Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
De eerste keer had ik niet meteen door over welke die het had want mijn schimmel is een paar jaar geleden overleden.
En toen wees ie dus op de merrie.
).
Als buurman in zijn bos bezig is gaat zij als een halve gare bokken en piepen (want ze kan niet aan hem). 
Toen hij belde dat die gele gek geworden was ging er meteen een lampje aan..
Ben er maar even heen gegaan om haar in de andere weide te zetten zodat hij kon doen wat hij moest doen.
Ik weet dat schreeuwen niet erg volwassen is, maar ik was zó geschrokken en zó kwaad.. Heb ze overigens nooit meer in de buurt van het paard gezien, haha. Als ik aankwam, gingen ze alle drie snel de hoek om.
Frummels schreef:Oh nu ik al deze belachelijke en brutale verhalen lees, komt er nog iets in mij op.
Een paar jaar geleden waren wij met ons paard verhuisd naar een manege direct aan het strand. (letterlijk 20 meter lopen naar de strandopgang). Mijn bijrijdpaard is mega braaf, dus ik wandelde op het strand met een halster en een touw, lekker door de zee spetterend. Komen er 3 kinderen van de manege aangerend - jaar of 11 -, of ze hem mogen aaien. Ja natuurlijk mag je hem aaien. Of ze er ook op mogen zitten nu hier ter plekke. Heel duidelijk NEE gezegd. 1 werd toen boos want hij was toch zo braaf en zij reed ten slotte al 1 jaar in de manegeles. Ik was maar egoistisch.. En terwijl ik hun vragen geduldig over hem beantwoord, trekt 1 van die koters zo het halstertouw uit mijn handen en wil er al rennend en klikkend (drrrrrrafff!!!!) met het paard vandoor! Gelukkig is paard liever lui dan moe en die verzette geen stap. Heb het touw direct uit haar handen gerukt en tegen ze staan schreeuwen dat ze geen manieren hebben en of ze wel helemaal goed bij haar hoofd is.Ik weet dat schreeuwen niet erg volwassen is, maar ik was zó geschrokken en zó kwaad.. Heb ze overigens nooit meer in de buurt van het paard gezien, haha. Als ik aankwam, gingen ze alle drie snel de hoek om.
Frummels schreef:Oh nu ik al deze belachelijke en brutale verhalen lees, komt er nog iets in mij op.
Een paar jaar geleden waren wij met ons paard verhuisd naar een manege direct aan het strand. (letterlijk 20 meter lopen naar de strandopgang). Mijn bijrijdpaard is mega braaf, dus ik wandelde op het strand met een halster en een touw, lekker door de zee spetterend. Komen er 3 kinderen van de manege aangerend - jaar of 11 -, of ze hem mogen aaien. Ja natuurlijk mag je hem aaien. Of ze er ook op mogen zitten nu hier ter plekke. Heel duidelijk NEE gezegd. 1 werd toen boos want hij was toch zo braaf en zij reed ten slotte al 1 jaar in de manegeles. Ik was maar egoistisch.. En terwijl ik hun vragen geduldig over hem beantwoord, trekt 1 van die koters zo het halstertouw uit mijn handen en wil er al rennend en klikkend (drrrrrrafff!!!!) met het paard vandoor! Gelukkig is paard liever lui dan moe en die verzette geen stap. Heb het touw direct uit haar handen gerukt en tegen ze staan schreeuwen dat ze geen manieren hebben en of ze wel helemaal goed bij haar hoofd is.Ik weet dat schreeuwen niet erg volwassen is, maar ik was zó geschrokken en zó kwaad.. Heb ze overigens nooit meer in de buurt van het paard gezien, haha. Als ik aankwam, gingen ze alle drie snel de hoek om.
Westhof schreef:Bij mij vraagt juist niemand om mee te gaan naar mijn pony, terwijl ik er niet zo moeilijk over doe. Mee om te poetsen/knuffelen is sowieso prima, rijden mag in de bak terwijl ik ernaast loop, of ik moet weten dat je genoeg ervaring hebt om los te rijden. Mijn Haf is absoluut niet gemeen, maar wel erg eigenwijs namelijk. Het moet alleen geen gewoonte worden. Af en toe mee is prima, maar het moet geen verplichting worden.
Scheelt ook wel dat de mensen die ik ken die interesse in paarden hebben bijna allemaal zelf een paard hebben, en de mensen die niet geïnteresseerd zijn in paarden hebben geen behoefte om mee te gaan
Snollygoster schreef:Wat een verhalen lees ik hier toch maar, waar komen deze mensen toch maar vandaan?!
