Mensen met paarden hebben geld zat!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:24

Janine1990 schreef:
Als ik het topic zo lees, schrik ik af en toe wel.
Vraag ik me af, hoe ziet jullie huis er uit? En hoe belangrijk vinden jullie dat?
Wij wonen nu 2 maanden in ons eerste eigen koophuis en dat is een erg mooi en ruim huis met nette spullen.
Juist doordat we de paarden nu aan huis hebben, besparen we geld dat we anders aan pensiongeld kwijt waren geweest.
In mijn kast hang voldoende nette kleding, het ontbreekt me aan niks, maar ik heb volgens mij ook veel minder 'eisen' dan jij.
Ik hou niet van uitgaan of elke maand/om de maand shoppen.
Draag zelden make-up, heb geen rijbewijs, rook niet, drink niet...
Met jouw levenstijl zou ik geen paard kunnen houden, maar dat is ook niet mijn wens.

Het is niet zo dat mensen met paarden per definitie een oud huis met enkel kringloopspullen hebben.
En voor de mensen die dat wel hebben; als ze maar gelukkig zijn, toch? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:27

KoudbloedKim schreef:
Janine1990 schreef:
Als ik het topic zo lees, schrik ik af en toe wel.
Vraag ik me af, hoe ziet jullie huis er uit? En hoe belangrijk vinden jullie dat?
Wij wonen nu 2 maanden in ons eerste eigen koophuis en dat is een erg mooi en ruim huis met nette spullen.
Juist doordat we de paarden nu aan huis hebben, besparen we geld dat we anders aan pensiongeld kwijt waren geweest.
In mijn kast hang voldoende nette kleding, het ontbreekt me aan niks, maar ik heb volgens mij ook veel minder 'eisen' dan jij.
Met jouw levenstijl zou ik geen paard kunnen houden, maar dat is ook niet mijn wens.

Het is niet zo dat mensen met paarden per definitie een oud huis met enkel kringloopspullen hebben.

Nouja, ik rook en drink ook niet :P Nouja, in het weekend wel eens een borreltje. Maar niet structureel.

Je geeft aan dat het je aan niets ontbreekt, maar dat ik veeleisender ben dan jij. Waaruit concludeer je dat?

Zoals ik ook tegen Ayasha zei, ook niet echt aan jou gericht, aangezien ik je nergens heb zien zeggen dat je overal op beknibbelt.

MarjanB

Re: Mensen met paarden hebben geld zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:29

Nou ik moet zeggen, ik ga mijn paard ook verkopen in het nieuwe jaar. Ik heb nu namelijk een huurwoning, wil gaan samenwonen en wil ook wel eens de kleren kopen die ik leuk vind in plaats van alleen hoog nodige kleding..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:29

Hihi ik reageerde gewoon op je post omdat je meningen vroeg, voelde me niet persoonlijk aangevallen hoor. :D
Overigens rijd ik in een vrij nieuwe auto ook nog. :o Die heb ik gekocht met spaarcenten (dus niet op afbetaling) die ik had staan door ook als 16jarige nooit uit te gaan en veel opzij te zetten :P
Ik ben altijd een lange-termijn denker geweest en altijd vrij voorzichtig geweest. Ik denk dat veel mensen die me niet kennen er van overtuigd zijn dat ik een dikke lening moet hebben lopen. _O-
Vakanties doen wij trouwens niet, allebei geen interesse in. :) Mijn man heeft honden die moeilijk aan andermans zorgen over te laten zijn en ik heb de paarden en door mijn medische toestand ga ik niet graag uit de buurt van "mijn" ziekenhuis. :o

Of je dat al dan niet erg vindt ligt denk ik aan je persoonlijkheid. Sommige mensen hebben nu eenmaal niks met materiele zaken, die worden niet ongelukkig van in een jutte zak lopen zolang ze maar naar hun beest kunnen. :)
Mijn man verkoopt overigens nog liever mij dan zijn 34 jaar oude auto. (niet zijn hoofdauto) _O- (bij wijze van spreken :D)
Mijn vroegere baas reist graag en had een loon waar ik alleen maar van kon dromen en die reed in een 16 jaar oud peugeot'je. Zolang dat ding reed, was dat prima voor hem. Die had niet eens paarden. :D
Het is maar net waar je waarde aan hecht.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:36

Klinkt hard, maar heb ik ook. Ik ben vrij per ongeluk tegen mijn huidige eerste paardje aangelopen, maar leaste toen al wel een paard waardoor ik een veel beter beeld had van kosten en tijd. Ik vind het zelf enorm fijn en veel rust geven dat als er iets aan de hand is ik het makkelijk zou kunnen betalen (de 3500 euro eerder genoemd zou ik zo kunnen ophoesten). Ik heb wel de mazzel dat ik totaal niet geinteresseerd ben in kleding en mode, m'n paardrijkloffie is echt 100 jaar oud, rij altijd met stalschoenen welke ik heb gehad en 1 rijbroek die ik heb heb ik echt al sinds ik 15 ben (ben nu 30).

