Hoe oud was jij bij aankoop eerste paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:28

Vandaag *\o/* Op mijn 32e verjaardag. :D

(ja stiekem gister, maar dat vergeten we even....)

mabelbohms

Mijn eigen pony kreeg ik toen ik 2 was :o

mabelbohms

AbbyBlues schreef:
Vandaag *\o/* Op mijn 32e verjaardag. :D

(ja stiekem gister, maar dat vergeten we even....)

Gefeliciteerd! Y)(^)

HorseTimeXL

Re: Hoe oud was jij bij aankoop eerste paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:45

Wat een leuk topic. Ik merk dat ik ook steeds vaker verlang (zeker omdat de bijrijdpaarden niet echt een succes zijn) naar een eigen paard. Ook nu m'n vader steeds begint met dus eigenlijk wil je gewoon een eigen paard.
Maar het punt is dus dat ik nog studeer en niet op mezelf woon. Wel flink gespaard. Maar daardoor vind ik het wat eng om een eigen paard aan te schaffen want zo heb ik straks niet genoeg geld maandelijks om op mezelf te gaan. Hoe deden jullie dat? Gewoon de gok wagen?

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:49

7, ik reed al een half jaar op een manege en opeens kwam mijn opa aan met een Shetlander :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:00

HorseTimeXL schreef:
Wat een leuk topic. Ik merk dat ik ook steeds vaker verlang (zeker omdat de bijrijdpaarden niet echt een succes zijn) naar een eigen paard. Ook nu m'n vader steeds begint met dus eigenlijk wil je gewoon een eigen paard.
Maar het punt is dus dat ik nog studeer en niet op mezelf woon. Wel flink gespaard. Maar daardoor vind ik het wat eng om een eigen paard aan te schaffen want zo heb ik straks niet genoeg geld maandelijks om op mezelf te gaan. Hoe deden jullie dat? Gewoon de gok wagen?

Ik heb eerst een eigen huis gekocht, opgeknapt en toen ik alles op orde had en zeker wist dat ik het maandelijks kon missen en een buffer had opgebouwd heb ik besloten om een paard te kopen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:03

Gefeliciteerd abbyblue *\o/*

Mijn eerste paard kreeg ik bij m'n geboorte "doorschuifpaardje" deze pony is daarna na m'n zusje gegaan
Toen ik 6 was kreeg ik m'n andere pony die hebben we na 2j verkocht om op de weide z'n oude dag te slijten
Toen heb ik wat rond gehobbeld op m'n moeders paard/paard van m'n moeders vriendin
Op m'n 12de kwam m'n nieuwe pony en die is verkocht toen ik 13 was omdat ik te groot werd
Toen hebben we een aantal paarden op proef gehad en n half jaar later toen kocht m'n moeder onze shadow voor mij en die is inmiddels van mij en m'n vriend
Op m'n 14de kwam Romy d'r bij die heb ik zadelmak gemaakt en ingeruild op Total en die heb ik op m'n 15de van mam over gekocht

Dus m'n eerste eigen paard kreeg ik op m'n 14de en kocht ik van m'n moeder op m'n 15de
Op m'n 16de kocht ik voor het eerst echt zelf een paard (ondanks dat ik zowel Romy als Total zelf uit zocht wel met m'n ouders aan m'n zeide en ook niet direct zelf betaalt)
Dat was Rainbows die heb ik in ik geloof 2011 of 2012 verkocht...
Tussen door hebben we nog wat "handels" paarden gehad die vaak niet langer dan n half jaar hier stonden dus die tel ik even niet mee

Shadow hebben we vorig jaar van m'n moeder over gekocht omdat ze hem wou verkopen maar we m al zolang hadden en hebben m'n vriend en ik besloten hem maar te kopen aangezien we toch n braaf paard zochten voor m'n vriend en zo hadden we 2 vliegen in een klap
En n braaf paard waar we van weten wat we aan m hebben en mam hoeft m niet helemaal te missen (ze had er dan ook echt geen tijd voor met de nieuwe baan)

M'n vriend kocht z'n eerst eigen pony ook vorig jaar een shettie met als doel aangespannen te gaan rijden in de toekomst
Maar met de komst van shadow zal dat wel niet meer gebeuren lolly vind het ook wel prima zo dus wie weet wat de tijd brengt

Moet ik wel zeggen dat ik door gezeur en gezeik op m'n 15de t huis uit ging en ik toen de keuze had Total zelf kopen of hij zou na de handelaar gaan
Anders had ik dit niet gedaan denk ik...

