Draver kopen? Goede prijs???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 03:34

Om nog meer olie op het vuur te gooien, een paard draver/kwpner/volbloed of het paard van sint Nicolaas, is enkelt de slachtwaarde waard. En geloof me die ligt niet zo hoog :+ pak em beet 400 euro voor een best paard :D
Alles daar boven betaald de koper.

Daarbij moet ik toegeven dat dravers een fijn karakter hebben, erg meewerkend vaak zijn en ook vaak willen werken. Het zijn verre van domme dieren en leren ontzettend snel.

Dat ik als draver fokker het teveel vind is ook zo in mijn ogen. Maar blijkbaar vind ruitje dat niet en dat is geheel de keus aan ruitje.

Ts ik kan alleen maar nagaven dat net dat ene paard die once in a life time knol veel meer waard is dan die 3000 euro. Dus ja als je de klik en het geld hebt moet je het doen.

Heb je de klik of het geld niet zijn er nog zat leuke dieren die voor minder weg gaan en ook zo braaf zijn.
Maar alleen die keus kan jij beslissen of je het al wilt overwegen.

Succes met je beslissing, want dravers zijn echt wel leuke dieren.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 07:06

Lukasje schreef:
Nu ben ik vanaf pagina 2 aan het lezen in de hoop een reactie van TS tegen te komen want ging die niet vandaan terug proberen?

Daar zat ik het topic nu ook voor door te lezen.
En de verkopende partij heeft toch gezegd het is een vraagprijs.
Onderhandelen kan altijd.
Ik snap het probleem niet zo over de prijs.
Je mag in je handen knijpen een paard met betrouwbaar karakter in deze tijd.

Succes met je zoektocht.

RyanneZarita

Re: Draver kopen? Goede prijs???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:12

Ik denk niet dat dit direct de insteek was van TS, maar meer om eens te pijlen hoe andere mensen over deze vraagprijs dachten voor dit paard. Het is altijd goed om je keuze eens te overwegen, en daarbij het oordeel van anderen (buitenstaanders) mee te nemen... Het aanschaffen van een paard doe je (hopelijk!) niet zomaar.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:59

Je kunt beter iets meer betalen als je dan een goed bruikbaar dier hebt, dan op een koopje uit zijn en dan een paard krijgen waar je niet fijn mee kunt werken.Al zegt de prijs absoluut niets over de kwaliteit.Maar het meeste geld gaat toch in stalling en onderhoud zitten,de aankoopprijs is eenmalig.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:13

Rex_Rolfo schreef:
olijf schreef:
De verkoper bepaalt wat het paard waard is ...

Nope

de KOPER bepaald wat een paard (auto / huis / sierraad) waard is.

Dat is niet waar...
Als ik vindt dat mijn paard 100.000 euro waard is, gaat hij voor minder niet weg.
Dat bepaal jij niet maar ik.
Of ik hem dan verkoop is een tweede , maar ook dat gaat jou niets aan....
En dat zal bij auto's anders werken aangezien die slijten door gebruik...
Een paard KAN meer waard worden door goede training.
Totilas ging ook voor een godsvermogen weg... was hij dat waard???
Wat maakt het uit. De verkoper vond blijkbaar van wel.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:25

olijf schreef:
Rex_Rolfo schreef:
de KOPER bepaald wat een paard (auto / huis / sierraad) waard is.

Dat is niet waar...
Als ik vindt dat mijn paard 100.000 euro waard is, gaat hij voor minder niet weg.
Dat is emotionele waarde, de marktwaarde wordt door de potentiële kopers vastgesteld

Citaat:
Totilas ging ook voor een godsvermogen weg... was hij dat waard???

De koper kocht geen paard maar een gouden medaille voor het Duitse team. Dát was 'm zoveel waard. Dat ie er nog een mooie zwarte hengst bij kreeg was gewoon de slagroom op het toetje.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:41

Idd.

En tuurlijk is iedereen vrij om een emotionele waarde voor een paard te vragen,maar de verkoopkansen stijgen er allesbehalve voor.

Af en toe heeft iemand dan eens het geluk een gek te vinden die meegaat in het emotionele plaatje,maar normaalgezien raak je je paard enkel kwijt als je de marktwaarde volgt.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:55

Wat ik wel graag zou willen weten nu; Waar is de TS gebleven in dit topic? En gaat ze het beste paard nog kopen of heeft ze hiervan af gezien?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:59

ik ben ook benieuwd naar de uitslag ipv de eeuwige discussie over als iets te duur is of niet.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:00

Nee een quarter heb je ook niet voor 3000, maar bedoel meer dat ik daar meer geld voor over zou hebben dan voor een draver. Nu zou ik door sparen voor een quarter omdat ik graag western wil rijden.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:41

Nu kan ik het niet laten om te zeggen dat mijn draver beter kan joggen dan mijn paint. :')