Als je echt moet gaan bezuinigen op levenshonderhoud (denk eten, eigen zorg) en voor mij nog stukje extra (vakantie, keertje uit eten of uit, weekendje weg) dan zou ik denk ik wel serieus gaan nadenken of ik m'n paardenhobby niet op een andere manier kan indelen, hoe leuk het ook is om een eigen paard te hebben. Voor mij valt het echt onder de categorie "luxe".

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:37

en toch vind ik dat Bokt soms flink kan overdrijven kwa dierenarts potje.

Uiteindelijk maak je het altijd nog zo gek als je wil. Zo heb ik bij een boer gestaan en als ze bij hem te veel geld kosten, helaas dan werd het paardenbiefstuk. Moest hij dan maar geen paarden houden?

Waarom moet een paard geopereerd worden aan koliek? Ik denk wel 3x na, heb het regelmatig gezien en het traject is niet niks, als ze de operatie al overleven.

Daarnaast is het natuurlijk een dure sport, maar je kan het zo gek maken als je zelf wil.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:42

Ayasha schreef:
Hihi ik reageerde gewoon op je post omdat je meningen vroeg, voelde me niet persoonlijk aangevallen hoor. :D
Overigens rijd ik in een vrij nieuwe auto ook nog. :o Die heb ik gekocht met spaarcenten (dus niet op afbetaling) die ik had staan door ook als 16jarige nooit uit te gaan en veel opzij te zetten :P
Ik ben altijd een lange-termijn denker geweest en altijd vrij voorzichtig geweest. Ik denk dat veel mensen die me niet kennen er van overtuigd zijn dat ik een dikke lening moet hebben lopen. _O-
Vakanties doen wij trouwens niet, allebei geen interesse in. :) Mijn man heeft honden die moeilijk aan andermans zorgen over te laten zijn en ik heb de paarden en door mijn medische toestand ga ik niet graag uit de buurt van "mijn" ziekenhuis. :o

Of je dat al dan niet erg vindt ligt denk ik aan je persoonlijkheid. Sommige mensen hebben nu eenmaal niks met materiele zaken, die worden niet ongelukkig van in een jutte zak lopen zolang ze maar naar hun beest kunnen. :)
Mijn man verkoopt overigens nog liever mij dan zijn 34 jaar oude auto. (niet zijn hoofdauto) _O- (bij wijze van spreken :D)
Mijn vroegere baas reist graag en had een loon waar ik alleen maar van kon dromen en die reed in een 16 jaar oud peugeot'je. Zolang dat ding reed, was dat prima voor hem. Die had niet eens paarden. :D
Het is maar net waar je waarde aan hecht.

Ooh gelukkig, wilde er namelijk ook niemand persoonlijk mee aanvallen.

Ja een 30 jaar oude auto niet willen verkopen kan natuurlijk ook een andere reden hebben :D Was misschien wat slecht geformuleerd. :P Maar ik bedoel dan natuurlijk echt een oud barrel, niet zo'n opgeknapte, top onderhouden oldtimer. Want die hobby kan ik juist wel heel erg goed begrijpen en is niet bepaald goedkoop doorgaans.

Is ook absoluut waar hoor, dat het maar net is hoeveel waarde je er aan hecht. Maar ik denk ook dat afkomst een onderdeel is van hoe je wilt leven. Niet afkomst in de zin van rijke of arme ouders. Maar wat je gewoon bent. Je hoeft niet rijk te zijn om je huis sfeervol en mooi aan te kleden. Maar of het dan ook in de tijd past. En of je huis dan ook gewoon normaal CV verwarmd is (wat voor mij in ieder geval normaal is), is de vraag natuurlijk. In een jutezak lopen zou ik verschrikkelijk vinden. Ik vind het belangrijk om er representatief uit te zien. En veel van mijn nieuwe kleding gaat later wel door naar de paardenkleding hoor. Maar voor het rijden koop ik aparte sportshirts, en als supernette blousjes niet meer leuk zijn, gaan ze naar het Leger des Heils. Met het idee: Heeft iemand die het niet zo goed is er ook nog iets aan. Een van de voorbeelden die ik zag was dat alle kleding, zelfs de nette schoenen, afgestemd werden op later gebruik in de stal. Schoeisel voor in de stal koop ik daar speciaal voor. Ik weet bijna niet beter. Een enkele keer kan ik oude schoenen hergebruiken in de stal. Maar dat is omdat ik ze eerder gewoon mooi vond voor netjes.

