Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:10

pol1 schreef:
Picasso schreef:
Aan luie of gemakzuchtige pensioneigenaren, die wel hun benen uit hun lijf rennen voor de belangrijke klant maar het plebs 'vergeten' omdat het er niet zo toe doet of de pensionpaarden tevreden zijn. En dan wel klagen dat er geen pensionklanten genoeg zijn.

Andersom komt ook vaak voor: veel pensionklanten zijn hoe goed je ook je best doet nooit tevreden! Eisen soms t onmogelijke! Gelukkig ook een grote groep pensionmensen die waarderen wat je doet! Dat geeft motivatie!

Dat geloof ik graag! Heb beide kanten inderdaad gezien. Persoonlijk ben ik nooit te beroerd om dat stapje extra te doen, ook voor mijn medepensionklanten trouwens (of voor hun paarden), maar je hebt ook pensionklanten die het onmogelijke vragen... (gaat ook nergens over) I heb waar ik sta niks te klagen trouwens. Ben ook op plekken geweest waar het beleid echt te wensen over laat en waar de een na de ander vertrekt, dat geeft je dan ook te denken toch?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:11

piezze schreef:
Hypes en alle goeroes die ademloos gevolgd worden door hele troepen mensen. Dat een zweep ineens een stick is en een touw een leadrope :D

En dat trailerladen veranderd is in het naar binnen kietelen van je paard ;) want oh stel je voor dattie een levenslang trauma oploopt.

+1
:')

Yontheke

Re: Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:21

Hier passeren zo wel even alle vooroordelen die je maar kan bedenken zeg! :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:28

Aan al het generaliseren

Ik wordt moe van de explosie aan postzegelweitjes in mijn omgeving. Er is bijna geen stal meer te vinden die een fatsoenlijke maat wei heeft met genoeg gras er in.

Het is nooit goed of het deugt niet.

De kift en jaloezie bij wedstrijden en dan vooral de moeders van de kinderen die deelnemen.

Het eeuwige geroddel en de egoïsme, iedereen weet het beter.

Bijna alle ouders vrees ik...

Enz enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:33

Hebben alle moeders daar niet een handje van JeaDH?

Edit; oh dat schrijf je ook... mee eens dus.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:42

Waar ik moeite mee heb is bokkers die in veel topics behoorlijk commentaar geven maar zelf volledig anoniem op bokt zitten.

Ik heb met beide geen problemen maar wel met de combinatie.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:47

Picasso schreef:

Nee niet mee eens, het zijn wat voorbeelden die door anderen in dit topic genoemd worden.
Maar in dit geval ben ik het er mee eens, bijna alle moeders, behalve jij en ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:48

JeaDH schreef:
Picasso schreef:

Nee niet mee eens, het zijn wat voorbeelden die door anderen in dit topic genoemd worden.
Maar in dit geval ben ik het er mee eens, bijna alle moeders, behalve jij en ik :P

:+ Uhuh.... Wij zijn heilig...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:50

Stokers... Stel je voor dat je naar jezelf zou moeten kijken.

Voor de rest vind ik de meeste dingen in dit topic niet (meer) vermoeiend en krijg ik er juist energie van.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:51

Dat paarden maar enkele uren buiten mogen of een paar keer per week nog steeds geen taboe is ... Blijft een eeuwige strijd voor de stallingen waar dat nog zo gebeurd ...

Dat er nog steeds zo een grote lijn zit tussen de koudbloeden en warmbloeden, wat de sport betreft. Dat is me hier in België erg hard op gevallen. Als ik eens mee ga om te kijken bij de springwedstrijden.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:53

Picasso schreef:
pol1 schreef:

Dat geloof ik graag! Heb beide kanten inderdaad gezien. Persoonlijk ben ik nooit te beroerd om dat stapje extra te doen, ook voor mijn medepensionklanten trouwens (of voor hun paarden), maar je hebt ook pensionklanten die het onmogelijke vragen... (gaat ook nergens over) I heb waar ik sta niks te klagen trouwens. Ben ook op plekken geweest waar het beleid echt te wensen over laat en waar de een na de ander vertrekt, dat geeft je dan ook te denken toch?

