Wie heeft hier nog meer een Grote Vriendelijke Reus?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ik voel me op mijn gemak bij grotere paarden.

Ja.
224 (55%)
Nee.
36 (8%)
Sommigen wel, sommigen niet.
145 (35%)

Totaal aantal stemmen: 405

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:16

Heeft dat soms te maken met de pasvorm van deze deken?? Als de andere dekens van 215 wel passen...
Als O een deken op krijgt (gebeurt vrijwel nooit) dan komt die deken meestal tot net over de coupe. Koude billen dus.

OneAndOnlyx

Re: Wie heeft hier nog meer een Grote Vriendelijke Reus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:20

Winner heeft 2 dekens maat 205, de ene past perfect(onderdeken valt mooi over de bil) en de winterdeken ligt weer heel anders en de flap valt over zijn staartwortel :+

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:31

mrie schreef:
Heeft dat soms te maken met de pasvorm van deze deken?? Als de andere dekens van 215 wel passen...
Als O een deken op krijgt (gebeurt vrijwel nooit) dan komt die deken meestal tot net over de coupe. Koude billen dus.

Dit is denk ik gewoon een heel raar model. We hebben dus nog 2 van zulke zweet dekens (215, met vaste hals) en die zijn voor de buik lang genoeg, maar dan dus wel echt met flinke koude billen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:45

Hier heb ik een deken van 215 die te groot is. En normaal is een 215 zelfs redelijk klein..
Hij is van een huismerk van de EJ dacht ik, kan er zo niet op komen. Hij mag verkocht worden eventueel mochten er mensen interesse hebben. Dan koop ik er zelf 1tje met een hals voor terug.

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:43

Ik meld mij ook met 2 reuzen al noem ik ze altijd mijn "pony's" De vos word dit jaar 6, vorige winter gemeten op 1.81 een zhivago x gribaldi ruin.
De schimmel word 9 is ongeveer 1.76 johnson x karthago.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben absoluut geen springruiter maar hier zie je goed hoe groot hij is
Afbeelding

Ik geef mijn paarden onbeperkt voordroog. De vos groeit nog veel die krijgt per dag
2 scheppen brok
2 scheppen luzerne
1 schep fiber force
Nu is hij goed op gewicht in het begin even puzzelen niet te veel energie maar wel voldoende eiwitten om te groeien.

Zadel bij de schimmel en probleem hele hoge smalle en ook nog lange schoft geen zadel wat past. Ik heb een zadel bij arno brandt laten maken. De vos ook een hoge smalle schoft die heeft ook een brandt zadel.

Dekens ook wel lastig met hoge schoft een smal lichaam van de schimmel alles hangt op de schoft een hoog gesloten horseware deken 215
De vos heeft een brede hals en borst die heeft een horseware met tussen stukje op de borst maat 215.

Bij de vos een probleem met hoofdstellen niet een lang hoofd maar een brede kaak waardoor de keelriem strak zit ook de neus riem zit het riempje bovenlangs te ver naar voren langs zijn ogen :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:02

callass schreef:
Zadel bij de schimmel en probleem hele hoge smalle en ook nog lange schoft geen zadel wat past. Ik heb een zadel bij arno brandt laten maken. De vos ook een hoge smalle schoft die heeft ook een brandt zadel.

Hier hetzelfde als de schimmel, echt geweldig _/-\o_ zo blij mee!

Halsdekens passen niet, dus altijd zonder hals en liefst elastisch halsdeel.

Hier gaat er onbeperkt voordroog in, 2,5 schep sportbrok, 1,5 schep omega 3 powermix van Horsefood en 3/4 schep Pavo topsport.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:16

Ik heb ook echt een GVR, letterlijk en figuurlijk:
Afbeelding
Nederlands Trekpaard van 1.79m

Willemijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:31

wij hebben op de manege een fries van +/- 178, wanneer ik daar op rijd zadel ik
zelfs op met een krukje/ladder is ook wel nodig aangezien in maar 1,60 m ben.

