Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tiwi1969

Berichten: 8037
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 06:53

Online een mindere ervaring met een kleine webshop:

Ik had snel rijlaarzen nodig en heb een brede kuitmaat en bredere schoen. op die website geschikte laarzen gevonden met keuze tussen zwart en bruin. Volgens de site allebei op voorraad, ik heb bruine besteld en betaald. Bel er nog even achteraan, 15 uur, of ze die zelfde dag nog verstuurd kunnen worden. Dan wordt mij verteld dat de buine niet op voorraad zijn, vraag om de zwarte... Nou ik had geluk dat die er wel waren maar die dag opsturen ging echt niet meer lukken.
Komen na 5 dagen de laarzen binnen zijn ze veel te laag voor rijlaarzen, zo'n 12 cm onder mijn knie precies op de rand van het zweetblad. En mijn benen zijn van normale lengte, past wat dat betreft in een standaard maat.

Meteen de laarzen aangetekend teruggestuurd en gemaild of ze het geld meteen na ontvangst terug kunnen storten zodat ik elders andere laarzen kan kopen. Volgende dag is het pakket afgeleverd, 2 dagen later een mailtje dat het geld was overgemaakt en uiteindelijk stond het na 5 dagen op mijn rekening.
Nu staan de laarzen die niet leverbaar zijn nog altijd als op voorraad op die website....

Wat ik met deze ervaring wil zeggen:
Zorg dat de informatie op,de website compleet is. Alle maten vermelden.
Zorg dat de voorraadstatus op de website klopt zodat je kan waarmaken wat je beloofd.
Werk je retouren dagelijks af en betaal meteen terug.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 07:28

Dat er in een vrij grote winkel nooit iemand is om ff wat aan te vragen. Alles staat achter de kassa :)

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:26

Als Belg die op de grens woont rijd ik voor veel spullen naar NL, wat een prijsverschillen... Waar ik in België voor een effen witte anky dekje 75 euro had moeten betalen, was ik in NL 35 euro kwijt.

In België zijn alleen maar kleine ruitersportzaken die alles moeten nabestellen met weinig in stock, terwijl ik in NL direct een Epplejeck en gigantische Divoza tegen kom.

smurffie

Berichten: 11356
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:45

Wat ik altijd heel naar vindt zijn medewerkers die heel dicht bij je komen staan (om te vragen of je hulp nodig hebt/alles kunt vinden) dat kan ook met wat meer afstand. Als ze direct op mij komen staan en ik heb niet echt iets nodig is het voor mij een reden om gewoon weg te gaan :=
Ik had op chio een verkoopster waarbij ik 3 keer een stap naar achter deed en ze 3 keer weer tegen me aan kwam staan. Dan loop ik weghoor, blijf van me af, ook in een kleinere ruimte :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:03

AnneJ1995 schreef:
tiwi1969 schreef:
Wat ik heel irritant vind is als kleding per merk/model of kleur gesorteerd op rekken hangt. Waarom niet gewoon per maat?
Vaak is het heel lastig zoeken naar kaartjes in of aan de kleding en doordat ik een grotere maat heb is de keuze niet zo groot. Vervelend als je dan hele rekken door moet zoeken om te zien of een model in mijn maat gemaakt wordt.
.


*knip*

En inderdaad wat ik al eerder las: een winkel waar geen zacht muziekje op staat, voel ik me ook vreselijk bekeken.


Hier wil ik even op inhaken; helaas mag je niet zomaar muziek opzetten in een verkoopruimte. Daarvoor moet je Buma rechten betalen.

friendly
Berichten: 8457
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:17

Radio?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:21

friendly schreef:
Radio?


Ja de radio valt daar ook onder. Hoe hard of zacht hij staat maakt niks uit.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:35

Poiuytrewq schreef:
Dat er in een vrij grote winkel nooit iemand is om ff wat aan te vragen. Alles staat achter de kassa :)


Ik sta zelf in een ander soort winkel en herken die frustratie. Helaas is daar weinig aan te doen. Je rekent het personeel wat je inzet uit op wat je omzet. Een persoon extra kost zoveel dat je de prijzen omhoog zou moeten gooien daarvoor

Lukasje
Berichten: 13096
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:53

Seltje schreef:
Als Belg die op de grens woont rijd ik voor veel spullen naar NL, wat een prijsverschillen... Waar ik in België voor een effen witte anky dekje 75 euro had moeten betalen, was ik in NL 35 euro kwijt.

In België zijn alleen maar kleine ruitersportzaken die alles moeten nabestellen met weinig in stock, terwijl ik in NL direct een Epplejeck en gigantische Divoza tegen kom.


Mmm, hangt er vanaf waar in Belgie .. Hier vlakbij is een ruitersportzaak om "u" tegen te zeggen met een gigantisch aanbod. Hele mooie zaak. Daar komen nou net veel Nederlanders kopen, maar ook andere nationaliteiten hoor.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:59

Seltje schreef:
Als Belg die op de grens woont rijd ik voor veel spullen naar NL, wat een prijsverschillen... Waar ik in België voor een effen witte anky dekje 75 euro had moeten betalen, was ik in NL 35 euro kwijt.

