Kom je eroverheen..(paard verkopen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:00

Ts, ik zou een andere foto of en extra foto bij de advertentie zetten. Waarop hij in zijn geheel te zien is. :) Ik zou persoonlijk niet geneigd zijn om bij hem te komen kijken omdat je in feite weinig ziet kwa bouw enz. :) Dat icm het verhaal maakt dat ik zou door klikken.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 14:03

Ayasha schreef:
Ts, ik zou een andere foto of en extra foto bij de advertentie zetten. Waarop hij in zijn geheel te zien is. :) Ik zou persoonlijk niet geneigd zijn om bij hem te komen kijken omdat je in feite weinig ziet kwa bouw enz. :) Dat icm het verhaal maakt dat ik zou door klikken.

het uploaden wilde niet echt lukken :')

Ayasha
Blogger

Re: Kom je eroverheen..(paard verkopen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:05

Dat probleem had ik ook op de boktmarkt toen ik er iets op wilde zetten. :?
Misschien in een linkje in de advertentie dan? :)
Nu misschien ben ik daar de enige in maar als ik echt ga kijken voor te kopen wil ik eerst een zicht hebben op het gehele paard. :)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:06

Ik denk dat je met de tips mbt je advertentie al een heel eind komt :)

Gewoon lekker afwachten of er iemand op af komt waarbij je een goed gevoel hebt. Heb je geen goed gevoel? Dan gaan ze met lege handen naar huis.
Zo simpel is het. :)

( Andersom net zo natuurlijk, maar dit gaat even om jou )

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 14:07

nikilover schreef:
Ik denk dat je met de tips mbt je advertentie al een heel eind komt :)

Gewoon lekker afwachten of er iemand op af komt waarbij je een goed gevoel hebt. Heb je geen goed gevoel? Dan gaan ze met lege handen naar huis.
Zo simpel is het. :)

( Andersom net zo natuurlijk, maar dit gaat even om jou )

Ja inderdaad, dat probeer ik ook duidelijk te maken. :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:07

Ja dat zou ik ook willen. Een standfoto van hoef tot oor.
En een kopfoto met oortjes naar voren.
Bij voorkeur met mooi licht met een knappe achtergrond.

En dan evt nog eentje in het bos onder het zadel als bewijs dat ie braaf is.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 14:10

assie schreef:
Ja dat zou ik ook willen. Een standfoto van hoef tot oor.
En een kopfoto met oortjes naar voren.
Bij voorkeur met mooi licht met een knappe achtergrond.

En dan evt nog eentje in het bos onder het zadel als bewijs dat ie braaf is.

'
We hebben niet echt een bos :+ Maar foto's kunnen op aanvraag ook.
Ik heb nu nog niet de tijd om allemaal extra fotografische hoogstandjes te gaan maken. Op mijn profiel zijn ook genoeg foto's te vinden. :o
Ik geloof dat ze in de andere foto's op de adv. genoeg kunnen zien.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:19

Ik heb je advertentie helemaal niet bekeken om eerlijk te zijn. Ik beschrijf puur wat ik zou willen zien als ik een paard zoek.
Je hebt maar 1 kans en 7 seconden om een 1e indruk te maken. Zorg dat het een goede is ;)

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:26

amyyy55 schreef:
kohtje schreef:
In mijn ogen is verkocht verkocht en heb je niets meer te vertellen.
Ook haal ik uit de advertentie dat die niet zo braaf is als je doet voor komen. (ervaren rijder)
Zit er nu niet uit als alrounder , te zwaar en niet netjes gereden.
Denk heel goed na wat je gaat doen.

'
elk paard en zeker een fjord heeft een consequente ruiter nodig om het dier goed te rijden.
Hoe kun je in godsnaam opmaken uit een foto of een tekstje dat hij niet netjes is gereden. Beetje kort door de bocht en banketstaaf om te zeggen vind ik.. :?

Ik wil nogmaals even duidelijk maken dat ik dit topic heb geopend om andere redenen dan alleen mijn advertentie.. Bedankt voor alle tips iedereen, echt sommige zijn heel handig. Andere zijn wat overbodig naar mijn idee..

Ik denk dat men het "niet netjes gereden" afleidt uit dit stukje zin: en met het rechtrichten zijn we ook bezig. Misschien kan je dat wat anders omschrijven.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:29

