Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:34

Emmaa_ schreef:
Maar ergens kom je zo wel schuldig over, Harvey1. Ik heb ooit een hele uitgebreide ruzie gehad met een ex-huisgenoot over een fles drank. Ging echt om 15 euro ofzo, vergelijkbaar met het bedrag van de sporen. Hij bleef maar volhouden dat hij het niet had opgedronken (wat wel zo was, de glazen stonden zelfs in zijn kamer) maar uiteindelijk kwam hij wel met een nieuwe fles aanzetten, 'om van mijn gezeur af te zijn'. Dire maanden later heeft hij in een dronken bui toegegeven dat hij de eerste fles wel had leeggedronken, wat ik al die tijd al wist en waar ik dus behoorlijk pissig over ben geworden.

Als je de sporen niet gepakt hebt, hoef je ook geen nieuwe voor haar te kopen, klaar. Ook niet om een punt te maken.

Ik snap wat je bedoelt. Mijn punt is om een statement te maken, anders blijft dit aan de gang gaan aangezien die vrouw de stal achter zich heeft staan en ze zal blijven zwartpraten vrees ik.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:39

Als de hele stal het ook nog geloofd... Zegt dat ook wat over de mensen die daar staan? :')
Als ze b*llshit willen geloven... Prima. Laat ze lekker. Zegt meer over hun... (Denk ik dan)

Ieder beetje nuchter nadenkend mens zou zelf naar de TS toe gaan en vragen hoe het nu is gegaan.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:48

Cayenne schreef:
Ik zou dat niet via Whatsapp doen, maar echt face to face. Dan kan niemand het verkeerd interpreteren, zeggen dat ze het niet gelezen hebben etc. Dit soort dingen kun je echt het beste IRL aanpakken.

In principe ben ik het me je eens op dit vlak. Alleen kan ik me in dit geval voorstellen dat zowel TS als de eigenaar van het paard geen 'zin' hebben om dit bij elke stalgenoot opnieuw te moeten oprakelen. Voordat je iedereen gesproken hebt ben je zo een week verder en dan blijft het een dingetje.
Met 1 berichtje is het punt duidelijk, weet iedereen tegelijk hoe het ervoor staat en kan je écht met een schone lei beginnen

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:54

God ik word gewoon plaatsvervangend boos. :') helaas kun je bij mensen die nou eenmaal iets tegen je hebben er weinig aan veranderen. Wat je ook zegt, het is altijd fout. Ik zou tegen haar en dr "meelopers" duidelijk zeggen dat je het niet gedaan hebt, dat ze het op de canerabeelden kunnen nakijken en dat als ze daar niet toe bereid zijn, jij er verder niks over te zeggen hebt. In discussie gaan gooit doorgaans olie op het vuur.

Of je kunt gewoon doen wat ik vroeger deed: mijn pestkop in haar gezicht een trut noemen. Situatie werd er niet beter van, maar luchtte wel op. :')
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 09-04-16 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:55

Als eerste, wat vind ik het super netjes dat je je nog zo netjes gedraagd :o
Ik zou ook naar de politie toe gaan met dit verhaal.
Helaas gebeurd dit vaak genoeg, heb het zelf ook meegemaakt maar dan iets anders.

betadine

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:05

Sjeezes wat 1 persoon toch van ellende kan veroorzaken. Heel erg om zo behandelt te worden. Ik zou proberen om op andere dagen of tijdstippen te gaan als die persoon in de mate van het mogelijke en anders negeren dat kreng ook de valse beschuldigingen. Jij weet dat je niet steelt en dat is het enige wat telt.
Ik zou zelfs durven nieuwe sporen kopen voor haar en in cadeaupapier verpakken en dan schenken waar iedereen bij staat. Je laat natuurlijk het prijskaartje hangen :P

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:00

Ik had allang .....Nee ik zeg niks :')
Je lost het erg goed op.
Menig mens die al ontploft zou zijn :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:06

Dit is pestgedrag, cq mobbing.
Laat je niet van de wijs brengen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:16

Weet je was ik denk dat ze vreselijk jaloers is en misschien wel dit paard wilde verzorgen en daarom vastbesloten is om je weg te krijgen, of weet ik wat erachter zit. Dit is laster en dat hoef je niet te pikken. Bespreek het gewoon met de eigenaresse van jouw verzorg paard en kijk wat een oplossing zou kunnen zijn. Zeg Ook dat er whatsapjes wordeb verstuurd hierover die jij als vervelend ervaart. Veranderd het niet heel snel dan ga je naar de politie en bewaar de berichtjes. Wie denkt ze dat ze is.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 00:51

Bedankt voor alle nieuwe reacties en de steun, ik waardeer het heel erg. Eerlijk gezegd schrik ik ervan hoe vaak dit soort dingen voorkomen. Heel veel sterkte voor iedereen die iets soortgelijks meemaakt of heeft meegemaakt.