Ik heb d'r nooit spijt van gehad wel vind ik het kwalijk dat m'n moeder me toen voor z'n keuze gezet heeft maar uit eindelijk is alles wel goed gekomen tussen mij en m'n moeder
En ik denk dat als ze toen Total verkocht had aan n handelstal dit niet het geval zou zijn...

Mijn mening is dat je soms gewoon je hart moet volgen in je leven betaal je nu eenmaal leer geld soms is het minder en soms is het (helaas) veel geld zoals in mijn geval
Maar al met al ben ik wel zo geworden als nu heb veel zeur gehad met paarden en heb soms echt wel m'n eindjes aan elkaar moeten knopen toen ik jong was voor alles te kunnen betalen voor de paarden
Maar had dat voor geen goud willen missen :n

Overigens zijn mijn paarden nooit niets te kort gekomen als de dierenarts moest komen kwam hij en ik belde liever 10x te veel dan 1x te weinig en dat is nog steeds zo

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 00:06

Eerste paard kocht ik toen ik 19 was. Maar mijn eerste pony kreeg ik van m'n ouders toen ik een jaar of 12 was gok ik. Toen die ingeslapen is heb ik een jaar later een paard gekocht.

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 00:18

gekregen. maar stiekem... kreeg mijn eerste pony op mijn 13e.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 00:54

Ik was 12 toen ik mijn eerste paard kreeg en 20 toen ik mijn eerste pony zelf kocht.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 07:41

fenijro_tani schreef:
Ik was (ben) 15 toen ik Tessje kreeg.

Ahum... En 15 toen ik Nora kreeg van de stal eigenaresse :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 07:47

17.

En mijn stiefdochter kreeg vlak voor ze 10 werd haar eigen pony.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:33

16 :)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:42

31, sinds vorig jaar november! Wauw, wat een hoop mensen zomaar een paard of pony kregen van hun ouders. Mijn ouders hebben echt helemaal niks met paarden. Knap, degenen die ze zelf jong kochten en het wisten te combineren met school en de rest.

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:45

ik heb al mijn pony's heb ik gekregen van me ouders(bij me geboorte hadden me ouders al pony's). Toen ik 16 was hebben we bij het paard van me zus een veulen gefokt ik heb toen de dekking betaald en het opgroeien. dat was eigenlijk mijn eerste paard. Maar een paard echt gekocht was ik 23.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:47

tmr001 schreef:
31, sinds vorig jaar november! Wauw, wat een hoop mensen zomaar een paard of pony kregen van hun ouders. Mijn ouders hebben echt helemaal niks met paarden. Knap, degenen die ze zelf jong kochten en het wisten te combineren met school en de rest.

Mijn ouders hadden ook niets met paarden, maar hadden de middelen en zagen hoe ongelukkig ik werd van de onzekerheden rondom een verzorgpaard.

Nu 7 jaar later wonen we zelfs met de paarden aan huis, ouders zijn erin gegroeid zegmaar hihi

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:37

Net 16 jaar geworden :) Die leeftijd pas omdat ik dan pas kon starten met een baantje.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:42

Ik was 16 toen ik mijn paard kocht. Nog steeds betaal ik alles zelf en regel ik ook alles zelf.
Ben nog steeds blij met dat dier <3

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:43

Was 39 toen ik Murrie kocht

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:44

Zodra ik was afgestudeerd en geld kon lenen van mijn vriend, ik had geen zin om eerst te gaan sparen :D
Was toen 29, ben met alles altijd een beetje laat haha. Mag gelukkig heel lang doen over het terugbetalen, want heb m maar 1,5 jaar gehad en toen in moeten laten slapen met kissing spines. Nu sinds 1,5 jaar een nieuw paard maar krijg vriendlief niet zo gek om er weer achter te staan als deze wat zou overkomen dus dat ie maar heel oud mag worden :P

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:50

14 jaar. Ik werkte toen al drie jaar en flink wat uurtjes, pony zelf gekocht en altijd zelf onderhouden. Zijn nu bijna 15 jaar verder en pony is er nog.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:55

Ik was 23 toen ik mijn eerste paard kocht

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:04

28 :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:11

Ik was 15 toen ik mijn fjord kocht. Mijn ouders betaalden toen nog wel wat mee in de maandelijkse kosten, maar niet alles. Vanaf mijn 17e betaal ik alles zelf en op mijn 21e heb ik er een bij gekocht. :)

judwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:38

26 :) Altijd gereden.. Vroeger thuis pony's gehad. Later paarden zadelmak gemaakt en doorgereden, maar nooit van mezelf.
Sinds 3 maanden mijn eigen knapzak! Voelt heerlijk!