Hallo iedereen die met mij mee zou willen denken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Re: Hallo iedereen die met mij mee zou willen denken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:39

Wat eem vreselijke situatie, heel veel sterkte!

En wat een nare manege.. ik zou inderdaad op zoek gaan naar een andere stal waar hij veel meer buiten komt. Dat zal zijn gedrag ook goed doen.
Mocht hij daar dan lekker in zn vel zitten, kan je daarna langzaam op zoek gaan naar iemand die hem wil verzorgen.

Super dat je voor je zus zoveel moeite doet voor Pier!

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:40

Joscaa schreef:
Ik vind 25 zeker niet te jong. Ook ik heb haar een berichtje gestuurd, wie weet kunnen we elkaar helpen, daarbij woon ik ook niet te ver van Haarlem en kan ze het paard dus makkelijk opzoeken.

Ik heb mijn paard afgelopen augustus laten inslapen en heb nu alleen twee ponies. Ik heb op verschillende grote dressuurstallen gewerkt als (intenationaal) groom, als stalruiter en kom net terug uit Amerika als groom, kan een leuk rondje rijden zonder je paard naar de knoppen te helpen, gemotiveerd en verantwoordelijk genoeg, maar op het moment geen geld meer om een nieuw rijpaard aan te schaffen, terwijl ik het wel alles kan geven wat het nodig heeft.

Ik vind dus roepen dat een bepaalde leeftijd te jong is nergens op slaan. Iemand die nog studeert en 16 is zou ik ook 2x over nadenken, maar halverwege 20 vind ik niet meer zozeer onder jong vallen. We kunnem goed genoeg nadenken over situaties.

Verder is het voor TS fijn dat ze zoveel opties open heeft staan, een oplossing gaat er dus zeker komen, maar wel erg triest dat de manege je niet wat meer tegenmoed komt om te helpen dat het paard op het moment gelukkig is. Vast genoeg manege meisjes die het een paar keer willen poetsen zodat het in iedet geval die aandacht krijgt die het verdiend en als dan de manege zorgt voor het feit dat hij voldoende zijn stal uit komt...

Kijk dit klinkt dus als een hele goede bijrijder. Zou zeker TS een berichtje sturen!

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:42

@ Lily_Fee : sorry, hoop dat je dit niet persoonlijk opvat, maar ik denk dat jouw zienswijze niet aansluit bij die van de zus van TS ?
Als ik jouw woorden goed begrijp dan vindt jij toch eigenlijk dat verkoop beter zou zijn voor het welzijn van Pier ? ... en ik denk dat merendeel van jouw contacten en de jou bekende stage/paardenbedrijven diezelfde mening toegedaan zal zijn?

Ben het, uiteraard, met je eens dat stil laten staan en niets doen geen optie is ... maar verkopen of in wisselend gebruikerscircuit terechtkomen zeer zeker ook niet : dat zou tegen de uitdrukkelijke wens van de zus van TS en haarzelf ingaan.
Ik hoop dan ook niet dat zij in deze toch al emotionele zware en moeilijke alsnog toch die kant op geadviseerd wordt of zal gaan worden :(
Vandaar ook mijn advies om alles eerst rustig te laten bezinken en de grote te nemen stappen nog even uit te stellen ..

Ben het overigens helemaal met je eens dat er al de nodige de-moeite-van-het-nader-te-bekijken volpension stalling, met uitgebreide mogelijkheden qua zorg en aandacht, opties aangeboden zijn.
Ik hoop dat TS die mogelijke opties ook gezien heeft en daar iets mee kan/wil doen als ze daar de rust en tijd voor kan vinden.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:42

Ik heb een paard in bruikleen. Misschien is dat een idee. Het paard staat bij mij maar blijft van de eigenaar. Alles heel goed geregeld met een contract. Misschien kan je zoiets doen maar je moet wel voorzichtig zijn aan wie je je paard in bruikleen doet natuurlijk. Iemand die er verstand van heeft moet je hierbij helpen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:43

Ik vind het vooral bijzonder dat er een soort van zelfreclame in het topic gezet moet worden.

Zou het ook zo hard gegaan zijn als het een kreupele draver was geweest, bij wijze van?

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:48

Wanderers schreef:
@ Lily_Fee : sorry, hoop dat je dit niet persoonlijk opvat, maar ik denk dat jouw zienswijze niet aansluit bij die van de zus van TS ?
Als ik jouw woorden goed begrijp dan vindt jij toch eigenlijk dat verkoop beter zou zijn voor het welzijn van Pier ? ... en ik denk dat merendeel van jouw contacten en de jou bekende stage/paardenbedrijven diezelfde mening toegedaan zal zijn?

