Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bowen schreef:Nicky91 schreef:Als iemand klaagt over zijn haar, hoofdpijn, hebben ze niet de goede cap..
Ik heb jaar in jaar uit hoofdpijn gehad door m'n cap, niet omdat die te klein was, maar omdat het te warm was.. Nu heb ik een UVEX (kost ook wat) maar ik heb geen raar cap hoofd meer, het zweet druipt niet meer over me gezicht, en m'n hoofdpijn is ook verdwenen!
Hier ben ik wel nieuwsgierig naar, wat zijn goede caps met niet zo'n dikke rand erin die vies en zweterig wordt (of die er in ieder geval uit te halen is om schoon te maken)? Die warm is en ellendig voelt?
Heb niet een hele goedkope cap liggen (ook geen hele dure), maar vind het dragen echt niet fijn. Die warme dikke laag die vanzelf een vieze laag wordt op mijn voorhoofd heb ik echt last van.
Als ik een cap had die ik niet echt onprettig zou vinden zou ik misschien wat makkelijker die cap opzetten. Dus als jij (of anderen) tips hebben voor fijn zittende caps, graag!
In middels 3 pagina's verder..
Ik heb wel heel lang moeten zoeken voor ik een cap vond die aan mijn eisen voldeed..
oji schreef:webster543 schreef:De verzekering betaald niet uit als ze te weten komen dat je geen cap droeg en je een letsel hebt die daardoor kon vermeden worden.
Zo...heb je daar voorbeelden van. Nogal een uitspraak. Wens misschien de vader van de gedachte?? Verzekering betaald wel degelijk uit. Net zoals de verzekering uitbetaald als je je rug breekt zonder bodyprotector, je nek breekt zonder nek protector en noem maar op. Het dragen van een cap is nl wettelijk NIET verplicht dus heeft de verzekering geen enkele grond om niet uit te keren. De verzekering van het ruiterbewijs misschien niet, die ken ik niet en heb ik niet, maar ziekenkosten verzekering zeker wel!
En wat een aanname dat rijden zonder cap alleen uit ijdelheid voorkomt.
Roweentje89 schreef:Altijd een cap op als je gaat rijden. Punt.
De enige uitzondering die ik daar gelaten vind is als er een foto-shoot is en het er voor de foto niet op past. Maar dan is het wel geheel voor eigen risico met alle gevolgen van dien als het fout gaat.
Nicky91 schreef:Bowen schreef:
Hier ben ik wel nieuwsgierig naar, wat zijn goede caps met niet zo'n dikke rand erin die vies en zweterig wordt (of die er in ieder geval uit te halen is om schoon te maken)? Die warm is en ellendig voelt?
Heb niet een hele goedkope cap liggen (ook geen hele dure), maar vind het dragen echt niet fijn. Die warme dikke laag die vanzelf een vieze laag wordt op mijn voorhoofd heb ik echt last van.
Als ik een cap had die ik niet echt onprettig zou vinden zou ik misschien wat makkelijker die cap opzetten. Dus als jij (of anderen) tips hebben voor fijn zittende caps, graag!
Sorry voor mijn late reactie!In middels 3 pagina's verder..
Hieronder een link van de cap die ik heb aangeschaft:
http://www.uvexcap.nl/index.php?item=uv ... 51&lang=NL
In de winkel heb ik er 219 voor betaald maar ik wilde gewoon weten hoe die zat op m'n hoofd. Ook zijn er maar een paar winkels die deze verkopen.
Je kan de hele cap strippen aan de binnenkant en dat uitwassen.. Ook heb je speciale winter en zomer voering(ik heb alleen de zomer voering).. Je hebt zelfs speciale oorwarmers(JA! ECHT WAAR! waren die 10 jaar geleden maar uitgevonden.)
Wat ik zeg ik heb er mee gereden toen het 30 graden was en ik had GEEN bezweet hoofd!
KellyR schreef:Roweentje89 schreef:Altijd een cap op als je gaat rijden. Punt.
De enige uitzondering die ik daar gelaten vind is als er een foto-shoot is en het er voor de foto niet op past. Maar dan is het wel geheel voor eigen risico met alle gevolgen van dien als het fout gaat.
Sorry maar dit vind ik zo een l*lkoek...
Je moet dus altijd een cap op hebben, maar...
Wanneer er een eng persoon met een camera voor je neus staat, en die camera maakt ook nog geluid en wie weet flitsen. Plus nog eens gekke geluidjes om de aandacht te trekken. En dan spreken we nog niet over de voorbijgangers die langs kunnen lopen, en door de focus op de cameraman kan het paard deze veel later opmerken en kan de schrik reactie dus groter zijn.
Ik snap toch wel dat je ziet dat hier 10x meer risico inzit dan gewoon een rondje bak hobbelen op een normale dag.