[VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:48

Opzich vind ik het zo gek nog niet. Jullie werken eraan toch? Niet alles moet altijd direct perfect. Ookal heb je haar pas over 5 jaar goed aan het lopen.

Zolang jullie beide je best doen vind ik dat je niet te veel mag zeuren ;-)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 21:38

Dankjewel hagelslag :) We hebben inderdaad ook geen haast, we hebben nu een leuk doel om naar toe te werken. Lukt dat niet, dan gaan we gewoon rustig verder :)

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:13

Ik vind het er al netjes uit zien hoor. En aangezien je zelf alles al kunt benoemen denk ik dat dat ook wel goed komt.
Zolang je je best doet en wil blijven verbeteren en de lol erin kan zien zou ik zeggen ga zo door!!!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 19:05

*\o/* *\o/* *\o/*

Vandaag ging een vriendin van mij met haar paard buiten uitstappen, waarop ze vroeg of ik meeging. Natuurlijk ga ik mee! Maar ik dacht bij mezelf.. Waarom zadel ik haar niet gewoon op? Ze doet het zo goed de laatste tijd en een keer buiten rijden is ook mooie afwisseling voor al het dressuurwerk. Dus zo gezegd, zo gedaan. Zara opgezadeld, met mijn nieuwe dekje :)) Buiten opgestapt met krukje, waar ze echt letterlijk geen spanning had. Daarna is vriendin van mij opgestapt en konden wij voorwaarts achter haar aan. Ze heeft de eerste 5 meter even getwijfeld, ze snapte het niet zo goed. Daarna kwamen de zuchten en het gebries, rust en relaxed. Het voelde zo vertrouwd, braaf en goed, dat ik de hele weg aan een lang teugeltje heb gereden. Zelf ook stukjes gefilmd en foto's gemaakt, dus zelfs op 1 teugel gaat alles prima :D Onderweg van alles tegen gekomen. Opvliegende vogels, wielrenners, fietsers, wandelaars, auto's, groep motors etc. Ze kijkt nergens van op!

Klaar om te gaan? And off we go!
Afbeelding Afbeelding

We hebben ook een nieuw pad ontdekt! De straat van onze stal is 'doodlopend', voor auto's dus. Want aan het eind moet je langs een stukje heg de bocht om en dan heb je dit pad :D
Afbeelding

Ik denk dat mijn prethoofd wel aardig aangeeft hoe het was :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het kwartje is gevallen voor het flehmen op commando!

Afbeelding

Afbeelding

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:46

Wat stoer! Bomproof paard :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 10:12

Bomproof is ze zeker :') Als ze iets spannend vindt dan laat ze dat aan je merken en dan hoef je alleen maar te overtuigen dat het goed is en dan loopt ze heel stoer door 8-)

Laten we het zo zeggen, ze is buiten zo braaf dat ik er een kind op zou durven zetten :))

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:14

super!!!! Dat gaat vaker gebeuren denk ik :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 10:39

Ja we hebben voor aankomende zondag alweer een ritje gepland staan! Als het weer meewerkt tenminste :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 15:51

Vandaag hadden we weer les, helaas was het weer niet echt lekker. Het waaide en miezerde en aangezien ik een paard heb wat zich verschrikkelijk aanstelt met dit soort weer... :') Dat was dus iets harder werken voor mij. Het was wel een goede les, veel gewerkt aan mezelf! Het is wel duidelijk te merken aan mijn houding dat mijn rug/heupen niet meer goed zijn, hierdoor ben ik in mijn onderrug en heupen enorm stijf en kan ik niet soepel bewegen. Hopelijk kan ik dat losser maken met oefeningen, maar helemaal goed zal het helaas nooit worden -O- Overigens gaat het opstappen, wegstappen, voorwaarts stappen en draven nu echt een heel stuk beter! Het is nu niet meer 'voorzichtig' rijden, maar echt opstappen en een les rijden. Heel bijzonder eigenlijk.

Aan het eind toen ik klaar was, mocht mijn verzorger voor de eerste keer erop. Het was even de vraag of Zara haar zou accepteren als ruiter, maar het ging best goed. Mocht zij 1 keer in de week willen rijden, dan kan dat dus met instructrice erbij. Zelf blijf ik ook 1 keer per week lessen en vaker rijden, ook veel buitenritten waarschijnlijk.

