Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ikke schreef:porcelain schreef:Er staat sinds zojuist een hele knappe 6 jarige E-pony op Facebook. Vraagprijs 3500.
Deze? http://www.bokt.nl/markt/ad/419265/buit ... nte-merrie
Sjolvir schreef:TS meldt je anders even in : [WD-V] [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?
Zitten aantal mensen die ook E's rijden en ze ook regelmatig wat te koop hebben staan.
), maar gewoon een gezond paard, waar ze wel m-z mee zou moeten kunnen halen.
)
Top! Ik hou alvast mijn ogen open (het meeste is hier jammer genoeg een stuk groter)... Sclimpre schreef:Draai het eens om: als iemand een paard heeft zoals jij het zoekt, neem 1.60m, tussen 6 en 10 jaar oud, een goede allrounder, braaf met al een beetje ervaring, gezond en zonder gebreken, waarom zou je die voor 3500€ verkopen? Daar komt bij dat iedereen dergelijke paarden wil en als er zo eentje te koop komt is er zeker iemand in de omgeving die dat paardje wil, daar moet nooit een advertentie voor geschreven wordt.
Zoals al aangehaald is lijken de prijzen terug wat gestegen tov. een paar jaar geleden. Ik denk dat je moet gaan kijken in het segment tussen 5000 en 6000€, met een beetje geluk valt er dan nog wat te praten over de prijs.
Als een E-pony ook in aanmerking komt ben je goedkoper uit, zeker als je ook in Belgie zoekt. Hier kan je met een E-pony niet in de sport waardoor er weinig vraag naar is en de prijzen laag zijn.
ikke schreef:Sclimpre schreef:Draai het eens om: als iemand een paard heeft zoals jij het zoekt, neem 1.60m, tussen 6 en 10 jaar oud, een goede allrounder, braaf met al een beetje ervaring, gezond en zonder gebreken, waarom zou je die voor 3500€ verkopen? Daar komt bij dat iedereen dergelijke paarden wil en als er zo eentje te koop komt is er zeker iemand in de omgeving die dat paardje wil, daar moet nooit een advertentie voor geschreven wordt.
Zoals al aangehaald is lijken de prijzen terug wat gestegen tov. een paar jaar geleden. Ik denk dat je moet gaan kijken in het segment tussen 5000 en 6000€, met een beetje geluk valt er dan nog wat te praten over de prijs.
Als een E-pony ook in aanmerking komt ben je goedkoper uit, zeker als je ook in Belgie zoekt. Hier kan je met een E-pony niet in de sport waardoor er weinig vraag naar is en de prijzen laag zijn.
Sorry, 1,60 is GEEN courante maat in NL! Die raak je simpelweg niet kwijt voor veel meer dan dat bedrag; je kunt ze namelijk per wagonlading uitzoeken voor dat geld. Dat is geen bluf, dat is gewoon een vaststelling naar aanleiding van zoeken op de markt.
E-pony's willen nog weleens meer opbrengen, zeker als ze voor de sport iets te melden hebben.
Je bent echt de zoveelste die dit sort onzin-verhalen probeert los te laten op potentiele paardenbezitters.
(terwijl ik daarvoor ook dacht de juiste pony nooit tegen te komen omdat er steeds wel iets was). 
NatasjavE schreef:Nou ik krijg voor mijn bruine Gelderse ruin anders regelmatig een bod wat echt hoger ligt dan 3500,--.
Dat ligt ook hoger dan 5000,-- euro.
Hij is 162. Een kleintje dus.
(hij is echter niet te koop)
Kleine paarden zijn inderdaad niet courant. Dat klopt zeker wel. Maar het ligt er ook nog aan het paard zelf. Als die kleine goed kan bewegen, uit een goed nestje komt, gezond is en een goed karakter heeft.... Ja ik zie ze niet onder de 4500 euro.
ikke schreef:Sclimpre schreef:Draai het eens om: als iemand een paard heeft zoals jij het zoekt, neem 1.60m, tussen 6 en 10 jaar oud, een goede allrounder, braaf met al een beetje ervaring, gezond en zonder gebreken, waarom zou je die voor 3500€ verkopen? Daar komt bij dat iedereen dergelijke paarden wil en als er zo eentje te koop komt is er zeker iemand in de omgeving die dat paardje wil, daar moet nooit een advertentie voor geschreven wordt.
Sorry, 1,60 is GEEN courante maat in NL! Die raak je simpelweg niet kwijt voor veel meer dan dat bedrag; je kunt ze namelijk per wagonlading uitzoeken voor dat geld. Dat is geen bluf, dat is gewoon een vaststelling naar aanleiding van zoeken op de markt.
E-pony's willen nog weleens meer opbrengen, zeker als ze voor de sport iets te melden hebben.
Je bent echt de zoveelste die dit sort onzin-verhalen probeert los te laten op potentiele paardenbezitters.
Sclimpre schreef:Dan mag je me met heel veel plezier de advertenties daarvoor doorsturen. Ik zoek nl een merrie van dat formaat met dezefde eigenschappen als TS vermeldt. Mag 5000€ kosten.
Voor E-ponies is de situatie in B heel verschillend van in NL.
Babootje schreef:ikke schreef:Daarbij hecht ik geen waarde aan een papier als het paard bewezen een goed karakter heeft.
Bij een merrie zou ik daar juist wel waarde aan hechten.
Ik heb ooit een merrie waar niet meer op gereden kon worden nog goed kunnen verkopen aan een fokker juist omdat ze een goed papier had.
Babootje schreef:ikke schreef:Een paard waar niet meer op gereden kan worden gaat bij mij naar de eeuwige weides. Ik durf daar mijn verantwoording voor te nemen........
Kort door de bocht hoor. Het ligt er maar net aan wat ie heeft vind ik.
Lukasje schreef:Die indruk heb ik toch ook dat een E-pony in Belgie niet goed in de markt ligt.
ikke schreef:Sclimpre schreef:Dan mag je me met heel veel plezier de advertenties daarvoor doorsturen. Ik zoek nl een merrie van dat formaat met dezefde eigenschappen als TS vermeldt. Mag 5000€ kosten.
Voor E-ponies is de situatie in B heel verschillend van in NL.
Seltje schreef:Ik zoek hetzelfde momenteel: net een paard (ongeveer 1m60) en gezond met goede basisgangen. Maar voor mij mag het ook een jong en onbeleerd dier zijn. Heb een iets ruimer budget maar heb ook nog niets naar mijn zin gezien.