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:18

Rex_Rolfo schreef:
Dat is emotionele waarde, de marktwaarde wordt door de potentiële kopers vastgesteld

Maakt toch niet uit?
Nog steeds de verkoper die bepaald... of het emotioneel is of niet.
En ik had deze koper persoonlijk lekker afgebeld....
Alsof de bokkers hier even gaan bepalen wat mijn bezit waard is :')

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:27

Ben ook heel benieuwd of t's hem uit eindelijk wel of niet heeft verkocht.
Of dat er door dit topic een andere potentiële koper is gekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:29

Nou ik vind het zo'n gekke vraag nog niet hoor, als je een nieuw paard op het oog hebt en je bent niet in de markt thuis wat betreft de huidige verkoop-prijzen zou ik ook rondzoeken. Helemaal als de vraagprijs vervolgens c.a. 2/ 3 keer zo hoog als het gemiddelde blijkt.

De prijs wordt in mijn ogen bepaald door zowel verkoper als koper. Een taxateur komt meestal met nog weer een andere prijs aan.

Ik kan wel 3000 voor mijn shetlander vragen, maar de gemiddelde prijs voor dit soort pony's is nou eenmaal eerder 300. Als ik vervolgens een prijs overeen kom met een gek die er 1000 voor over heeft dan is de prijs van die pony dus blijkbaar 1000 euro, want zowel verkoper als koper kunnen met die prijs leven/ vinden die pony dat geld waard.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:48

een paard is in feite niet meer waard dan de vlees prijs per kg.
De rest is emotionele en/of commerciële waarde.
En dat is prima.

Ik heb ooit eens meegemaakt dat een manegeklant bij de manege eigenaar vroeg of een bepaald manege paard te koop was. Jazeker wel.... moest 20.000 euro kosten.
Was dat de waarde van het paard afgezet tegen potentie etc? Natuurlijk niet... Maar dat was voor de manege eigenaar wél de commerciële waarde. Want zo eentje zou hij niet snel weer vinden voor de manege lessen. In een wereld waar alles te koop is, hangt het gewoon van jezelf af hoeveel je ervoor over hebt....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:40

Olijf wat een onzin. Toevallig zitten ze beide op bokt en ts maakt verkoper niet zwart of wat dan ook ze stelt gewoon een oprechte vraag

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:28

tones schreef:
Nu kan ik het niet laten om te zeggen dat mijn draver beter kan joggen dan mijn paint. :')

Gaaf!

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:41

Wow jeetje wat een vooroordelen weer zeg ... terwijl dravers zulke leuke veelzijdige paarden zijn!

@Ruitje wat een superleuk dier!

Ik zou het wel weten als ik de TS was. Als je het budget hebt doen!

Van alle paarden die er in mijn leven zijn gepasseerd heb ik de diepste band gehad met de 2 dravers. Mijn huidige paardje is een draver die in het verleden heeft gekoerst. Het is een oersterk paardje met een gouden karakter dat erg graag voor me werkt. Voor mij geen andere paarden meer dan dravers!

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:37

ik heb geen ervaringen met dravers. maar lijken mij leuke paarden toe. en snap dan ook niet dat er hier zo minachtend door bepaalde personen door dit ras word gedaan.

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:47

Zelf een draver gehad, onwijs leuk paard. Ontzettend trouw, veel energie, pittig/heet en eigenwijs.

Helaas heb ik haar verkocht ruim 2 jaar geleden. Ze was toen 7 jaar, nooit gekoerst en gezond. Galop was goed bevestigd, sprong met gemak over 1m heen (met ruiter), gingen vaak op buitenrit, 3/4 uur op pad was geen probleem en ze sprong over alles! Zeer geschikt paard voor oefencross en endurance. Haar oma was action skoatter, 1 van de beste dragers die Nederland heeft gekend.

Ik heb haar verkocht voor 1400 euro, incl 3 jaar oud zadel (van 1500 euro), al haar dekens en andere spullen. Dus ja, ik vind 3000 voor een draver ook heel veel.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:28

Jammer dat er geen reactie meer komt van TS. Ik was zooooo benieuwd!

DreamBigx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 18:52

Haha hier ben ik dan maar weer hoor.
Ik startte dit topic puur omdat ik zelf geen verstand heb van dravers en de verkoop prijs. Niet dat ik in de maling genomen zou worden. Ik heb namelijk al enige keer nare ervaring/gezeik gehad met het kopen van een paard. Daarom vraag ik het alleen maar na.
Ruitje en ik hebben het samen over het een en ander gehad en wij hebben de merrie gekocht!
Tja iedereen heeft een andere mening over veel en weinig merk ik nu

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:53

Gaaaaf. Heel veel plezier met je nieuwe maatje!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:02

Gefeliciteerd! Veel geluk samen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:07

Gefeliciteerd! Volgens mij is het een fantastisch dier