We zijn inmiddels ook op het punt aangekomen dat we naar de galop toe gaan werken. De volgende les gaan we balkjes neerleggen, dat kunnen we daar ook vast mee oefenen. De vraag is nu hoe we de galop gaan aanpakken. We hebben eigenlijk 3 opties:
-Op buitenrit met een ander paard erbij in galop over zo'n pad.
-Door middel van balkjes / mini sprong 'per ongeluk' in galop vallen.
-Over het tempo gaan draven zodat ze moet aangalopperen, dus bewust naar galop.

All drie de opties hebben voor- en nadelen, dus het wordt echt even kijken wat het makkelijkste is. Iemand tips en tricks?

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:00

Ik zou haar gewoon de galopshulp geven. Ze kent het knopje en de galop. Ik denk dat je dan minder prikkels hebt dan dat ze en op balkjes moet letten en nog eens in galop moet vallen :+

Eerst je controle in de bak, daarna buiten proberen :D

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 01:11

Goed bezig Britt!
Ik zou ook gewoon galophulpen geven, niet teveel een ding van maken! Als dat niet lukt haar vanuit een snelle draf in galop laten vallen en als dat ook niet lukt kun je aan andere trucjes gaan denken , maar ik denk niet dat het een (echt) probleem zal zijn eigenlijk. Ze is een stuk sterker en braver geworden en in principe kent ze het wel.
Balkjes zijn verder trouwens wel altijd leuk om te gebruiken trouwens :D . Maar ik zou misschien ook niet balken en galop in een keer doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 01:55

Ik zou voor je verder gaat qua training eerst eens je zadel na laten kijken: dat ligt namelijk veel te ver naar voren, eerder bovenop de schoft dan achter de schouderbladen (de boom is aan de voorkant dus te wijd), en daardoor zul je ook een hoop protest in draf en galop krijgen. Je pony kan simpelweg niet ver genoeg naar voren reiken met de voorbenen omdat de schouderbladen door het zadel niet ver genoeg naar achteren kunnen bewegen.
Ook je eigen houdingsproblemen zijn direct terug te zien in het zadel: je zadel kiept op de draffoto's behoorlijk naar voren waardoor jij ook steeds naar voren geduwd wordt en met een verkrampte en verstijfde rug en bovenbenen zal rijden om middenin het zadel te kunnen blijven zitten. En doordat jij daardoor niet mee kunt swingen in de beweging zal je paardje zich weer in de lendenen vast gaan houden.

Hier een foto die dat goed laat zien:
Afbeelding

Het is zonde, want het is een mooi zadel, maar met een zadel dat beter past zullen jullie allebei makkelijker kunnen bewegen. :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 19:22

Misschien dat ik mijn instructrice erop laat voor de eerste keer galop, ik ben zelf best een schijtluis en ik wil het daardoor niet verpesten :D Maar wie weet, als het goed voelt, dat ik gewoon eens aanspring in galop.

Vandaag overigens weer een buitenrit gemaakt van 10km, deze keer met een extra en onbekend paard erbij. Zara was het er in eerste instantie niet mee eens, maar na een tijdje had ze zoiets van 'Jeej gezellig!'. Ze loopt wel het liefste achteraan, want dan kan ze lekker haar eigen tempo :)) Aandraven gaat tegenwoordig ook zonder verzet, maar we blijven erg dronken haha. Gisteren in de les ook eigenlijk zonder verzet kunnen aandraven, dus echt fijn! Op buitenrit draaft ze soms ook zelf aan, want dan lopen we te ver achter vindt ze _O-

Xyzutu, zadelmaker komt over een tijdje ;) Moet ik nog een afspraak voor maken. Mijn houding kan misschien versterkt worden door het zadel, maar zal weinig veranderen. Ik heb dit op elk paard en elk zadel en dat wordt helaas nooit meer beter -O- Mijn onderrug/bekken/heupen zijn echt kapot namelijk. Ik denk dat ik blij mag zijn dan ik überhaupt nog kan en mag paardrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:16

Balen dat je je problemen dan toch blijf houden. Hopelijk kan een beter passend zadel toch net iets meer verlichting geven, want het is natuurlijk niet leuk als je steeds met pijn van je paard stapt. :(:)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 20:32

