Hee! Waar komt jou paard/pony vandaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: Hee! Waar komt jou paard/pony vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 20:41

Leuke verhalen allemaal!

Geerke die is echt opgeknapt zeg! Wat een knapperd!

lalala_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:44

Onze Shetlander komt van een boer uit de buurt, mijn opa heeft hem destijds geruild voor een paar schapen :P
Onze Fjord komt van de manege, was pas 3 jaar en de manege had 'm rechtstreeks bij de fokker vandaan.

dandy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:52

Mijn 1e paard gekregen via marktplaats
Mijn 2e paard als verjaardagskado van mijn zus
Toen wou ik eigelijk geen paard meer ,nadat mijn 1 e paard overleden was de andere was ook al 28 .
Maar toen kwam mijn 3 e paard gekocht via facebook .

Jolan43

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:35

Mn dochter reed op een manege waar je ook paarden kon leasen en wij wilden een friese dame Boyke gaan leasen maar we waren net te laat voor haar dus toen werd er tegen ons gezegt... joh we hebben nog een fries... Maaike, is dat niets voor jullie.
Na een aantal keer proberen zijn we haar gaan leasen voor 3 dagen in de week.
Toen we met haar begonnen was Maaike een verdrietige dame met veel jeuk(zomereczeem en overgevoeligheid voor mijt) maar door een goed dieet en veel liefde werd ze weer vrolijk en konden wij haar kopen. We zijn nu bijna een jaar de trotse eigenaars van Maaike!!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:37

Finn komt bij een handelaar vandaan. iets wat ik eigenlijk niet zou doen. Maar ik dacht: ach voor een eerste bezichtiging, boeien.. mijn moeder zei ook: we gaan gewoon kijken, t gaat om het paard en niet om die beste man die het dier verkoopt. Nouja, eenmaal daar: boem, verliefd. Paard liep goed, zag er heel gezond uit, was nieuwsgierig, kwam uit mn hand eten (We spreken hier over een 11 maanden oude hengst).
Had geen rare afwijkingen die ik zo kon zien, het gevoel was er, dus voor mij absoluut geen reden om verder te kijken.
Oh wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! Als die man zou weten hoe mooi dat paard nu is, had hij hem vast niet weggedaan en met hem gaan fokken haha.

Maar goed, ik heb de fokker (in het paspoort) een brief gestuurd met dat ik de nieuwe eigenaar was en dat ik benieuwd was naar het verhaal en zijn jeugd/ouders. Handelaar had me vertelt dat het een nakomeling was van goed gekeurde dekhengst Harry, blabla.. maar paard had geen papieren, dus geloofde er niks van. Was vooral benieuwd naar wie zn echte ouders waren. Paar weken later krijg ik bericht op facebook van een meid die Finn als veulen had gepoetst en met hem bezig was geweest. super leuk om te horen en de fotos van zijn ouders te zien.

Hij is blijkbaar in Friesland geboren, en woont nu lekker bij mij :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:46

Alles komt standaard van de handelaar/boer af waar ik verzorg of zijn broer de buurman.

Mijn shet heb ik van hem gehad en komt officieel 20 km verder vandaan waar hij jaren heeft gelopen.
Mijn mini komt letterlijk om de hoek vandaan, aan de buurman verkocht en ik van de buurman.
Mijn bonte verzorg komt ook een km of 25 verder vandaan waar hij is geboren en nu al aantal jaren bij ons.
Mijn tijdelijk paard is 12, sinds 2013 ongeveer in Nederland want ze komt uit Engeland van een race stal. Toevallig van de week uitgezocht.
Ze heeft veel tussen eigenaren gehad in die tijd.

Mijn rij pony komt bij de fokker vandaan, die was helaas vermoord en dit was de laatste jonge die nog over was en verkocht moest worden