Ben het, uiteraard, met je eens dat stil laten staan en niets doen geen optie is ... maar verkopen of in wisselend gebruikerscircuit terechtkomen zeer zeker ook niet : dat zou tegen de uitdrukkelijke wens van de zus van TS en haarzelf ingaan.
Ik hoop dan ook niet dat zij in deze toch al emotionele zware en moeilijke alsnog toch die kant op geadviseerd wordt of zal gaan worden :(
Vandaar ook mijn advies om alles eerst rustig te laten bezinken en de grote te nemen stappen nog even uit te stellen ..

Ben het overigens helemaal met je eens dat er al de nodige de-moeite-van-het-nader-te-bekijken volpension stalling, met uitgebreide mogelijkheden qua zorg en aandacht, opties aangeboden zijn.
Ik hoop dat TS die mogelijke opties ook gezien heeft en daar iets mee kan/wil doen als ze daar de rust en tijd voor kan vinden.

Hey! Ik snap niet zo goed waarom je denkt dat ik denk dat de verkoop beter is als ik dit heb opgeschreven:

Lily_Fee schreef:
Ha allemaal,

Wat denk ik belangrijk is dat TS een plan heeft wat zij kan doen. Daarin is het handig om eerst te kijken wat alle opties zijn. Verkopen kan een optie zijn, maar uit dit topic maak ik op dat ze dat niet wil. Nou denk ik, dat bijrijden een veel betere optie is. Dat bieden Paardje87 en ik ook twee keer aan. Ook verplaatsen naar een goede ruiter kan een optie zijn, dat bieden veel mensen ook aan. Of verplaatsen naar een goede stalling, wat veel mensen aanbieden. Het gaat er dus niet om wie er gelijk heeft of het beste kan rijden of weet ik wat. Het gaat er om wat TS wil, de zus van TS wil en het beste is voor het paardenwelzijn

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:53

Jeetje wat een heftig verhaal.
Ten eerste heel veel sterkte in deze periode!

En wat een nare stalling/manege zeg als ze zo met jou omgaan en niet eens een beetje mee willen denken
nu er wat met de eigenaresse aan de hand is.
Op zoek gaan naar een ander plekje lijkt mij inderdaad geen slecht idee ;)

Ik hoop dat er mensen zijn op bokt uit jou omgeving die jou kunnen helpen hier mee.
Ik zit net even te ver en zit ook totaal niet in de sport wereld :+

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:01

Lily_Fee schreef:
Verkopen kan een optie zijn, maar uit dit topic maak ik op dat ze dat niet wil. Toch is het niet gek om uit te zoeken wat dat betekent voor het paardenwelzijn.

@ Lily-Fee : deze opmerking, tezamen met de eerder door jou geplaatste reacties over verkoop, deed mij vermoeden dat je TS toch de overweging tot verkoop blijft adviseren .. sorry als ik je woorden verkeerd geïnterpreteerd heb!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:09

Pffffttt, wat een dilemma....
Kent je zus niet een ruiter die ze het paard gunt? Lastige is natuurlijk dat ze bijna altijd slaapt en niet altijd helder is.
Maar daar zou het paard beter op zijn plaats zijn denk ik.
Er zijn maar weinig mensen die iets met een paard van een ander kunnen als ze zelf geen liefhebber zijn.
Zou ze er mee kunnen leven dat hij in 1e instantie naar zo iemand zou gaan, maar dat diegene wel de vrijheid krijgt hem te verkopen? Want ook al heeft ze hem nu aan jou toebedacht met bijdrage eraanvast, het is nogal wat..... Of je moet leuke locale ruiter kunnen vinden die er wat mee kan, maar dan kan je hem ook onder brengen bij 1 van haar "paarden vrienden" die hem uit kan brengen, terwijl hij in jouw eigendom blijft.....

Wat je nu zegt over dat vrouwtje van 25 klinkt qua leeftijd prima, de rest... geen idee...

Als je zus je niet kan helpen hierin, neem dan in ieder geval rustig de tijd om te bezinnen en te bedenken wat je wel of niet wilt gaan doen, doe niets overhaast. Je gaat echt wel het goede kiezen en wat je ook kiest, keuze is aan jou, paard is aan jou toevertrouwt, dus al verkoop je hem naar voor jouw idee goed adres, meer kan je soms niet doen...