Hier gelukkig nooit zulke gekke dingen meegemaakt. Ik heb vroeger wel eens de vraag gehad van een stel jonge meisjes of ze mijn bonte niet af en toe mochten komen poetsen, heb gewoon nee gezegd en uitgelegd waarom, nooit meer last van gehad.
Van vrienden krijg ik wel regelmatig de vraag of ze eens mee mogen komen naar de paarden en dan laat ik ze wel eens op mijn bonte een rondje aan de hand stappen, maar that's it. Bij mijn merrie zou ik dit nooit doen, die vliegt als een raket vooruit bij iets te veel beendruk, en haar grootte schrikt ook veel mensen af terwijl ze eigenlijk wel heel lief is in de omgang. Wel handig op buitenrit zo'n groot paard, die houdt overenthousiaste kinderen goed op afstand
Punt. 
Ayasha schreef:Hier vroeg de dochter van de nieuwe buurman van mijn plusvader en moeder aan mijn moeder dat ze graag wilde paardrijden. Mijn moeder noemde de plaatselijke maneges op en het kind zegt "jouw dochter (ja, jouw terwijl in België de u vorm veel meer gebruikt wordt zeker naar vreemden en/of ouderen) heeft toch paarden."
Toen mijn moeder zei dat ze daar niet op mocht vroeg ze waarom niet. Nou, omdat het niet mag.Punt.
Ze hadden ook al naar de trailer gevraagd. Dan moest ik 30km enkele rit rijden met de trailer om om half vijf exact ergens te zijn om iets op te halen, het bij hen af te zetten om vervolgens mijn trailer te moeten gaan terug brengen. Toen ik zei dat ik daar geen tijd of zin in had (ik had al bewust dit gezegd ipv "ik leen hem niet uit" omdat ik weet dat ze dan zeggen "maar jij mag rijden hoor" zei hij "maar ik kan er ook mee rijden hoor."
Toen heb ik dus geantwoord dat ik hem niet uit leende, zegtie "jamaar ik heb het al af gesproken......."
Ja man, dat is toch jouw probleem. Ga er dan niet van uit dat je kan beslissen over wat ik met mijn trailer doe.
Frummels schreef:Heb het touw direct uit haar handen gerukt en tegen ze staan schreeuwen dat ze geen manieren hebben en of ze wel helemaal goed bij haar hoofd is.Ik weet dat schreeuwen niet erg volwassen is, maar ik was zó geschrokken en zó kwaad.. Heb ze overigens nooit meer in de buurt van het paard gezien, haha. Als ik aankwam, gingen ze alle drie snel de hoek om.
Toydoll schreef:cobiie schreef:Ik denk dat veel mensen niet begrijpen wat voor ellende er juridisch kan komen als er wat gebeurd.
Ik ben ook zeker niet happig om mensen die ik niet ken op mijn paard te laten.
Als jij een paard bezit zonder WA verzekering ben je zelf nogal dom, want ook als het dier uitbreekt ben jij juridisch aansprakelijk.
Dus gewoon zorgen voor een goede WA verzekering, komt nergens gedoe van.....
Marije_jiplover schreef:Ik herken de verhalen hier niet echt eigenlijk.
Mijn neefjes en nichtje komen altijd wel graag even bij de paarden op bezoek en het is algemeen bekend dat "opa Jip" het wel leuk vindt om een rondje met hen te rijden en dat Elmo zelf nog veel moet leren en dat die dus alleen even geaaid en geknuffeld kan worden.
Zo'n 4 jaar geleden rond sinterklaastijd werd ik opgebeld door mijn broer en kreeg ik even later mijn neefje van toen 6 aan de telefoon.
"Tante Marije, mag ik misschien jouw paard lenen, want ik heb nu een sinterklaaspak en sinterklaas heeft ook een paard".
Ik vond het juist super schattig, vindingrijk van hem om aan mij te vragen of hij mijn paard mocht lenen.
Hij ging er ook niet zonder meer vanuit, hij vroeg het netjes.
De zoontjes van mijn andere broer die bellen soms ook op of ze weer op bezoek mogen komen bij Jip en Elmo en dat vind ik helemaal prima.
Mijn neefjes mogen natuurlijk ook bij mijn paardjes, geen probleem. Hun moeder is alleen sinds ze een gezin heeft alle interesse in paarden kwijt dus ze zijn nog nooit geweest, Mijn oudste neefje is inmiddels 6,5.
Oh ja echt waar joh? Ik wist niet dat die er over bepaalde, ik dacht dat ik dat was.
petraaken schreef:Ik denk dat dat ook voor België en Nederland wellicht geldt maar dat niemand dat echt weet of ook maar bij stil staat.