Waarom reageert er niemand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:41

anjali schreef:
Even iets voor iedereen die een pony of paard wil verkopen: Lange manen zijn aantrekkelijk. Als de koper die kort wil dan doet hij dat zelf wel.Scheer hem ook niet want je weet niet hoe de nieuwe eigenaar het dier wil stallen.Misschien op de wei? En zorg er voor als iemand komt kijken dat hij dan voorgereden kan worden! Ik heb wel meegemaakt dat er zelfs geen tuig beschikbaar was zodat hij helemaal niet geprobeerd kon worden!!!!Die heb ik toen trouwens wel genomen omdat hij op proef mocht voor ik betaalde.Maar meestal mag dat niet en dan moet hij wel ter plekke geprobeerd kunnen worden.En laat hem dan ook niet eerst lange tijd staan zonder er iets mee te doen,zodat de potentiele klant er tidens de proefrit een ongeluk mee krijgt (heb ikzelf ook meegemaakt) 8)7

Maar ik moet wel zeggen dat ik de foto's van de kant waar je geen manen hebt veel mooier vindt dan de foto's van de kant waarbij de manen over de hals vallen. Vooral bij deze pony, daardoor lijkt de nek door manen veel dunner en hij heeft al niet veel bespiering.

Ik vind de advertentie er al veel aantrekkelijker uitzien dan gisteren. Het "tof" en de uitroeptekens in de titel zijn veel rustiger en spreken me veel meer aan en de foto's zijn duidelijk en laten goed zien om wat voor pony het gaat. Ik hoop dat het verkopen nu een stuk beter gaat!
Overigens vind ik wel duidelijk dat hij palomino is, maar je zou het altijd nog een keer duidelijk kunnen maken in je advertentie ;)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 09:44

ChiVet schreef:
anjali schreef:
Even iets voor iedereen die een pony of paard wil verkopen: Lange manen zijn aantrekkelijk. Als de koper die kort wil dan doet hij dat zelf wel.Scheer hem ook niet want je weet niet hoe de nieuwe eigenaar het dier wil stallen.Misschien op de wei? En zorg er voor als iemand komt kijken dat hij dan voorgereden kan worden! Ik heb wel meegemaakt dat er zelfs geen tuig beschikbaar was zodat hij helemaal niet geprobeerd kon worden!!!!Die heb ik toen trouwens wel genomen omdat hij op proef mocht voor ik betaalde.Maar meestal mag dat niet en dan moet hij wel ter plekke geprobeerd kunnen worden.En laat hem dan ook niet eerst lange tijd staan zonder er iets mee te doen,zodat de potentiele klant er tidens de proefrit een ongeluk mee krijgt (heb ikzelf ook meegemaakt) 8)7

Maar ik moet wel zeggen dat ik de foto's van de kant waar je geen manen hebt veel mooier vindt dan de foto's van de kant waarbij de manen over de hals vallen. Vooral bij deze pony, daardoor lijkt de nek door manen veel dunner en hij heeft al niet veel bespiering.

Ik vind de advertentie er al veel aantrekkelijker uitzien dan gisteren. Het "tof" en de uitroeptekens in de titel zijn veel rustiger en spreken me veel meer aan en de foto's zijn duidelijk en laten goed zien om wat voor pony het gaat. Ik hoop dat het verkopen nu een stuk beter gaat!
Overigens vind ik wel duidelijk dat hij palomino is, maar je zou het altijd nog een keer duidelijk kunnen maken in je advertentie ;)

Klopt viel me gisteren ook op, misschien dat ik er wel een stuk af doe, maar weet nog niet hoe ik dat juist ga doen :Y)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:45

MelissaV schreef:
AlwaysH schreef:
Het is zo al veel beter TS, zo komt de kleur ook beter uit!

Zien jullie nu dat het een palomino is? Want veel mensen denken dat hij wit is -O- Het is een hele lichte palomino.

Wat mij betreft overduidelijk palomino. :j
Betreffende de lange manen: eenieder die ik ken die een sportpony zoekt verwacht gewoon een nette sportcoupe hoor, ik ken letterlijk niemand die voorkeur biedt aan lange manen bij zo'n pony.