Enige wat ik eigenlijk wil zeggen, neem je tijd voor je beslissing en wat je ook kiest, je zus zal echt wel begrijpen dat je je best hebt gedaan. Daarvoor is het je zus!!!!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:16

upendo schreef:
Ik vind het vooral bijzonder dat er een soort van zelfreclame in het topic gezet moet worden.

Zou het ook zo hard gegaan zijn als het een kreupele draver was geweest, bij wijze van?

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
1 berichtje naar ts met aanbieden van hulp is genoeg, de rest komt alleen maar over als opdringen.

2 de punt ben ik het ook mee eens. Hoe welkom is dit dier bij jullie in pension nog als het niet gezond zou zijn?
Kunnen jullie dan ook een blijvende plek bieden?

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:20

Wanderers schreef:
Lily_Fee schreef:
Verkopen kan een optie zijn, maar uit dit topic maak ik op dat ze dat niet wil. Toch is het niet gek om uit te zoeken wat dat betekent voor het paardenwelzijn.

@ Lily-Fee : deze opmerking, tezamen met de eerder door jou geplaatste reacties over verkoop, deed mij vermoeden dat je TS toch de overweging tot verkoop blijft adviseren .. sorry als ik je woorden verkeerd geïnterpreteerd heb!

Geen probleem! :j

melliedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:22

Allereerst wil ik je heel veel sterkte toewensen!

Wellicht kan ik je helpen.
Ik ben 28 jaar, heb een gezinnetje en ben werkzaam als zzp-er in de paarden ( instructie, sportmasseur).
Ik heb altijd zelf paarden gehad en uitgebracht op wedstrijd maar helaas is dit financieel niet meer te doen voor mij.
Ik zou m met alle liefde willen verzorgen, trainen en uitbrengen op wedstrijd.
Het paard zou in een stalling kunnen staat hier met 6 soortgenoten in de hit-actief. Ze kunnen dan zelf kiezen om in de inloopstal te staan, op grasmatten, in de paddock of in de zomer ook in het gras.
Alle faciliteiten zijn aanwezig. Ik zag dat de eigenaresse ook had gereageerd.https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Mocht je meer info willen weten mag je mij altijd berichten!

Nogmaals heel veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door melliedus op 31-01-18 14:51, in het totaal 2 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:24

Sjolvir schreef:
Kent je zus niet een ruiter die ze het paard gunt? Lastige is natuurlijk dat ze bijna altijd slaapt en niet altijd helder is.
Er zijn maar weinig mensen die iets met een paard van een ander kunnen als ze zelf geen liefhebber zijn.
Zou ze er mee kunnen leven dat hij in 1e instantie naar zo iemand zou gaan, maar dat diegene wel de vrijheid krijgt hem te verkopen? Want ook al heeft ze hem nu aan jou toebedacht met bijdrage eraanvast, het is nogal wat..... Of je moet leuke locale ruiter kunnen vinden die er wat mee kan, maar dan kan je hem ook onder brengen bij 1 van haar "paarden vrienden" die hem uit kan brengen, terwijl hij in jouw eigendom blijft.....

Wat je nu zegt over dat vrouwtje van 25 klinkt qua leeftijd prima, de rest... geen idee...

Als je zus je niet kan helpen hierin, neem dan in ieder geval rustig de tijd om te bezinnen en te bedenken wat je wel of niet wilt gaan doen, doe niets overhaast. Je gaat echt wel het goede kiezen en wat je ook kiest, keuze is aan jou, paard is aan jou toevertrouwt, dus al verkoop je hem naar voor jouw idee goed adres, meer kan je soms niet doen...

Enige wat ik eigenlijk wil zeggen, neem je tijd voor je beslissing en wat je ook kiest, je zus zal echt wel begrijpen dat je je best hebt gedaan. Daarvoor is het je zus!!!!

Maar de zus van ts heeft toch notarieel vastgelegd dat hij niet verkocht mag worden,en dat er geld voor zijn onderhoud is.Dan kan hij juridisch gezien niet eens verkocht worden.En zelfs al was er niets vastgelegd,de laatste wil van een overledene hoort gerespecteerd te worden.Het is trouwens nergens voor nodig dit paard te verkopen omdat de zus van ts voldoende middelen voor hem heeft nagelaten. Helaas kan een paard zelf niets erven omdat een paard niet geldt als rechtspersoon,maar als een "zaak"!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:27

ajesca123 schreef:
upendo schreef:

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
1 berichtje naar ts met aanbieden van hulp is genoeg, de rest komt alleen maar over als opdringen.