Mag ik vragen waarom je in de advertentie zet : verkopen in een straal van 30 km....?
Dat zou mij als potentieel koper tegen staan. Dan krijg ik het gevoel dat ik een paard met "oude eigenaar" er bij koop.
En voor jezelf.... als je hem verkoopt is het fijn om een beetje op de hoogte te blijven maar je wilt hem toch ook niet iedere keer zien. Tenslotte beslist dan iemand anders over hem en dat vind je nu ook niet echt fijn. (leasers)
Jij houdt zijn manen kort, de nieuwe eigenaar wil misschien wel lannge manen en dat vind jij er dan misschien wel waardeloos uit zien. Of die gene gaat er een western zadel op leggen terwijl jij vind dat dat jou zadel veel beter past. Zo maar wat ideeen. Of hij komt bij andere paarden waarvan jij denkt : Dat vind tie helemaal niet leuk. (Dominante paarden o.i.d.)
Het zijn maar wat hersenspinsels maar als ik een paard verkoop waar mijn hart bij ligt, heb ik liever dat ik hem of haar niet te vaak tegen kom. Je ziet het paard dan staan en weet dat je er toch niet zomaar naar toe kan.
Is misschien iets om over na te denken. En ik ben, als potentieel koper, wel benieuwd naar een richtprijs.
Hoe meer info.....(over hoe jij hem verzorgde en hoe het, het beste zou zijn), hoe hoger de vraagprijs.
Maar dat is mijn "lees gevoel" bij een advertentie.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 14:31

WendyLotte schreef:
Mag ik vragen waarom je in de advertentie zet : verkopen in een straal van 30 km....?
Dat zou mij als potentieel koper tegen staan. Dan krijg ik het gevoel dat ik een paard met "oude eigenaar" er bij koop.
En voor jezelf.... als je hem verkoopt is het fijn om een beetje op de hoogte te blijven maar je wilt hem toch ook niet iedere keer zien. Tenslotte beslist dan iemand anders over hem en dat vind je nu ook niet echt fijn. (leasers)
Jij houdt zijn manen kort, de nieuwe eigenaar wil misschien wel lannge manen en dat vind jij er dan misschien wel waardeloos uit zien. Of die gene gaat er een western zadel op leggen terwijl jij vind dat dat jou zadel veel beter past. Zo maar wat ideeen. Of hij komt bij andere paarden waarvan jij denkt : Dat vind tie helemaal niet leuk. (Dominante paarden o.i.d.)
Het zijn maar wat hersenspinsels maar als ik een paard verkoop waar mijn hart bij ligt, heb ik liever dat ik hem of haar niet te vaak tegen kom. Je ziet het paard dan staan en weet dat je er toch niet zomaar naar toe kan.
Is misschien iets om over na te denken. En ik ben, als potentieel koper, wel benieuwd naar een richtprijs.
Hoe meer info.....(over hoe jij hem verzorgde en hoe het, het beste zou zijn), hoe hoger de vraagprijs.
Maar dat is mijn "lees gevoel" bij een advertentie.

NOgmaals, de advertentie is al veranderd. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:51

Ik denk dat je bij dit paard ook gewoon de eigenaar er bij koopt eerlijk gezegd. :=

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 14:59

Oke dit is heel raar, bokt markt veranderd steeds naarm ijn oude advertentie.
is er een mod die ik kan TEMmen hiervoor? :(

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 14:59

Ayasha schreef:
Ik denk dat je bij dit paard ook gewoon de eigenaar er bij koopt eerlijk gezegd. :=

wat een onzinnige opmerking.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:04

Op mij komt TS gewoon over als iemand die wanhopig graag een gouden stal vind voor haar paard.

Daar is toch niks mis mee?
Als ik mijn paard zou willen verkopen, maar er verder geen haast bij heb, zou ik ook proberen te zoeken naar iemand die het fantastisch lijkt om contact te houden etc.

Dat er teveel info in de advertentie staat is al lang duidelijk, maar goed het is aan TS om dat dan wel/niet aan te passen.

Ik denk wel dat iemand die aan alle eisen voldoet + de hoofdprijs ervoor wilt betalen erg lastig te vinden is.
Ik persoonlijk zou bereid zijn qua prijs erg the schikken als er iemand is die mijn paard bijvoorbeeld alles kan geven/waarbij ik hem kan blijven zijn.
Sterker nog, stel hij moet ECHT weg, zou ik hem nog gratis aan mijn huidige verzorger geven ook.
Een afspraak maken over stalling en eventuele verkoop valt altijd contractueel vast te leggen dacht ik.. ( correct me if I am wrong, please ! )

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:09

amyyy55 schreef:
Ayasha schreef:

wat een onzinnige opmerking.

Ben ik het eigenlijk niet mee eens dat dat een onzinnig opmerking is.
Krijg een beetje het gevoel dat je regie over zijn leven wilt houden maar als je hem straks aan iemand verkoopt die je helemaal geweldig lijkt maar die hem dan vervolgens op 90km verder op stal zet, met ijzers en in de krul trekt dan kan je er niets aan veranderen. Wat nu als over 3 jaar jouw financiele problemen opgelost zijn, je kan die nieuwe eigenaar (of de volgende of de volgende) niet verplichten om hem aan jouw terug te geven. Verkocht is verkocht

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 15:10

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 15:11

xxVon schreef:
Ben ik het eigenlijk niet mee eens dat dat een onzinnig opmerking is.
Krijg een beetje het gevoel dat je regie over zijn leven wilt houden maar als je hem straks aan iemand verkoopt die je helemaal geweldig lijkt maar die hem dan vervolgens op 90km verder op stal zet, met ijzers en in de krul trekt dan kan je er niets aan veranderen. Wat nu als over 3 jaar jouw financiele problemen opgelost zijn, je kan die nieuwe eigenaar (of de volgende of de volgende) niet verplichten om hem aan jouw terug te geven. Verkocht is verkocht

Nogmaals de advertentie is ALLANG veranderd, maar bokt markt zet de verandering steeds niet goed door :(:)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:14

Bah, wat een groffe opmerking Ayasha...
TS zit gewoon heel veel in met haar paard en wilt het beste voor hem. Ik zie niet in wat daar fout mee is...

