Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Is ook verwarrend als er even een "zijtak ontstaat".
Gianti schreef:Esaqar schreef:"Horses first, the rest later".
Vriend het er niet mee eens dat er een paard komt? De deur is dichtbij, kom nou toch, hij weet dat je een 'paardenvrouw' bent. En aan de geur raak je vanzelf wel gewend.
Ach als je iemand zo makkelijk de deur uitzet dan is de relatie al weinig gebasseerd op liefde....
Ayasha schreef:Dat er sprake is van liefde betekent nog niet per definitie dat je met elkaar kan leven.... En als je dan écht van elkaar houdt, laat je elkaar vrij, ook als dat betekent dat jullie met pijn in het hart, je eigen weg gaan.
Maureen_M schreef:Wat een pussy's allemaal zeg![]()
Nee maar eventjes zonder grapjes. Laat je hobbies je nooit afnemen door je "geliefde". Je hoeft geen vent te zoeken die helemaal into de paardenwereld is maar wel iemand die je hobby respecteert.
Laten we de situatie eventjes andersom plaatsen. Jouw vriend/vriendin doet bijvoorbeeld ook een gevaarlijke sport (want ja paardrijden is gevaarlijk) zoals parachutespringen (). Dan zou jij het andersom ook niet verbieden hem zoiets te laten doen. Het is zijn hobby, zijn leven, zijn risico. Waarschijnlijk doen die van jullie niet zoiets geks maar wie weet wat zij nog in de toekomst voor plannen hebben. Zouden wij dan zeker ook moeilijk moeten gaan lopen doen?
Misschien als jullie het eens zo verwoorden naar jullie mannen toe dat het de situatie wat verbeterd en dat ze er wat meer begrip voor hebben.
Resistance schreef:Elkaars levensdromen de kop in drukken is dat niet. Dat is geen liefde.

? Om je vriend uit te zwaaien voor een droom waarvan je nu nog niet weet of die werkelijkheid gaat worden lijkt mee een beetje overdreven. Over een jaar kan het leven er weer heel anders uitzien
Lusitana schreef:Nou even niet vergeten dat TS kiest voor haar familie boven haar vriend, anders waren ze wel naar het buitenland vertrokken.... Het is maar hoe je het bekijkt.
Als er werkelijk sprake was van liefde, volgde ze hem zonder nadenken over de hele wereld.
Het lijkt mij dat ze geen goede basis hebben, ook al komen er helemaal geen paarden. Breng je daar wel paarden in, dan geef je alleen maar munitie om tegen je te gebruiken.
Maar ook zonder paarden aan huis gaat dit op den duur stuk op zijn bezwaren tegen haar hobby. Daar kun je vergif op innemen.
De conclusie blijft hetzelde: relatie verbreken lijkt de beste oplossing.
ik vind mijn vriend geweldig maar als ik er voor moet kiezen om in Nederland bij mn familie te blijven of in Australië met alleen mn vriend is de keus snel gemaakt ook al is het geen makkelijke Huertecilla schreef:Resistance schreef:Elkaars levensdromen de kop in drukken is dat niet. Dat is geen liefde.
Zo zwart/wit is dat niet.
Mijn liefde van 23 jaar samen had ook een droom. Ik heb haar daarbij tegen beter weten in gesteund. Ze is erbij omgekomen.
In het geval van de ts is het een toekomstwens welke een levenstijl inhoudt met ingrijpende gevolgen voor het leven van allebei en hun samenleven.
Daar heeft de ander alle recht van spreken over. Ook een veto recht. Of ze dan bij elkaar blijven??