2 de punt ben ik het ook mee eens. Hoe welkom is dit dier bij jullie in pension nog als het niet gezond zou zijn?
Kunnen jullie dan ook een blijvende plek bieden?

Ben het met jullie eens :J

Buiten het feit dat ik/wij onze handen in het vuur steken voor andere paarden ben ik bang dat lang niet iedereen het doet

Voorheen had ik hier een 23jarige van een klant staan met artrose mensen kwamen nooit vroegen nooit hoe het met t dier ging en betaalde niet maar dat betekende niet dat het paard het slecht had ik kan zonder schaamte zeggen dat het paard hier een prachtig leven had en op handen gedragen werd net als onze andere paarden of hij nu wel of niet bereden kon worden of whatever

Buiten het feit dat ze niet betaalde want het paard kon er niets aan doen en werd hier behandeld als ieder ander paard zoals het hoort

Dusja ik kan met een gerust hard zeggen gezond en kan bereden worden prima maar een ouwetje wat versleten is net zo gezellig!
Zolang het toelaatbaar is gaan de paarden hier niet weg en mogen tot hun dood bij ons blijven :)
Groot klein jong oud gezond of helemaal versleten elk paard heeft recht op een leuk en goed leven met alles wat erbij hoort

Opperen om het paard (eventueel) te verkopen vind ik iets wat “respectloos” en denk ook niet dat het gebeurd en kan ook niet geloof ik denk ook niet dat ts dat wilt en dat begrijp ik zeer goed
Ze zoekt gewoon een fijne passende oplossing voor het paard er zijn genoeg oplossingen zonder verkoop :)
Daarbij is dat nog geen garantie tot een mooie oplossing ken er genoeg die de schijn ophouden en met allerlei mooie verhalen komen waar de stalling perfect uit ziet waar uit eindelijk niets van klopt...
bij het verhaal verplaatsen maar ts blijft eigenaar is zij diegene die altijd kan zeggen tot hier en niet verder en zoekt een eventuele andere plek
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 31-01-18 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:30

anjali schreef:
Sjolvir schreef:

Maar de zus van ts heeft toch notarieel vastgelegd dat hij niet verkocht mag worden,en dat er geld voor zijn onderhoud is.Dan kan hij juridisch gezien niet eens verkocht worden.En zelfs al was er niets vastgelegd,de laatste wil van een overledene hoort gerespecteerd te worden.Het is trouwens nergens voor nodig dit paard te verkopen omdat de zus van ts voldoende middelen voor hem heeft nagelaten. Helaas kan een paard zelf niets erven omdat een paard niet geldt als rechtspersoon,maar als een "zaak"!

Snap ik, maar vandaar proberen te overleggen als ze helder moment heeft, snap de zus best, maar the is nogal wat... je zus achterlaten met een paard die niets met paarden heeft.

Ga het mijn nabestaanden (Ben gelukkig niet ziek, maar you never know) niet aandoen, die hebben ook niets met paarden. Heb 2 geode vrienden in gedachten die iets met paarden hebben en die mogen ze verkopen (Weet dat die gewoon netjes proberen huis te zoeken, meer kan ik niet verlangen) of houden, keuze aan hun. Mijpart geven ze de zwarte terug aan de Fokker, ook goed (Die verkoopt hem dan maar weer). Kan echt niemand de verplichting van 2 paarden aan laten gaan...

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:41

Hoi TS, allereerst heel veel sterkte de komende tijd, het zal niet gemakkelijk worden.

Het heeft mij ook aan het denken gezet, mocht ik ziek worden of overlijden, wat ik zou willen dat er met mijn paard gebeurt.

Wel heel jammer dat zijn huidige pensionstal zich niet van een meer menselijke kant laat zien, en zelf geen initiatieven neemt om jou en het paard bij de staan.

Op de stal waar ik sta zijn ze gelukkig heel anders, als ik maar een dag niet kan, of 3 weken ziek ben, ik kan er van op aan dat hij toch buiten komt en goed verzorgd wordt. Zelfs de paarden van iemand met een fikse betalingsachterstand, die daardoor zelf niet meer durft te komen, worden al meer dan een jaar door de stal eigenaar en stalgenootjes verzorgd.

Het bestaat dus wel, maar neem je tijd om een goed plekje te vinden.

