Citaat:Laat mij dit alles mogen vragen
en beschouw het niet als oneerbiedig
als ik het doe in naam van Hem,
die in een stal werd geboren.
Amen.
Dus niet veel anders
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Klijntje schreef:Maar of je je pony verkoopt wegens beëindiging hobby, of wegens aankoop paard, dat weet die pony toch niet. Die wordt verkocht en wat daar voor reden achter zit, verandert niks aan het feit.
En dat is ook wat ik zo dubbel vind aan deze discussies.
Nee, ik vind niet dat je nog met een oud paard moet gaan zeulen.
Maar we hebben toch bijna allemaal ons huidige paard van een ander gekocht. Ons droompaard gevonden via een advertentie, of op de markt, of... Hem of haar een goed tehuis geboden, misschien wel beter dan bij de oude eigenaar.
Zou je je droompaard laten staan, omdat je principieel tegen de reden van verkoop bent? Omdat je vindt dat iedereen zijn dieren, eenmaal aangeschaft, moet houden tot hun dood? Terwijl je weet dat ie bij jou nog beter af is ook?

Klijntje schreef:Maar of je je pony verkoopt wegens beëindiging hobby, of wegens aankoop paard, dat weet die pony toch niet. Die wordt verkocht en wat daar voor reden achter zit, verandert niks aan het feit.
En dat is ook wat ik zo dubbel vind aan deze discussies.
Nee, ik vind niet dat je nog met een oud paard moet gaan zeulen.
Maar we hebben toch bijna allemaal ons huidige paard van een ander gekocht. Ons droompaard gevonden via een advertentie, of op de markt, of... Hem of haar een goed tehuis geboden, misschien wel beter dan bij de oude eigenaar.
Zou je je droompaard laten staan, omdat je principieel tegen de reden van verkoop bent? Omdat je vindt dat iedereen zijn dieren, eenmaal aangeschaft, moet houden tot hun dood? Terwijl je weet dat ie bij jou nog beter af is ook?
Nou, als je hem afdankt omdat hij niet goed genoeg is en je een nieuwe pony hebt, dan is het ook je allerbeste maatje niet..... Simoontje04 schreef:Nou, als je hem afdankt omdat hij niet goed genoeg is en je een nieuwe pony hebt, dan is het ook je allerbeste maatje niet.....
Dit schreef iemand, maar dit klopt niet. Als je geen tijd voor een pony hebt omdat je nog een ander paard hebt, is het soms wel zo eerlijk voor hem om hem weg te doen als iemand anders hem wél gelukkig kan maken.
Simoontje04 schreef:Nou, als je hem afdankt omdat hij niet goed genoeg is en je een nieuwe pony hebt, dan is het ook je allerbeste maatje niet.....
Dit schreef iemand, maar dit klopt niet. Als je geen tijd voor een pony hebt omdat je nog een ander paard hebt, is het soms wel zo eerlijk voor hem om hem weg te doen als iemand anders hem wél gelukkig kan maken.
xJitskee schreef:Simoontje04 schreef:Nou, als je hem afdankt omdat hij niet goed genoeg is en je een nieuwe pony hebt, dan is het ook je allerbeste maatje niet.....
Dat was ik. Maar is het zo eerlijk om je kapotte pony weg te doen omdat je een nieuw paard hebt gekocht omdat je zo graag wedstrijden wil blijven rijden? Vind ik niet... in dat geval kun je je goede paard verkopen, die nog een prima kans heeft. Heeft niks te maken met het gelukkig maken van het dier, maar het gelukkig maken van jezelf.
anjali schreef:Wat ik vaak gezien heb is dat een paard een peesblessure oploopt,ze gooien hem een half jaar op de wei en dan is hij weer rad,en dan verkopen ze hem zonder iets te zeggen over die peesblessure.Vervolgens gaat de nieuwe eigenaar zonder beperkingen aan het werk met zijn nieuwe paard,die dan dus overbelast raakt en binnen de kortste keren weer last krijgt van die pees. Je kunt een paard best verkopen,mits je maar geheel eerlijk bent over zijn medische toestand etc.Zodat een nieuwe eigenaar daarvoor kan kiezen en er rekening mee kan houden. Anders wordt het paard de dupe ja.