Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:55

M_Jacky schreef:
Hee nog een quarter, leuk! Wat is zijn afstamming?
Toont inderdaad volwassen maar aan dat snuitje zie je dat t nog een jonkie is. Heeft de mijne ook :)

Met Twis wil ik lekkere buitenritten gaan maken dus recreatief. In de toekomst wil ik wel met hem reining gaan starten.

Kids Classic Sierra (is zijn pa) moeder komt uit de eternal prescription lijn (schijnt geen makkelijke lijn te zijn en moeder is ook niet makkelijk. Daarom heel veel grondwerk aan het doen met hem om hem een goede basis te geven. Trainster heeft ook met zijn moeder gewerkt.
Mijn andere paard kreeg ik toen hij 2.5 jaar was. Hij kende het zadel en de 3 basisgangen. (Draver 5 ganger) en die heb ik ook alles geleerd wat hij weet, vandaar dat ik weer graag een jong paard wilde.

Fin krijgt een bekertje vitalbiks en daarbij een hand lucerne van vitalbiks per dag. Verder hooi.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:18

bobje26 schreef:
Wat voor bloed zit er achter jouw schimmel Liesen.

Die van mij is een Rhodium x Gribaldi ze is rond de 1,62 groot. Maar ze toont veel groter. Hebben we ons een beetje op verkeken. Maar ze lijken soms groter als ze veel front hebben. Hopelijk komt ze tussen de 1,65 en 1,70 uit.

Leuk om te lezen wat die van jullie eten!
Die van ons loopt op dit moment buiten met de mogelijkheid om op stal te staan.

Ze krijgt 1 kilo pavo podo grow en 2x schepje muesli. Verder twee keer een hooiruif vol.

Kan niet wachten om er mee te beginnen *\o/*

Nu moet het weer nog beter worden :brr:

affy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:19

eline1991 schreef:
Dunkedoo en huppeltjeZ, die lijken aardig op elkaar inderdaad.

Affy, wat is die van jou er voor een? Heeft wel wat weg van een new forest die ik hiervoor had.

Dunkedoo, hoe groot is die van jou eigenlijk? Oogt flink! Ik snap trouwens dat je bij diie van mij aan tinker moest denken. T is ook een weinig charmante foto. Hier dr bouw wat beter te zien [ [url=m/BzL0m8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een new forest, vader is Kantje's Carter. Daar lijkt ze sprekend op

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:31

No_No schreef:
Wat een knappe paarden allemaal!

Irisjeeh, ik zit nu al vanaf gisteren te kijken wat er verkeerd zit aan je neusriem :oo ik zie het niet! Wat zit er verkeerd dan?

Ik had begrepen dat die over de bakstukken heen moest, dus dat doe ik nu haha.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:37

Irisjeeh1999 schreef:
No_No schreef:
Wat een knappe paarden allemaal!

Irisjeeh, ik zit nu al vanaf gisteren te kijken wat er verkeerd zit aan je neusriem :oo ik zie het niet! Wat zit er verkeerd dan?

Ik had begrepen dat die over de bakstukken heen moest, dus dat doe ik nu haha.

Niet doen hoor, zit goed op de foto :o

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:40

Seven schreef:
Bedankt dunkeedoo

Nog wat extra foto's van hem
[ [url=m/tJrYMp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FVszST.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is echt een vreselijk vriendelijk paard in de omgang, in het werk is hij wel heter.

Normaal wouden we hem nu doorzetten maar ik ben 9 maand zwanger en kan zelf toch niets op het moment.
Volgend jaar willen we hem weg brengen hoewel ik nog geen idee heb waar heen.

Breng maar weg naar mij. Je mag eens in de zoveel tijd komen kijken. Paspoortje enz wel inleveren hoor :')

GabberGill

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:44

best fijn stuurloos :P

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:23

Tuurlijk, dacht dat het een andere foto was :') Heb een soortgelijke maar daarbij zit de neusriem er overheen. dom.. :z

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:33

GabberGill schreef:
Seven schreef:
Bedankt dunkeedoo

Nog wat extra foto's van hem
[ [url=m/tJrYMp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FVszST.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is echt een vreselijk vriendelijk paard in de omgang, in het werk is hij wel heter.

Normaal wouden we hem nu doorzetten maar ik ben 9 maand zwanger en kan zelf toch niets op het moment.
Volgend jaar willen we hem weg brengen hoewel ik nog geen idee heb waar heen.

Breng maar weg naar mij. Je mag eens in de zoveel tijd komen kijken. Paspoortje enz wel inleveren hoor :')

Haha als ik een euro kreeg voor iedereen die dat zei :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:34

Had je hem waarschijnlijk gewoon bij mij achter kunnen laten zonder verlies te lijden

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:52

@EdkingEnzo: wauw wat heb je een mooi paard, spreekt me erg aan!
@liesen: mijn paard krijgt in de zomer herbamix (van Mijten) en Pavo summerfit (die koek). In de winter krijgt hij Pavo Slobbermash, beetje extra maïvlokken, 2 lepels vita-minerale korrels en lucerne. Ze krijgen ook hooi, vooral in de wintermaanden. Verder staat hij 27/7 buiten dus in de zomer gras à volonté.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:19

mijne krijgt 3x per dag hooi.
smorgens en savonds 1kg brok met luzerne en smiddags muesli 1 volle schep met luzerne.

Dit heeft ze nu ook wel echt nodig. Ze is moeilijk op gewicht te houden snel schraal, terwijl barock pinto's meestal sneller te dik zijn dan te dun. Ze heeft geen wormen meer en der gebit is ook nagekeken dus hier ligt het niet aan. Denk dat ze nu weer flink aan het groeien is. hebben meer hier last van?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:43

KirstenChes schreef:
mijne krijgt 3x per dag hooi.
smorgens en savonds 1kg brok met luzerne en smiddags muesli 1 volle schep met luzerne.

