Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:11

:oo Jemig wtf , ben even goed sprakeloos

Ben heel benieuwd welk staartje dit krijgt , TS sterkte met je pony arme stakker . Geplet door ponypletters , arme dinkie %)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:11

En contacten met de verzekering kan geen kwaad natuurlijk. Dan geef je aan dat het naar jou mening niet jou aansprakelijkheid is. Zij willen dit vast we uitzoeken (scheelt ook weer centjes)

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:12

Hou je hoofd omhoog ts! Je staat volledig in je recht en je moet opkomen voor het welzijn van je dieren!
Wat een apart gedrag van de andere partij zeg, hoop dat het snel opgelost wordt en je pony zich snel beter voelt..

Lynn_Nikita

Wat knap dat je rustig gebleven bent.

Naskapower

Misschien zelf ook de dierenbescherming bellen om daar melding te doen van wat er daadwerkelijk speelt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:13

kijk ook even of je een rapport kan meekrijgen van de Dierenarts bij die aangifte. Kan zijn dat ze die nodig hebben om zijn/haar ondervindingen te bevestigen. Scheelt je weer werk en tijd hiervoor. Zou dan na de aangifte informeren bij je rechtsbijstand als je die hebt. Na een aangifte krijg je die ook zelf mee (althans was vroeger altijd). En dan kan je die inscannen met t rapport van de dierenarts en kunnen hun zien wat ze kunnen doen voor je.

Dat hun kennis zo slecht is betreft paarden en verzorging (Zoals de regen en het erop zitten) zal ze niet mee zitten. Want als ze enige kennis hadden opgedaan of ingelezen hadden kwam mevrouw niet zomaar met zulke aantijgingen van mishandeling en of verwaarlozing. Zolang jij kan aantonen dat dit nooit het geval is, en eventueel je dierenarts dit kan bevestigen (zoals ontwormen regelmaat en controle of iets) dan zit je goed hoor. Want dan zou ze ook wel weten dat je op een 2 jarig veulen om zo maar even te noemen niet hoort te zitten en welke schade dit voor t beestje kan mee brengen. Tijdelijk en eventueel levenslang.

Denk dat mevrouw zich erg vergist want vraag me ook af hoe sterk ze staan aangezien (ik aan neem?) dat het een eigen terrein is en hekken/hekwerk om het land staan? En dus bewijs genoeg is dat die onbekende meisjes zelf het erf opgekomen zijn....

Knap dat je rustig gebleven bent, hopelijk heeft je paardje niet teveel last op lange termijn :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:13

Ik vind het eigenlijk bijna leedvermaak dat het kreng haar been gebroken heeft. :=

Wat een achterlijk volk zeg...

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:15

Respect dat je rustig gebleven bent tijdens het gesprek! Ik weet niet of dat mij gelukt was. Is dit echt gebeurd? Ik kan het zelf bijna niet geloven dat er zulke mensen bestaan.... ben er stil van.

Dancyy

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het eigenlijk bijna leedvermaak dat het kreng haar been gebroken heeft. :=

Laurapalmer

Wat een debielen!!arm dier!!sterkte ts :(:)

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 21:15

Over dat andere meisje, die is netjes met haar ouders sorry komen zeggen telijk nadat het meisje met de breuk weg was. Ze vertelde dat dat meisje haar enige vriendin was en dat ze geen nee durfde zeggen. Ook haar ouders schaamden zich rot en hebben 1000 keer sorry gezegd. Nu ben ik de beroertste niet en heb gevraagd of het meisje nog even bij de pony's wilde kijken en dat wilde ze heel graag. Eenmaal op stal kwamen de tranen dat ze graag naar de manege wilde maar dat het geld er niet voor was. Dat contrast ook tussen die twee meiden. Mijn hart brak en ik heb haar gevraagd of ze me zaterdag wil komen helpen met het verzorgen van de pony's, dat kind gaf licht joh, geeft me weer hoop in de mensheid.

Met die mevrouw is het laatste woord nog niet gesproken, ben maar vast op zoek naar een advocaat -O-

Dierenarts is toevallig vorige week ng langs geweest voor de jaarlijkse gebitscontrole
Laatst bijgewerkt door Lanolynn op 19-05-16 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:16

Wat een verschrikking van een vrouw zeg jeeeeezzzuuuuus he. Echt ik kan hier zó boos om worden.

Heel veel succes TS. Hopelijk houd je pony er niet te veel schade aan over en trekt de spanning weer weg

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:16

Goed gehandeld met het gesprek !

Zou ook meteen aan de dierenarts vragen zijn Bevindingen op papier te zetten. En weet niet of de dierenarts regelmatig komt maar dan ook vragen om iets over zijn bevindingen over de conditie van de pony tijdens eerdere bezoeken om te laten zien dat de pony niet verwaarloosd is.