Helemaal met je eens..
Hier gelukkig zeer weinig verloop! Mn eerste klanten staan er allemaal nog! Soms gok je verkeerd daar doe je niks aan..Je weet van te voren niet dat klant A al de complete regio aan stallen heeft gehad voordat je diegene aanneemt dat komt altijd pas later aan t licht!
Een stal met veel verloop kan je idd je vraagtekens bij zetten.
Kan het ook super waarderen als klanten laten zien t naar hun zin te hebben en niet te beroerd zijn af en toe de bezem oid te hanteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:00

Dat vind ik nou ook Pol1; even de spoelplaats schoonspuiten en viezigheid opruimen, stal aanvegen, geen zooi laten slingeren, paard van een ander binnenhalen/buitenzetten etc, heel normaal volgens mij. Maar daar schijnt niet iedereen zo over te denken. En als jij zo'n trouwe club aan pensionklanten hebt, dan doe je het toch gewoon goed? Die ene rotte appel vertrekt dan maar naar waar het beter is.... Als je een groot verloop aan klanten hebt en stug door blijft gaan op de manier waarop je al jaren dingen doet, zonder je erbij af te vragen of het klantgericht is.. ja dan gaat er iets niet helemaal goed imo. Maar goed; ieder z'n ding, aan beide kanten zullen er ergernissen en strubbelingen ontstaan...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:18

Picasso schreef:
Dat vind ik nou ook Pol1; even de spoelplaats schoonspuiten en viezigheid opruimen, stal aanvegen, geen zooi laten slingeren, paard van een ander binnenhalen/buitenzetten etc, heel normaal volgens mij. Maar daar schijnt niet iedereen zo over te denken. En als jij zo'n trouwe club aan pensionklanten hebt, dan doe je het toch gewoon goed? Die ene rotte appel vertrekt dan maar naar waar het beter is.... Als je een groot verloop aan klanten hebt en stug door blijft gaan op de manier waarop je al jaren dingen doet, zonder je erbij af te vragen of het klantgericht is.. ja dan gaat er iets niet helemaal goed imo. Maar goed; ieder z'n ding, aan beide kanten zullen er ergernissen en strubbelingen ontstaan...

Dat verloop is deels ook de klanten.
Weet van een stal hier in de buurt met best veel verloop maar toch is hun management helemaal zo slecht niet. Het is overal wel wat, ook daar, maar ik denk dat "het soort mensen" ook wel wat doet.

Ninapaard98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:20

DreamGuide schreef:
Ik erger me tegenwoordig (eindelijk) niet meer aan paarden'mensen'. Als mensen willen zeuren dan doen ze dat maar, niet langer mijn probleem, ik ben lekker met mijn beestje bezig.

Ik erger me alleen wel aan dat gedoe van mensen die paarden behandelen als kristallen beestjes. Even eerlijk jongens, ze smelten niet in een regenbuitje, en of ik nou deze muesli of die muesli geef maakt ook niet zo'n enorm verschil.

Hier ga ik eigenlijk wel in mee, inmiddels heb ik me er gewoon bij neergelegd dat het niet uitmaakt wat je doet of hoe je het doet, het moet altijd anders/beter/blabla. Zonde van mijn tijd en plezier om te druk te maken met mensen die constant bezig zijn met wat ik fout doe en wat ze van me vinden. Ik wil gewoon lol hebben met de paarden, klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:20

In sommige gevallen schort er weldegelijk iets aan het beleid Ikke.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:42

Ik erger me aan mensen die altijd probleempaarden hebben, maar er niet bij stilstaan dat ze zelf misschien wel probleem-eigenaars zijn :')