Vooral als ik op dr zit is ze gigantisch.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:32

Ik heb ook een reus!
Amadeus, 10 jaar (dit jaar 11), 1.83m hoog.
Afstamming is Kingston x Corleone.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/URL]

Hij is niet zo heel breed, eigenlijk gewoon best wel smal, maar dat maakt wel dat hij prima in deken maat 205 past! Ben hem nu wel wat spekjes aan het laten kweken, heb wat problemen om spieren op z'n rug te krijgen. Hierdoor wat moeite met het zadel... Hoge en lange schoft met weinig spier ernaast, slechte combinatie!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 23:21

mrie schreef:
AlwaysH schreef:
Raymond doet ook zijn hoofd omhoog voor het hoofdstel. Alleen als hij het bit niet wilt innemen wilt het nog wel eens een gevecht worden.

Maar das bijna nooit.

Eh, O doet he andersom, hij vreet mijn handen bijna op voor het bit en steekt zelf zijn hoofd in het hoofdstel. Daarbij gaat zijn hoofd omlaag, ik ben niet zo groot.
Gave Gozer die Raymond. Hij doet me denken aan mijn vorig paard (zie profiel)

Gave gozer zonder lef :')

Eerst ging hef rijden zo slecht dag hij zn hoofd helemaal omhoog deed, hij wilde écht niet rijden. Nu steekt hij zn hoofd ook in de bak stukken.

Februari 2015:

Afbeelding

Het lag niet aan het bit oid want hij heeft nog steeds hetzelfde.

Edit; Ik had verkeerd getypt; hij komt juist naar beneden met zijn hoofd.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:52

Stoer watje is ook nooit weg

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 23:55

mrie schreef:
Stoer watje is ook nooit weg

:') :')

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 07:06

Herkenbaar wel, al doet mijn joekeltje dat bij iedereen behalve bij mij, haha! Zeer flauw van m, want m'n bijrijdster is maar 1.65m lang ofzo (groeiende wel), dus zij kan er dan gewoon evht niet bij. _O-

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 07:22

:') Inderdaad altijd leuk om te zien als ik iemand mee neem om te gaan rijden en ze willen "even" het hoofdstel aan doen.. Paard tilt zijn hoofd omhoog en doet dan ook nog eens een stapje naar achteren. _O- Gebeurt verder niets, maar diegene zijn dan wel in de stress.. :oo

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 07:41

Wat een leuk topic.
Mooie reuzen komen er voorbij.

*knip*
Laatst bijgewerkt door Nadia op 02-05-18 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek foto's verwijderd

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:16

Hier ook een XL-letje :)

Maus is sinds begin januari bij mij, een 10-jarige ruin van Warkant vh Gestelhof. Onofficieel gemeten op 1m78

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog niet zoveel foto's, en blijkbaar dus ook weinig waar zijn maat goed uit blijkt ;)

Hij moet nog wel flink "bijkomen", er mogen nog wel wat kilo's aan en we moeten nog goed aan de slag om hem weer wat gespierder te krijgen, maar voor nu ben ik vooral bezig met vertrouwen opbouwen en zijn lijf soepeler en beter in balans te krijgen. Hoewel het een heel vriendelijk en lief knuffelpaard is, kan hij wel wel een dosis zelfvertrouwen gebruiken. Hij schrikt nog wel snel, maar wanneer hij schrikt is de reactie zeker nietb extreem.

Ik merk trouwens wel dat het formaat heel snel went. Ik weet nog goed hoe ik de eerste tijd als ik hem zag echt dacht, jeetje die is groot! Maar nu 'zie' ik het niet eens echt meer, het is net als iemand anders me aanspreekt op dat hij zo groot is dat ik denk, ohja hij is best aan de maat ja :) Ik heb ook niet het idee als ik er op zit dat ik nou zoveel hoger zit dan voorheen op mijn vorige paard van amper 1m65

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 23:13

Ja dat heb ik ook. Je denkt er uit eindelijk niet bij na.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:27