In België zijn alleen maar kleine ruitersportzaken die alles moeten nabestellen met weinig in stock, terwijl ik in NL direct een Epplejeck en gigantische Divoza tegen kom.


Dat is wel een heel groot verschil. Zit ook vlak aan de grens(NL kant) en de dichtstbijzijnde is voor ons in België maar is inderdaad zo'n klein zaakje, niet alles op voorraad en ook niet echt ruime openingstijden. Begrijpelijk maar buiten de "outlet dagen" kom ik daar eigenlijk nooit terwijl het nog geen 5 km van huis is.
Ook de prijzen zijn inderdaad een reden om in NL te blijven.

Grote zaken ken ik ook niet veel in België. Jaren geleden had je Theuns dat was een hele mooie en grote zaak dat was wel de moeite om heen te gaan en heel eerlijk voor die keer dat je dan ging was het ook niet erg om wat meer te moeten betalen.

CharlotteR1

Berichten: 45
Geregistreerd: 30-07-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 15:20

smurffie schreef:
Wat ik altijd heel naar vindt zijn medewerkers die heel dicht bij je komen staan (om te vragen of je hulp nodig hebt/alles kunt vinden) dat kan ook met wat meer afstand. Als ze direct op mij komen staan en ik heb niet echt iets nodig is het voor mij een reden om gewoon weg te gaan :=
Ik had op chio een verkoopster waarbij ik 3 keer een stap naar achter deed en ze 3 keer weer tegen me aan kwam staan. Dan loop ik weghoor, blijf van me af, ook in een kleinere ruimte :+


Hahaha, nog nooit dit 'probleem' gehoord :') Je moet dat toch doorhebben als iemand telkens een stap achteruit zet :o

PrizTwir
Berichten: 2432
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:29

miss_lizje schreef:
ik wil graag alles op artiekel gesorteerd zien.
Sokken bij de sokken en dan niet halverwege de winkel weer een rek met sokken etc.

Daarnaast kan sommig personeel gewoon niet luisteren. Als ik opzoek ben naar een trui/jas/polo in maat M moet je niet met een XS aankomen. Dat gaat gewoon niet passen.

Maar sinds er hier een epplejeck zit is het echt een verademing. Leuke mensen die altijd koffie/thee aanbieden en ook gewoon eerlijk zeggen als ze iets niet zeker weten.
Enige nadeel van de epplejeck vind ik dat ik altijd het gevoel heb te veel te betalen. De ene kortingsactie na de andere kortingsactie is wel heel fijn. Maar geeft wel het gevoel alsof je altijd te veel betaald.


Dan moet je gewoon prijzen gaan vergelijken. Ik weet zeker dat ik bij de EJ in Drachten(de outlet) veel minder betaal dan bij andere ruitersportzaken. Zij hebben standaard 15% korting. En meestal als ik iets zoek, dan ga ik altijd prijzen vergelijken.

Als ik meerdere ruitersportzaken naast elkaar heb, zijn eigenlijk bijna alle prijzen gelijk.

CharlotteR1

Berichten: 45
Geregistreerd: 30-07-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 16:46

PrizTwir schreef:
miss_lizje schreef:
ik wil graag alles op artiekel gesorteerd zien.
Sokken bij de sokken en dan niet halverwege de winkel weer een rek met sokken etc.

Daarnaast kan sommig personeel gewoon niet luisteren. Als ik opzoek ben naar een trui/jas/polo in maat M moet je niet met een XS aankomen. Dat gaat gewoon niet passen.

Maar sinds er hier een epplejeck zit is het echt een verademing. Leuke mensen die altijd koffie/thee aanbieden en ook gewoon eerlijk zeggen als ze iets niet zeker weten.
Enige nadeel van de epplejeck vind ik dat ik altijd het gevoel heb te veel te betalen. De ene kortingsactie na de andere kortingsactie is wel heel fijn. Maar geeft wel het gevoel alsof je altijd te veel betaald.


Dan moet je gewoon prijzen gaan vergelijken. Ik weet zeker dat ik bij de EJ in Drachten(de outlet) veel minder betaal dan bij andere ruitersportzaken. Zij hebben standaard 15% korting. En meestal als ik iets zoek, dan ga ik altijd prijzen vergelijken.

Als ik meerdere ruitersportzaken naast elkaar heb, zijn eigenlijk bijna alle prijzen gelijk.


Ja kan je gelijk in hebben, EJ is een grote ruitersportketen die ook veel meer korting kan geven, maar over het algemeen worden in de andere ruitersportzaken de voorgestelde prijzen van de leveranciers gehanteerd denk ik.

miss_lizje

Berichten: 6289
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:59

PrizTwir schreef:
miss_lizje schreef:
ik wil graag alles op artiekel gesorteerd zien.
Sokken bij de sokken en dan niet halverwege de winkel weer een rek met sokken etc.

