Eigen paarden van Het Fjordenpaard/El Rancho de Verano

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:19

Britt_Sisi schreef:
Misschien is het goed om voor dit soort dingen verspreid worden de feiten te checken?
Wat ik hier lees zijn vooral speculaties en via via gehoord. En naar mijn mening is het niet helemaal eerlijk als je het niet zeker weet!

Daarom schrijf ik dus ook tussen haakjes: 'als ze inderdaad niet getest zijn' en 'twijfel ik' in plaats van 'ik weet zeker'

Ik ben trouwens wel benieuwd naar ervaringen uit eerste hand, dus als iemand dat weet?

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:31

Ik weet alleen dat hun paint hengst gewoon de 5 panel test met glans heeft doorstaan, dat staat ook gewoon op de site. Verder weet ik het niet

ginnie078

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:25

Ik zie dat er al langere tijd hier niks is geplaats maar toch ben ik wel een beetje benieuw of iemand Imor de Verano kent? Ik heb hem in mei overgekocht van een particulier en niet via de ranch. Vandeweek stuurde ik de ranch een mailtje met nog al wat vragen helaas ben ik daar niet veel wijs uit gekomen wel weet ik dat hij 2 veulens heeft gekregen 1 is Diego hun dek hengst en de ander is de merrie river.
Weet iemand misschien meer?

xMagnum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 23:26

ginnie078 schreef:
Ik zie dat er al langere tijd hier niks is geplaats maar toch ben ik wel een beetje benieuw of iemand Imor de Verano kent? Ik heb hem in mei overgekocht van een particulier en niet via de ranch. Vandeweek stuurde ik de ranch een mailtje met nog al wat vragen helaas ben ik daar niet veel wijs uit gekomen wel weet ik dat hij 2 veulens heeft gekregen 1 is Diego hun dek hengst en de ander is de merrie river.
Weet iemand misschien meer?

Leuk dat jij Imor nu hebt! Die ken ik nog wel :) als je vragen hebt, mag je me een pb sturen :)

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:02

Hoi! Wat een leuk topic dit.
Ik ben voorzichtig op zoek naar een leuk paardje waarmee ik lekker recreatief/buiten mee kan rijden en dacht meteen aan het Fjordenpaard :D

Nu houd ik de website waar ze paarden op aanbieden al een poosje in de gaten, maar er komt de laatste tijd niks nieuws op.
Waren jullie paardjes allemaal al te koop aangeboden of hebben jullie gewoon gebeld/gemaild of ze nog wat hadden staan?
Ik zoek namelijk naar een erg braaf paardje en ik ben bang dat ze die niet willen verkopen :o

Roos_h

Re: Eigen paarden van Het Fjordenpaard/El Rancho de Verano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:17

Ik zou ze gewoon even een belletje doen, ze zetten niet altijd alles op de verkoopsite. Nee heb je, ja kan je krijgen ;)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:45

Ik heb toevallig laatst (maandje) geleden gebeld. Ze hadden niks staan voor ons. Zou een relatief jong paard voor de verkoop komen. Maar ze hebben minder gefokt en dus minder te koop. Zou gewoon ff bellen idd.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 02:20

Meldt me hier ook even ook al is het al een tijdje rustig in dit topic. ;)

Ik heb 22-06-21 Cody de Verano gekocht (omgedoopt naar Dexter).
Hij is van mei vorig jaar en een onwijs leuk, lief dier die vanaf dag 1 dikke vriendjes is met mijn Andalusiër.
Dat laatste is best bijzonder want mijn Andalusiër (voormalige dekhengst) matcht met maar weinig paarden.
Dexter heeft duidelijk de paardentaal goed onder de knie gekregen, waarschijnlijk omdat hij met 6 andere hengsten (Waaronder zijn vader Diego Elrik) op een paar hectare grond mocht rondbanjeren.
Ik vond Henk en José erg vriendelijke mensen en de paarden die ik gezien heb, stonden er mooi bij.
Ze waren vrolijk, welgemanierd, lekker spelend en genietend van al die ruimte.

