[VOLG] Het leven na 3,5jaar weide/gezelschapspony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115

Re: [VOLG] Het leven na 3,5jaar weide/gezelschapspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:51

Weetje Darkadia, je kan nog steeds proffesioneel paarden trainen. Ik werk 4 dagen in de week om mijn rekeningen te kunnen betalen. Daarnaast train ik 1 soms 2 paarden of soms even geen. Op die manier kun je toch andere mensen helpen met hun paarden en is het ook nog eens te combineren met andere dingen. Ik vind het heel prettig om zo te werken. Sommige paarden blijven bij mij maar 2 weken zoals pas een die na een ongeluk in wei een tijd stil had gestaan. Eigenaar wilde hem terug in het werk voor ze er zelf op ging. Dat gaat snel omdat paad al goed beleerd was. Nu heb ik een 4 jarige waar ik van de eigenaar alle tijd voor krijg om die rustig te beleren en te werken aan het hebben van wat regels. (Merrie heeft altijd mogen doen wat ze wilde en bij mij word er niet over andere mensen heen gelopen omdat je daar zin in hebt)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 18:53

@wortel115 dat klopt, en voor nu is dat ook hoe ik het wil gaan aanpakken. Klein beginnen, en dat verder uitbouwen ;) Want mijn doel is wel meer dan af en toe. Maar das een andere discussie, dus terug ontopic :D

Vandaag even een eerste kennismaking gedaan met de merrie waar ze vrijdag samen mee op transport moet. Verliep beter dan verwacht. Interesse van de andere merrie was al snel bij het gras ipv haar domein verdedigen.
Verder hebben we aan de hand een stuk door Spaarnwoude gewandeld. Ze zijn bezig met de opbouw voor de obstacle run dus allerlei gekke dingen en ook wat groot verkeer. En voor het eerst door een tunneltje. Ze vond t spannend en bij tunneltje heen even wat staken, maar verder deed ze het super braaf allemaal.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:38

Oh wat fijn dat het allemaal goed ging, succes met de transport vrijdag ;)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:51

Even een vraagje, komt izola van paard zoekt baas? :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 00:10

Helaas verliep het laden vrijdag niet zo spoedig als gehoopt. Zijlader was wel raar, en het andere paard, wat bedoeld was als steun, was ook wat onrustig, dus dat hielp niet echt. Maar uiteindelijk toch erop gekregen, en de reis gelukkig goed verlopen. Ze staat nu lekker bij haar nieuwe baasje in Friesland. Durfde daar vandaag al lekker te liggen in het land, dus dat is een goed teken. :)

Vanuit mij zullen hier dus verder geen updates meer geplaatst worden. Dank voor het volgen en de reacties iig :) Misschien dat ik van de week nog even een stukje van het laden en dubbele lijnen plaats van afgelopen maand.

@Jeika Nee ze komt niet van paard zoekt baas. Heeft wel in meerdere fb groepen te koop gestaan.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 00:11

wat leuk joh! ik volg mee :)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:36

Ik Ben alleen bang dat er vrij weinig te volgen valt, want de pony is net weg naar haar nieuwe baasje :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:18

Nou jammer voor ons dat ze weg is ik ben benieuwd wat haar toekomst gaat brengen ;) geef je hier een update als je een nieuw project hebt?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 18:55

Zal ik doen :) voor nu staat dat even op een laag pitje. Even focus op afstuderen en opzetten van m'n eigen bedrijfje/diensten .
Daarna op zoek naar een stal die evt geschikt zou zijn om met een projectje aan de slag te gaan hier in de buurt. Verder met name mensen op locatie helpen en miss ook wat lessen geven met m'n draver in de toekomst. Hij spiegelt enorm dus is daar op zich heel geschikt voor.

Hier een foto van de dames op hun nieuwe stekje na de 1e nacht:
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:35

Nou dat ziet er prima uit lekker ontspannen <3 ze gaat het vast goed krijgen daar!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 10:03

Even een schopje, gezien een aantal van jullie hadden gevraagd het te laten weten als er een nieuw project was. Die is er inmiddels, ivm drukte twijfel ik nog of ik ook een topic ervoor ga openen, maar op dit moment is het iig te volgen via Insta en FB van Horse in Simplicity!

Izola zelf gaat gelukkig ook nog steeds goed bij haar nieuwe baasje, ze zijn nog steeds lekker vanaf de grond met haar bezig, waarin ze zich steeds meer gaat ontspannen en zekerder wordt. Blij dat ze lekker de tijd krijgt om zich te ontwikkelen en te groeien.

Ik zal ook kijken of ik dit weekend nog even kleine compilatie kan maken van de tijd van Izola bij mij, incl het wennen aan de dubbele lijnen en stukje trailerladen. Die hadden jullie nog tegoed :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:53

Wat leuk om te horen dat het goed met haar gaat...