[VOLG] Mijn ultieme droom gaat in vervulling..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Re: [VOLG] Mijn ultieme droom gaat in vervulling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:54

Oh wat is dit ontzettend zuur. Ben wel benieuwd waarom de koop niet doorging.
Maar wie weet moest het gewoon niet zo zijn en is er een ander paardje dat je hart veroverd!

tweetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:54

wat jammer je was zo enthousiast!! wat is er in vredesnaam gebeurt. laat het ff allemaal bezinken en ga op je gemak weer op zoek naar een paardje laat je meisjes droom niet meteen varen. hopelijk veel succes met zoeken

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:57

Waarom gaat het niet door ?

Verder zou ik inderdaad zoals de rest al aangeeft het gewoon even laten bezinken.
Geloof me dat er nog genoeg andere leuke paarden rondlopen :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:08

Wat enorm jammer ik kan me je gevoel wel een beetje voorstellen, ik had het perfecte paard gevonden een tikje anders dan wat ik zocht maar het voelde allemaal zo prettig en mijn vriend die helemaal niks van paarden weet zij gelijk al dit is hem. Nog bij een aantal anderen wezen kijken toen weer bij paardje een .. ja we wouden hem.. en toen tja afgekeurd dierenarts raaden aan om 3 weken te wachten en dan te laten herkeuren aangezien hij goed was alleen bij de buigproef niet perfect omdat hij met spelen met een ander paard een trap gehad heeft. Nu word hij vrijdag herkeurd.. en ik vind het zo enorm eng hoop zo dat hij goed is...

Ik ben ook wel nieuwschierig waarom het bij jou niet doorgaat, toch niet helemaal een juiste klik ?

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:14

Heel poedersuiker wat er allemaal gebeurd is Do... je kan me altijd appen :(:)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:22

Zit ik net heel je topic vol spanning te lezen en te wachten naar een foto van het paard, lees ik dat het opeens ophoud! Wat vervelend zeg, wat is de rede ervan?

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:32

wat ontzettend jammer !

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:39

Als ik jou was, zou ik wel kijken naar een maat waar jij ook mooi op past. Ik weet niet hoe jij bent als mens, ik heb zelf jaren lang mijn bijrijdpaarden gedeelt met anderen en steeds gedeelde verantwoordelijkheid, moeten overleggen etc gehad. Maar nu ik mijn eigen dier heb merk ik echt dat niemand te dicht in de buurt moet komen en al helemaal niet moet zeggen dat mijn paard niet 'haar ding' is, want ik trek hun hoofd van hun romp (A). Nothing personal.
Maar een bijrijder komt echt niet op mijn paard. Ik bedoel maar dat je mening betreft bijrijders heel erg kan veranderen als je een eigen paard hebt. En dan kun je beter gewoon een dier hebben waar je zelf goed oppast. Stel je koopt een paard dat voldoet aan je eisen en voor de kar kan, maar je merkt dat paard daar gewoon niet op zijn plek is(niet blij, gelukkig) en dat hij dat wel is in het bos/strand met jou op de rug.. en jij bent dan eigenlijk net iets te groot. Zou zonde zijn.

Ik zelf ben meer van: ik koop een paard met als uitgang: recreatief.. maar ik kijk gewoon waar hij goed in is en wat hij leuk vindt, en als dat iets is dat ik (nog) niet bezit, dan neem ik daar les in en zorg ik dat ik hem kan geven wat hij leuk vindt.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:53

Wat zuur! Je komt vast nog een pony/paardje tegen wat net zo goed bij je past!

Jorienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:40

He wat jammer!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:15

Bedankt voor jullie reacties, zowel via pb als in het topic. :)

Het zit nu even tegen en ik laat het ook even rusten. Misschien ben ik er van de week wel overheen, het was toch eventjes een klap en daarbij een enorme teleurstelling.

Heb een goed gesprek met mijn ouders gehad (die ook al dol op d'r waren) en die zeiden dat het waarschijnlijk zo moest zijn..

Wat betreft de eisen die ik ooit had opgesteld. Die heb ik mooi in de prullenmand geflikkerd. Als het maar een merrie of een ruin is, niet te oud, wel beleerd en groter is dan 1,45 m.

Ja, eisen kunnen nu eenmaal veranderen. Gelukkig is het niet aan bepaalde mensen hier om daar een mening over te hebben aangezien ik het paard niet voor een van hun koop. ;) Ik zie wel wat er op mijn pad komt. Al kom ik thuis met een Belg. :wave:

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:36

Goede instelling!

Weet je ook de reden dat de verkoop niet doorgaat?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:51

Mag ik weten wat er gebeurt is? Via pb :)

Er komt vast wel een nieuw paardje op je pad. Ik heb zelf in het verleden me ook wel eens verheugd op een nieuw paard die dan vervolgens afgekeurd werd. En daarna heb ik toch weer een andere gevonden. Je hoeft ook niet perse vandaag te slagen. Dat kan ook over een paar maanden zijn moet je maar denken.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:55

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk, pb is ook prima?