Overigens ben ik ook wel iemand die altijd veel heeft gespaard. En dat dat er ook met de paplepel is ingegoten. Mijn zusje heeft dat ook ingegoten gekregen, maar die was wat wilder met geld. Gelukkig voor haar heeft ze ook geen hobbies zoals ik. Ik weet eigenlijk ook niet of ze hobbies heeft.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:45

Paarden kosten geld (veel geld) en zonder een goed inkomen kun je ze niet onderhouden. Neemt niet weg dat ik persoonlijk wel goed kijk naar wat wel of niet noodzakelijk is. Op dierenarts of hoefsmid bespaar ik niet, maar ik koop geen dure rijkleding, hoef geen setjes en zoek ook vaak naar 2e hands spullen als ik iets nodig heb.

Ook in kleding en spullen voor het interieur hoef ik geen dure moderne dingen.. Ik ben heel tevreden met mijn inrichting van Ikea en de kringloop / marktplaats. :D

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:47

Haha...nee, ik loop ook niet in een jute zak, en nee, ik rij ook niet in een 30 jaar oude auto :+

Begin dit jaar een bus van 2 jaar oud gekocht, met nog geen 18.000 km op de teller, waar de hondjes in kunnen, met het oog op mijn 2e baan.
Ja, ik heb er dus in de zomer nog een seizoensjob bij, als schaapsherder, dan is het veel dagen werken, maar met heel veel plezier. Die bus kan ik betalen omdat ik 2 jobs werk.

Ik moet voor mijn andere job netjes voor de dag komen, maar ik ben niet iemand die bij elk paar schoenen een handtasje moet hebben. Is aan mij niet besteed.
Niks liever als hier thuis met de oude plunje rondsjouwen.

Shoppen geef ik niks om, en vakanties ook niet.
De enkele keren dat we eens weggaan erger ik me meestal aan de herrie van het verkeer, wat ik hier thuis niet hoor.
Ik zeg altijd, waar andere mensen voor op vakantie gaan heb ik hier dagelijks :)

Ons huis? Een klein boerderijtje op veel grond.
Geen luxe, maar dit is ook een levensstijl waar we bewust voor hebben gekozen.
Onthaasten, slow cooking, dat soort dingen.

We zijn ook al jaren aan het verbouwen, en in de nieuwe keuken straks wil ik geen "standaard-keuken-blok" het moet iets zijn wat hier bij het huis past.
Wordt waarschijnlijk een houtgestookt fornuis. Niet alleen omdat hier geen gasleiding ligt, het zou simpel zijn dan maar een keramische kookplaat te nemen zoals velen die hebben, maar dat is mijn keuze niet.

Meubels, tja als het degelijk is (geen spaanplaat of prullaria) mag het bijv. ook een 2e hands leren bankstel zijn, mits het netjes uitziet en goed schoon te houden is.
Zou zonde zijn hier een dure designbank neer te zetten, de hondjes mogen er hier immers gezellig samen met ons op liggen.
Ook weer een keuze die je maakt...

Wat Ayasha zegt, sommige mensen hebben niks met materiële zaken.
Voor mij is een auto ook maar een blikje waar ik mee van a naar b kom.

.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:50

Westernfreak schreef:
Paarden kosten geld (veel geld) en zonder een goed inkomen kun je ze niet onderhouden. Neemt niet weg dat ik persoonlijk wel goed kijk naar wat wel of niet noodzakelijk is. Op dierenarts of hoefsmid bespaar ik niet, maar ik koop geen dure rijkleding, hoef geen setjes en zoek ook vaak naar 2e hands spullen als ik iets nodig heb.

Ook in kleding en spullen voor het interieur hoef ik geen dure moderne dingen.. Ik ben heel tevreden met mijn inrichting van Ikea en de kringloop / marktplaats. :D

Ik doel niet op het hogere segment wat inrichting betreft. Marktplaats is mij ook goed.
Maar prullaria. Een wandbord inrichten bijvoorbeeld, staat er iets op tafel, in de vensterbank? Heb je schilderijen aan de muur (en die van de Action tellen natuurlijk ook mee!)
Dat bedoel ik met de inrichting.

Meubels van spaanplaat zijn ook niet per se goedkoop. Niet zo duur dat ze 20 jaar mee moeten. Maar niet goedkoop nee.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:53

Azmay schreef:
Ik heb echt geen geld over, maar bezuinig niet op de gezondheid van mijn paarden. Als mijn paard duidelijk vast zit in haar rug komt er een osteopaat, als deze een poedertje aanraad komt dat poedertje er. Ik kies voor mijn paard, en zal ook echt doen wat ik kan om haar goed te houden.

