Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Madje1992 schreef:Oké, ik heb zelf nooit veulens gehad. Wel een shetlander moeten heropvoeden. Maar ik zou in de toekomst graag een veulen willen. Maar ik ben een beetje ervaringen daarover aan het verzamelen zodat ik wat meer me erop kan voorbereiden, en kijken of het iets voor mij is.
Maar wat vind je er dan anders aan dan bij shetlander veulens?
ClaudiaHS schreef:Veulens zijn geweldig al heeft mijn paard ruim 3 jaar in de opfok gestaan.
Op moment dat hij 3 jaar werd, werd ik zwanger en er voor gekozen hem een jaar langer in de opfok te laten.
Ging wel elke week langs even knuffelen en wat lekkers brengen, maar meer ook niet.
Ik heb nu een Shetlander staan van ruim 1.5, bij mij gekomen toen hij een half jaar oud was en een NMPRS merrie van 2.5, die was 1.5 toen ze bij me kwam.
Heb de paarden aan huis sinds een jaar en mijn kinderen kunnen er lekker mee tutten en wandelen.
Amel is 'al' 5.
Juist voor gekozen omdat ik niet zo heel jong meer ben en ook niet meer aandurf een paard in te rijden.
Al is Amel eigenlijk qua rijden nog wel vrij groen, ze heeft wel 2 jaar voor de wagen gelopen en er heeft een paar keer iemand op gezeten.
Was ik jonger en had ik geen kids dan had ik zeker voor een veulentje gekozen.
Janinevv schreef:Andy was gemeen tegen Arlo, hij beet hem in zijn oor niet hard maar Arlo dreigde gelijk en stelde het niet op prijs.
En Andy laat zich nu over zijn hals aaien, eindelijk!