Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 22:31

Janine1990 schreef:
Ik vind het trouwens (gezien de hele discussie over het te zwaar opnemen) juist heel goed dat Henny haar verhaal deelt. En deze toont schokkende overeenkomsten: een vage liefde voor dieren van de betreffende stalker en die kan je hele leven gaan beheersen. In mijn ogen dus niets mis met gewoon constant een lijntje houden met de juiste instanties. TS, voel jezelf geen zeurdert! Je weet zelf natuurlijk heel erg goed dat je er goed aan doet om je paard deze deken op te doen. En kom nou, zo idioot warm is het nog niet geweest... :\

Dank je! Het lijkt zo onschuldig, maar ik voel me er gewoon heel onbehaaglijk bij.

Overigens vind ik het ook heel goed dat Henny hier haar verhaal vertelt, al krijg ik er wel de kriebels van!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:36

Dat je stalhouder die brief überhaupt aangenomen heeft, wat idioot. Hij weet dat je last heb van die kerel, heeft zelf ook last van die vent. Dan neem je die brief toch niet aan? Ik vind dat écht dom.

Junia

Re: Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 22:37

Heeft waarschijnlijk in de brievenbus gezeten, daar heb ik eigenlijk niet naar gevraagd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:39

Dat kan natuurlijk ook! Niet aan gedacht. Maar helpt hij je hierbij, hebben jullie het er over gehad, wat jullie er aan kunnen doen? Wat is de stalbaas z'n idee hier over?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:45

Zou ze mooi bewaren die brieven, ook die misschien nog komen gaan, is alleen maar extra bewijs voor jou. Zou ze dus in tegenstelling van andere wel aannemen. Tenzij je het zonder politie wil oplossen, dan mooi teruggeven. En niks mee doen natuurlijk qua dingen terugsturen, je hoeft je nergens voor te verdedigen. Wel kopie maken wanneer je evt aangifte zou doeb.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:57

Zooooo herkenbaar! Ik heb een fjord met eczeem (heb toevallig ook een rambo sweet itch hoody ) en afgelopen week kwam de buurman naar mij toe 'ik zit al heel mijn leven in de paarden. En snap dat er voor iedere onzin dekens zijn maar als het zo warm is dan moet je die deken echt af doen hoor! Echt zielig je laat hem toch niet met een deken om in de hitte staan!' Dus ik uitgelegd waar het voor was enzo 'daar heb ik nog nooit van gehoord wat een onzin je moet eens proberen om die deken af te doen' dan denk ik * ik heb hem 12 jaar, denk je nu echt niet dat ik nog nooit heb geprobeerd hem zonder deken te zetten?!*
Echt frustrerend want juist door de deken om te doen doe je het beste voor je paard en zorg je super goed voor hem/ haar en als dan mensen doen alsof je je eigen paard mishandeld doet dat echt pijn...
Zo herkenbaar dit. Ik zag wel dat er bordjes zijn van paardeerlijk.nl waarom paarden een eczeemdeken hebben..

Verder vind ik die man waar jij het over hebt wel erg extreem hoor!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:37

TS, met die brief erbij neemt dit, voor mij, andere vormen aan. Ik heb een klap voor mijn hoofd gehad van een zgn dierenvriend en ik ben ooit serieus gestalkt geweest. Beide gevallen stonden los van elkaar, in mijn geval. Die klap voor mijn hoofd was pujnlijk, het is opgelost en klaar. Maar mijn stalker meldt zich nu nog steeds 1 keer per anderhalf/twee jaar als hij de kolder in zijn kop heeft, en dat moet ik heel hard laten aanpakken, geen vrije teugel zeg maar. Denk aan klappen van mijn broer op vakantie bij mij, 'spontaan' een zeer waakse rottweiler van mijn vriend in mijn tuin (mijn vriend moest komen, om die rotweiler tot orde te roepen, die hond had hem in een hoek gezet en liet hem niet meer gaan :') ) i.p.v mijn eigen onschuldige honden, en meer van dergelijke toestanden.

