Wanneer hebben jullie voor het laatst zandgehapt ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:46

Ik zal het niet zo snel meer vergeten. 18 april afgelopen jaar, tijdens de zitcompetitie voorrondes. Dacht dat het alleen een spier kwestie was, maar na 7 maand nog bewegingsbeperking te hebben heeft er eindelijk een arts besloten dat er ook eens een foto van mijn heup gemaakt moest worden. Oeps foutje die was dus gebroken geweest. Jammer genoeg heeft de weekend arts direct na de val bedacht dat een foto niet nodig was (en ik op dat moment niet mondig genoeg was).

Tuurlijk weer rijden na 10 weken rust ed. Ergens in september een buitenrit gepland met een vriend van me. Paarden via een manege ergens in de duinen bij Haarlem. Ik weet het nu zeker, als mijn gevoel zegt dat ik niet op een kleine, slank dames paardje moet stappen, moet ik dat niet doen. Het ging de hele rut goed , ondanks haar nerveuze gedrag. Tot we een aanvaring kregen met een vlieger die naar beneden kwam. Madam wilde er in vliegende vaat vandoor gaan de duinen in, dat vond ik een minder goed plan ivm konijnenholen enzo. Dus haar letterlijk linksomgetrokken, met gevolg dat ik natuurlijk weer eens naast een paard zat op de grond.

Gelukkig niks aan over gehouden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:52

Vorige week zondag :+
Was super lekker aan het rijden, het ging echt geweldig maar door de harde wind vloog mijn jas door de bak en daardoor sprong Andor opzij en poef, daar lag ik :')

nicole_floor

Re: Wanneer hebben jullie voor het laatst zandgehapt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:13

Begin november nog. Paard dat die op een rodeo was en vond dat ik gelanceerd moest worden...

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:17

Woensdag avond en zit nu met mijn hand in het gips omdat mijn pink is gebroken...

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:21

Morgen 2 weken geleden :D
Tijdens een heerlijke duinrit, in galop een berg op. En een Schotse Hooglander die ons aanhoorde komen, stond op. Wij waren net de berg op, die Hooglander komt omhoog. En Andiamo stopt, springt op een duinbrand en draait naar links. In plaats van links ging ik rechtdoor en ik gleed met een koprol van hem af. En als kers op de taart bovenop een prikkelplant :')

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:22

Afgelopen zomer. Ik rijd in principe niet meer maar mocht mee op een buitenrit met het paard van een ex-stalgenootje. Diertje was in stap al de hele tijd wat aan het bokjes maken, maar afgeschoven op de vliegen. Vervolgens draafden we aan en ze flipte hem volledig! Ik viel op de grond en de pony rende over mij heen. Ik heb de cap die ik toen op had nog steeds, daar staat een hoefafdruk op... Gelukkig niks aan over gehouden en heel lief een nieuwe cap van de eigenaresse gekregen.

Was de laatste keer dat ik gereden heb.. :D

CleoFay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:30

Vorige week nog :+
Was al een tijdje geleden dat ik zand gehapt heb, maar zat zonder zadel op haar, met een fleecedekentje(lekker glad)... Tsja en toen ze ergens van schrok gleed ik er toch ecbt vanaf..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:48

Oh wat een geinig topic! :D ik zou het zelf niet weten, heb amper gereden de laatste paar jaar! Zal ervoor wel geweest zijn.

Hebben jullie ook dat het vallen heel raar voelt als je het al even niet meer bent 'gewend'? :P

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:08

Grappig topic!

Ik heb in augustus in een plas gehapt, op kamp, ponylief wilde takken eten , ze paste onder de taken maar ik niet :+ dus toen viel ik eraf. Echt zand was in januari (2x) :')

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:13

25-09-2015 om kwart voor 4 :') vergeet t nooit meer werd namelijk met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht omdat er een scheurtje in een wervel werd verwacht ... ja dat was jammer was trouwens dat ik die dag mee ging doen met die huijbergse drie daagse en 13km ging doen ... haalde helaas maar 800 meter ... -O-

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:24

Ik vorig jaar met springen. Paard weigerde en ik belande zo op mijn voeten :P de laatste twee keer dat ik ben 'gevallen' was altijd zo, dus ik mag niet klagen! Kon altijd zo weer opstappen en wegrijden :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:08

Ik een paar weken geleden... was aan het galopperen en ponylief zakt door zijn knietjes na een suffe struikelbeweging. Ik viel er echt in slow-motion af en we hadden beide niks. :D

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:12

Leuk topic! Ik ben toevallig afgelopen donderdag nog gevallen haha :P Springen met een jong paard, paard ging eerst netjes links af na het lijnt maar bedacht zich toen en ging toch maar rechts en ik nog steeds links :P

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:19

3 weken geleden! Heel jong ding, besloot opeens dat naar achter lopen ook wel kon, been eraan en ik kreeg me toch een rodeo van bokken :') bleef best lang zitten nog, maarja. Kwam wel heel dicht bij een staander neer, net gemist. Verder geen pijn gelukkig :D
Gister wel nog BIJ n paard gevallen, was aan t longeren en hij schrok etgens van, ging aan de kletter en trok me zo ondersteboven :') had m gelukkig nog vast en stond snel weer overeind, wel iets in mijn scheen verrekt ofzo, en mijn elleboog doet verrekte pijn :')

Leuk topic!

