Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cowgirl schreef:Hoeveel beren op de weg wil je zien?
Cowgirl schreef:Hoeveel beren op de weg wil je zien?
bruintje123 schreef:Ja het is inderdaad fijn dat mensen hun paard verkopen.
Maar als dat jou maatje is de verkoop is niet omdat er geen klik is, maar puur financieel dan ben ik daar toch wel enorm verdrietig om.
Ik kan daar zo simpel niet tegenaan kijken.
Babootje schreef:Kingeping schreef:Ik vind zelf een spaarpotje van 700 wel redelijk hoor.
Voor een beetje peesblessure ben je voor onderzoek en behandelen al zo'n 1000 kwijt. Dan moet je nog een aantal x-en terug. Dus nee een potje van 700 is zeker niet genoeg.
bruintje123 schreef:En dan kun je er niet verdrietig om zijn?
Ik ben dat wel. Ik hecht me aan een dier. En als ik dan moet verkopen om een veranderde situatie doet dat nog eens extra pijn.
Dus ja ik ben wel iemand die probeert dat te voorkomen. Wat ik al eerder zei, je kunt niet alles voorspellen.
Maar je weet zeker dat je leven nog flink gaat veranderen als je nu nog studeert.
Voor paarden zelf heeft verhuizing vaak ook wel een impact.
meggiemeg schreef:Babootje je hebt wel gelijk in je advies goed na te denken wat je wilt gaan doen met een toekomstig paard. Punt alleen is dat een paard welke alleen maar recreatief gebruikt is geweest of wordt een ander prijskaartje met zich mee brengt dan een paard welke al in de sport heeft gelopen en leuk heeft gepresteerd.
Babootje schreef:bruintje123 schreef:En dan kun je er niet verdrietig om zijn?
Ik ben dat wel. Ik hecht me aan een dier. En als ik dan moet verkopen om een veranderde situatie doet dat nog eens extra pijn.
Dus ja ik ben wel iemand die probeert dat te voorkomen. Wat ik al eerder zei, je kunt niet alles voorspellen.
Maar je weet zeker dat je leven nog flink gaat veranderen als je nu nog studeert.
Voor paarden zelf heeft verhuizing vaak ook wel een impact.
Ik vind het zo vreemd dat jij blijkbaar een verschil ziet in een paard dat weg moet omdat er geen klik is of om financiele redenen. Beide is niet leuk toch?
bruintje123 schreef:@Ballard, dus zou jij een shet hebben laat je nog maar amper de da komen want het is nogal licht duurder dan wat hij waard is?
Een koliek operatie zou ik ook niet doen, maar op ander gebied kan het ook flink oplopen.
Naar de aankoopprijs voor mijn paard kan ik dan niet kijken.
Ze hebben ook een emotionele waarde.
ilseadema2 schreef:Ik ben ontzettend blij dat iedereen heeft meegedacht over een eventueel besluit die ik ga maken! Mijn besluit staat nog steeds niet vast maar daar kan ik gelukkig nog goed overnadenken. Ik heb voldoende gelezen en heb dus ook besloten om dit forum te laten stoppen! Nu gaat het erom wat straks mijn besluit wordt en ik neem de reacties daarom allemaal mee in mijn besluit!!
Ik heb nog geen idee hoe ik dit kan verwijderen maar dat zal me vast wel lukken hahah
Zeepsop schreef:ilseadema2 schreef:Ik ben ontzettend blij dat iedereen heeft meegedacht over een eventueel besluit die ik ga maken! Mijn besluit staat nog steeds niet vast maar daar kan ik gelukkig nog goed overnadenken. Ik heb voldoende gelezen en heb dus ook besloten om dit forum te laten stoppen! Nu gaat het erom wat straks mijn besluit wordt en ik neem de reacties daarom allemaal mee in mijn besluit!!
Ik heb nog geen idee hoe ik dit kan verwijderen maar dat zal me vast wel lukken hahah
Je kan een topic niet zelf verwijderen. Succes met het maken van je besluit.
Ballard_L schreef:bruintje123 schreef:@Ballard, dus zou jij een shet hebben laat je nog maar amper de da komen want het is nogal licht duurder dan wat hij waard is?
Een koliek operatie zou ik ook niet doen, maar op ander gebied kan het ook flink oplopen.
Naar de aankoopprijs voor mijn paard kan ik dan niet kijken.
Ze hebben ook een emotionele waarde.
Volgens mij snap je wel wat ik bedoel toch? Ik zou in ieder geval de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen. Tuurlijk, als mijn paard (als is het een schet) iets heeft, komt de DA echt wel, maar grote operaties of medicijnen waarvan de slagingskans weinig is: nee dat gaat niet gebeuren. Ik zie soms mensen die heel ver gaan voor een paard. Dat vind ik mooi, maar dat zou ik niet doen
ilseadema2 schreef:Ahhh... oké... kan dit forum dan wel stopgezet worden?
anjali schreef:Als ik dit allemaal lees zou ik het haast niet meer durven. Wat een grote schadepost kan zijn is de aankoop van een paard wat dan een miskoop blijkt te zijn.Dan kun je zo al door je budget heen zijn zonder er plezier van gehad te hebben.Maar goed, het hele leven is soms een gok, en wie niet waagt,die niet wint.
Carolina22 schreef:Ik heb nog geen idee hoe ik dit kan verwijderen maar dat zal me vast wel lukken hahah
bruintje123 schreef:Ballard_L schreef:Volgens mij snap je wel wat ik bedoel toch? Ik zou in ieder geval de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen. Tuurlijk, als mijn paard (als is het een schet) iets heeft, komt de DA echt wel, maar grote operaties of medicijnen waarvan de slagingskans weinig is: nee dat gaat niet gebeuren. Ik zie soms mensen die heel ver gaan voor een paard. Dat vind ik mooi, maar dat zou ik niet doen
Nee eigenlijk begrijp ik je niet. Echt niet.
Bij een lage slagingskans ja dan begrijp ik je volkomen. Dan doe ik het ook niet. Zowel om het geld niet, maar ook om het paard niet. Die ellende wil ik hem dan besparen.
Maar er zijn ook operaties die zeker wel een grote slagingskans hebben maar erg duur zijn.
Omdat bijvoorbeeld de nazorg duur is.
Bijvoorbeeld bij een flinke wond.
Ik heb hier nu tinkers staan de geen van alle bij aanschaf duurder was als 1250,-
Als die nu iets uitspoken waarvan ze bijvoorbeeld een nare wond krijgen, die diverse malen opnieuw verbonden moet worden door de DA.
Dan zijn de kosten al snel de aanschafprijs.
Maar dat zou geen enkele belemmering zijn. Dat zou voor mij dan ook niet uit proportie zijn zoals jij beschrijft.
Al zou er een slagingskans van 50% zijn voor een operatie en ik moet €4000,- betalen, nee sorry, dat zou ik niet doen. Dan bekijk ik het puur economisch en niet meer emotioneel
maargoed, dit is wat mijn keuze zou zijn, wat jij of TS doet, dat moeten jullie natuurlijk zelf weten
Ik leg alleen mijn standpunt uit Citaat:ik heb trouwens ook niet 3000€ op de rekening staan voor mijn paardeen koliekoperatie zou ik niet eens aangaan (paard is ongeveer hetzelfde waard in geld dan de operatie zelf...dat vind ik uit proportie), dus waarom zou ik zoveel geld op mijn rekening laten staan?