Zo vaak hoor ik iemand zeggen 'Mijn paard doet dit niet en dat wel', terwijl het probleem veel eenvoudiger zou kunnen opgelost worden als die persoon zou durven zeggen 'Ik heb daar moeite mee en dat lukt me nog niet zo goed'

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:53

Picasso schreef:

Jawel, maar het is dus niet per se zo dat groot verloop = slecht beleid.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:02

Picasso schreef:

Hier ga ik helemaal in mee.Vantevoren weet je als aankomende pensiongast niet waar je terecht komt. Je gaat eerst kennis maken, je hoort van anderen de goede en slechte verhalen over de desbetreffende stal, ook de pensioneigenaar laat zich van de beste kant zien. Pas als je er staat dan zie en merk je pas de waarheid die je dan zelf ervaart. In ons geval,zie je de pensioneigenaar als een vreselijk bemoeizuchtig mens die overal met de neus erboven op zit. Zelfs als de hoefsmid, dierenarts of iemand anders komt. Altijd klagen hoe druk deze is, maar altijd wel de tijd heeft om onwaarheden op socialmedia te zetten. Onze paarden werden werden diep ongelukkig op die stal, wij ook trouwens. Dat was een van de belangrijkste redenen om daar heel snel weg te gaan.En dan zullen wij dan "de rotte appels" zijn, prima. Whatever. Wij allen zijn weer gelukkig. En ja, het beleid op een stal, het bevalt je of het bevalt je niet.Als het de paarden niet bevalt, en je ziet dat je paarden extreme gedragsveranderingen ondergaan, dan ben je snel weg. En ook vind ik, als je als eigenaar van een paardenpension, nooit moet roddelen over je gasten. Niet op social media en ook niet t.o andere gasten die bij jou op je stal staan. Dat zegt meer over je als pensioneigenaar als over jouw pensiongasten.
Laatst bijgewerkt door Cryssie op 13-07-16 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:03

Toen ik nog manegeruiter was heb ik me er vaak aan gestoord dat je vaak als 'minder' wordt gezien door sommige mensen die wel de luxe hebben om een eigen paard te hebben. Ik merkte het vooral goed wanneer je als kind/tiener eind een lesgenootje had die een eigen paard kreeg. Of wanneer je op zoek was naar een verzorgpony/paard; vaak is iemand toch niet op zoek naar 'een manegeruiter', terwijl het echt helemaal niks zegt over iemands rijkunsten en dergelijke.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:05

Mensen met paarden maar die geen tandarts, hoefsmid, dierenarts etc. laten komen wanneer dit duidelijk nodig is. Verder natuurlijk de postzegelweides zoals al was genoemd en paarden te lang opsluiten in de stal.

Maar eigenlijk heb ik er hier geen last van. Paarden in de zomer de hele dag buiten en in de winter een uur of 5/6/7 per dag op de paddock met z'n 2. Tevens nog een plek vrij dus als iemand nog een gezellige, kleinschalige pensionstal zoekt. :') ik zie hier genoeg mensen die niet tevreden zijn xD

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:23

Mensen die eigen paarden hebben, maar er niet naar om kijken ;( En dan vooral geen bijrijder of verzorgster zoeken...

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:24

Dat haast de enige mensen die hoog in de sport rijden de mensen zijn met veel geld, en dat zijn niet altijd per se de mensen met veel talent

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:29

Nou, als je geen talent hebt, moet je heeeeeel hard werken om toch bovenaan te komen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:38

Dat koudbloeden zo onderschat worden in de paardensport.. Een vriendin van mij kreeg van een KNHS-jury te horen dat 'ze het knap vond dat ze L2 reed met een koudbloed die iets te dik is'. -:(-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:41

Ik word moe van mensen. :')

Gelukkig heb ik mijn paarden altijd al aan huis gehad, dus heb weinig met ze te maken. Maar als ik er al eens op een stal of manege kom ben ik altijd blij dat ik er zo weer weg ben! Ik zou daar niet tussen passen...