Daarnaast kan sommig personeel gewoon niet luisteren. Als ik opzoek ben naar een trui/jas/polo in maat M moet je niet met een XS aankomen. Dat gaat gewoon niet passen.

Maar sinds er hier een epplejeck zit is het echt een verademing. Leuke mensen die altijd koffie/thee aanbieden en ook gewoon eerlijk zeggen als ze iets niet zeker weten.
Enige nadeel van de epplejeck vind ik dat ik altijd het gevoel heb te veel te betalen. De ene kortingsactie na de andere kortingsactie is wel heel fijn. Maar geeft wel het gevoel alsof je altijd te veel betaald.


Dan moet je gewoon prijzen gaan vergelijken. Ik weet zeker dat ik bij de EJ in Drachten(de outlet) veel minder betaal dan bij andere ruitersportzaken. Zij hebben standaard 15% korting. En meestal als ik iets zoek, dan ga ik altijd prijzen vergelijken.

Als ik meerdere ruitersportzaken naast elkaar heb, zijn eigenlijk bijna alle prijzen gelijk.


Maar daar zeg je al 1 ding. Een outlet is over het algemeen al goedkoper dan de niet outlet winkel.

Er zit hier 1 ruitersportzaak die over het algemeen het goedkoopst is, maar geen webshop heeft. Maar die winkelt niet lekker meer omdat de winkel eigenlijk te klein is voor het aantal producten dat er binnen hangt. Vond ik vroeger altijd een fijne winkel, maar sinds kort kom ik er eigenlijk nooit meer omdat je dus continu hulp nodig heb om een product tussen de schappen uit te krijgen. Daarnaast zijn ze nogal vol van hun eigen kennis die lang niet altijd correct is.

Maar ik betaal liever de standaard lage prijs, dan al die lokkertjes met acties. Maar ik snap het wel, psychologisch is met aanbiedingen en kortingen gooien over het algemeen meer vliegen vangen dan met standaard lage prijs zonder extra's.

idefix4

Berichten: 4358
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:04

Lukasje schreef:
Mallootje schreef:
Ik erger me eraan dat paardenspullen zo duur zijn, kleding vooral. Waarom kunnen kledingwinkels solden (koopjes) doen van 40, 50% en mag je in de ruitershop al blij zihn met een 30% korting op een belachelijk duur T-shirt?
Ook ergerlijk bovendien vind ik de soms onvoldoende produktkennis, vnl bij bitten.

Hier wil ik even op inpikken: de winstmarge is in Ruitersport een stuk lager dan in gewone confectie.. Daarom kunnen ruitersportzaken minder grote kortingen geven, of het is helemaal verlieslatend..


Een kennis van me werkt bij Harry's Horse. Ik hoor een ander verhaal ...

Ik ook al. Maar ja, ik let ook op kwaliteit in gewone kleding. Ik heb een gekel aan shoppen, dus het moet lang, liefst heel lang meegaan!

idefix4

Berichten: 4358
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:08

Ik heb vooral moeite met de beperktheid aan kleding (overal 1 maatje van) en dat alles op elkaar lijkt. De meeste merken komen met vrijwel dezelfde kleuraccenten als modeverschijnsel. En wat ik persoonlijk jammer vind, is dat ik als kleine ondernemer geen losse onderdelen van een collectie kan bestellen bij de groothandel. Ik zou graag wat dekjes en singels hebben om bij mijn zadels aan te kunnen bieden, tijdens het passen. Veel merken doen daar ontzettend moeilijk over. Harry's horse schijnt als enige wel toegankelijk te zijn.

CharlotteR1

Berichten: 45
Geregistreerd: 30-07-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 17:20

idefix4 schreef:
Ik heb vooral moeite met de beperktheid aan kleding (overal 1 maatje van) en dat alles op elkaar lijkt. De meeste merken komen met vrijwel dezelfde kleuraccenten als modeverschijnsel. En wat ik persoonlijk jammer vind, is dat ik als kleine ondernemer geen losse onderdelen van een collectie kan bestellen bij de groothandel. Ik zou graag wat dekjes en singels hebben om bij mijn zadels aan te kunnen bieden, tijdens het passen. Veel merken doen daar ontzettend moeilijk over. Harry's horse schijnt als enige wel toegankelijk te zijn.


Even inpikken op die modeaccenten. Die zijn altijd gelijklopend met de gewone kledingwinkels (een jaar terug overal pastelkleuren, ook in de ruitersportzaken). De leveranciers hun ontwerpers volgen natuurlijk de modetrends op. Daar kunnen wij in principe niet zoveel aandoen... En ik snap niet zo goed wat je bedoelt met die losse onderdelen. Bedoel je bv een neusriem apart kunnen verkrijgen ipv een heel nieuw hoofdstel te moeten kopen? En van die zadeldoekjes snap ik het ook niet helemaal, sorry, zal vast wel aan mij liggen :o