Duhelo, ik wil niet heel erg vervelend doen, maar die 1.000 kg volbloed waar jij het over hebt.... Kom eens een dagje op een van mijn warmbloedpaarden rijden, dan praten we daarna weer

Het heet niet voor niets 'koudbloed'.
Overigens, ik sprak een tijdje terug een fokker van die koudbloeden. Was zeer begaan met het ras. Maar vertelde me dat ze eigenlijk hartstikke in-economisch zijn, omdat ze bij 10-12 jaar ook gewoon stokoud zijn. Als ze geen CPL zouden hebben, werden ze nog steeds geen 20.
Jij hebt er toevallig zo'n oudje. Maar er zijn ook KWPN paarden die de 35-40 kunnen halen. Dat wil niet zeggen dat ze gemiddeld die leeftijd gaan krijgen. De meesten daarvan vallen bij 25 jaar ook om van ouderdom. Bekijk niet je ene uitzondering als maatgevend voor de hele linie.
Ik vind overigens ruiters op een Belg niet echt een mooi plaatje geven. Die dieren zijn gewoon niet gebouwd voor rijderij. TS heeft echt een leuker RIJ-paard aan een Groninger of een GElderse.
(ps TS: Groningers zijn wat schaars - IHW is nagenoeg hetzelfde, ook Groninger bloed. Maar ze zijn absoluut niet duur. De schaarste bepaalt de prijs niet in die zin. Meestal zitten ze onder de reguliere sportpaarden kwa prijsstelling.)