Het gekke is dat ik niet eens boos ben. Ik ben vooral heel verbaasd, ik snap het waarom hierachter niet en ik probeer te bedenken wat ik verkeerd gedaan zou kunnen hebben. Het voelt alsof mijn maag een ballon was die nu lek is geprikt, een soort pijnlijke leegte. Mensen denken dat ik een dief ben. Het is bijna alsof ze me een nieuwe naam hebben gegeven, alsof ik niet meer ben wie ik was.

Morgenochtend ga ik met de eigenaresse van mijn bijrijdpaard naar de stal en ik had allang willen slapen, maar ik lig er toch wakker van. Allerlei doemscenario's spoken door mijn hoofd: wat als er straks iets tussen mijn spullen is gestopt? Hoe zullen de mensen op stal morgen op me reageren? Durf ik wel te gaan? Wat is de stalbaas precies van plan? En, zelfs als dit wordt opgelost, hoe moet het verder?

's Nachts lijken dat soort vragen opeens een stuk belangrijker en dringender dan ze zijn. Als ik nadenk weet ik dat ik het morgen allemaal wel zal merken, dat ik er zelf toch niets aan kan veranderen op dit moment, dat ik blij mag zijn dat ik niet alleen hoef te gaan. Wat ik met dit bericht wil bereiken weet ik eigenlijk niet, maar ik moest het gewoon even van me afschrijven, even mijn gedachten ordenen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 02:07

Ach meisje toch....
Ik heb echt met je te doen. Wat moet het een rotgevoel zijn dat iedereen zich tegen je keert door iets wat een ander zegt (en dan niet eens op waarheid berust)
Ik ga er vanuit dat de stalbaad haar echt wel aan zal pakken, neem aan dat hij jullie als klant graag wil houden en hij zal dit dan ook heus de kop wel indrukken.
Heel veel succes morgen, laat je niet kisten door zon stom mens!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 05:23

Dat vroeg ik me na je openingspost al af, TS. Kun jij er zelf wel overheen stappen dat mensen je hiervan beschuldigd hebben? Ik zou dan steeds het gevoel blijven houden dat ze je van ieder wiswasje verdenken en nooit helemaal zullen vertrouwen. Ik weet niet of ik op die manier wel op een stal zou kunnen blijven lopen. Tuurlijk: wanneer je onschuldig bent, moet je proberen boven dit soort dingen te blijven staan, maar het moet niet ten koste gaan van je eigen plezier.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 05:43

Sterkte TS onterecht van zoiets beschuldigd worden is verschrikkelijk, helemaal als ze de hele stal met zich mee ophitst. Ik snap je gevoel helemaal :(:)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 05:49

Heb je nog een beetje kunnen slapen?

Hoop dat de meningen van je stalgenoten slijten in de tijd.
En dat iedereen weer snel normaal doet.
Alleen ben ik bang die vrouw niet :(

Sterkte vandaag! Fijn dat de eigenaresse meegaat.
Zet hem op!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 06:07

Ik hoop dat je toch een beetje heb kunnen slapen en succes vandaag.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 06:18

Als er iets tussen jouw spullen is gestopt weer de camerabeelden opvragen om te zien wie dit gedaan heeft.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:12

Jeetje wat een verhaal en wat een nare situatie.... wat ontzettend naar dat de sfeer zo wordt bepaald door een verknipt persoon... Ik zou niet meer voor mijn lol naar het paard gaan ben ik bang, hoe leuk het dier ook zou zijn... als je zo wordt afgezeken om niets, en op je tenen moet gaan lopen. Hoop heel hard voor je dat het overwaaid :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:23

En dit is dus wat er gebeurd als mensen een roddel gaan geloven en een ander een slechte naam bezorgen, helemaal om niks! Ik vind het walgelijk! En ja daar lig je wakker van, omdat het zo oneerlijk is... je hebt niks gedaan, maar het zorgt er wel voor dat je je ontzettend rot voelt en het gevoel daar niet meer hetzelfde zal zijn. Hebben mensen wel door wat voor schade ze een ander toebrengen met dit soort nare acties? Niks anders dan pestgedrag.... Erg kinderachtig! Ik wens je sterkte TS, en kop op: je hebt niks fout gedaan! Heb ik er overheen gelezen of komt er nog een stalbijeenkomst? Lijkt me fijn om je ei even kwijt te kunnen, want dit kan echt niet... Jemig, volwassen mensen: echt naar dit! -:(-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:48

Charica schreef:
Als de hele stal het ook nog geloofd... Zegt dat ook wat over de mensen die daar staan? :')
Als ze b*llshit willen geloven... Prima. Laat ze lekker. Zegt meer over hun... (Denk ik dan)

Ieder beetje nuchter nadenkend mens zou zelf naar de TS toe gaan en vragen hoe het nu is gegaan.

Dit zie je toch veel vaker, de anderen kennen haar en willen niet het volgende pispaaltje worden dus gaan ze meelopen, weet jij veel hoeveel mensen dit kreng al heeft weggejaagd van die stal??

If you can't beat them, join them gaat hier waarschijnlijk ook op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:52

bigone schreef:
Charica schreef:

Dit zie je toch veel vaker, de anderen kennen haar en willen niet het volgende pispaaltje worden dus gaan ze meelopen, weet jij veel hoeveel mensen dit kreng al heeft weggejaagd van die stal??

