fluffyfox schreef:Vervelend voor de ts....
Joehoe, je paard is 3,5 en al een half jaar onder het zadel. Een paard is pas rond het 6e jaar uitgegroeid. Je bent absoluut doordacht bezig lijkt het (wat wij zien zijn moment opnames) maar in mijn ogen word er niet aan het (lange termijn) belang van het dier gedacht.
Wat doet dit op zeer jonge leeftijd minimaal 3xper week rijden en allerhande oefeningen vragen nou echt met een lijf dat zo ontzettend in de groei is??! Ik val niet over het L starten in april, ik word verdrietig omdat je nu al bezig bent met waarmee je bezig bent. Hij is 3,5!
En overigens, mensen die schrijven ja hij glimt dus dit kan niet schadelijk zijn, wel eens van anti klit/glans spray gehoord....
Maar verdiep je eens echt in het dier, er is tegenwoordig zoveel meer bekend over anatomie en hoe je voor of tegen het dier bezig kan zijn. Hoe goed je bedoelingen ook zijn, soms is de realiteit dat de uitwerking toch niet het beste is (op lange termijn)
Zomaar een paar citaten uit alleen al je laatste post.
Je vind dat TS niet in het belang van haar paard bezig is. Dat ze ondoordacht is en niet aan het lange termijn belang van haar paard denkt. Dat waar ze mee bezig is jou verdriet doet. Dat ze haar paard schaadt.
Vind ik inderdaad niet zo respectvol overkomen.
Naast dat ik het totaal niet met je eens ben, maar dat zal duidelijk zijn.
Ik ben altijd in voor een interessante en zinnige discussie met iemand die verstand van zaken heeft. Maar de opmerking over het antiklitmiddel deed voor mij echt de deur dicht.