Eigenares kijkt niet om naar haar paard. Ben het zo beu!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:54

funnyhorses schreef:
Ik sta echt ervan te kijken hoeveel mensen zich eronderuit praten ipv toe te geven dat een paard (en elk ander dier ook) weldegelijk aandacht nodig heeft en ja dat kost nu eenmaal tijd en energie.

Jammer dat het gros van de tegenwoordige ruiters een paard hebben zoals ze hun gsm hebben, leuk om mee te pronken naar anderen maar verder niks.
Maar ach.........we hebben een paard..........PUNT.

Ik sta er van te kijken dat een paard zo vermenselijkt.. Het paard staat niet alleen en die zal veel gelukkiger zijn van een soortgenoot dan een mens..

Desiree

Re: Eigenares kijkt niet om naar haar paard. Ben het zo beu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:38

De term `vermenselijken` is in deze context eindelijk eens correct toegepast! Want ik vind dat ook vermenselijken.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:53

Ik denk wel dat de aandacht van een mens voor een paard heel verrijkend kan zijn. Elke dag stal/paddock/hetzelfde weiland is heel anders dan een wild paard dat met de kudde rondtrekt. Vanuit dat oogpunt denk ik dat je sommige paarden wel degelijk tekort kunt doen met alleen maar op stal en in het land laten lopen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 16:28

Probleempje opgelost. Mijn paard is dit weekend gekwetst geraakt aan de pees. Dus verplicht 2 maanden stalrust.
Heb de toestemming van de eigenares gevraagd of ik haar paardje mag rijden en zij was in de wolken! Dus ik kan rijden, zij is blij dat haar paard gereden wordt en mijn paard krijgt de nodige rust.

Iedereen tevreden!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:37

Fijn! Misschien dat eigenaresse dan ook weer zin en durf krijgt als ze ziet hoe lekker jij bezig bent met haar paard.

(Natuurlijk niet zo fijn dat jouw paard boxrust heeft maar in dit geval een geluk bij een ongeluk, of zoiets.)

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:45

Misschien zou uw eens kunnen praten met de eigenaar van het paard en zeggen wat uw er van vind misschien heeft ze het zelf niet door

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:48

Ik heb enkel de OP gelezen, dus excuses als ik hier in herhaling zou vallen.

TS, heb jij zelf wel een universitaire opleiding gedaan? Zo niet, dan vind ik niet dat je mag oordelen. Ik ben zelf student en had het er in het begin heel moeilijk mee dat ik minder zou kunnen rijden, maar uiteindelijk vindt een paard het heus niet erg om minder gereden te worden. Het is haar eerste jaar op de uni, dan snap ik heus wel dat andere dingen je aandacht opeisen.
Ik heb nu pas een stabiele planning gevonden om mijn paard regelmatig te kunnen rijden, maar in mijn eerste jaar was hier ook geen sprake van.
En daarbij is het ook niet jouw paard meer, deal with it.

Wat je haar aan de andere kant wel kan verwijten is dat ze naar de stal komt maar dan niet omkijkt naar haar paard, daar kan ik inkomen dat je je daar kwaad om maakt.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 17:01

Snollygoster schreef:
Ik heb enkel de OP gelezen, dus excuses als ik hier in herhaling zou vallen.

TS, heb jij zelf wel een universitaire opleiding gedaan? Zo niet, dan vind ik niet dat je mag oordelen. Ik ben zelf student en had het er in het begin heel moeilijk mee dat ik minder zou kunnen rijden, maar uiteindelijk vindt een paard het heus niet erg om minder gereden te worden. Het is haar eerste jaar op de uni, dan snap ik heus wel dat andere dingen je aandacht opeisen.
Ik heb nu pas een stabiele planning gevonden om mijn paard regelmatig te kunnen rijden, maar in mijn eerste jaar was hier ook geen sprake van.
En daarbij is het ook niet jouw paard meer, deal with it.

Wat je haar aan de andere kant wel kan verwijten is dat ze naar de stal komt maar dan niet omkijkt naar haar paard, daar kan ik inkomen dat je je daar kwaad om maakt.

