Reistijd naar je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:51

Ik ga verhuizen naar een stal waarbij ik 17km van huis sta... ongeveer een half uur rijden. In vergelijking met mn oude stal waarbij het maar 9km was en er binnen 10 min stond. is t wel verder weg, maarja ik heb het er voor over!

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:59

Ik heb het vrij lux heb hem bij ons thuis in de wei, en de manege is op 10 min loop afstand

Weggebokt

Re: Reistijd naar je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:01

Een kwartiertje fietsen, ongeveer 4km. Perfect dus :D

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:03

Ik ga meestal met de auto direct vanaf mijn werk. Vanaf huis is dat ongeveer 10 min met de auto. Als ik met de fiets ga vanaf huis zo'n 15 á 20 min. Kan binnendoor door het park heen fietsen. Ben echt zo blij dat ik een geschikte plek zo dichtbij gevonden heb.
Vroeger woonde ik op een boerderij en hadden we de paarden bij huis. Toen ik uit huis ging blijf mijn pony daar staan en had ik een reistijd van ong 25 min fietsen. Op een gegeven moment uit nood mijn pony nog verder weg verhuisd naar een manege op zo'n 40 min fietsen(25 min met de scooter) Maar daar hadden we het allebei niet naar onze zin. Nu gelukkig op deze stal.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:40

idinn schreef:
Van achterdeur tot staldeur is het enkele reis 1,5 uur. Ik ga met de fiets en trein. Met de auto zou het 45 minuten zijn, maar ik heb geen rijbewijs. En ook helemaal niet de behoefte om die te halen. Soms baal ik weleens, maar kan toch geen eigen auto betalen. Ik probeer 3x per week te gaan, soms lukt maar 1x in de week. Met een paard dat 24/7 op de wei staat met vriendjes en voldoende toezicht kan dat ook gewoon.

Ideaal? Nee. Maar het was ofwel dichterbij op fietsafstand met alle ellende van kleigrond en niet fatsoenlijk buiten kunnen rijden in de polder vol asfalt en slechte/geen bermen. Ofwel zoals nu en dan als ik er ben heerlijk 3 uur of langer kunnen rijden in de Drunense duinen. Met 2x per week daar rijden ben ik (en paard) veel gelukkiger als elke dag in de polder bijna omver gereden worden.

Uiteraard wil ik graag dichterbij gaan wonen. Maar ja, dan moet er wel werk te vinden zijn. Dat heb ik helaas dan weer juist de verkeerde kant uit gevonden. Maar wat niet is kan nog komen. Uiteindelijk wil ik als reistijd maar +- 20 minuten fietsen.

Heb je dan geen enorme reiskosten elke maand?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:44

Verzorgpaard staat ruim 7km van huis. Dat is 20-30min fietsen (afhankelijk van weer en of ik de electrische fiets van m'n moeder inpik). Dat is te doen, veel verder zou ik niet willen.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:55

10 minuten met de auto volgens mij iets van 6 kilometer.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 01:03

Een half uur met het ov (trein gaat doordeweeks elke 20 minuten) of met de auto 20 minuten. Prima te doen, hoeft verder niks te gebeuren en is verzorgpaard dus niet elke dag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:07

@knuffeldier: ik heb een dal vrij abonnement (€99/maand).

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:14

15min met de fiets en 10min met de auto :)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:26

1,5 km van me huis. En zou niet meer anders willen.
Mijn eerste verzorgpaard stond op 15 minuten autorijden van me af. En dat brak me met mijn werktijden op den duur toch op.
Kan nu veel makkelijker langs, zomers/met mooi weer pak ik de fiets. Als er sneeuw ligt ga ik lopend.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:33

25minuten, terugreis kan iets korter als het verkeer meezit. Vertrek vaak van op m'n werk en dan is het een kwartiertje. Korterbij vind je niks waar het én betaalbaar én dezelfde faciliteiten. Ik wil m'n paard overdag graag buiten hebben en in de randstad is dat lastig.

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 22:06

Onze paarden staan bij ons eigen in de wei, op 700 meter van ons huis. En worden op paardnatuurlijke manier gehouden 24-7/365 doe alles zelf.

Ik heb voor heen ook in pension gestaan van dichtbij tm Verweggistan.
Ik zou je aanraden indien mogelijk?"
Dichtbij ivm als je geen ander vervoer heb en moet fietsen of paard spoedeisende hulp nodig heeft moet je er vlot kunnen zijn! En dan duurt een half uur reizen een eeuw als" je paard bv hulp behoevende is.