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:50

MelissaV schreef:
ChiVet schreef:

Klopt viel me gisteren ook op, misschien dat ik er wel een stuk af doe, maar weet nog niet hoe ik dat juist ga doen :Y)

Ik denk dat de sportcoupe hem mooier zou staan. Laat misschien net zijn hals wat beter uitkomen. Maar dat moet je natuurlijk allemaal zelf bepalen. Voor hetzelfde geldt staat er straks een lieve penny bij je op de stoep die het liefst de hele dag vlechtjes in lange manen maakt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:52

Ik ook niet, als ik op zoek ga naar een sportpony dan sla ik dit soort advertenties over: pony ongunstig gebouwd, lange manen staat onverzorgd, en wil graag rijfoto's zien en het liefst filmpjes om te zien wat zo'n dier 'in huis heeft'. Maar goed: ik val ook in herhaling en dat dat niet gewenst is, snap ik ook.... Succes met verkoop!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:52

Ik zou het er wel bij vermelden. Mensen die specifiek op zoek zijn naar dit kleurtje, zullen dit ook als zoekterm gebruiken. Zo is je pony makkelijker terug te vinden.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 09:56

Picasso schreef:
Ik ook niet, als ik op zoek ga naar een sportpony dan sla ik dit soort advertenties over: pony ongunstig gebouwd, lange manen staat onverzorgd, en wil graag rijfoto's zien en het liefst filmpjes om te zien wat zo'n dier 'in huis heeft'. Maar goed: ik val ook in herhaling en dat dat niet gewenst is, snap ik ook.... Succes met verkoop!

Staat nu toch ook niet meer bij dat het een sportpony is?
En ik val ook in herhaling want zoals al 2 of 3x te lezen valt ga ik vanmiddag rijfoto's maken en filmpjes staan er inmiddels bij.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 09:57

Cardy schreef:
Ik zou het er wel bij vermelden. Mensen die specifiek op zoek zijn naar dit kleurtje, zullen dit ook als zoekterm gebruiken. Zo is je pony makkelijker terug te vinden.

Heb het in de titel er bij gezet :D

Tieneke

Re: Waarom reageert er iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:03

Ts, wat je zegt over je woonplaats buiten beschouwing te laten: die staat ook in je advertentie. Je mag ook wel wat minder gepikeerd reageren, ik heb namelijk ook nooit zo op jou gereageerd. Integendeel.

Iedereen hier reageert met de beste bedoelingen hier, maar je bent wel ontzettend kort. Is toch nergens voor nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:03

MelissaV schreef:
Picasso schreef:

Staat nu toch ook niet meer bij dat het een sportpony is?
En ik val ook in herhaling want zoals al 2 of 3x te lezen valt ga ik vanmiddag rijfoto's maken en filmpjes staan er inmiddels bij.

Ja zie ik, in de advertentie. In jouw onderschrift staat nog steeds heel groot in het rood....etc. Wens je veel succes met de verkoop!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:06

Hij heeft niet echt een positieve bouw.
Hij heeft ontzettend korte pijpbenen en een zwaar hoofd.
De rest is qua bespiering nog wel redelijk in verhouding te krijgen, maar in Nederland heb je voor dit geld een goed in bespiering zittende pony.
Die ook al op een redelijk goed niveau is gereden.

Hij heeft alleen zijn kleur mee, maar als je hem in bruin zou zien bekijk je de pony heel anders.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:07

Veel beter de advertentie zo!
Als je dan toch niet meer echt als sportpony gaat verkopen kunnen de manen gewoon blijven.
Maar maak gewoon een leuke hengstenvlecht, daaraan die je dat de manen langer zijn dan sportcoupé maar komt de hals toch beter uit.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:51

Ik vind het er zo stukken beter uitzien! Rijfoto erbij en klaar. Prijs vind ik ook wat hoog, maar dat is de keuze van TS. Die mag zelf bepalen wat ze ervoor vraagt :).

Daaphh

Re: Waarom reageert er niemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:58

Heb je hem ook in België op sites staan?
Want ik denk dat je daar meer kans maakt dan op Marktplaats.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:07

MelissaV schreef:
Vjestagirl schreef:
Ze zijn ontzettend scheef waardoor het heel moeilijk is om zijn bouw te bepalen.

Een keer goed wassen en knotten, neerzetten op een vlakke ondergrond met een mooie achtergrond, voorbenen naast elkaar en binnenachterbeen iets naar achteren, dan krijg je al hele andere plaatjes.

Knotten gaat hem al niet worden want dat kan ik absoluut niet. De ondergrond is vlak waar hij op staat. Zal eens zoeken tussen de rest van de fotos of er bij zijn die rechter zijn.

Fotos met kleine ruiter moet ik nog maken, heb namelijk geen kleine ruiters die ik zomaar op mijn pony zet.

Qua prijs ga ik niet in discussie, in België en vooral in deze omgeving zijn maar weinig fijne C pony's te koop en die zitten allemaal rond deze prijs.

Weet niet hoe jullie er bij komen dat hij pas van mij is. Pony is sinds veulen van ons.

Qua bespiering, pony is helemaal nog niet superlang onder het zadel. Lijkt me logisch dat er dan nog geen mega bespiering op zit, daarbij is hij nog in de groei

Als belg zijnde zou ik die prijs nooit geven voor een C pony die nog niks gepresteerd heeft en ook kwa braafheid nog niks bewezen heeft gezien hij nog maar net onder het zadel is. En ik ken eigenlijk niemand in mijn vriendenkring die dat wel zou doen.

