies. Ik heb op verschillende grote dressuurstallen gewerkt als (intenationaal) groom, als stalruiter en kom net terug uit Amerika als groom, kan een leuk rondje rijden zonder je paard naar de knoppen te helpen, gemotiveerd en verantwoordelijk genoeg, maar op het moment geen geld meer om een nieuw rijpaard aan te schaffen, terwijl ik het wel alles kan geven wat het nodig heeft.
Ik vind dus roepen dat een bepaalde leeftijd te jong is nergens op slaan. Iemand die nog studeert en 16 is zou ik ook 2x over nadenken, maar halverwege 20 vind ik niet meer zozeer onder jong vallen. We kunnem goed genoeg nadenken over situaties.
Verder is het voor TS fijn dat ze zoveel opties open heeft staan, een oplossing gaat er dus zeker komen, maar wel erg triest dat de manege je niet wat meer tegenmoed komt om te helpen dat het paard op het moment gelukkig is. Vast genoeg manege meisjes die het een paar keer willen poetsen zodat het in iedet geval die aandacht krijgt die het verdiend en als dan de manege zorgt voor het feit dat hij voldoende zijn stal uit komt...
Wanderers schreef:@ Lily_Fee : sorry, hoop dat je dit niet persoonlijk opvat, maar ik denk dat jouw zienswijze niet aansluit bij die van de zus van TS ?
Als ik jouw woorden goed begrijp dan vindt jij toch eigenlijk dat verkoop beter zou zijn voor het welzijn van Pier ? ... en ik denk dat merendeel van jouw contacten en de jou bekende stage/paardenbedrijven diezelfde mening toegedaan zal zijn?
Ben het, uiteraard, met je eens dat stil laten staan en niets doen geen optie is ... maar verkopen of in wisselend gebruikerscircuit terechtkomen zeer zeker ook niet : dat zou tegen de uitdrukkelijke wens van de zus van TS en haarzelf ingaan.
Ik hoop dan ook niet dat zij in deze toch al emotionele zware en moeilijke alsnog toch die kant op geadviseerd wordt of zal gaan worden![]()
Vandaar ook mijn advies om alles eerst rustig te laten bezinken en de grote te nemen stappen nog even uit te stellen ..
Ben het overigens helemaal met je eens dat er al de nodige de-moeite-van-het-nader-te-bekijken volpension stalling, met uitgebreide mogelijkheden qua zorg en aandacht, opties aangeboden zijn.
Ik hoop dat TS die mogelijke opties ook gezien heeft en daar iets mee kan/wil doen als ze daar de rust en tijd voor kan vinden.
Lily_Fee schreef:Ha allemaal,
Wat denk ik belangrijk is dat TS een plan heeft wat zij kan doen. Daarin is het handig om eerst te kijken wat alle opties zijn. Verkopen kan een optie zijn, maar uit dit topic maak ik op dat ze dat niet wil. Nou denk ik, dat bijrijden een veel betere optie is. Dat bieden Paardje87 en ik ook twee keer aan. Ook verplaatsen naar een goede ruiter kan een optie zijn, dat bieden veel mensen ook aan. Of verplaatsen naar een goede stalling, wat veel mensen aanbieden. Het gaat er dus niet om wie er gelijk heeft of het beste kan rijden of weet ik wat. Het gaat er om wat TS wil, de zus van TS wil en het beste is voor het paardenwelzijn
Lily_Fee schreef:Verkopen kan een optie zijn, maar uit dit topic maak ik op dat ze dat niet wil. Toch is het niet gek om uit te zoeken wat dat betekent voor het paardenwelzijn.
upendo schreef:Ik vind het vooral bijzonder dat er een soort van zelfreclame in het topic gezet moet worden.
Zou het ook zo hard gegaan zijn als het een kreupele draver was geweest, bij wijze van?
Wanderers schreef:Lily_Fee schreef:Verkopen kan een optie zijn, maar uit dit topic maak ik op dat ze dat niet wil. Toch is het niet gek om uit te zoeken wat dat betekent voor het paardenwelzijn.
@ Lily-Fee : deze opmerking, tezamen met de eerder door jou geplaatste reacties over verkoop, deed mij vermoeden dat je TS toch de overweging tot verkoop blijft adviseren .. sorry als ik je woorden verkeerd geïnterpreteerd heb!
Sjolvir schreef:Pffffttt, wat een dilemma....
Kent je zus niet een ruiter die ze het paard gunt? Lastige is natuurlijk dat ze bijna altijd slaapt en niet altijd helder is.
Maar daar zou het paard beter op zijn plaats zijn denk ik.
Er zijn maar weinig mensen die iets met een paard van een ander kunnen als ze zelf geen liefhebber zijn.
Zou ze er mee kunnen leven dat hij in 1e instantie naar zo iemand zou gaan, maar dat diegene wel de vrijheid krijgt hem te verkopen? Want ook al heeft ze hem nu aan jou toebedacht met bijdrage eraanvast, het is nogal wat..... Of je moet leuke locale ruiter kunnen vinden die er wat mee kan, maar dan kan je hem ook onder brengen bij 1 van haar "paarden vrienden" die hem uit kan brengen, terwijl hij in jouw eigendom blijft.....
Wat je nu zegt over dat vrouwtje van 25 klinkt qua leeftijd prima, de rest... geen idee...
Als je zus je niet kan helpen hierin, neem dan in ieder geval rustig de tijd om te bezinnen en te bedenken wat je wel of niet wilt gaan doen, doe niets overhaast. Je gaat echt wel het goede kiezen en wat je ook kiest, keuze is aan jou, paard is aan jou toevertrouwt, dus al verkoop je hem naar voor jouw idee goed adres, meer kan je soms niet doen...
