Ingewikkelde paardennamen. Waarom????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carolinetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:02

Wat een leuke namen komen er voor bij :j

Mijn pony heten HTR Sulaatik's timmy afgekort gewoon tim op wedstrijd werd het altijd daar is met htr sulaafts timmy of htr uuh timmy _/-\o_ zo moeilijk is het toch niet?Zelf op mn gekregen knhs kampioens predikaat hadden ze het fout geschreven :')

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:07

Wij hebben het paard van mijn vriend een andere naam gegeven omdat we het origineel echt afschuwelijk vinden. Hij wilde iets wat er chique uitziet voor op wedstrijd maar wat wel lekker over de tong rolt.

En dus werd het Haeleigh.
Juist ja; gewoon Haley op z'n duurs dus. Maar we vinden dit allebei veel mooier staam!

En uiteindelijk noemen we d'r toch gewoon Hageltje.

Hutcherson

Re: Ingewikkelde paardennamen. Waarom????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:09

Ik vind die stamboek namen ook afschuwelijk.
Klinkt allemaal prinsesjesachtig.
Ik ben daar niet van.
Mijn eigen naam heeft 3 lettergrepen, veel te lang.
Ik hou meer van 1 lettergreep namen. Stoer en niet verkeerd te schrijven. (bijna niet dan)
Gewoon Finn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:32

Ik vind dat een naam bij het paard moet passen. Ieder mag zijn paard noemen zoals hij wil. Het is wel zo dat als ik op zoek ben naar een paard,dat ik dan voor ik ga kijken naar de naam vraag, en als ik die naam leuk vind ga ik eerder ernaar toe dan als het een voor mij onaantrekkelijke naam is.Al is dan ook wel snel te veranderen na aankoop! Maar het is toch iets wat je een paard meegeeft op zijn levensweg.

xbambix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:40

IK vind als een paard een lange naam heeft het wel chiqe staat als hij maar een stalnaam heeft :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:18

Ik heb gewoon heel simpel Alex en Jorie en toch wagen sommigen het om Jorie uit te spreken als Yurie terwijl het fonetisch geschreven is. Achternaam van beide is van de Berkenheuvel. Het zijn rasechte shetlanders.

Ik vind vooral die IJslandse namen vreselijk om te zien, ik ga later gewoon geen ijslander nemen :+

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:56

De mijne heet al bijna 28 jaar Beauty <3 . Ik ken het probleem dus niet.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:14

oke behalve dat Giv misschien voor sommige lastig uit te spreken is hebben de rest van mijn dieren altijd best normale namen.

Paarden - Prada en Giverny D (oude verzorg pony's: Scarlet en Nouschka)
Honden - Luna en kenzo (vroeger: lucky)
Katten - Jack en Cody (vroeger: Jerry, Rover en Loekie)

en de knaagdieren van vroeger:
Konijnen - Snuffie en Stamper
Cavia's - Streep, Vlekkie, Shella, Leah, Lady, Snowy, Blacky en Momo.

Alleen Giv is qua uitspraak soms lastig (je spreekt het Frans uit) maar echt lang of moeilijk is het niet.
Die 6-delige namen van tegenwoordig snap ik ook niet echt :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:19

Mijn vorige paard was gewoon Wedge.
Nu heb ik Olivia van 't vöske en powys(NL) Puzzle.
Bij beide dus ook de stal naam van de fokkers erin.
Niks mis mee, hier is het gewoon Olivia en Puzzle. :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:20

Die van mij heet Lady go Lightly. Roepnaam Lady. En heel awkward, maar de naam komt uit de penny :o nu komt overal Go Lightly achter wat wij fokken, soort stalnaam

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:23

Esirene schreef:
Bij ons op de manege krijgen ze allemaal een automerk naam. Zitten best veel leuke tussen (Infiniti, Galaxy, Duster, Bugatti.. 2 broertjes Alfa en Romeo). Ik wacht nogsteeds op Ford :-)

Verder hoeven die lange ingewikkelde namen voor mij ook niet :p

Maar dan moet het wel een fjord zijn. Want Ford de Fjord, I mean, Come on!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:39

:') Wat je verstaat en wat je schrijft kan ook nog heel anders zijn.

