Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Diablo schreef:mijn excuses , ik dacht dat zij echt de eigenaar was doordat hun naam op het paspoort staat. Ze heeft idd totaal het recht niet om het paard te verplaatsen.HiFive5 schreef:Wat een horror verhaal!
Persoonlijk zou ik de samenwerking met Henk direct stop te zetten, hij kan toch niet zomaar eisen om de boel volledig proper te maken?
Misschien zou het beter gaan indien je enkel maar met een volwassenen erbij naar de pony gaat?
Als het officieel jullie pony is, zou ik inderdaad op zoek gaan naar een nieuw plekje voor hem. Als Henk wil dat jullie blijven, zal hij zich toch anders moeten opstellen.
Heb jij wel goed gelezen? Het paard is helemaal niet van TS, dus een nieuw plekje zoeken is helemaal niet aan de orde. Ik denk dat TS zich juist anders op moet stellen.
GamblersCup schreef:Ik moet eigenlijk heel hard lachen, dit gaat nergens over, en bokt werkt lekker mee! Mensen die vanachter hun schermpje er helemaal van uit gaan dat Henk dement is, alzheimer heeft, heldere momenten heeft... er wordt zelfs meerdere malen voorgesteld met zijn huisarts te gaan praten... hoe haal je het in je hoofd mensen?!? Alsof een huisarts aan (de familie van) zijn paardenverzorgsters gaat vertellen hoe hij er medisch aan toe is![]()
![]()
![]()
En mod, leuk die hulk, maar jemig, ze is pas 17 dus handje boven het hoofd houden, lief zijn tegen haar, niet te scherp he, want ja, als 17 jarige weet je natuurlijk nog helemaal niet wat diefstal is en mag je best openbaar op internet vertellen dat je het best wel vuil aan wil gaan pakken, alles om je verzorgpaard maar van een oude man te stelen... moeders gaat er ook nog lekker in mee. Pa is geloof ik de enige verstandige in het verhaal, omdat hij geen politie achter zich aan wil krijgen.
Dat er diagnoses worden gesteld van alzheimer en dementie van een oudere man die niks weet wat die familie achter z'n rug om (openbaar op internet) bekokstoofd over ZIJN paard, dát wordt natuurlijk niet in de hulk aangehaald. Wat willen jullie nou, mod team?
GamblersCup schreef:Maar vertel eens secricible, waarom denk je dat een huisarts met de verzorgster van het paard van zijn patient zou praten? Ik denk dat de assistente heel hard gaat lachen en de hoorn er op gooit
GamblersCup schreef:Maar vertel eens secricible, waarom denk je dat een huisarts met de verzorgster van het paard van zijn patient zou praten? Ik denk dat de assistente heel hard gaat lachen en de hoorn er op gooit![]()
Wat betreft die grenzen stellen, daar ben ik het absoluut met je eens. De verzorgsters hebben het zelf zo ver laten komen, om zoveel te doen. Dat is geen verplichting en staat dan ook zéker niet gelijk aan betaling voor het paard. Dat even extra, voordat TS wéér een reden ziet om te denken dat ze een kansje maakt om Henk zijn paard mee te nemen.
Varekaj schreef:In ieder geval voelt Henk zich wel veilig genoeg bij TS en haar zus om hen kenbaar te maken dat hij hulp nodig heeft. Op zich is dat best een groot compliment, anders zou hij hen niet toevertrouwen dat het allemaal niet meer zo goed lukt. Zij zien dat niet echt zitten, of toch niet in de mate waarin Henk er baat bij heeft. Volgens mij denkt die man heel eenvoudig "ik heb dat paard voor hen gekocht, nu mogen zij wat terugdoen voor mij". Poepsimpele redenering.
Het eenvoudigste is gewoon voorstellen dat ze bijvoorbeeld op zaterdag in de voormiddag even stofzuigen en dweilen en 1x/week boodschappen halen. Daar ben je geen uren aan kwijt, en als ze het poetsen met 2 doen zijn ze zo klaar.

Varekaj schreef:Er wordt niet gezegd dat de HA aan TS gaat meedelen hoe het met Henk gesteld is, maar TS kan wél perfect de HA tippen dat het niet zo goed gaat met Henk als de familie er geen zicht op heeft (of zich er niet mee wil bemoeien).
Niqui schreef:Henk lijkt erg agressief en manipulatief te reageren. Dit wordt vermoedelijk door dementie veroorzaakt, maar een meisje van 16/17 zal dit als erg verwarrend en bedreigend ervaren. Daarom lijkt het mij sowieso niet de juiste omgeving voor deze meiden. Als ik hun ouders was, zou ik dat ook zeker niet willen. Ze zijn zijn in mijn ogen niet de aangewezen personen om het probleem van Henk op te lossen. Daarvoor zijn ze echt te jong. Zeker zonder enige begeleiding hierbij.
En nog even tegen de mensen die het over diefstal hebben. Dat vind ik ook wel erg scherp gesteld. De eigenaar heeft, zoals hier al eerder opgemerkt, steeds gezegd dat het hun paard is. Waarvoor ze dan ook maar de rekeningen moeten betalen. In het verleden is met hem overeengekomen dat het paard op naam van de meisjes werd overgeschreven. Dit is gedaan via het paspoort. Dat dit laatste niet rechtsgeldig is, wisten ze niet.
Het feit dat ze door het bovenstaande het idee hadden het paard weg te kunnen halen, hoeft hen daarom niet meteen zo kwalijk te worden genomen. Henk heeft hen immers diverse keren gedreigd met de slacht van het paard als ze niet deden wat hij van hen vroeg. Dat hij dit in werkelijkheid niet zal doen, is een ander verhaal..