Ik heb een universitaire opleiding gedaan. In heb fulltime gewerkt en hogeschool gevolgd... Dus ja ik weet wat het is. En het is haar 2e jaar. Snoepreisjes naar Londen, Spanje en Italië kunnen allemaal wel. Ik snap wel dat je niet alles leest! Was ondertussen al een hele boterham.
Toch bedankt voor de reactie!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:48

Dan nog vind ik niet dat je haar verwijt dat ze niet komt rijden, studententijd is net de tijd van je leven en iedereen gaat er anders mee om. Niet rijden is niet hetzelfde als verwaarlozing ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:59

Je had ook meteen kunnen zeggen dat je vindt dat ze niets te oordelen heeft, dat had dan weer een paar berichten gespaard. :+ Niet heel netjes om er maar van uit te gaan dat TS niet zou weten wat het is.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:14

Laibadji schreef:
Probleempje opgelost. Mijn paard is dit weekend gekwetst geraakt aan de pees. Dus verplicht 2 maanden stalrust.
Heb de toestemming van de eigenares gevraagd of ik haar paardje mag rijden en zij was in de wolken! Dus ik kan rijden, zij is blij dat haar paard gereden wordt en mijn paard krijgt de nodige rust.

Iedereen tevreden!

He naar, hoop dat het goed komt met je paard..ik denk dat ze te goed vertrouwd op jouw goede zorgen....eigenlijk ben je een hele fijne pensioenbaas...misschien toch nog eens een gesprekje over 2 maanden wagen...kan best zijn dat ze rijden niet zo graag meer doet.

Ik moest mijn paard een paar maanden laten staan vanwege zijn gezondheid, toen ik weer kon rijden was ik en uit het ritme en ik had ineens last van faalangst..vond het ineens erg spannend geworden..misschien heeft zij dat ook..

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 20:42

Tcm62 schreef:
Laibadji schreef:

Iedereen tevreden!

He naar, hoop dat het goed komt met je paard..ik denk dat ze te goed vertrouwd op jouw goede zorgen....eigenlijk ben je een hele fijne pensioenbaas...misschien toch nog eens een gesprekje over 2 maanden wagen...kan best zijn dat ze rijden niet zo graag meer doet.

Ik moest mijn paard een paar maanden laten staan vanwege zijn gezondheid, toen ik weer kon rijden was ik en uit het ritme en ik had ineens last van faalangst..vond het ineens erg spannend geworden..misschien heeft zij dat ook..

Ja heel jammer van mijn paard maar weinig aan te doen behalve geduld hebben.
Ik kan mij zeker vinden in wat jij schrijft. Ik denk ook dat dit een beetje het probleem is. Ze is niet zo hele grote held en ik vrees dat ze telkens de moed moet bijeen rapen om te rijden. Ik hoop dat ze terug wat vertrouwen krijgt nadat ik het paard wat gereden heb.

Bedankt voor jouw inbreng.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:24

Ayasha schreef:
Je had ook meteen kunnen zeggen dat je vindt dat ze niets te oordelen heeft, dat had dan weer een paar berichten gespaard. :+ Niet heel netjes om er maar van uit te gaan dat TS niet zou weten wat het is.

Ik zeg niet dat ze niets te oordelen heeft, en ga er ook nergens vanuit dat TS van niks weet lol. Ik vind het dan weer niet netjes dat iemand zo doorhamert dat een paard gereden zou moeten worden, en als er minder gereden wordt dat dat gelijkgesteld wordt aan niet naar je paard omkijken.
Hetgene waar ik wel achter TS sta heb ik ook vermeld, dus zie niet ik wat je hiermee probeert aan te halen :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:46

Misschien kun je aanbieden haar wat lesjes te geven, dat geeft zelfvertrouwen en dan is er ook weer een stokje achter de deur omdat ze dan niet alleen is...

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 10:14

Tcm62 schreef:
Misschien kun je aanbieden haar wat lesjes te geven, dat geeft zelfvertrouwen en dan is er ook weer een stokje achter de deur omdat ze dan niet alleen is...