Het klink misschien raar, maar een jonge meid, die talent heeft, en waarvan de ouders zelf de financiële kosten voor een eigen niet kunnen dragen, zullen het meest dankbaar zijn, en paard waarderen zoals hij is, en er oprecht blij mee zijn.

Nogmaals, heel veel sterkte en succes met het vinden van een lieve surrogaat baas...

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:42

Misschien dat mensen die een mogelijke stalling optie hebben in hun reactie meteen een link naar die stalling kunnen plaatsen zodat het voor TS makkelijker is om die optie te kunnen bekijken ?
Ook al is in eerdere reactie al een link gegeven .. het terug zoeken/scrollen in alle reacties wordt er niet makkelijker op.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:59

Op de volpensionstalling waar ik sta,(mag ik reclame maken hier?)Stal Heerendonk in Nederwetten,wordt je paard helemaal verzorgd op de manier waarop jij het wilt.En ze passen er goed op.Die pensionhouder komt hem ook ophalen als je dat wil,zonder sedatie en andere kunstgrepen,dat is absoluut niet nodig.Alles is te regelen. Vandaag bellen is morgen stallen.Ik sta er al 10 jaar.En ik wil het paard dan best kostenloos in de gaten houden en berichten doorgeven. En nee,ik hoef er niet op te rijden,want ik heb er zelf een!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:05

anjali schreef:
Op de volpensionstalling waar ik sta,(mag ik reclame maken hier?)Stal Heerendonk in Nederwetten,wordt je paard helemaal verzorgd op de manier waarop jij het wilt.En ze passen er goed op.Die pensionhouder komt hem ook ophalen als je dat wil,zonder sedatie en andere kunstgrepen,dat is absoluut niet nodig.Alles is te regelen. Vandaag bellen is morgen stallen.Ik sta er al 10 jaar.En ik wil het paard dan best kostenloos in de gaten houden en berichten doorgeven. En nee,ik hoef er niet op te rijden,want ik heb er zelf een!

Dit klinkt als een hele fijne tijdelijke oplossing. :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:08

Maar op heerendonk staan ze nu in de winter toch ook amper buiten of kom ik in de war met een andere stal?
Daar heb je dus weinig aan als er gen ruiter is die hem dagelijks goede beweging geeft.
Dar in de omgeving zijn meer dan genoeg stallen die dagelijks weidegang bieden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:13

TS, ik vind dat je er voor een niet paardenvrouw al heel goed mee omgaat. Je denkt er echt over na en snapt wel dat er iets moet gebeuren voor het paard.

Waar hij nu staat lijkt me geen goede optie. Natuurlijk is het paard daar gewend, maar aan hun reactie te lezen, komen paarden daar echt te weinig buiten. Daar krijg je sowieso problemen van en dan zit je daar weer mee. Problemen kunnen gezondheid zijn, maar ook gedrag en de gevolgen daarvan.
Je zus valt weg, dus zijn ritme verandert en dat past niet op deze stal. Ook reageren ze weinig begripvol.

In eerste instantie zou ik een plek zoeken waar hij buiten en binnen wordt gezet. Ook in de winter op de paddock of een winter wei. Ook is het fijn als er gevoerd en uitgemest wordt.

Vaak wordt een paard al wat relaxter als het veel naar buiten mag en daar wat meer energie kwijt kan. Grotere kans ook om dan een ruiter te vinden die ermee om kan gaan, want niet iedereen zal zo handig zijn als je zus met het paard. Maar als nieuwe eigenaar, moet je proberen risico's te voorkomen.

Ondanks de verdrietige situatie nu, is het wel verstandig je in te lezen, zodat je wel wat op de hoogte bent. Paard moet ingeent, naar tandarts, mestonderzoek/ontwormd, naar hoefsmid.
Ook is het goed om met een eventuele leaser/bijrijder echt goeie afspraken te maken. Verplicht iemand echt om met een cap te rijden bijvoorbeeld. Maar kijk ook goed naar de spullen die bij het paard zitten en leg dat vast. Als het ''kwijtraakt'' of beschadigd, wil je wel op de hoogte zijn van wat er nu bij zit en de staat daarvan.

Vertel je WA verzekering dat je nu ook een paard hebt. Bij die van ons zijn de paarden meeverzekerd bijv en dat is wel fijn om even te checken. Stel dat hij ene stal beschadigd, hekwerk of een persoon.

