Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AnneJ1995 schreef:tiwi1969 schreef:Wat ik heel irritant vind is als kleding per merk/model of kleur gesorteerd op rekken hangt. Waarom niet gewoon per maat?
Vaak is het heel lastig zoeken naar kaartjes in of aan de kleding en doordat ik een grotere maat heb is de keuze niet zo groot. Vervelend als je dan hele rekken door moet zoeken om te zien of een model in mijn maat gemaakt wordt.
.
*knip*
En inderdaad wat ik al eerder las: een winkel waar geen zacht muziekje op staat, voel ik me ook vreselijk bekeken.
Poiuytrewq schreef:Dat er in een vrij grote winkel nooit iemand is om ff wat aan te vragen. Alles staat achter de kassa
Seltje schreef:Als Belg die op de grens woont rijd ik voor veel spullen naar NL, wat een prijsverschillen... Waar ik in België voor een effen witte anky dekje 75 euro had moeten betalen, was ik in NL 35 euro kwijt.
In België zijn alleen maar kleine ruitersportzaken die alles moeten nabestellen met weinig in stock, terwijl ik in NL direct een Epplejeck en gigantische Divoza tegen kom.
Seltje schreef:Als Belg die op de grens woont rijd ik voor veel spullen naar NL, wat een prijsverschillen... Waar ik in België voor een effen witte anky dekje 75 euro had moeten betalen, was ik in NL 35 euro kwijt.
In België zijn alleen maar kleine ruitersportzaken die alles moeten nabestellen met weinig in stock, terwijl ik in NL direct een Epplejeck en gigantische Divoza tegen kom.
smurffie schreef:Wat ik altijd heel naar vindt zijn medewerkers die heel dicht bij je komen staan (om te vragen of je hulp nodig hebt/alles kunt vinden) dat kan ook met wat meer afstand. Als ze direct op mij komen staan en ik heb niet echt iets nodig is het voor mij een reden om gewoon weg te gaan![]()
Ik had op chio een verkoopster waarbij ik 3 keer een stap naar achter deed en ze 3 keer weer tegen me aan kwam staan. Dan loop ik weghoor, blijf van me af, ook in een kleinere ruimte
Je moet dat toch doorhebben als iemand telkens een stap achteruit zet
miss_lizje schreef:ik wil graag alles op artiekel gesorteerd zien.
Sokken bij de sokken en dan niet halverwege de winkel weer een rek met sokken etc.
Daarnaast kan sommig personeel gewoon niet luisteren. Als ik opzoek ben naar een trui/jas/polo in maat M moet je niet met een XS aankomen. Dat gaat gewoon niet passen.
Maar sinds er hier een epplejeck zit is het echt een verademing. Leuke mensen die altijd koffie/thee aanbieden en ook gewoon eerlijk zeggen als ze iets niet zeker weten.
Enige nadeel van de epplejeck vind ik dat ik altijd het gevoel heb te veel te betalen. De ene kortingsactie na de andere kortingsactie is wel heel fijn. Maar geeft wel het gevoel alsof je altijd te veel betaald.
PrizTwir schreef:miss_lizje schreef:ik wil graag alles op artiekel gesorteerd zien.
Sokken bij de sokken en dan niet halverwege de winkel weer een rek met sokken etc.
Daarnaast kan sommig personeel gewoon niet luisteren. Als ik opzoek ben naar een trui/jas/polo in maat M moet je niet met een XS aankomen. Dat gaat gewoon niet passen.
Maar sinds er hier een epplejeck zit is het echt een verademing. Leuke mensen die altijd koffie/thee aanbieden en ook gewoon eerlijk zeggen als ze iets niet zeker weten.
Enige nadeel van de epplejeck vind ik dat ik altijd het gevoel heb te veel te betalen. De ene kortingsactie na de andere kortingsactie is wel heel fijn. Maar geeft wel het gevoel alsof je altijd te veel betaald.
Dan moet je gewoon prijzen gaan vergelijken. Ik weet zeker dat ik bij de EJ in Drachten(de outlet) veel minder betaal dan bij andere ruitersportzaken. Zij hebben standaard 15% korting. En meestal als ik iets zoek, dan ga ik altijd prijzen vergelijken.
Als ik meerdere ruitersportzaken naast elkaar heb, zijn eigenlijk bijna alle prijzen gelijk.
PrizTwir schreef:miss_lizje schreef:ik wil graag alles op artiekel gesorteerd zien.
Dan moet je gewoon prijzen gaan vergelijken. Ik weet zeker dat ik bij de EJ in Drachten(de outlet) veel minder betaal dan bij andere ruitersportzaken. Zij hebben standaard 15% korting. En meestal als ik iets zoek, dan ga ik altijd prijzen vergelijken.
Als ik meerdere ruitersportzaken naast elkaar heb, zijn eigenlijk bijna alle prijzen gelijk.
Lukasje schreef:Mallootje schreef:Ik erger me eraan dat paardenspullen zo duur zijn, kleding vooral. Waarom kunnen kledingwinkels solden (koopjes) doen van 40, 50% en mag je in de ruitershop al blij zihn met een 30% korting op een belachelijk duur T-shirt?
Ook ergerlijk bovendien vind ik de soms onvoldoende produktkennis, vnl bij bitten.
Hier wil ik even op inpikken: de winstmarge is in Ruitersport een stuk lager dan in gewone confectie.. Daarom kunnen ruitersportzaken minder grote kortingen geven, of het is helemaal verlieslatend..
Een kennis van me werkt bij Harry's Horse. Ik hoor een ander verhaal ...
idefix4 schreef:Ik heb vooral moeite met de beperktheid aan kleding (overal 1 maatje van) en dat alles op elkaar lijkt. De meeste merken komen met vrijwel dezelfde kleuraccenten als modeverschijnsel. En wat ik persoonlijk jammer vind, is dat ik als kleine ondernemer geen losse onderdelen van een collectie kan bestellen bij de groothandel. Ik zou graag wat dekjes en singels hebben om bij mijn zadels aan te kunnen bieden, tijdens het passen. Veel merken doen daar ontzettend moeilijk over. Harry's horse schijnt als enige wel toegankelijk te zijn.