Rare 'rijtechnische' termen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:56

EmptyWords schreef:
dat is van MK de manvan Michelle, hij heeft 3 boeken uitgegeven, allemaal herzelfde... als je eens ongegeneerd in je broek wilt zeiken van t lachen :D

Hoe heten die boeken?? Lijkt me geweldig!

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:57

Michelle77 schreef:
Ik dacht, ik leer dit wel; en al snel wist ik dat ze met een “schoft” niet mij bedoelde

ik lig stuk _O- _O- _O- _O- _O-

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Geweldig topic. Nooit eens over nagedacht dat dit dus raar is...

* paard meer elektrisch maken
* been er aanhouden
* hand eraan
* ...

:+

cherell0

Re: Rare 'rijtechnische' termen

piano handen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:58

gek van paarden, knettergek van paarden en gek van paarden "de lotgevallen van MK de manvan"

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:58

Mijn instructrice heeft mij wel eens gezegd: 'Kietel hem maar eens met je spoor.'
Na afloop van de les kwam mijn vriend verhaal halen waarom ik mijn paard zomaar moest kietelen en of het paard dan ook moest 'lachen' :')

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:59

EmptyWords schreef:
gek van paarden, knettergek van paarden en gek van paarden "de lotgevallen van MK de manvan"

Thanx!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:08

Nog eentje. Houd je hobby/paard tussen je benen! Bij het springen wanneer je er half naast hangt.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:09

Silviabol schreef:
je zou de columns van "MK de Manvan" of zijn\haar boek 'gek van paarden' eens moeten lezen.
Komen ze allemaal voorbij en nog behoorlijk komisch ook :))

Dit is wel geniaal! Mijn man gaat recentelijk mee naar mijn paard...zal hem dit maar eens laten lezen!
, dan valt het bij mij nog wel mee... :j
Laatst bijgewerkt door VWestra op 04-12-15 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:09

hij is zwaar in de hand
hij blijft duwen
hij moet zelf zijn hoofd tillen
houd m aan je been

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:12

even mijn paard aftuigen.
even gouw mijn paard afmaken. (zijnde even het poetsen afmaken o.i.d.)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:12

D'r zit een nek op!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:13

een knipogende merrie

de eerste x dat ik dat hoorde... en ik maar naar de ogen kijken. Merrie was hengstig :p

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:14

hij loopt op 5 benen..

Joyce_R

"Meer de achterhand eronder!" Heeft m'n paard handen achter? :?

"Het achterbeen verder naar voren!" Het achterbeen afzagen en een paar centimeter naar voren plaatsen?

"Die kan lopen!" Uh ja elk paard kan toch lopen? _O-
Laatst bijgewerkt door Joyce_R op 04-12-15 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

"Op je kont zitten en niet op je doos" :')

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:18

Ooiooowwwww briljant dit! Die boeken ga ik gelijk ff opzoeken. Even lekker lachen dat kan ik zeker gebruiken!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:20

mrie schreef:
“….Nu moet je vooruit denken… Klein beetje kleinere ophouding, schoudervoor, schoudervoor, nee niet te veel dan gaat hij travers. En vooruit, twee passen en terug. Zo rijd je hem naar gedragenheid toe, telkens weer, kleinhouden, vooruit rijden en weer terug. Niet te lang laten worden dan valt hij uit elkaar. Blijf doorzitten.
Je laat hem uit elkaar vallen, iets meer stelling, kom op been….halve ophouding. Handen stilhouden, op de schoft. Leg ze maar lager… lager. ZO ja.. Juist, heel goed. Afwenden… Terugnemen en dan keertwending naar rechts. Niet te groot maken hij zwaait uit. Hij mag niet uit zwaaien… Volte tien meter, maak buiging. Kijk, nu buigt hij mooi in, voel je dat? In dat appuyement meer op je linker zitbeenknobbel zitten, recht blijven zitten. En zitten! ZITTEN!! Blijf je lang maken. Misschien moet je zitles overwegen….
Linkergalop, hij moet meer sprong maken. Ophouding en vooruit blijven denken, die hals moet omhoog…Hij is achter de loodlijn….Je paard moet beter leren zitten. Er onder met die benen. Kijk…dan kan hij pas gaan strekken. Nu contra…. Hou die stelling, hou die stelling. Nee hij springt over…Nogmaals. Nee overkruist, neem maar terug. Je PLUKT aan je stangteugel!!. Tril eens met je hand. Halthouden en vier stappen achterwaarts, meteen weer naar voren rechtergalop. Nee hij valt weer uit elkaar. Nogmaals…klein maken. Tik hem maar bij….Nu door het midden, draf, drie passen renvers, drie rechtuit en drie travers en ga door C rechterhand. Handveranderen M V met middengalop. Verzamelen VERZAMELEN!!”