If you can't beat them, join them gaat hier waarschijnlijk ook op.

Tijd voor overleg op stal dus! Kan toch niet zo zijn dat ze er (weer???) mee weg gaat komen?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:58

room10 schreef:
Luister meis, er zijn een hoop stallen waar er minstens één van de oude garde rond loopt (iemand die er lang staat) die zijn gewoon niet gek op nieuwigheid, pissen nog net niet tegen de box-deuren om hun territorium uit te zetten, vreselijk gewoon !! Vaak ook nog zo'n clubje ja-knikkers er omheen zonder eigen mening. Ik zou samen met de eigenaresse van je paard naar de stal eigenaar gaan om madam terug te fluiten, klikken is niet netjes maar als ze jou als hoop strond behandeld en jou zwart maakt met onterechte beschuldigingen en ze is niet bereidt met jou in gesprek te gaan laat ze je geen keus ! Je hebt nietsss met haar te maken, de volgende keer dat ze je weer aanspreekt betrekkende zaken die haar niets aan gaan, moet je het echt voor jezelf opnemen en haar afbluffen, zeg gewoon zoiets als "laat me met rust, bemoei je met je eigen zaken !" Ik zou de camera beelden opeisen, om je naam te zuiveren. Echt vreselijk zo'n treiterbak op stal waardoor jij je niet op je gemak voelt, laat elkaar met rust, "bully" verder negeren dat wijf.

Ik vind dit zo'n treffende omschrijving _/-\o_

Bedenk je dat die mevrouw helemaal niet zo lekker in haar vel zit en erg onzeker wordt van nieuwe mensen.
Want als ze zeker van zichzelf was, hoefde ze niet de hele stal erbij te halen om haar te steunen.
En door haar eigen gedrag maakt ze het alleen maar erger.

Het is ontzettend moeilijk maar tegenover zo'n iemand stel je je het best heel zeker en vooral heel relaxed op.

Dus als ze briesend tegenover je staan, geef dan je meest begripvolle glimlach terwijl je ogen 'ik vind het zo erg voor je' zeggen.
Mijn ervaring is dat zo iemand dan misschien nog 1x ontploft, maar meestal binden ze snel in, omdat ze dan ook wel door hebben dat ze zichzelf volledig voor gek zetten.

Deze mevrouw is niet alleen haar sporen kwijt, maar is het spoor volledig bijster.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:13

Op een stageplaats heb ik iets soortgelijks meegemaakt.
Mijn stage ging zo goed dat ik altijd meer en meer mocht en verantwoordelijkheid kreeg over de paarden en de stalling.
Ook een vrouw van die leeftijd (gho :') ) kon dat blijkbaar niet verkroppen.
Dat ging van stiekem paarden los laten uit de weide, paarden in stallen verwisselen, spullen verstoppen van mensen die daar stonden en staleigenaar waarna ik de schuldige zou zijn.
Staleigenaar wist beter en heeft ze uiteindelijk ook betrapt gehad met bepaalde praktijken.
Ze was zo beledigd dat ze ook met haar 2 paarden vertrokken is :')
Staleigenaar was me zelfs dankbaar aangezien ie al een vermoeden had dat het al vaker in het verleden gebeurd was (vrouw stond er ook al een paar jaar) maar nu bevestiging had.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:12

Oh meis wat vervelend. Nee niet iedereen is eerlijk of heeft het goed met een ander voor. En waarom ze je niet mag? Je snoet staat haar misschien niet aan, de manier waarop je loopt of hoe je stem klinkt. Ze kan niet serieus iets tegen je hebben als ze je niet kent.

Je hebt niets misdaan en het is stom dat je je nu rot voelt.
Maar misschien met het stal overleg kun je de anderen aantonen dat je geen blaam treft en niet als crimineel wil behandeld worden maar gewoon als een meisje dat daar een paard komt rijden.

Wij hebben meegemaakt dat een vrouw haar druk maakte omdat de hengst van een vriendin gecastreerd zou worden en zij was in paniek en boos omdat haar eigen hengst daar zou van flauwvallen :Y)

Het ergste was toen ze begon te schreeuwen toen mijn vader met haar wou praten en zij claimde dat hij haar geslagen had.
Ze heeft gedreigd de paarden te vergiftigen.
Op dat punt zijn we vertrokken. Ze wou de stalling gewoon voor haarzelf, want verder hadden wij niets met haar te maken.
Vervelende mensen zijn soms erg moeilijk om mee om te gaan.

Hopelijk lukt het bij jullie beter.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:16

Pff, wat een debielen heb je toch rondlopen op deze aarde.. 8)7 Ik vind dat je het ontzettend goed oppakt TS, ik zou zelf allang zijn geëxplodeerd. Veel sterkte, hopelijk is het snel opgelost en kan je weer met plezier naar je bijrijdpaard!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:24

Wat een rot streek zeg. Ik hoop echt voor je dat alles zo snel mogelijk is opgelost