Bedankt voor de reactie. De eigenares heeft reeds gevraagd voor les. Ze heeft wel nog geen data doorgegeven. Ik zal haar paard nu doorrijden. Mijn paard heeft zich geblesseerd en ik hoop de eigenares zo ook te motiveren.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:31

Ik zou me er niet al te druk om maken, paard wordt gewoon verzorgt, stal wordt gedaan en af en toe krijgt ze aandacht Rn wordt ze gereden. Wat kan een paard nog meet nodig hebben?

Het was al een heel ander verhaal als eigenaresse zelf de stal moest doen. Zo hadden wij twee mensen op stal, die besloten van de ene op de andere dag nooit meer te komen. Stallen werden dus gewoon niet meer gedaan. Natuurlijk is er heel vaak gebeld maar dat mocht niet baten. Uiteindelijk zijn allebei deze paarden verkocht, aangezien er ook veel stallingsgeld nog open stond.

Maar in jouw geval is hier geen sprake van, ik snap dat het lastiger is als het je eigen paard geweest is, dus als je daar niet mee om kan gaan zou ik ervoor kiezen de eigenaresse te laten verhuizen.

Ikzelf kom ook maar heel weinig als mijn paard 24/7 buiten staat in de zomer. Vooral omdat mijn paard heel duidelijk aangeeft geen behoefte te hebben aan aandacht en veel liever daar buiten staat met haar vrienden.
Nu ze op stal staat ben ik er natuurlijk wel elke dag, maar ik moet dan ook gewoon zelf haar stal bijhouden.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 11:15

Pffff het is toch niet makkelijk hoor. Ik blijf heel vriendelijk en al lachend wijs ik het meisje op haar verantwoordelijkheden maar dit lukt niet echt.

Gisteren weer een aantal frustratie punten. Paardje is vorige week eindelijk door een osteopaat (Die ook fysio en acupunctuur doet)behandeld nadat ik hier op aangedrongen had. Het paard bokt al 2 jaar keihard in galop en haar gedrag wordt er niet makkelijker op. Andere professionals hadden haar reeds 2 jaar geleden aangeraden om een osteo te bellen maar dit deed ze niet. Nochtans was de osteo op stal geweest voor mij paarden. Neen het was het karakter van het paard. Omdat zij het te druk had met haar school had ik aangeboden om te rijden want mijn paard staat op rust met een peesblessure. Na 2 maal te rijden met het paard had ik echt het gevoel dat er iets niet klopte. Dus nu eindelijk toch een behandeling voor het paard. Bleek dat ze vast zat in de rug, in de lendenen en haar been op slot zat. Ook was er een spier in de onderhals die constant samentrok. Paard had wel degelijk pijn. Osteo heeft een aantal duidelijke boodschappen gegeven dat ze meer met haar paard moet bezig zijn maar dit is niet toe gekomen.
Paard moet nu revalideren dus nu ook weer hulp aangeboden aangezien ze nu een hele drukke periode heeft op de universiteit. Het meisje moest enkel worteltjes meebrengen zodanig dat we de oefeningen konden doen. Resultaat: Geen wortelen. En ze vindt dit ook niet erg. Tja oeps vergeten...
Ik had zelf al wortelen gekocht omdat ik wist dat dit ging gebeuren. Maar uiteindelijk is het niet aan mij om wortelen te kopen? En neen hoor, ze vraagt niet of ze deze moet betalen...

Paardje is een ijzer kwijt. Ik had dit reeds gezien maar bewust gezwegen. Meisje is 2 uur gaan wandelen met haar paard. Bij het thuis komen heb ik gevraagd of ze niets gemerkt heeft. Neen hoor niets gemerkt. Uiteindelijk met haar naast het paard gaan staan. En na 5 minuten zegt ze plots Oh ze is gekapt! :? 8)7 En als ik dan vraag kijk nog is beter ziet ze het nog steeds niet tot haar mama plots zegt Oh ze is een ijzer kwijt! |o

Daarna ging ze de oefeningen doen van osteo. Ze moest haar paard vastbinden en voor de duizendste keer moest ik uitleggen hoe ze de knoop moet leggen. Ze vraagt dit ook en zegt Goh altijd vergeet ik dat! |(

Daarna moest ze de strecht oefeningen doen en ook daar ging het niet alleen en had ze hulp nodig.