Jazeker, een paard kan uit elkaar vallen, overkruist gaan, verzamelen, buigen, zitten en nog veel meer terwijl hij met een ruiter op zijn rug hard aan het werk is. Je zou bijna de dierenbescherming bellen. Ruiters moeten: “Zitten en zich tegelijkertijd lang maken. Vooruit denken terwijl ze teruggaan, stelling houden, bij tikken, hun zitbeenknobbels in de gaten houden, niet tegenspreken, verzamelen en nog veel meer….

Als je les hebt op een zeker niveau dan is dit zo ongeveer wat je instructeur allemaal tegen je kan zeggen. Gelukkig heb je dan al zo vaak les gehad dat je begrijpt wat hij bedoelt.

Dit is dus exact de reden waarom m'n vriend niet meer mee gaat na les
Hij snapt d'r geen hol van en vind veel "tegenstrijdig" om het zo maar even te noemen

Maar echt geweldig verwoord dit _/-\o_

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:23

"Leer hem zijn achterbenen te gebruiken"
Want die slepen er normaal achteraan :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:24

Uitschuiven. Je paard bijzetten. Als je frivool wilt western rijden doe je strings aan je zadel (nee, niet de minuscule slipjes maar van die franjetouwtjes, laat ook maar, is toch bijna hetzelfde).
Ik mis trouwens de kalkoenen. Daar hadden ze mij als beginnend paardenmeisje ook goed mee te pakken. Heb me serieus afgevraagd waarom je in hemelsnaam een paard op kalkoenen zou willen zetten. Arm gevogelte... :(:)

Och, zo had ik eens op dansles ook zoiets. We deden iets met in een rondje lopen en dat dat rondje dan steeds kleiner werd, maar door het pasje wat we er bij deden lukte dat niet. En dus stond iedereen, danslerares inclusief, een beetje beduusd te kijken, want wat ging er dan toch fout?!?
Paardenmiepje had het 'verlossende' antwoord: 'Door dat pasje zet je je binnenbeen teveel naar buiten en daardoor loop je de volte uit. Als je de volte wil verkleinen zou je eigenlijk het buitenbeen er wat meer onder moeten houden'. Ik vond het zelf volledig geloofwaardig en begrijpelijk...De rest iets minder. Na een ietwat ongemakkelijke stilte vroeg één iemand heel voorzichtig wat een volte was... _O-

O ja, die werkjes van DeManVan. Heerlijk. Heb bij alle de boekjes in een deuk gelegen. Zo herkenbaar. :D

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:32

Wat dachten jullie van uitstappen? We hadden een vriendin een Priveles kado gegeven omdat ze paardrijden geen sport vindt :D zei de instructrice na een half uurtje dat ze mocht uitstappen, vroeg ze: ' gewoon de deur open en er uit?' :') :')

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:40

"Het paard zit/staat hoog in het bloed". Extra veel bloed? Daar zit of staat 'ie dan?

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:41

Of er zit weinig bloed in.....

Het paard sluit zich af. (Met een sleuteltje?)
Waar is de instructeur?
In de bak! (Crimineeltje?)
En het paard staat in de box.
(Met rammelaar en baby activity center?)

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:54

GEWELDIG DIT!!!

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:36

HaHa zo super!
Verkeersmak, gaat hij dan niet aan de kletter als ik ervoorbij fiets :')