TS, ik heb 5 jaar geleden ook voor de keuze gestaan om mijn pony te verkopen. Ook een hele lijst aan eisen, het was eigenlijk niet realistisch. Ik heb hem dus ook gehouden... Het verschil tussen jou en mij was dat mijn financiële status oke was...

Ik zou eerst alles proberen te doen om een leaser te vinden... Zoals ik het nu lees, ben je nog niet helemaal klaar om hem los te laten. Als hij straks dan toch bij een minder goede thuis terecht komt, ga je spijt krijgen. En helaas is die kans er, want eenmaal verkocht heb jij niks meer te zeggen...

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 15:15

Voordat iemand weer commentaar levert op de inhoud, dit is de inhoud die het HOORT te zijn..

Te koop of in bruikleen

bijna 7-jarige fjordenruin
24-04-2010
Reitze x Alessa
Allround bereden, niet uitgebracht
Braaf bij smid, tandarts e.d.
Verkeersmak
Geschikt voor consequente ruiter, jonge ruiters bij voorkeur onder begeleiding
Netjes zijn entingen gehad, tijdig bekapt, ontwormt en jaarlijks bij de tandarts/chiropractor geweest
Gezond, geen gebreken
Loopt makkelijk de trailer op

Huidige huisvesting/verzorging:
24/7 op het land zonder deken
groepsverband (gemengde kudde)
Buitenrijden, springen, dressuur, vrijheidsdressuur etc.
Keuring is toegestaan, kosten koper.

Hij word bij voorkeur verkocht inclusief toebehoren ( in geval van bruikleen sowieso incl. toebehoren)
Richtprijs 1800-2000 incl. toebehoren
N.o.t.k. Goed huisje is belangrijker dan de prijs
Bij interesse graag een pb en fotos/filmpjes op aanvraag of op mijn facebook te vinden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:16

Ik zie die inhoud inderdaad in je advertentie.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:17

Hoe staat jouw vriend hier eigenlijk in, Amy?

Hij wil wel voorschieten in noodgevallen, maar zou hij ook niet bereid zijn tot een vaste maandelijkse bijdrage?
Gewoon omdat hij het je gunt.
Of ziet hij niks in jouw tweede mannetje ;)

Zou zo zonde zijn als al die beren waarvoor je nu hangt bent niet op de weg komen en je toch spijt krijgt.

Praat eens met hem, daar heb je mogelijk meer aan dan aan een extra bijrijdster...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:17

Vind ik een nette advertentie ondertussen. Persoonlijk heb ik graag altijd duidelijke rijfoto's. Nu is er eigenlijk maar 1 en die is van schuin vanvoor getrokken, heb je geen nette rij foto van een zij aanzicht? :)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 15:18

Shirley schreef:
Hoe staat jouw vriend hier eigenlijk in, Amy?

Hij wil wel voorschieten in noodgevallen, maar zou hij ook niet bereid zijn tot een vaste maandelijkse bijdrage?
Gewoon omdat hij het je gunt.
Of ziet hij niks in jouw tweede mannetje ;)

Zou zo zonde zijn als al die beren waarvoor je nu hangt bent niet op de weg komen en je toch spijt krijgt.

Praat eens met hem, daar heb je mogelijk meer aan dan aan een extra bijrijdster...

heb het er wel met hem over gehad ja, maar ik vind het eigenlijk niet eerlijk om dat aan hem te vragen.
We zijn nog niet zo heel lang samen, dus je weet nooit hoelang het aanhoudt.
Hij wilder er nog wel even over gaan zitten met me dus wie weet.
Toch ben ik wat huiverig om afhankelijk te zijn van mijn vriend.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 15:21

The_Cat schreef:
Vind ik een nette advertentie ondertussen. Persoonlijk heb ik graag altijd duidelijke rijfoto's. Nu is er eigenlijk maar 1 en die is van schuin vanvoor getrokken, heb je geen nette rij foto van een zij aanzicht? :)

uhm alleen met een belabberde houding van mezelf :')
Maar uploaden lukt ook niet meer.. hij laad het steeds niet.
Terwijl ik via deze post wel normaal kan uploaden.

Afbeelding

Afbeelding
dit zijn de meest recente, maar zelfs deze zijn van de zomer