Dit heeft ze nu ook wel echt nodig. Ze is moeilijk op gewicht te houden snel schraal, terwijl barock pinto's meestal sneller te dik zijn dan te dun. Ze heeft geen wormen meer en der gebit is ook nagekeken dus hier ligt het niet aan. Denk dat ze nu weer flink aan het groeien is. hebben meer hier last van?

Mijn vorige fries had dat ook 2,5 tot 3,5 echt lelijk gewoon!
Afbeelding
Met 5 jaar een prachtpaard. Denk dat het door de fries komt. Al is mijn 2,5 jarige kwpn ook lastig gevuld te houden op het moment

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:45

Mijn paardje word in Mei 4, en deze lente mag ze me voor het eerst gaan dragen (en daar wacht ik al op vanaf het moment dat ik haar geboren zag worden)
Zadel kent ze al, vind ze geen probleem.
Afgelopen jaar hebben we veel grondwerk gedaan om elkaar beter te leren lezen, ik wil eerst nog haar (rug)spieren flink trainen en de eerste stappen maken met Lange lijnen.
Het "echte" inrijden doen we lekker rustig aan, alles op z'n tijd, en tussendoor veel wandelen, lange lijnen, grondwerk en knuffelen.
Ook wil ik zelf nog wat extra dressuur lessen gaan nemen om de fijne kneepjes wat meer aan te voelen.
Ik kan écht niet wachten

Afbeelding
Mijn knuffel Aurora

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:57

Jaaa wij melden ons ook aan.

Connemara pony skyfall. Word in april 3 jaar.
Hij is nog best overbouwd. Ik wil dus ook echt wachten tot hij 4 j is om hem te gaan belasten.
Tot zijn 2.5 j heeft hij bij de fokker samen met andere jonge pony's gelopen op 6 hectare waar ze verder gerust werden gelaten. Hij is nu sinds eind september bij mij. En fysiek contact was dus ook niet vanzelf sprekend in begin. Na een maand was het vertrouwen toch al sterk aanwezig.
En gaan we stapje per stapje verder.

En ik ben benieuwd waar jullie tegenaan lopen hoe jullie dingen aanpakken. etc... Leuk om te volgen en te delen . Ik wil vooral gaan opvoeden , grondwerken en handwerken het komende jaar in 2017.

Afbeelding

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:09

Kitobeer: van welke fokker komt je pony? Heeft hij in de doorbraak gelopen?

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:11

Hij komt van de aalter breeding farm in Belgie.
Skyfall du lys.

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 08:16

Ik meld mij ook! Ik heb een 3,5 jarige PRE merrie die in maart alweer 4 wordt. Ik zou dus graag tegen deze zomer echt aan de slag gaan met haar. Momenteel nemen we alles spelenderwijs op. Maar mag ze vooral nog veel spelen in de wei.
Afbeelding

Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:12

Wij dachten gister laten we eens kijken wat ze doet als we haar manen wat insprayen met antiklitspray. Nou... ze keek alleen eens naar het flesje en voor de rest mochten we overal sprayen

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:14

Hier ook! :D

Ik heb een bonte merrie van Kireve Ma x Dylon, nu 2,5 en heel misschien drachtig gekocht :') Vrijdag weten we meer :j

Als ze niet drachtig is beginnen we in het voorjaar met kennis maken met zadel, hoofdstel, longeren en afhankelijk hoe dat vlot ook de volgende stappen; ruiter dragen, links, rechts, rechtdoor, achteruit en stilstaan. Daarna winter stil zetten en in het voorjaar er op doorrijden :D
Als ze wel drachtig is dan zullen de plannen waarschijnlijk wel wijzigen, afhankelijk wanneer ze uitgerekend is :+

Nu wordt er niet zoveel met haar gedaan, zo goed als iedere dag word ze even apart genomen (een minuut of 5-10) om even te borstelen of even aan de hand wat oefeningetjes te doen (mee lopen, achteruit, opzij, stilstaan)

Afbeelding

Wahi is een zeer sensibele merrie, dus ik ben benieuwd wat dat gaat geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:28

Wat een leuke nieuwe paarden allemaal!

Voor de mensen met een 2,5 jarige (of 2,7/8/9 jaar) - wat doen jullie op het moment?
Zijn jullie al aan het longeren? Hoofdstel?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:29

Ik nu nog niet, daarmee begin ik pas in het voorjaar (maart) en dan is ze 2,8 jaar :j

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:03

bobje26 schreef:

Voor de mensen met een 2,5 jarige (of 2,7/8/9 jaar) - wat doen jullie op het moment?

Nog helemaal niets. Die van mij komt pas in April op stal, dan ga ik rustig beginnen.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:05

Ik heb nu 2 keer heel even los gewerkt en verder vooral poetsen, stapje naar voor, naar achter en opzij. Moet zeggen dat mijn merrie nooit echt veel opvoeding heeft gehad en ik heb haar nu n maand, basis dus eerst maar. Zadel en hoofdstel begin ik wel mee als ik merk dat ze er klaar voor is. Dat kan alleen nog wel even gaan duren denk ik.

Floor, leuk! Weer eens samen in een topic ;)

Voor de andere nieuwe, welkom!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:06

bobje26 schreef:

Diva kent het longeren maar zie er geen voordelen in om dat ook echt regelmatig te doen momenteel.
Bit krijgt ze denk ik toch niet in dus die heeft ze nog nooit gezien, ze heeft wel zadelbok gespeeld en dan is ze trots op zichzelf :Y)