Sorry hoor maar hier word ik echt heel zenuwachtig van!
Het paard breekt ook sinds gisteren weer uit. En als reactie krijg je dan het is toch een poppemie he! -:(- Mijn draden zijn wel stuk! Maar ook dit ziet ze niet.

Soms wil ik echt zetten pak je paard en ga hier weg! Maar wat dan met het paard? Ze zien niks! Moest het paard kolieken hebben zouden ze er naar kijken en het toch zo schattig vinden dat ze zo veel rolt en mooi neer ligt! Het paard is afhankelijk van haar als eigenaar maar de eigenaar ziet de noden niet van het paard.

Misschien had dit meisje beter op de manege blijven rijden?

En nu lijk ik weer heel hard he. Ik weet het. Zie dit als therapeutisch afschrijven van mijn frustratie. :o En dan kan ik stoppen met zeuren tegen mijn vriend! Dus bedankt om dit eens te lezen!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:22

Heel vervelend... maar je kan iemand niet dwingen een paardenmeisje te zijn.
Het enige wat je kan voorstellen is haar paard weer terug te kopen en zelf paard door te rijden en te verkopen aan mensen met wat paardenverstand.

Want dat ze niet ziet dat het ijzer eraf is... betekend dus ook dat ze paard voor of na het wandelen ook niet even de voeten krabt. Dat ze standaard bokken ziet als karakter ipv een aanwijzing van pijn... *zucht*

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:01

Ik zou helemaal gek worden van zo'n stal eigenaar. Iemand die op al mijn acties let. Die gebreken aan m'n paard ziet, maar Ze expres verzwijgt om te kijken of ik het wel snel genoeg opmerk. Als het al een onzeker meisje is, snap ik heel goed dat de motivatie bij haar snel weg is om naar d'r paard te komen. Je voelt echt die afkeuring wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:06

Ik ben het met Anoeska eens. Ik snap dat je het vervelend vind om te moeten aanzien, maar het is verdorie haar paard! Al verft ze hem rose, moet zij dat weten.
Misschien is dit gewoon verder niet iets wat haar ligt. Daar moet ze zelf achterkomen en je kunt haar niet dwingen. Als je het niet trekt, dan is het misschien toch raadzaam om haar een andere stal te laten zoeken.
Of je biedt haar aan meer taken over te nemen, tegen een verhoging van het stalgeld? En als ze dat niet wil, denk ik dat je toch echt afstand moet nemen.
Je zult het vast goed bedoelen, maar ik krijg er een beetje de kriebels van.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-03-16 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:12

wat maakt het nou uit of dat ze wel of niet rijd?

paard word goed verzorgd en komt niks te kort prima toch? menig paard is jaloers genieten van het leven zonder ervoor te hoeven werken.
ik rijd ook door tijd gebrek eens in de 4 maanden

overigens zou ik allang met paard weg zijn gegaan bij jou op stal. dat gezeur en gezever over de omgang met MIJN paard. iedereen zijn manier toch?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 12:21

StalNollie schreef:
wat maakt het nou uit of dat ze wel of niet rijd?

paard word goed verzorgd en komt niks te kort prima toch? menig paard is jaloers genieten van het leven zonder ervoor te hoeven werken.
ik rijd ook door tijd gebrek eens in de 4 maanden

overigens zou ik allang met paard weg zijn gegaan bij jou op stal. dat gezeur en gezever over de omgang met MIJN paard. iedereen zijn manier toch?

Zou je eerst mijn laatste berichtje willen lezen aub. Deze discussie is al lang voorbij.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 12:24

Ze mag gerust met haar paard weg gaan hoor. Maar ze staat hier zo graag omdat alles gedaan wordt voor haar. En ja ik heb bewust verzwegen dat het ijzer van haar paard gevallen is want anders ben ik toch de bemoeial. Ik vind het heel erg dat jullie niet kijken naar het goed voor het paard! 2 uur in het bos gaan rijden moet maar kunnen! Het paard is aan het revalideren! En neen ze was niet gezond door de goede behandeling van haar eigenares!

