Paard kopen, kaf van het koren scheiden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Paard kopen, kaf van het koren scheiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:22

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:34

Ligt het aan mij of zoekt ts gewoon een gezond paard... Elk gezond paard zou het gevraagde niveau moeten kunnen halen, hiervoor heb je echt geen duur toptalent voor nodig. Ik weet niet wat de stalsituatie is ts maar in jouw geval zou ik eerst en vooral kijken naar een ouder leerpaard waar je dochter op korte termijn heel veel van kan leren en intussen rustig rondkijken naar jong talent. Als het jonge paard klaar is dan kan het leerpaard op pensioen en kan je dochter een doorstart maken met een pak meer ervaring en kunde.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:32

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 00:00

Sjolvir schreef:
TS meldt je anders even in : [WD-V] [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?
Zitten aantal mensen die ook E's rijden en ze ook regelmatig wat te koop hebben staan.

Bedankt voor de tip, ga ik doen.

En Maximuss, ik zoek idd geen olympisch talent (heeft mijn dochter ook niet :') ), maar gewoon een gezond paard, waar ze wel m-z mee zou moeten kunnen halen.
En nee, dat hoeft ook niet in een jaar tijd.
Helaas staan wij in pension, dus kan ik me geen extra paard veroorloven (moeders heeft er zelf ook 1 :D )
En als wij een maatje hebben, kunnen wij ook geen afstand doen, om een beter exemplaar te zoeken.
Paardje blijft in principe bij ons, tot aan zijn dood.

Verder reageer ik een beetje laat op iedereen, ben een dagje weg geweest.
De opmerking van tussen de pony's starten, begrijp ik volkomen.
Is bij ons ook een afweging, die we zeker meenemen.
Dus een paard is niet uitgesloten, maar een grote E heeft wel de voorkeur.
Inmiddels heb ik wel al een paar leuke gevonden, mede ook dankzij mijn netwerkje.
En ik heb hier tussen de reacties en pb's ook al een paar leuke voorbij zien komen.
Dus wij gaan een druk weekje tegemoet :o

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 02:21

@ ts: da's een fijne ingesteldheid :-) Top! Ik hou alvast mijn ogen open (het meeste is hier jammer genoeg een stuk groter)...

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 06:18

Draai het eens om: als iemand een paard heeft zoals jij het zoekt, neem 1.60m, tussen 6 en 10 jaar oud, een goede allrounder, braaf met al een beetje ervaring, gezond en zonder gebreken, waarom zou je die voor 3500€ verkopen? Daar komt bij dat iedereen dergelijke paarden wil en als er zo eentje te koop komt is er zeker iemand in de omgeving die dat paardje wil, daar moet nooit een advertentie voor geschreven wordt.
Zoals al aangehaald is lijken de prijzen terug wat gestegen tov. een paar jaar geleden. Ik denk dat je moet gaan kijken in het segment tussen 5000 en 6000€, met een beetje geluk valt er dan nog wat te praten over de prijs.
Als een E-pony ook in aanmerking komt ben je goedkoper uit, zeker als je ook in Belgie zoekt. Hier kan je met een E-pony niet in de sport waardoor er weinig vraag naar is en de prijzen laag zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 06:22

Sclimpre schreef:
Draai het eens om: als iemand een paard heeft zoals jij het zoekt, neem 1.60m, tussen 6 en 10 jaar oud, een goede allrounder, braaf met al een beetje ervaring, gezond en zonder gebreken, waarom zou je die voor 3500€ verkopen? Daar komt bij dat iedereen dergelijke paarden wil en als er zo eentje te koop komt is er zeker iemand in de omgeving die dat paardje wil, daar moet nooit een advertentie voor geschreven wordt.
Zoals al aangehaald is lijken de prijzen terug wat gestegen tov. een paar jaar geleden. Ik denk dat je moet gaan kijken in het segment tussen 5000 en 6000€, met een beetje geluk valt er dan nog wat te praten over de prijs.
Als een E-pony ook in aanmerking komt ben je goedkoper uit, zeker als je ook in Belgie zoekt. Hier kan je met een E-pony niet in de sport waardoor er weinig vraag naar is en de prijzen laag zijn.

Sorry, 1,60 is GEEN courante maat in NL! Die raak je simpelweg niet kwijt voor veel meer dan dat bedrag; je kunt ze namelijk per wagonlading uitzoeken voor dat geld. Dat is geen bluf, dat is gewoon een vaststelling naar aanleiding van zoeken op de markt.
E-pony's willen nog weleens meer opbrengen, zeker als ze voor de sport iets te melden hebben.