Lief dat je dat meisje zaterdag laat komen maar eerlijk gezegd zou ik wel even op papier laten zetten die haar ouders dat dit pas naar het ongeluk geregeld is. En ze daarvoor geen toestemming had om te komen. Niet dat dit straks tegen je gebruikt wordt.
Laatst bijgewerkt door genja op 19-05-16 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:17

Dierenarts z'n bevindingen op papier laten zetten en meenemen bij je aangifte.

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:18

Lanolynn schreef:
Over dat andere meisje, die is netjes met haar ouders sorry komen zeggen telijk nadat het meisje met de breuk weg was. Ze vertelde dat dat meisje haar enige vriendin was en dat ze geen nee durfde zeggen. Ook haar ouders schaamden zich rot en hebben 1000 keer sorry gezegd. Nu ben ik de beroertste niet en heb gevraagd of het meisje nog even bij de pony's wilde kijken en dat wilde ze heel graag. Eenmaal op stal kwamen de tranen dat ze graag naar de manege wilde maar dat het geld er niet voor was. Dat contrast ook tussen die twee meiden. Mijn hart brak en ik heb haar gevraagd of ze me zaterdag wil komen helpen met het verzorgen van de pony's, dat kind gaf licht joh, geeft me weer hoop in de mensheid.

Met die mevrouw is het laatste woord nog niet gesproken, ben maar vast op zoek naar een advocaat -O-
lekkere vriendin is dat dan zeg ;(

Yipee

Lanolynn schreef:

Kijk, dat is een betere reactie van ouders en dochter. Wat lief van je dat het meisje jou mag helpen. Altijd sneu als er thuis geen geld is voor een hobby die je graag zou willen doen.

Daihyo

Ik heb ook met open mond je verhaal zitten lezen. Hoe bizar...

En daarna je laatste update. Wat onwijs mooi dat je dit meisje een kans geeft en het goede in haar ziet, ondanks wat er gebeurd is. Hopelijk leert ze hier enorm van en zal ze een weerwoord tegen dat soort types krijgen.

Chasingmood

ik kan het nog enigszins door de vingers zien van de kinderen, die zijn nog jong en een beetje dom.
Niet dat ik het goed keur!!
Maar die ouders! jezus christus! wat moet er van die kinderen komen als zoiets associaals geaccepteerd wordt door de ouders?

edit: lees nu je vorige update, bovenstaande geld dus alleen voor het ene meisje en moeder

En pff, wat hoop ik voor je dat je pony geen blijvende schade heeft!
En heel netjes opgelost zover! ik zou niet weten wat ik zou doen als ik iemand vind op mijn mini jaarling
Laatst bijgewerkt door Chasingmood op 19-05-16 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:19

Ik breek even in. Wat een **** volk -:(- Kunnen de ouders van het vriendinnetje niet met de andere ouders praten?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:20

Els1984 schreef:
Kinderen onder de 18 hebben geen eigen risico van de zorgverzekering, dus kunnen ze ook niet op jou verhalen. Blijkt al wel weer uit hoe slim mevrouw is.

Dit inderdaad. Het kost haar helemaal niets. Raar dat je liever op pad gaat om geld te eisen ipv bij je net geopereerde dochter te blijven.

Met haar is geen fatsoenlijk gesprek mogelijk. Bordje ophangen met prive terrein verboden toegang en zelf aangifte doen.

Ook zou ik de dierenpolitie/bescherming even bellen om een en ander toe te lichten en ze bij twijfel uit te nodigen voor een bak koffie en om te kijken hoe goed je pony's er bij staan.

Wellicht kunnen het andere meisje en haar ouders iets betekenen in je aangifte!!!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 19-05-16 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:20

Wow...wat een brutaliteit!
Wat die meiden deden kan al niet door de beugel, maar de reactie van die moeder is echt abnormaal!!
Wat een verschil in reactie van de beiden meisjes en ouders.
Succes met de volgende stappen die je gaat ondernemen.
En hopelijk komt je pony er goed vanaf en houdt hij er geen schade aan over.
Laatst bijgewerkt door mirim op 19-05-16 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:21

Respect dat je de andere meid nog een kans geeft , dan leert ze het op de juiste manier :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:22

Jeetje wat een verhaal!
En wat goed dat je zo rustig ben gebleven,petje af hoor.
Pff dierenberscherming,ben benieuwd wat die zeggen als ze horen wat dochterlief heeft aangericht.

Sterkte met je paardje

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:22

TS ik wil even zeggen dat ik je écht een geweldig mens vind, hoe je omgaat met die aso vrouw en haar dochter maar ook hoe je het andere meisje nog een kans geeft. +:)+ Ik hoop dat het goed komt met je pony en hij er niks aan overhoudt.

Rosaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:23

Bizar gewoon!
Ik ben zelf ook 14, maar ik snap echt niet dat iemand van mijn leeftijd zomaar op zo'n paardje zou stappen.
Ik voel me al echt een misdadiger als ik een paard die bij een hek staat een aai geef :Y)
Ik hoop voor je dat er niks is met je paardje _-:(