Maar goed ik zie de paarden die hier staan graag en ga er voor door een vuur. En ja dan word ik heel kwaad als ik merk dat iemand zo nonchalant is. En zeker als het de gezondheid van haar paard schaadt! Maar blijkbaar moet dit allemaal wel kunnen.

En ja het meisje betaalt hier een bijdrage maar bijlange niet genoeg om al het werk en de kosten te dekken die ik doe voor haar! Maar ja ook dit moet kunnen he!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 12:26

En misschien mijn laatste post is lezen want wat er in de openingspost staat is al lang besproken. Het zou fijn zijn dat er op de juiste info gereageerd wordt. En nu ga ik weer even ademen!
Sorry voor mijn uitval! :o

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:27

ik vind het ook apart dat je stelt dat het 'probleem is opgelost'.
Simpelweg omdat jij m mag rijden.

Om heel eerlijk te zijn, vind ik het juist verergerd sinds de opening van dit topic.
Je bemoeit je nu nog veel meer met het paard en je hebt de eigenaresse min of meer 'verlaagd' tot bijrijdster in je eigen gedachten.

Wat is nu belangrijker, jouw gelijk of je expaard's welzijn..
Testen of een eigenaar wat gezien heeft, in plaats van als stalhoudster actief een issue te melden.
Dat zou voor mij de druppel zijn.

stel dat mijn pony iets aan z'n hoeven zou hebben en ik zou het om wat voor reden dan ook, pure onachtzaamheid, of mijn hoofd loopt over van de beslommeringen, of wat dan ook, niet opermerken. En mijn stalhoudster laat mij gewoon met de pony het erf af vertrekken zonder ook maar iets te zeggen? Dat zou voor mij de absolute druppel zijn en ik zou direct wat anders zoeken. Mij testen is niet in het belang van mijn pony, wat de achterliggende gedachte ook is.

Bij mij heeft het 15 jaar geduurd voor ik een behoorlijke paardenknoop kon leggen, ik had daar een zwart gat voor. Heb er 100x om gevraagd en het is mij 100x voorgedaan.. Guess what.. so af en toe staat mijn paard nog steeds zomaar ineens los.. of heb ik de knoop verkeerd gelegd, hoe simpel die ook is.. Boeiend. Sommige dingen leer je snel. andere blijf je volkomen onnozel in.

So what als ze hulp nodig heeft bij oefeningen.. Wees blij dat ze erom vraagt.. of als ze er niet om vraagt, ga er dan niet met je neus bovenop staan om je te ergeren.

Paard breekt uit. again, So what.. stuur een whatsupje, repareer de draad en geef de rekening voor het vervangen stuk draad.. klaar. Blijkbaar zag je het gebeuren, anders weet je niet welk paard de draad gemold hebt, dus wat als ik er niet bij was, is puur een hersenspinsel om jezelf over de rooie te krijgen. je was erbij. Heb zelf ook 6 palen moeten dokken omdat meneer na het verplaatsen liever op de kale wei naast de merries terug stond.

als je er niet tegen kunt, gewoon weg sturen.. Een paard gaat niet direct dood als er een keer iets niet gezien wordt, of wanneer oefeningen niet lukken.. het is hooguit niet in de maximale conditie die hij zou kunnen hebben.. Waar komt jouw idee vandaan dat jij de enige goede stalhoudster bent? Want als dit paard verkast, dan krijgt de eigenaresse gewoon een belletje als er wat aan de hand is, zodat er actie kan worden genomen.. paard kan net zo goed bij jou op stal koliek krijgen.. zo ook bij een ander, de stalhouder is dan de eerste die actie onderneemt, want die zit er bovenop. Dat geld voor iedereen die een paard in pension heeft staan elders. 90% van de tijd is de eigenaar immers niet bij het paard. De stalhouder is veel vaker in de nabijheid van het paard.. Dus waar komt dan het idee vandaan, dat koliek niet opgemerkt zou worden op een andere stal?