Je bent echt de zoveelste die dit sort onzin-verhalen probeert los te laten op potentiele paardenbezitters.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 06:46

ikke schreef:
Sclimpre schreef:

Sorry, 1,60 is GEEN courante maat in NL! Die raak je simpelweg niet kwijt voor veel meer dan dat bedrag; je kunt ze namelijk per wagonlading uitzoeken voor dat geld. Dat is geen bluf, dat is gewoon een vaststelling naar aanleiding van zoeken op de markt.
E-pony's willen nog weleens meer opbrengen, zeker als ze voor de sport iets te melden hebben.

Je bent echt de zoveelste die dit sort onzin-verhalen probeert los te laten op potentiele paardenbezitters.

Dat is idd ook mijn ervaring, dat de E pony's meer opbrengen, dan de kleine paarden.
Alhoewel ik wel het idee heb, dat dat verschil minder groot is,als 5 jaar geleden.
En nogmaals, ik zeg nergens dat ik voor €3500 een kant en klaar paard wil.
Het zou natuurlijk wel prettig zijn , als dat wel lukt :Y)
Maar voor het paard, dat wel kant en klaar is, is er tot op zekere hoogte nog rek in het budget.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 06:55

Misschien is het al genoemd, maar mijn tip is:
Kijk ook eens mee bij topics ed van anderen die soortgelijke E-pony vragen.
Vaak worden daar ook advertenties en pony's aangeboden.

Zo ben ik aan mijn huidige menpony gekomen, doordat hij bij een ander die zoekende was, werd aangeboden. Ik zag hem en dacht, dat wordt de mijne en dat werd hij ook :) (terwijl ik daarvoor ook dacht de juiste pony nooit tegen te komen omdat er steeds wel iets was).

En toen ook ontdekt dat je soms iets vindt wat niet je eerste wens was.
Ik zocht een jonge zwarte merrie en kocht een wat oudere vosbonte ruin :+
De doorslag was toen wat hij kon, zijn mooie stokmaat maar vooral zijn karakter.

Succes met zoeken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 06:56

Nou ik krijg voor mijn bruine Gelderse ruin anders regelmatig een bod wat echt hoger ligt dan 3500,--.
Dat ligt ook hoger dan 5000,-- euro.
Hij is 162. Een kleintje dus.
(hij is echter niet te koop)

Kleine paarden zijn inderdaad niet courant. Dat klopt zeker wel. Maar het ligt er ook nog aan het paard zelf. Als die kleine goed kan bewegen, uit een goed nestje komt, gezond is en een goed karakter heeft.... Ja ik zie ze niet onder de 4500 euro.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:26

NatasjavE schreef:
Nou ik krijg voor mijn bruine Gelderse ruin anders regelmatig een bod wat echt hoger ligt dan 3500,--.
Dat ligt ook hoger dan 5000,-- euro.
Hij is 162. Een kleintje dus.
(hij is echter niet te koop)

Kleine paarden zijn inderdaad niet courant. Dat klopt zeker wel. Maar het ligt er ook nog aan het paard zelf. Als die kleine goed kan bewegen, uit een goed nestje komt, gezond is en een goed karakter heeft.... Ja ik zie ze niet onder de 4500 euro.

Ik HEB er eentje gekocht voor die 3500. En voordat ik deze kocht, heb ik er diverse bekeken die in dezelfde prijsklasse zaten en dat prima paarden waren maar om diverse redenen kwamen ze niet bij mij terecht.

Punt is wel dat ik datgene zoek wat niemand wil: ik wil een merrie. Ik ben een merrie-mens en onze stalhouder heeft aangegeven het op prijs te stellen als ik een merrie zou kopen met het oog op de samenstelling van de groepen. Dat ben ik met hem eens, dus dat maakt het nog makkelijker.
Daarbij Hecht ik geen waarde aan een papier als het paard bewezen een goed karakter heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:53

Ik ben met Ikke eens dat meer dan genoeg goedkopereen paarden zijn die net zo goed zijn. Maar is maar net wat men aan wilt uitgeven en sommige mensen hebben beter gevoel bij wanneer iets duur is dan wanneer ze zelfde zouden kopen voor minder.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:15

Hier in de buurt vindt je nog wel eens een super leuk paard of E pony bij de eigenaren van HC Primeur in Eede. En omdat ik zeker weet dat je een goed opgevoed, opgeleid en gezond paard krijgt durf ik je dit aan te raden. De eigenaresse van de stal is op Bokt bekend als Sjarett. Voor jouw budget hebben ze wellicht uit eigen fok iets interessants voor je.