Dexter kende ook helemaal niets, zelfs geen halster maar zoals Henk al zei, het is een goed paardje en dat is ook gebleken tot nu toe. In oktober zal hij geruind worden en mag hij daarna lekker uitgroeien totdat ie oud genoeg is om in te rijden.
Mijn doel is er een volleerd bospaardje van te maken.

Knappie <3
Afbeelding

Lekker rennen met zijn nieuwe Andalusische vriend. :D
Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 07:47

Wauw hij is echt een plaatje :~

ginnie078

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 07:56

JJ4 schreef:
Meldt me hier ook even ook al is het al een tijdje rustig in dit topic. ;)

Ik heb 22-06-21 Cody de Verano gekocht (omgedoopt naar Dexter).
Hij is van mei vorig jaar en een onwijs leuk, lief dier die vanaf dag 1 dikke vriendjes is met mijn Andalusiër.
Dat laatste is best bijzonder want mijn Andalusiër (voormalige dekhengst) matcht met maar weinig paarden.
Dexter heeft duidelijk de paardentaal goed onder de knie gekregen, waarschijnlijk omdat hij met 6 andere hengsten (Waaronder zijn vader Diego Elrik) op een paar hectare grond mocht rondbanjeren.
Ik vond Henk en José erg vriendelijke mensen en de paarden die ik gezien heb, stonden er mooi bij.
Ze waren vrolijk, welgemanierd, lekker spelend en genietend van al die ruimte.

Dexter kende ook helemaal niets, zelfs geen halster maar zoals Henk al zei, het is een goed paardje en dat is ook gebleken tot nu toe. In oktober zal hij geruind worden en mag hij daarna lekker uitgroeien totdat ie oud genoeg is om in te rijden.
Mijn doel is er een volleerd bospaardje van te maken.

Knappie <3
[ [url=m/uXaPab.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker rennen met zijn nieuwe Andalusische vriend. :D
[ [url=m/xonVVK.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een knappert zeg. Heel veel plezier. Ik ben trotse eigenaar van Imor de Verano (de vader van Diego) ik hoop dat hij qua karakter net zo is als zijn opa. Dan heb je een geweldig paardje

Als je wilt kan ik een foto van Imor
Sturen misschien vind je dat leuk om te hebben.

Groetjes Ginnie

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:43

ginnie078 schreef:
JJ4 schreef:
Meldt me hier ook even ook al is het al een tijdje rustig in dit topic.

Wat een knappert zeg. Heel veel plezier. Ik ben trotse eigenaar van Imor de Verano (de vader van Diego) ik hoop dat hij qua karakter net zo is als zijn opa. Dan heb je een geweldig paardje

Als je wilt kan ik een foto van Imor
Sturen misschien vind je dat leuk om te hebben.

Groetjes Ginnie

Wat leuk Ginnie! Ik zou heel graag foto(‘s) van hem ontvangen! Hoe is zijn karakter?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:45

Amber_anne schreef:
Wauw hij is echt een plaatje :~

Dank je wel!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:29

Ah hij is knap heb hem al op foto's voorbij zien komen en is echt een leukerd gefeliciteerd

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:37

He wat leuk, ik kom dit topic toevallig tegen! Sinds april ben ik in het bezit van Torino de Verano, een Andalusier x Fries x Haflinger. Onwijs leuk dier, aan de ene kant best wel gevoelig maar ook een heel koel karakter. Op buitenrit is hij niet snel ergens van onder de indruk.

Half maart tijdens het proefrijden:
Afbeelding

En bij ons, met z'n vriendje Tommy:

Afbeelding

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:33

Ook al zo'n mooi paardje!

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:08

Nou ik stuitte per ongeluk op dit topic! Zo leuk want sinds vorig jaar is Gotti de Verano bij mij. Helemaal niet van plan om weer een paard te kopen maar toen kwam ik hem tegen! Roepnaam Gijs. Hij is echt zo leuk!!!!

Afbeelding