Dit is eng, TS. Nu, en de situatie is onder controle, breekt het zweet me nog steeds uit als ik toevallig langs deze man rij met de auto. En ik doe nog steeds direct de ramen omhoog en de deuren op slot. Zorg er alsjeblieft voor dat het bij jou niet zo je leven gaat beïnvloeden.
Een stalker kan dat, op hele lange termijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 01:41

paardje1983 schreef:
Neem een X een hond mee waar iedereen mee overweg kan. En als die man bij je komt en de hond gaat anders gedragen bang of agressief naar de man toe is al een teken dat ie niet te vertrouwen is

Daar moet/kun je niet altijd op vertrouwen.
Honden vinden soms bepaalde mensen (die "anders" zijn) soms heel eng.
Mijn hond vindt letterlijk echt iedereen leuk, echt..
Maar voor een (geestelijk) gehandicapt iemand is hij doodsbang en loopt het liefst weg en gaat op een afstand staan te blaffen.
Ook bij mensen waarvan ik 100% zeker weet dat ze te vertrouwen zijn.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 03:43

Ik was het topic aan het door lezen. Wat een vervelende situatie! Hopelijk houdt het snel op.

Maar wil je wel adviseren de brief niet online te gooien. Gewoon kopie naar de politie en bewaren met datum.
Hoe meer je online gooit, hoe minder sterk je volgens sommige agenten / rechters komt te staan.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 06:51

Brainless schreef:
paardje1983 schreef:
Neem een X een hond mee waar iedereen mee overweg kan. En als die man bij je komt en de hond gaat anders gedragen bang of agressief naar de man toe is al een teken dat ie niet te vertrouwen is

Daar moet/kun je niet altijd op vertrouwen.
Honden vinden soms bepaalde mensen (die "anders" zijn) soms heel eng.
Mijn hond vindt letterlijk echt iedereen leuk, echt..
Maar voor een (geestelijk) gehandicapt iemand is hij doodsbang en loopt het liefst weg en gaat op een afstand staan te blaffen.
Ook bij mensen waarvan ik 100% zeker weet dat ze te vertrouwen zijn.

Dat bedoel ik ook. Honden kunnen fijnloos aan voelen hoe het gedrag van de mensen zijn

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:30

Junia schreef:
Doe ik! Bedankt voor de tip.

Tel nr. ga ik inderdaad zeker niet geven haha. Niet reageren vind ik echt heel moeilijk, ik voel me alsof ik moet verdedigen waarom ik mijn paard op deze manier houd.

Jou telefoonnummer is toch 0900 8844? :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:46

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:54

Blue_flower schreef:
Ik was het topic aan het door lezen. Wat een vervelende situatie! Hopelijk houdt het snel op.

Maar wil je wel adviseren de brief niet online te gooien. Gewoon kopie naar de politie en bewaren met datum.
Hoe meer je online gooit, hoe minder sterk je volgens sommige agenten / rechters komt te staan.

Goede inderdaad! Niet doen dus TS!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:01

Bel je dierenarts waar hij bij is. Laat het de dierenarts uitleggen en bevestigen dat dit echt het beste is voor het paard.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:09

Martine_R schreef:
Bel je dierenarts waar hij bij is. Laat het de dierenarts uitleggen en bevestigen dat dit echt het beste is voor het paard.

Lol, en dan ook nog gaan betalen voor deze visite? Kom nou, de beste man is al bij de kliniek geweest om te klagen over TS :+ Je dacht dat hij de dierenarts zou gaan geloven? _O-
Die man is niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:17

Janine1990 schreef:
Martine_R schreef:

Lol, en dan ook nog gaan betalen voor deze visite? Kom nou, de beste man is al bij de kliniek geweest om te klagen over TS :+ Je dacht dat hij de dierenarts zou gaan geloven? _O-
Die man is niet goed.

Bellen is iets anders dan langs laten komen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:27

bruintje123 schreef:

Wat een goed initiatief.
Educatie, uitleg helpt om mensen die uit onwetendheid dingen roepen om te begrijpen dat het in het voordeel van het paard is.. Zeker als mensen dierenmishandeling vermoeden, kunnen ze heel emtioneel en fanatiek reageren. Al denk ik dat het voor deze persoon niet veel uitmaakt. Maar alle kleine beetjes helpen.

Mijn paard draagt in verband met headshacken een donker uv filter masker met rijden en op de wei.

Ik word elke dag wel een keer aangesproken door mensen die het zielig vinden dat ze 'blind' rond moet lopen. Ook door paardenmeisjes en boeren. Als ze het niet kennen, vinden ze het al snel zielig. Telkens leg ik het uit, laat zien, dat ze er gewoon door heen kan kijken. En dat dienik om mensen geen indianenverhalen te laten door vertellen.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:42

moeilijk, maar........ nu het zo warm is heb ik de dekens er overdag af en eind van de middag weer op. heb er ook veel commentaar op gehad, fietsers vooral die menen dat ze het moeten komen zeggen ( misschien ben je het vergeten ))))))

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:43

Jeetje TS, wat een nare situatie zo... Ik ga mee met Blue_Flower, zet de brief niet online. Stuur een kopie naar de politie voor dossieropbouw en laat het daarbij (hoe nieuwsgierig ik naar de brief ook ben).
Probeer elke keer dat hij jou of anderen lastig valt te documenteren, eventueel door middel van foto's met datum, maar 'gewoon' genoteerd schijnt ook al voldoende te zijn.

Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen.. Wat een rotsituatie zeg!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 09:51

bruintje123 schreef:
Junia schreef:
Doe ik! Bedankt voor de tip.

Tel nr. ga ik inderdaad zeker niet geven haha. Niet reageren vind ik echt heel moeilijk, ik voel me alsof ik moet verdedigen waarom ik mijn paard op deze manier houd.

Hahaha jaaa!
Het bordje kwam trouwens al eerder in het topic voorbij en ik denk dat ik deze wel op het hek wil hangen, niet voor meneer P. maar voor alle anderen die denken dat het sneu is. Ik word er wel vaker door mensen op aangesproken en ga altijd het gesprek aan, leg uit wat het inhoudt, dat ik het zelf liever ook anders zie en ik haal dan ook altijd even mijn paardje uit de paddock of weide zodat ze kunnen aaien en kijken hoe ze er onder de deken uitziet. Zo heb ik het ook aangepakt bij deze man, alleen was het bij hem slechts olie op het vuur.

Blue flower, ik had daar nog niet bij stilgestaan, maar zal hem inderdaad beter niet online gooien. Het ging mij er meer om dat jullie ook een beeld krijgen van wat hij zoal zegt. Het zijn twee kantjes volgeschreven op een vrij belerende toon met allerlei advies over de deken en de voeding van mijn paard. Ik ga inderdaad een kopie naar de politie sturen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 09:58

sassefras schreef:
moeilijk, maar........ nu het zo warm is heb ik de dekens er overdag af en eind van de middag weer op. heb er ook veel commentaar op gehad, fietsers vooral die menen dat ze het moeten komen zeggen ( misschien ben je het vergeten ))))))

Het eerste jaar heb ik het ook zo geprobeerd, maar daar kreeg ze toch jeuk van. Ik denk dat de mugjes er hier 's middags dus ook zitten.
Alleen als het flink waait haal ik hem overdag eraf en ook vaak even als ik toch op stal ben en bijv. de paddock uitmest en haar goed in de gaten kan houden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:01

Jongens ik heb grote bewondering voor jullie begrip en geduld in de aanpak. Hier zou ik dus helemaal geen geduld voor hebben. En ook geen discussie ruimte voor laten. U wil de politie bellen? Nou dat lijkt me een heel goed plan. Gaan we gelijk even regelen.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:02

Janine1990 schreef:
Kopie naar de politie voor dossieropbouw!
Gewoon zeggen: Ik wil dat dit graag bij mijn melding over de kwestie komt.
En zeker niet je telefoonnummer geven, ook beslist niet op reageren. Stalbaas verzoeken aan meneer P. te zeggen dat hij geen brieven meer in ontvangst neemt en geen bezoek meer wenst.

HELEMAAL mee eens.

Meneer P. gaat duidelijk al een stap verder. Hij is duidelijk gefrustreerd en probeert jou zijn wil nog meer op te leggen.
Het kan zelfs nog zo zijn dat hij de deken bij je paard gebruikt als middel om daardoor steeds even contact met jou te krijgen.
Dit soort mensen maakt het vaak niet uit of ze negatieve of positieve aandacht krijgen.
Het feit DAT ze aandacht krijgen is vaak al voldoende om je steeds weer te benaderen.
Laatst bijgewerkt door henny_w op 26-05-17 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:04

bruintje123 schreef:

_/-\o_ _/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:14

TS, ik leef met je mee. Toen ik mijn paard nog had, waren de buren op onze pensionstal ook van het 'helpende soort'. Zij meenden dat hij te mager was. Zelf hadden ze schapen en voerden mijn paard stiekem bij. Let wel: Schapenbiks zet uit in de maag! Mijn paard kreeg dus keer op keer slokdarmverstopping en heeft zelfs een tijdje op de kliniek gestaan omdat we de oorzaak niet konden vinden. Uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat de buren hem dus schapenbiks bij voerden. Ondanks een aantal gesprekken wilden zij niet aannemen dat hun goedbedoelde actie het leven van mijn paard kon kosten.
Ik durfde mijn paard daar niet meer te laten staan en heb hem uiteindelijk verhuisd. Hij heeft nooit meer slokdarmverstopping gehad.