Aanrader voor een paddock paradijs constructie of loopstal met veel ruwvoer!"
In tegendeel met gewone pension stalling is het basispakket waar ze zich het liefst niet aan de 10 geboden houden!"

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 22:13

Mijn stalling ligt precies tussen mijn huis, mijn vriend z'n huis en m'n werk in. Vanaf alle kanten is het ongeveer een half uur rijden met de auto. Kortere reistijd zou makkelijk zijn maar de locatie is prima aangezien ik ook elke dag na m'n werk ga.
En m'n paard heeft er naar d'r zin dat vind ik ook belangrijk!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 22:26

Mijn moeder en ik hebben een land gehuurd 3,2 km verderop is 5 min met de auto en 11 min fietsen, nu ik al een tijd me rijbewijs heb pak ik toch sneller de auto dan de fiets

Hoop ooit de paardjes aan huis te hebben natuurlijk, lukt denk alleen als ik de jackpot win

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 22:31

5-10 min met de auto met de fiets 15-20 min. In de zomer fiets ik vaak naar stal is precies een lekker stukje

Veolieta24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:07

2 min lopen :)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:42

15min met de auto :)

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:15

1 minuut fietsen omdat ik te lui ben om te lopen :o

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:16

Azmay schreef:
Ik zou nooit langer dan een kwartier weg willen staan.
Of dat nou met de auto is of met de fiets.

Dat dacht ik ook toen ik 7 jaar geleden een stal zocht voor mijn nieuwe en eerste paard, werd steeds verder weg zoeken voor een, in mijn ogen, goede stal.

Om bij mijn paard te komen moet ik 32 minuten met de auto maar dan heeft hij ook onder andere dit, http://i113.photobucket.com/albums/n231 ... tzetrt.jpg

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:19

Bij een stal zat ik 45 min in de auto. Dit gaat wel van de tijd dat je bij je paard bent af. En heen en terug. Ook kost het je veel geld aan extra kosten auto.

Nu heb ik nergens last meer van toen mijn droom uit kwam...loop naar buiten en daar staan mijn paarden. Mis het reizen helemaal niet! Geniet meer!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:43

Kostolany schreef:
Bij een stal zat ik 45 min in de auto. Dit gaat wel van de tijd dat je bij je paard bent af. En heen en terug. Ook kost het je veel geld aan extra kosten auto.

Nu heb ik nergens last meer van toen mijn droom uit kwam...loop naar buiten en daar staan mijn paarden. Mis het reizen helemaal niet! Geniet meer!

Ik ga daarom ook niet elke dag. Paard staat niet op stal dus elke dag gaan is niet nodig en ik hoef ook niks te doen op stal behalve met mijn paard bezig zijn. Geen voer en of schepdiensten die ik eerder wel had bij de op een na langste afstand van 26 minuten.

Ja dat snap ik, dat is heel gaaf. :)

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:51

3 seconden lopen, staan letterlijk in mijn achtertuin :)
Hiervoor stonden ze op 20 min afstand met de auto en daarvoor 10 min. Het was niet mijn favoriete bezigheid, vooral omdat het alleen maar rechtdoor was, en als ik later op de dag er nog een tweede keer heen wilde dan vond ik het lastig. Maar daarnaast was het prima te doen!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:27

Ik zou met mijn ouwe gebakkie niet standaard meerdere dagen per week over willen slaan.
Hij krijgt geen hooi meer weg, krijgt dus meerdere keren per dag geweekt voer en dat voer ik minimaal 1x per dag zelf.
Ben dus blij met stalling op 4 km afstand die helemaal naar mijn zin is.
Op mijn vrije dagen ga ik meestal 2x per dag, omdat mijn guppie s nachts op stal staat en ik hem op mijn vrije dagen zelf binnen en buiten zet.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:03

Rijdt de paardjes van een ander, tien minuten fietsen, dus met de auto echt maar een paar minuten. Zou ze op pension kunnen zetten bij mn buren ( dus letterlijk binnen een minuut of twee in de stal) maar ze staan nu op eigen terrein van de eigenaar, die gaat ze dus echt mooi niet verhuizen en dat hoeft van mij ook lekker niet, nu heb ik mn eigen bak, op pension moet je altijd rekening houden met anderen :o