Heel veel succes met zoeken!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:29

ikke schreef:
Sclimpre schreef:

Dan mag je me met heel veel plezier de advertenties daarvoor doorsturen. Ik zoek nl een merrie van dat formaat met dezefde eigenschappen als TS vermeldt. Mag 5000€ kosten.

Voor E-ponies is de situatie in B heel verschillend van in NL.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:39

ikke schreef:
Daarbij hecht ik geen waarde aan een papier als het paard bewezen een goed karakter heeft.

Bij een merrie zou ik daar juist wel waarde aan hechten.
Ik heb ooit een merrie waar niet meer op gereden kon worden nog goed kunnen verkopen aan een fokker juist omdat ze een goed papier had.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:41

Sclimpre schreef:
Dan mag je me met heel veel plezier de advertenties daarvoor doorsturen. Ik zoek nl een merrie van dat formaat met dezefde eigenschappen als TS vermeldt. Mag 5000€ kosten.

Precies en die E-pony's doen nog een beetje prijzen in NL, maar voor 4k moet het echt wat zijn, anders raak je ze aan de straatstenen niet kwijt.

http://www.marktplaats.nl/z/dieren-en-t ... rom=always
te kust en te keur, have fun......

Paarden (merries) tot 1,60:

Lijkt me ruim voldoende keuze binnen de gestelde prijzen.

Babootje schreef:
ikke schreef:
Daarbij hecht ik geen waarde aan een papier als het paard bewezen een goed karakter heeft.

Bij een merrie zou ik daar juist wel waarde aan hechten.
Ik heb ooit een merrie waar niet meer op gereden kon worden nog goed kunnen verkopen aan een fokker juist omdat ze een goed papier had.

Een paard waar niet meer op gereden kan worden gaat bij mij naar de eeuwige weides. Ik durf daar mijn verantwoording voor te nemen........
Laatst bijgewerkt door ikke op 16-08-16 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:43

Die indruk heb ik toch ook dat een E-pony in Belgie niet goed in de markt ligt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:46

ikke schreef:
Een paard waar niet meer op gereden kan worden gaat bij mij naar de eeuwige weides. Ik durf daar mijn verantwoording voor te nemen........

Kort door de bocht hoor. Het ligt er maar net aan wat ie heeft vind ik.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:48

Babootje schreef:
ikke schreef:

Kort door de bocht hoor. Het ligt er maar net aan wat ie heeft vind ik.

Ik vertrouw de rest van de wereld daarin niet. iets te veel voorbeelden meegemaakt......

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:51

Lukasje schreef:
Die indruk heb ik toch ook dat een E-pony in Belgie niet goed in de markt ligt.

Dat klopt inderdaad. In Belgie is er geen E-rubriek in de ponysport. Die moeten dus tussen de paarden starten.
Dat maakt de markt voor het verkopen van een E-pony dus een stuk kleiner.

Maar ook een goede E-pony is in NL ook minder waard dan een goede D-pony. Met een E-tje kun je niet hoger dan de basissport zowel bij de pony's als bij de paarden.
Maar er is wel markt voor omdat wij wel een E-rubriek bij de pony's hebben en de NL'se kinderen vaak toch wat langer zijn.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:00

ikke schreef:
Sclimpre schreef:

Precies en die E-pony's doen nog een beetje prijzen in NL, maar voor 4k moet het echt wat zijn, anders raak je ze aan de straatstenen niet kwijt.

te kust en te keur, have fun......

Paarden (merries) tot 1,60:

Lijkt me ruim voldoende keuze binnen de gestelde prijzen.

/quote]

Met 'dat formaat' bedoel ik 1.60m :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:05

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:19

Ik zoek hetzelfde momenteel: net een paard (ongeveer 1m60) en gezond met goede basisgangen. Maar voor mij mag het ook een jong en onbeleerd dier zijn. Heb een iets ruimer budget maar heb ook nog niets naar mijn zin gezien.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:27

Seltje schreef:
Ik zoek hetzelfde momenteel: net een paard (ongeveer 1m60) en gezond met goede basisgangen. Maar voor mij mag het ook een jong en onbeleerd dier zijn. Heb een iets ruimer budget maar heb ook nog niets naar mijn zin gezien.

Maar het is een wezenlijk verschil of je een paard je niet aanspreekt of dat er simpelweg niks te koop staat.

De meeste paarden spreken mij ook totaal niet aan. Die ik nu gekocht heb stond al een poos in 'm favorietenlijst, zo van: ach grappig paard, misschien eens een keer gaan kijken.

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:29

Kijk eens bij bo&rindy's sporthorses
Die hebben hele leuke dieren staan.