Voor een grote D heel misschien als hij potentieel heeft maar op deze foto's zie ik eigenlijk een "gewone recreatie pony". Waar an sich niks mis mee is maar niet voor die prijs. Hoe je het ook draait of keert; een C pony is meestal een eerste pony waar dan wel wat wedstrijdjes mee gereden kunnen worden maar ze groeien er uit voor ze echt vertrokken zijn en met de huidige markt ben je eigenlijk gek als je bijna 2000 euro geeft voor een pony die niks bewezen heeft kwa karakter als er ook voor 800 te koop staan die dat wel hebben.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:15

Ik vind je advertentie zo veel realistischer en denk idd dat met het woordje palomino in de titel je meer kijkers gaat krijgen,mensen houden nu eenmaal van aparte kleurtjes.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:37

De standfoto's zijn nog niet optimaal maar het is al een hele vooruitgang. Probeer hem in een open stand te zetten met het voorbeen iets naar voren en het achterbeen iets naar achter aan de voorkant op de foto. Dan lijkt de pony kwa bouw ineens heel anders. Ik zou hem ook vlechten.

Met de huidige foto's lijkt de pony onderstandig en komt de halsaanzet ook niet positief in beeld. Als je de pony 1 pasje terug had gezet was er een totaal ander beeld ontstaan.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:51

Stuk beter deze foto's :)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:08

Ik vind de prijs flink te hoog en nog steeds vind ik de foto's niet zo gunstig.
Ik zou die manen de helft afknippen, staartje mooi recht knippen, pootjes opscheren even goed wassen en dan een schoon paard op de foto zetten die je tegemoet glimt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:11

Ik zou hem met een bloempje of wat gras naar beneden laten kijken. De hals komt nu zeer negatief in beeld.. En zeker knotten!
Zoals dit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De laatste 2 waren verkoopfotos

Hoofd en lichaam laten glimmen met babyolie en hem eerst super goed wassen

Wie niet moeite neemt om eem goede advertentie of fotos te maken , zal een kijker niet de moeite nemen om hem aan te klikken

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:54

Ik ben inderdaad wel benieuwd naar de rijfoto's.
Denk dat leuke fatsoenlijke rijfoto's al veel kunnen schelen.
En de discussie over wel of niet lange manen vindt ik zinloos, als je daar nog niet eens doorheen kunt kijken.
Overigens hebben beide pony's van mij in de sport lange manen en heb ik al genoeg koop aanvragen gehad(ze zijn alleen niet te koop).
Wel zou ik er voor zorgen dat ze dan netjes in een vlecht zitten zoals hier:

Afbeelding

Of de 3 jarige

Afbeelding

En/Of een leuke rijfoto waar het plezier vanaf straalt naast de nette dressuur/spring foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Pony's hebben manen tot op hun schouders.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:57

Ik vind er niet zoveel mis met de advertentie hoor, behalve dan de rijfoto's en beweging, maar daar was TS al mee bezig. Als ervaren paardenmens zou je als koper toch om zoiets als de manen door moeten kijken, vind je ze te lang, dan knip je ze maar af wanneer je betaald hebt.
Evenals wat kleinere trainbare foutjes/gebreken. Het is tegenwoordig ook niet makkelijk om het perfecte paard te vinden.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:37

antje_vip schreef:
Ik vind er niet zoveel mis met de advertentie hoor, behalve dan de rijfoto's en beweging, maar daar was TS al mee bezig. Als ervaren paardenmens zou je als koper toch om zoiets als de manen door moeten kijken, vind je ze te lang, dan knip je ze maar af wanneer je betaald hebt.
Evenals wat kleinere trainbare foutjes/gebreken. Het is tegenwoordig ook niet makkelijk om het perfecte paard te vinden.

Ben ik het mee eens, er is netjes geformuleerd (in ieder geval nu) en de foto's laten de pony zien, dat zijn er ook heel veel! Overigens is lang niet iedereen op zoek naar een sportpony.

De prijs is naar mijn ogen ook te duur, maar dit is niet mijn (onze) keuze.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:51

te veel geld voor een pony die net komt kijken
betere foto's
ook de maat heb je tegen
ik mis ook nog een beetje de omschrijving wat je er wel mee gedaan hebt.
En tja deze kleur is niet echt bijzonder meer
wat is het ras afstamming kruising?

Ik zou er persoonlijk niet meer dan 950,- voor betalen, maar het is wel een advertentie waar ik op zou reageren en zou gaan kijken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:11

De advertentie is veel beter.
Of iemand het betaald weer je pas als het zover is.
Zakken kan altijd nog ;)