Ja het is helaas niet anders -O- Gelukkig valt de pijn de laatste tijd reuze mee, maar ik moet voorzichtig blijven met gekke dingen. Binnenkort ga ik ook een bodyprotector halen voor de veiligheid. Als ik namelijk weer hard op mijn rug val, dan is de kans aanwezig dat mijn rug dat niet meer aankan en ik toch iets breek. Het is nu 2 keer net wel goed gegaan dus de 3e keer zal dan wel goed fout zijn ben ik bang #)

Nog een oortjes foto van vandaag:
Afbeelding
Kreeg onderweg nog een compliment van een ouder vrouwtje dat mijn paard zulke mooi oren had _O-

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:57

Wat een leuk topic en wat een goede vorderingen maak je!
Ik kom gezellig volgen!

Zara kwam me al bekend voor, maar zie nu dat je in Tiel woont en zie op de foto's ook Sharon met Latina.
Heb ik je vast weleens met Zara op haar foto's gezien, wat toevallig hahah.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 23:01

Toevallig CurlyCoat! Sharon en ik staan op dezelfde stal dus we gaan vaak samen :D

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 23:02

Leuk! Ik heb Latina vroeger samen met Sharon verzorgt haha. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:58

Wat grappig, zo'n opmerking over mooie oortjes. :D

Als je echt 'veilig wilt vallen' (liever niet natuurlijk ;) ) dan zou ik een airvest kopen: doordat je dan in een dikke luchtzak valt heb je echt de kleinste kans dat je iets in je rug breekt. Normale harde bodyprotectors houden je wel goed bij elkaar als je valt, maar je landt nog steeds op een behoorlijk stevige laag protector. Als je bijvoorbeeld slappe/gevoelige wervels hebt, dan zou ik voor het airvest gaan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 15:20

Waarschijnlijk wordt het beiden, aangezien ik volgend jaar cross wil meerijden. Dan is een gewone bodyprotector verplicht :j De airjackets mogen niet, tenzij je die combineert met gewone bodyprotector. Vanwege mijn lengte moet ik sowieso naar een speciaalzaak, ik pas niet in een standaard simpele bodyprotector. Dus dat wordt diep graven in de portemonnee :+

Overigens lag er een pakketje klaar toen ik thuis kwam. Ik was alweer vergeten dat ik iets besteld had, oeps O:)

Afbeelding
Ons tweede echte setje *\o/* Dekje ligt al op stal, dus ik ga vanavond eens even passen hoe dit eruit ziet. Arm paard, vorige keer voelde ze zich echt een kerstboom.

En voor dit setje moet ik dus nog de peesbeschermers kopen:
Afbeelding

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:47

Wat leuk om te zien dat jullie zo goed vooruit gaan!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-16 17:02

Afbeelding

Afbeelding

Het hele paarse setje nog even showen :))

Er was nu 35% korting bij Agradi, waaronder op de Micklem hoofdstellen. Normaal bestel ik niet bij agradi, want ik heb daar altijd ruzie met de levertijd. Toch maar de gok gewaagd, want hij was nu 122 euro in de sale :) Twee dagen later had ik hem binnen! Hij is hartstikke mooi, maar duurt wel even voordat het leer soepel wordt! De neusriem is nog super breed :') Morgen gaan we hem testen op buitenrit.
Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 17:57

Wauw. mooie Micklem!

Zo leuk om jullie nog zo vooruit te zien gaan, vooral na wat er bij mij is gebeurd word ik echt super vrolijk van dit soort topics!

Ook lekker in wintervacht? :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-16 18:43

Dankjewel :) Hoop dat jij ook snel iets vind waar je lekker mee aan de slag kan :j

Wintervacht valt nog redelijk mee! Ik probeer hem zo kort mogelijk te houden :D Anders wordt het misschien toch scheren deze winter.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:43

Leuke setjes heb je! En wat vind ik dat toch een mooi hoofdstel. Groot gelijk dat je hem besteld hebt.
Zijn dure dingen zonder korting.
Ik vind Zara nog niet echt een wintervacht hebben. Maar misschien bof je en heb je een paard dat bijna geen wintervacht krijgt. Kan ook.