Vanaf 1.20 namen die dus niet goed gekeurd werden. Dan denk je ook "wie verzind dat nou?" :')

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:44

Er wordt van alles in de naam verwerkt stalnaam , moeders naam , vaders naam of groot ouders naam zodat de fokkers al met de naam wat van de pedigree weten.
maar meestal hebben die paarden een koos naampje/roepnaam.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:46

Haha ja inderdaad, mijn arabische merrie heet La Margneta Aura, roepnaam Jet.. :Y) }:0

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:48

In een stripverhaal van Jan Jans en de Kinderen (of gooi ik hier nu een generatiekloof tot op de bodem open?) droomt Catootje van een eigen pony als de familie eindelijk naar 'het platteland' gaat verhuizen. Ze is al allerlei namen aan het verzinnen als haar vader zegt: 'ik zou er maar niet op rekenen"
Catootje antwoordt: "ikzouermaarnietoprekenen - hmmm, je hoort wel gekkere namen in de paardenwereld."

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:00

Oil Beef Hooked _O-

oh, raap me op...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:18

lol, ik moet eerlijk toegeven dat mijn katten wel een dubbele naam hebben bij de Dierenarts..

Maar dat komt omdat ik een tik heb met de B, en al mijn vrouwelijke katten hebben een naam die naar schoonheid wijst.

Mijn oude, inmiddels overleden poes heette Bonita
Mijn tweede kat heet Beauty

Nu haalde ik na het overlijden vorig jaar uit het asiel een jeweetwel kater kitten en een poesje.
Hun namen waren Bores en Khiva.. Nu vind ik Khiva een harde naam, zowel in uiterlijk als in klank.. En er zat geen B in en het betekende geen schoonheid..

Dus ze heten nu:
Boris aka het Beest > Boris
Belle Diva > Diva

gok pakte goed uit, madam is een schoonheid en een rasechte Diva.. En 'beest' als toevoeging van Boris, ik weet niet of ik het heb uitgelokt, maar terwijl Diva in het wild is geboren is Boris de schichtige maar tevens een lomp racemonster.
de combinatie was tevens een eerbetoon aan mijn oude voorliefde (toen ik thuis woonde) om alle katten te verblijden met een disney naam.. Dus ik heb nu Belle en het Beest rondwandelen, alleen hebben ze andere roepnamen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:48

Hier zijn ze niet zo moeilijk, enkel die van de pony en die heb ik zo niet genoemd. :+ Eigenlijk die wat ik zelf genoemd heb vallen IMO wel mee, Galant en Rêve D'or :+
Hoewel, over Rêve D'or braken ze op bokt ook al hun tong maar in België leert vrijwel elk kind een basis aan frans dus hier breken ze hun tong er niet over. ;+

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:01

Haha leuk topic. Zo heet mijn subtop paard Perry, en ons weidemaatje van 92cm Rose Island's Spot on Top.. :') kleinste pony, langste naam! Maar vind het overigens ook allemaal erg overdreven. Al vind ik sommige namen wel erg gevat. :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:07

Die van mij hebben allemaal een lange naam (niet door mij gekozen), maar ze hebben allemaal een korte roepnaam gekregen van maximaal 5 letters :)

Sambuco Von Der Geest -> Bugs
Spring Dream's Orange Queen -> Queen
Menaging Magic's Adam -> Magic
Semental Divino -> Sem

lavie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:17

En dan heb je mijn paardjes die gewoon Dicky en Bente heten. Ook leuk :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:25

Ik hou niet van die standaard namen. DUs doe mij maar lekker ingewikkelde, niet standaard namen! :D

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:37

Mijn paard heeft officieel Eduardo, maar we noemen hem Ed :+
Verder hebben wij nog een 'kneukel' 'kora' en 'veulen' op stal staan. Al hun stamboek namen zijn zo lastig.

Qua foklijn enzo vind ik het wel leuk als ze vernoemd worden. Maar wel krijgen ze hier allemaal een simpele stalnaam.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:47

De langste naam heeft m'n Haflinger, Doortje van de Prelaat (beter bekend als Goldy). Ik heb het niet zo verzonnen in ieder geval :p . M'n sportpaarden heten Carrera MW (initialen van de fokster) en Eston M (vernoemd naar Aston Martin maar het moest met een E). Van mij hoeven die lange namen ook niet zo.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:54

Paard wat ik rij heet Vechtjas :').

Roepnaam: Calli