Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

k_m schreef:Nee ze komt van Stekene in belgie!
De instructeur is net geweest en heeft rug nagekeken en zadel, het zadel ligt zeker niet te strak, de kussens zouden bij gevuld moeten maar daar heeft ze normaal nu geen last van. Dat ga ik natuurlijk ook wel doen. Eventueel ruil ik het zadel in voor een veelzeidigheids zadel.
We hebben gelongeerd en heb veel tips gekregen, eigenlijk wel wat ik zelf ook dacht maar onzeker over was. Hij heeft me echt een end op weg geholpen. Volgens hem komt het zeker goed. Ze was echt rustig en lief. Ben momenteel op telefoon maar reageer morgen iets meer uitgebreid.
die ziet het paard en jou echt en dat is anders dan al onze goed bedoelde adviezen en ideeën. k_m schreef:Nee ze komt van Stekene in belgie!
De instructeur is net geweest en heeft rug nagekeken en zadel, het zadel ligt zeker niet te strak, de kussens zouden bij gevuld moeten maar daar heeft ze normaal nu geen last van. Dat ga ik natuurlijk ook wel doen. Eventueel ruil ik het zadel in voor een veelzeidigheids zadel.
We hebben gelongeerd en heb veel tips gekregen, eigenlijk wel wat ik zelf ook dacht maar onzeker over was. Hij heeft me echt een end op weg geholpen. Volgens hem komt het zeker goed. Ze was echt rustig en lief. Ben momenteel op telefoon maar reageer morgen iets meer uitgebreid.
Enkel twijfelde ik of ik het elke keer moest doen zodat ze er geen spelletje van zou maken. Hij heeft haar één keer 'er door gehaald' door het longeer touw iets uit te gooien waardoor ze toch door de staking heen liep. Hij was ook heel eerlijk dat hij niet het super effect hier van had, dus dat dit ook niet iets is wat ik zelf moet gaan proberen.

Maar er zit geen haast en geen grote ambitie achter, dus ik denk dat ik na enige tijd echt een leuk recreatiepaardje aan haar overhou.
) opbouwende tips en kritiek zeker welkom!