Enige wat ik eigenlijk wil zeggen, neem je tijd voor je beslissing en wat je ook kiest, je zus zal echt wel begrijpen dat je je best hebt gedaan. Daarvoor is het je zus!!!!
ajesca123 schreef:upendo schreef:Ik vind het vooral bijzonder dat er een soort van zelfreclame in het topic gezet moet worden.
Zou het ook zo hard gegaan zijn als het een kreupele draver was geweest, bij wijze van?
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
1 berichtje naar ts met aanbieden van hulp is genoeg, de rest komt alleen maar over als opdringen.
2 de punt ben ik het ook mee eens. Hoe welkom is dit dier bij jullie in pension nog als het niet gezond zou zijn?
Kunnen jullie dan ook een blijvende plek bieden?
anjali schreef:Sjolvir schreef:Pffffttt, wat een dilemma....
Kent je zus niet een ruiter die ze het paard gunt? Lastige is natuurlijk dat ze bijna altijd slaapt en niet altijd helder is.
Maar daar zou het paard beter op zijn plaats zijn denk ik.
Er zijn maar weinig mensen die iets met een paard van een ander kunnen als ze zelf geen liefhebber zijn.
Zou ze er mee kunnen leven dat hij in 1e instantie naar zo iemand zou gaan, maar dat diegene wel de vrijheid krijgt hem te verkopen? Want ook al heeft ze hem nu aan jou toebedacht met bijdrage eraanvast, het is nogal wat..... Of je moet leuke locale ruiter kunnen vinden die er wat mee kan, maar dan kan je hem ook onder brengen bij 1 van haar "paarden vrienden" die hem uit kan brengen, terwijl hij in jouw eigendom blijft.....
Wat je nu zegt over dat vrouwtje van 25 klinkt qua leeftijd prima, de rest... geen idee...
Als je zus je niet kan helpen hierin, neem dan in ieder geval rustig de tijd om te bezinnen en te bedenken wat je wel of niet wilt gaan doen, doe niets overhaast. Je gaat echt wel het goede kiezen en wat je ook kiest, keuze is aan jou, paard is aan jou toevertrouwt, dus al verkoop je hem naar voor jouw idee goed adres, meer kan je soms niet doen...
Enige wat ik eigenlijk wil zeggen, neem je tijd voor je beslissing en wat je ook kiest, je zus zal echt wel begrijpen dat je je best hebt gedaan. Daarvoor is het je zus!!!!
Maar de zus van ts heeft toch notarieel vastgelegd dat hij niet verkocht mag worden,en dat er geld voor zijn onderhoud is.Dan kan hij juridisch gezien niet eens verkocht worden.En zelfs al was er niets vastgelegd,de laatste wil van een overledene hoort gerespecteerd te worden.Het is trouwens nergens voor nodig dit paard te verkopen omdat de zus van ts voldoende middelen voor hem heeft nagelaten. Helaas kan een paard zelf niets erven omdat een paard niet geldt als rechtspersoon,maar als een "zaak"!
anjali schreef:Op de volpensionstalling waar ik sta,(mag ik reclame maken hier?)Stal Heerendonk in Nederwetten,wordt je paard helemaal verzorgd op de manier waarop jij het wilt.En ze passen er goed op.Die pensionhouder komt hem ook ophalen als je dat wil,zonder sedatie en andere kunstgrepen,dat is absoluut niet nodig.Alles is te regelen. Vandaag bellen is morgen stallen.Ik sta er al 10 jaar.En ik wil het paard dan best kostenloos in de gaten houden en berichten doorgeven. En nee,ik hoef er niet op te rijden,want ik heb er zelf een!
bruintje123 schreef:Maar op heerendonk staan ze nu in de winter toch ook amper buiten of kom ik in de war met een andere stal?
Daar heb je dus weinig aan als er gen ruiter is die hem dagelijks goede beweging geeft.
Dar in de omgeving zijn meer dan genoeg stallen die dagelijks weidegang bieden.
Joscaa schreef:Ik vind 25 zeker niet te jong. Ook ik heb haar een berichtje gestuurd, wie weet kunnen we elkaar helpen, daarbij woon ik ook niet te ver van Haarlem en kan ze het paard dus makkelijk opzoeken.
Ik heb mijn paard afgelopen augustus laten inslapen en heb nu alleen twee ponies. Ik heb op verschillende grote dressuurstallen gewerkt als (intenationaal) groom, als stalruiter en kom net terug uit Amerika als groom, kan een leuk rondje rijden zonder je paard naar de knoppen te helpen, gemotiveerd en verantwoordelijk genoeg, maar op het moment geen geld meer om een nieuw rijpaard aan te schaffen, terwijl ik het wel alles kan geven wat het nodig heeft.
Ik vind dus roepen dat een bepaalde leeftijd te jong is nergens op slaan. Iemand die nog studeert en 16 is zou ik ook 2x over nadenken, maar halverwege 20 vind ik niet meer zozeer onder jong vallen. We kunnem goed genoeg nadenken over situaties.
Verder is het voor TS fijn dat ze zoveel opties open heeft staan, een oplossing gaat er dus zeker komen, maar wel erg triest dat de manege je niet wat meer tegenmoed komt om te helpen dat het paard op het moment gelukkig is. Vast genoeg manege meisjes die het een paar keer willen poetsen zodat het in iedet geval die aandacht krijgt die het verdiend en als dan de manege zorgt voor het feit dat hij voldoende zijn stal uit komt...