Je zus rijdt nu al een aantal weken niet meer, dus er gaat sowieso veel veranderen voor het paard. 24/7 buiten gaat tegen het gevoel in bij veel wedstrijd ruiters, maar het is in jouw situatie wel fijn. Paard heeft beweging en komt niks tekort, qua even uit de stal halen om te rijden, wandelen etc.
Kijk eens of er een paddock paradise is bijv. Wie weet komt het paard wel tot rust met meer buiten, minder trainen en bijbehorend krachtvoer en kun je er straks wel samen met je dochter wat mee.

Er zijn ook stallen waar je wel wat hulp kan krijgen en het misschien gaat groeien in de toekomst. Paard kan heel oud worden en er is geen haast als hij verder goed staat. Je dochter van 8 moet nog beginnen en is nu echt te jong en te groen voor het paard zoals het er nu staat.

Er zijn meer paarden die moeten veranderen van carriere of een blessure krijgen en stil komen te staan bijv. Daar heeft een paard niet direct last van als de omstandigheden goed zijn. Als hij een blessure had gehad, was hij ook niet meer zwaar getraind en misschien op vakantie gegaan op de wei om te herstellen. ( dat werkt vaak erg goed namelijk )

Heel veel sterkte de komende tijd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:39

bruintje123 schreef:
Maar op heerendonk staan ze nu in de winter toch ook amper buiten of kom ik in de war met een andere stal?
Daar heb je dus weinig aan als er gen ruiter is die hem dagelijks goede beweging geeft.
Dar in de omgeving zijn meer dan genoeg stallen die dagelijks weidegang bieden.

Ze staan nu alleen s'morgens buiten,aangezien de weiden erg modderig zijn. maar je kunt ook 24\7 weidegang met schuilstal krijgen,dat is zelfs veel goedkoper.Dat verschilt heel erg per paard of eigenaar wat het beste is. Ik wil een stal erbij omdat ik een oudje heb die het fijn vindt op stal.Echter,alles is hier mogelijk!Ik ga er zelf echt niet elke dag naartoe,daar heb ik geen tijd voor,maar dat hoeft hier niet,alles wordt voor je gedaan wat je zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:40

Wat rot dat de stalling zo reageert...
Is er geen bokker in de buurt die belangenloos nu even naar Pier wil omkijken? Ik denk dat TS nu wel even iets anders aan haar hoofd heeft dan stallingen of bijrijders uitzoeken.
Lijkt me de kortste klap nu even.
Ik woon helaas niet in de buurt anders had ik je graag willen helpen ts!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:58

Joscaa schreef:
Ik vind 25 zeker niet te jong. Ook ik heb haar een berichtje gestuurd, wie weet kunnen we elkaar helpen, daarbij woon ik ook niet te ver van Haarlem en kan ze het paard dus makkelijk opzoeken.

Ik heb mijn paard afgelopen augustus laten inslapen en heb nu alleen twee ponies. Ik heb op verschillende grote dressuurstallen gewerkt als (intenationaal) groom, als stalruiter en kom net terug uit Amerika als groom, kan een leuk rondje rijden zonder je paard naar de knoppen te helpen, gemotiveerd en verantwoordelijk genoeg, maar op het moment geen geld meer om een nieuw rijpaard aan te schaffen, terwijl ik het wel alles kan geven wat het nodig heeft.

Ik vind dus roepen dat een bepaalde leeftijd te jong is nergens op slaan. Iemand die nog studeert en 16 is zou ik ook 2x over nadenken, maar halverwege 20 vind ik niet meer zozeer onder jong vallen. We kunnem goed genoeg nadenken over situaties.

Verder is het voor TS fijn dat ze zoveel opties open heeft staan, een oplossing gaat er dus zeker komen, maar wel erg triest dat de manege je niet wat meer tegenmoed komt om te helpen dat het paard op het moment gelukkig is. Vast genoeg manege meisjes die het een paar keer willen poetsen zodat het in iedet geval die aandacht krijgt die het verdiend en als dan de manege zorgt voor het feit dat hij voldoende zijn stal uit komt...

Uitzondering daar gelaten natuurlijk.
Jij bent stalruiter geweest, dus hebt je referenties als goede ruiter en als groom werken is een zwaar leven dus je zult wel een en ander gewend zijn.
Voor mij maakt dat juist dat je een serieuze optie zou zijn.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:05

Allereerst sterkte TS, en kies met je hoofd bij deze, ik merk al dat er genoeg mensen zich hier alleen melden voor het idee van een gratis paard.

Naar mijn idee zijn er mooie opties gegeven!