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:08

osanta schreef:
lolotjeh schreef:
haha ik afgelopen zomer heb ik nog vliegles gehad.
met als gevolg dat me "dikke" vinger echt dik werd en zwaar gekneust. :+
die zelfde dag ff naar het ziekenhuis geweest die zeiden dat het gebroken was maar vervolgens een week later voor controle werd er gezegt zwaar gekneust en ik ben nog steeds woest op dat ziekenhuis. -:(-

Oh bah , ik had laatst dus dat ik mijn voet onder de hoef had gekregen , en ik weet tot nu toe zeker dat er een scheurtje in zat , maar dokters bleven vol houden dat het gekneusd was zonder er foto's van te maken :/

artsen van tegenwoordig moet je vaak op hen neus wijzen op ernstige gevallen en moet je zelf bijna arts zijn om iets te kunnen uit te sluiten....
tja best zielig eigenlijk heb een hoog begaafde moeder en heb vaak genoeg amusand zitten kijken hoe mijn moeder ze op de vingers tikt terwel ze er geen opleiding voor heeft gehad. :+

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:34

Afgelopen woensdag nog!
Reed een lijntje van hindernissen aan en tot de laatste ging het goed. Alleen toen dacht paardlief dat het wel genoeg was. En dook er tussenuit en ik zat natuurlijk keurig voorover waardoor ik er naast lag.
Eerst met mijn cap tegen de staander, toen met mijn schouders de staander mee genomen en met mijn bekken op de punt van de voet van de staander gevallen :+
Nu mijn bekken gekneusd. En mijn schouders helemaal blauw. Maar gelukkig hadden ik mijn cap op! Dus geen last van mijn hoofd ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:36

In maart, toen heb ik echt weer het zand mogen testen...
Jakkes wat viel ik toen vervelend.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:43

Wat een timing dit topic.. Deze had ik eerder vanmiddag tegen moeten komen. Mijn laatste keer zandhappen was vanochtend, rond een uur of 10. Vervolgens was ik pas om 2 uur 's middags thuis na even bij de hap te zijn geweest.

Aangalopperen ging niet helemaal goed, paardlief ging de volte op, ik ging rechtdoor op een of andere manier. Vijf minuten op de grond gelegen, braaf eigenaresse van paard gebeld, voorzichtig overeind en gewoon naar paard gelopen. Deed wel iets zeer maar niet echt. Nog even stukje gereden, stap en draf, ging best lekker. Totdat ik na even stappen weer aan wou draven, auw, ging toch niet helemaal lekker. Eenmaal op stal en schoen uit; giga ei op m'n enkel.

Ouders niet thuis, dusja wat dan. Kon uurtje later bij de hap terecht dus eerst maar even naar m'n oom gereden (ehbo'er) die vlakbij het ziekenhuis woont. Hij heeft me even gereden en daarna ook thuis gebracht. Nu zit m'n enkel dik in een steunverband en mag ik de komende 3/4/5 dagen niet zoveel..

Maar ik moet en zal naar een concert gaan dinsdag, of m'n enkel beter gaat of niet. Werk morgen wel maar even braaf afgezegd, helaas.. had graag willen werken..

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:45

Sommige bokkers praten erover alsof ze wekelijks vallen :').

Laatste keer vlak voor de zomvervakantie geloof ik. Ik val niet zo vaak (meer :')).

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:54

Grashappen telt ook? :+
27 april 2014 :)) Zonder zadel op pony voor een leuke foto. Was pony het niet mee eens en na een flinke bok lag ik bijna in de sloot _O-

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:00

Haha wat een leuk topic al die verhalen :p
Toevallig gisteren nog zandgehapt. Zo hard op mijn rug gevallen dat mijn ribben pijn doen, best bijzonder :+

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:06

Euhmm ik geloof dat ik dit jaar niet ben gevallen *D
Behalve van mn pennyboard waardoor ik mijn arm brak

Romary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:24

3 weken geleden. Paard sprong over me heen toen ik op de grond lag, en raakt mijn hoofd met haar achterhoef. Gelukkig had ik een cap op. Hersenschudding... :+

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:35

2 jaar geleden. Mijn verzorgpaard bokte flink hoog toen ik aansprong in galop en het was gewoon niet te houden. Vloog er redelijk spectaculair af en had ook meteen ingescheurde enkelbanden. Ben wel weer opgestapt maar het deed teveel zeer om door te gaan.

Sindsdien heeft hij het niet meer voor elkaar gekregen. }:)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:57

Afgelopen mei..

Ik zat op het paard van een stalgenoot, omdat die niet zo braaf was buiten. Dat heb ik geweten :D
Het ging de hele tijd goed, bokken en steigers waren prima uit te zitten. Tijdens de gallop schrok hij van een hert en stond ineens omgedraaid, ik bleef wat achter in de beweging :+ (Lees ik ging gewoon nog recht door)

Binnenkort ga ik er weer op en zal vragen of er iemand met camera mee gaat :o