Ik snap dat je even flink baalt. Vind het op zich wel een goede stap om je lijstje eisen aan te passen/te verminderen. Niet dat je vorige eisen onredelijk waren hoor, maar op deze manier is het makkelijker zoeken [en vinden!], denk ik :) Heb voor mijn volgende paard [ooit, hopelijk in een verre toekomst] ook al een hoop eisen, maar daar ga ik ook zeker water voor bij de wijn moeten doen :=

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:02

Balen van de teleurstelling, snap dat als je ergens je zinnen op zet en het niet doorgaat dat flink balen is.

Als ik jou was zou ik lekker even op de bokt mark en op marktplaats gaan neuzen en kijken wat je aanspreekt zonder verder naar je eisen te kijken, ik heb een vriendin en die had een waslijst aan eisen, na een half jaar zoeken nog geen succes want tsja geen enkel paard had ALLE eisen, ze heeft toen ook dat lijstje uit haar hoofd gehaald en gewoon gaan kijken wat vind ik leuk en wat past bij mij, met een maand had ze een super paardje waar ze nu jaren later nog veel plezier aan beleefd

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:10

Balen ts.

Even verwerken inderdaad. En ik denk ook vaak dat het dan zo heeft moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:15

Nogmaals bedankt! :D

Zal zo even pbtjes beantwoorden en pbtjes sturen.

@Joltsje dit zeiden mijn ouders ook inderdaad. Toch niet zo meant to be als ik dacht.

Wellicht een reden waarom ik de stokmaat nu wel zo groot wil hebben is dat zoals jullie in mijn OP lezen mijn vader een echte paardenman is. Hij was en is echt dolenthousiast en zou zelf graag ook het rijden weer gaan oppakken. Ik heb de paarden van mijn vader nooit gekend, hij heeft ze volgens mij al zeker 40 jaar niet meer. De liefde gaat nooit over en volgens ons is er niks mooier om die passie te delen met je vader/dochter/familielid. Mijn vader is niet kerngezond meer en we hikken er enorm tegen aan, meer downs dan ups. Ik gun het hem enorm. Hiervoor wist ik niet dat hij zelf graag ook weer wilde gaan rijden. Maar na zat gesprekken thuis, hebben we gewoon besloten om voor een groter maatje te gaan. En ik denk, nav meerdere reacties zowel in dit topic als in privé leven, dat dat een goed besluit is. :j Ons droompaard, familiepaard, nieuw gezinslid komt er wel. Het is even zoeken maar ergens loopt hij/zij rond. :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:35

Veel succes met je zoektocht, ik hoop dat je het ondanks dat de draver niet doorging, je niet opgeeft in je zoektocht. Soms vergt het wat geduld, maar jouw paard vind je wel :) Lief dat je ook aan je vader denkt.

(Ik ben ook stiekem wel nieuwsgierig naar de reden? Via pb?)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:30

Oh, wat zonde zeg! Ik begrijp je gevoel nu wel hoor. Toen het paardje waar ik zo gek op was, werd afgekeurd hoefde het voor mij ook even niet meer. Ik had helemaal geen zin in de zoektocht. Tot er plots eentje werd aangeboden. Uit 'beleefdheid' maar eens gaan kijken, overtuigd dat het niks was, en kijk .. wat staat er op stal ...
Niet opgeven hoor!

Mag ik mss de reden ook per pb?

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:33

Ik zal zeker niet opgeven!
Gewoon doorgaan met zoeken en niet de hoop opgeven, er komt vast wel weer een mooierd op je pad. :)

En Ik Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de reden, zou Ik die ook mogen via pb? Het hoeft niet.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:25

Mag ik de reden anders via pb?

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:53

ach meis ik volgde je topic ook stilletjes , geef het even de tijd om een plekje te krijgen!
ben uiteraard wel heel benieuwd wat er gebeurd is waarom het niet doorging?
je vindt zeker een paardje wat bij je past en waar het wel meant to be mee is!
ik heb ook zomaar spontaan zo mijn droompaard gevonden op het punt dat ik het zoeken op wilde geven!
en hij was die teleurstellingen daarvoor meer dan waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:46

Volgens mij heb ik nu iedereen een pbtje gestuurd! :)

Nogmaals bedankt voor de reacties!
De klap is inmiddels wel wat weggeëbt, denk er nog best wel aan maargoed. Koppie omhoog en door. :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:55

Ik lees mee, maar zou ik ook een pbtje mogen?

Je vindt vast wel een paard dat goed bij jullie past :) succes met je zoektocht :)

Miranda_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:41

_Dominique schreef:
Volgens mij heb ik nu iedereen een pbtje gestuurd! :)

Nogmaals bedankt voor de reacties!
De klap is inmiddels wel wat weggeëbt, denk er nog best wel aan maargoed. Koppie omhoog en door. :D

Mij nog niet :P Gelukkig heb je een goede instelling, vroeg of laat kom jij je droom paardje wel tegen :j