Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
idinn schreef:Van achterdeur tot staldeur is het enkele reis 1,5 uur. Ik ga met de fiets en trein. Met de auto zou het 45 minuten zijn, maar ik heb geen rijbewijs. En ook helemaal niet de behoefte om die te halen. Soms baal ik weleens, maar kan toch geen eigen auto betalen. Ik probeer 3x per week te gaan, soms lukt maar 1x in de week. Met een paard dat 24/7 op de wei staat met vriendjes en voldoende toezicht kan dat ook gewoon.
Ideaal? Nee. Maar het was ofwel dichterbij op fietsafstand met alle ellende van kleigrond en niet fatsoenlijk buiten kunnen rijden in de polder vol asfalt en slechte/geen bermen. Ofwel zoals nu en dan als ik er ben heerlijk 3 uur of langer kunnen rijden in de Drunense duinen. Met 2x per week daar rijden ben ik (en paard) veel gelukkiger als elke dag in de polder bijna omver gereden worden.
Uiteraard wil ik graag dichterbij gaan wonen. Maar ja, dan moet er wel werk te vinden zijn. Dat heb ik helaas dan weer juist de verkeerde kant uit gevonden. Maar wat niet is kan nog komen. Uiteindelijk wil ik als reistijd maar +- 20 minuten fietsen.
Azmay schreef:Ik zou nooit langer dan een kwartier weg willen staan.
Of dat nou met de auto is of met de fiets.
Kostolany schreef:Bij een stal zat ik 45 min in de auto. Dit gaat wel van de tijd dat je bij je paard bent af. En heen en terug. Ook kost het je veel geld aan extra kosten auto.
Nu heb ik nergens last meer van toen mijn droom uit kwam...loop naar buiten en daar staan mijn paarden. Mis het reizen helemaal niet! Geniet meer!