Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Maar qua grondwerk gaat alles best goed, behalve dat hij de lijn over zijn rug gewoon eng vind en de concentratie en ontspanning dan ver te zoeken is.
Verder gaat hij perfect op commando in stap draf en weer terug, galop doe ik maar een paar sprongen om te beginnen en probeer om vóór hij zelf naar draf terugkomt hem voor te zijn met mijn commando draf.
Volgen en achteruit gaan doet hij ook. Alleen draven aan de hand wordt hij onzeker van. Dan gaat hij stilstaan of wat snel stappen. Maar op zich is dat gewoon een werkpuntje. De zweep erbij nemen wil ik ook gewoon niet in zo'n geval.
Onze band is eindelijk goed en dat wil ik ook zo houden.
Alleen kan hij nogal lomp reageren en als hij eens schrikt van een vogel ofzo dan springt hij weleens bijna tegen mij aan. Maar dat kan je ze toch niet kwalijk nemen?
bobje26 schreef:really??? Echt... waar komt dit nu weer vandaan?Ik heb het topic een beetje gelezen.
Je gaf zelf aan dat je dit al kunt/doet:
Longeren met en zonder longeersingel
Balkjes lopen
Vrijspringen
Leid-oefeningen en achterwaarts stappen
Waarom ga je niet terug naar de basis en hem eerst alle belangrijke basisdingen leren voor je hem gaat opleiden? Wat heeft een paard aan een singel als je zijn achtervoeten niet eens kunt uitkrabben?
Art_Ificious schreef:maar denk dat tijdens het oefenen ervan veel met de zweep geslagen is geweest ofzo.
Art_Ificious schreef:Hij stond op een wei met een andere jonge hengst. Geen succes die hengst liet de mijne niet gerust en als ik mijn paardje wou pakken kwam die ander er steeds tussen, heeft me zelfs eens gestampt in mijn buik omdat ik hem wegstuurde want hij joeg mijn paardje steeds van me weg.
little_birdy schreef:als België niet te ver is voor je, steeds welkomTs mag ik je een pb sturen om een keer te komen helpen als je niet al te ver weg woont ?
Art_Ificious schreef:bobje26 schreef:really??? Echt... waar komt dit nu weer vandaan?Ik heb het topic een beetje gelezen.
Je gaf zelf aan dat je dit al kunt/doet:
Longeren met en zonder longeersingel
Balkjes lopen
Vrijspringen
Leid-oefeningen en achterwaarts stappen
Waarom ga je niet terug naar de basis en hem eerst alle belangrijke basisdingen leren voor je hem gaat opleiden? Wat heeft een paard aan een singel als je zijn achtervoeten niet eens kunt uitkrabben?
Ga maar even álles lezen dan aub.
Kijk mijn smid heeft me gezegd dat dit paardje getraumatiseerd moet zijn en de ervaring met de eerste smid die ik liet komen heeft dat waarschijnlijk ook verergerd.
Daarnaast heb ik verteld waar hij geboren is en kreeg ik een schokkend verhaal te horen dat mijn smid de situatie kent op zulke bedrijven.
Als jullie het hele verhaal willen weten raad ik jullie mijn volgtopic aan: wel op ander forum omdat ik hier niks mocht posten. Of niet durfde want leid altijd tot discussie hier.
http://kavalier.be/viewtopic.php?f=23&t=1083