Ik ga zaterdag paardenruil doen met paard waar ik vroeger weleens op reed en wat ik toen 'wel erg groot' vond. Nu heb ik een paard dat groter is dan die, dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat voelen. :) Toen ik de eerste keer op ons paard stapte vond ik hem namelijk helemaal niet zo groot voelen om de één of andere reden, dus misschien ligt het wel aan hem.
Van de week was de dierenarts er (voor een ander paard) en daar stonden we even mee te praten en zij vond hem ook wel groot. Iets wat mij vaak ook niet meer opvalt.. Ze vond hem ook lief, hij stond in haar jas en tassen te snuffelen en was uit op knuffels en eten. Ben altijd blij als mensen hem lief noemen, kan me namelijk ook wel voorstellen dat mensen hem ietwat opdringerig vinden. Hij moet zijn grote neus altijd overal insteken namelijk, al levert het maar een knuffel op, dan is zijn missie alweer geslaagd. Knuffelpaard. En ik vind het fijn dat ie bij anderen ook gewoon vriendelijk is, door mijn gezondheid heb ik nog weleens hulp nodig met bijvoorbeeld hoeven krabben en/of opzadelen en dan ben ik juist trots op hem als ie dat ook van een ander prima vindt. :o
Vraag me wel af of grote paarden vriendelijker zijn of dat het mensen gewoon beter bij blijft als zo'n reus zo aaibaar is.

Qua dekens hebben we hem in oktober gemeten enzo en 205 lag toen goed, maar in januari had ik het idee dat het toch allemaal wat krapper begon te zitten. Ben dus bang dat de dikkere en door de zachte winter ongebruikte deken volgend jaar te krap is, vooral omdat hij echt nog wel body moet gaan krijgen en ik merk dat ik nu na een jaar kennismaken en lol met de knol toch wel serieuzer aan het rijden ga.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:51

Ik heb een QHP deken speciaal voor barokke paarden, maatje 225, maar het blijft een buiktruitje :=
Op zich geen probleem natuurlijk, als ie maar droog blijft, maar het ziet er wel stom uit :+
Afbeelding

Afbeelding

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:44

Leuk topic! En dan hoor ik mij hier natuurlijk ook te melden :P

Mijn lieve reus is 7 jaar, heet Django en het is een ruin.
Hij is ongeveen 1m80 hoog, ikzelf ben 1m70.
Ik zie helemaal niks als ik naast hem sta, en er iemand aan de andere kant staat :D

Sommigen van jullie kennen hem vast wel, maar hier toch een paar foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb al super leuke paarden voorbij zien komen! <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 09:45

Ja ik ken hem wel :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:52

8nnemiek schreef:
Ik heb een QHP deken speciaal voor barokke paarden, maatje 225, maar het blijft een buiktruitje :=
Op zich geen probleem natuurlijk, als ie maar droog blijft, maar het ziet er wel stom uit :+
[ [url=m/YHYh6F.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DASRSy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toch Leuk om Bart(je) af en toe terug te zien. En voor degene die twijfelde, hij is echt zo groot.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:53

memerel schreef:
Ik heb ook een reus!
Amadeus, 10 jaar (dit jaar 11), 1.83m hoog.
Afstamming is Kingston x Corleone.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ][/URL]

Hij is niet zo heel breed, eigenlijk gewoon best wel smal, maar dat maakt wel dat hij prima in deken maat 205 past! Ben hem nu wel wat spekjes aan het laten kweken, heb wat problemen om spieren op z'n rug te krijgen. Hierdoor wat moeite met het zadel... Hoge en lange schoft met weinig spier ernaast, slechte combinatie!

Merel! Wat grappig om jou hier tegen te komen! Ken je mij nog? Is wel een hele tijd geleden hoor :D

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:32

Dat heb ik inderdaad ook! als ik hem gewoon in de wei zie lopen denk ik wel eens:
''hhmm hij is eigenlijk helemaal niet zo groot'' :+
En als ik met hem bezig ben merk ik er ook helemaal niets van.
Maar als er dan een vriendin over is en die staat naast hem dan zie ik het ineens weer _O-

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:22

Hier ook een grote van 1,73 niet extreem groot maar toch.

Hij is zo groot als ie lief is, staat eigenlijk altijd los met zadelen en opscheren ed.

Afbeelding

Afbeelding