room10 schreef:Luister meis, er zijn een hoop stallen waar er minstens één van de oude garde rond loopt (iemand die er lang staat) die zijn gewoon niet gek op nieuwigheid, pissen nog net niet tegen de box-deuren om hun territorium uit te zetten, vreselijk gewoon !! Vaak ook nog zo'n clubje ja-knikkers er omheen zonder eigen mening. Ik zou samen met de eigenaresse van je paard naar de stal eigenaar gaan om madam terug te fluiten, klikken is niet netjes maar als ze jou als hoop strond behandeld en jou zwart maakt met onterechte beschuldigingen en ze is niet bereidt met jou in gesprek te gaan laat ze je geen keus ! Je hebt nietsss met haar te maken, de volgende keer dat ze je weer aanspreekt betrekkende zaken die haar niets aan gaan, moet je het echt voor jezelf opnemen en haar afbluffen, zeg gewoon zoiets als "laat me met rust, bemoei je met je eigen zaken !" Ik zou de camera beelden opeisen, om je naam te zuiveren. Echt vreselijk zo'n treiterbak op stal waardoor jij je niet op je gemak voelt, laat elkaar met rust, "bully" verder negeren dat wijf.
Ik vind dit zo'n treffende omschrijving
Bedenk je dat die mevrouw helemaal niet zo lekker in haar vel zit en erg onzeker wordt van nieuwe mensen.
Want als ze zeker van zichzelf was, hoefde ze niet de hele stal erbij te halen om haar te steunen.
En door haar eigen gedrag maakt ze het alleen maar erger.
Het is ontzettend moeilijk maar tegenover zo'n iemand stel je je het best heel zeker en vooral heel relaxed op.
Dus als ze briesend tegenover je staan, geef dan je meest begripvolle glimlach terwijl je ogen 'ik vind het zo erg voor je' zeggen.
Mijn ervaring is dat zo iemand dan misschien nog 1x ontploft, maar meestal binden ze snel in, omdat ze dan ook wel door hebben dat ze zichzelf volledig voor gek zetten.
Deze mevrouw is niet alleen haar sporen kwijt, maar is het spoor volledig bijster.