Precies dit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:58

Janine1990 schreef:
[naam] schreef:

Nouja, ik rook en drink ook niet :P Nouja, in het weekend wel eens een borreltje. Maar niet structureel.

Je geeft aan dat het je aan niets ontbreekt, maar dat ik veeleisender ben dan jij. Waaruit concludeer je dat?

Zoals ik ook tegen Ayasha zei, ook niet echt aan jou gericht, aangezien ik je nergens heb zien zeggen dat je overal op beknibbelt.
Ik bedoel het niet rot hoor, maar ik lees vooral dat je fanatiek wedstrijden rijdt (die wens heb ik niet), veel rijdt met een niet zuinige auto (dat hoeven wij niet), regelmatig spulletjes shopt voor de aankleding van het huis (wij hebben alles meegenomen van ons oude huis wat ik daarvoor gratis heb overgenomen van mijn moeder), regelmatig nieuwe kleding koopt (die wens heb ik niet) en uitgaat.
Een heel ander leven dan dat ik heb.
Wij gaan hooguit 3 keer per jaar eens uit eten en zelden een dagje weg.
Ik ben vanuit huis vroeger ook niet echt luxe gewend, we hadden het niet enorm breed en konden dus niet elke maand of elk kwartaal nieuwe spullen of nieuwe kleding kopen.
Eén keer per jaar voor de nieuwe klas/school kregen wij nieuwe kleding of als er echt eens iets kapot was en we gingen 1 keer per jaar op vakantie in Nederland of Duitsland.
Later helemaal niet meer.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:58

Ja, deco hangt hier ook, van een olieverfschilderij tot een grote zeefdruk van Picasso (Guernica) *\o/*
Bloemen staan hier ook binnen en buiten op de vensterbank.

Waarbij ik de snijbloemen dan weer wel bij voorkeur in een oude kan van maastrichts aardewerk zet (gekocht bij de kringloop) ipv in een vaasje van de action.

Smaken verschillen, en dat is maar goed ook :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:04

@janine

Kleding, make up enz heb ik nooit wat mee gehad. Ook niet voordat ik een paard kocht.
Dat betekend geen jute zak :+ maar een spijkerbroek met algemeen blouseje, truitje blijft lang netjes als je dat niet veel nodig hebt.
Voor werk heb ik een uniform. Heerlijk!

Auto is nu 9 jaar oud en heb hem alweer 4 jaar.
Ik had er liever geen maar dan kan ik niet gaan werken.

In huis kopen we alleen vervanging als dat nodig is. Natuurlijk koop ik bij de action wel eens een gezellig prul ding.
Maar hier geen home cinema set of zoiets.
De oude tv is 18 jaar oud geworden. Helaas vorig jaar moeten vervangen. Had van mij nog tien jaar mee mogen gaan want die nieuwe geeft dezelfde programma's :D

Vakantie heb ik nooit wat gevonden. Dus ook daar geen verandering.

Als je echt een vakantie ganger bent. Houdt van luxe. Dan moet je inderdaad rijk zijn wil je daar paarden bij hebben.
Anders valt het best mee.
Het is maar net waar je het aan uitgeeft.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:12

bruintje123 schreef:
@janine

Kleding, make up enz heb ik nooit wat mee gehad. Ook niet voordat ik een paard kocht.
Dat betekend geen jute zak :+ maar een spijkerbroek met algemeen blouseje, truitje blijft lang netjes als je dat niet veel nodig hebt.
Voor werk heb ik een uniform. Heerlijk!

Auto is nu 9 jaar oud en heb hem alweer 4 jaar.
Ik had er liever geen maar dan kan ik niet gaan werken.

In huis kopen we alleen vervanging als dat nodig is. Natuurlijk koop ik bij de action wel eens een gezellig prul ding.
Maar hier geen home cinema set of zoiets.
De oude tv is 18 jaar oud geworden. Helaas vorig jaar moeten vervangen. Had van mij nog tien jaar mee mogen gaan want die nieuwe geeft dezelfde programma's :D

Vakantie heb ik nooit wat gevonden. Dus ook daar geen verandering.

Als je echt een vakantie ganger bent. Houdt van luxe. Dan moet je inderdaad rijk zijn wil je daar paarden bij hebben.
Anders valt het best mee.
Het is maar net waar je het aan uitgeeft.

Precies dat is ook mijn mening :+

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:18

Er zijn mensen die geld hebben en er zijn mensen die rijk zijn.

Ik hoor bij de laatste categorie en voel me enorm rijk, maar geld? Met twee paarden niet echt...haha. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:20

webster543 schreef:
Misschien een aansluitende vraag op TS haar openingspost :

Wie kan er, of hoeveel procent van de eigenaren, kunnen nu 3500€ neer leggen op tafel voor een levensreddende operatie?
Stel je paard/pony heeft kolieken en de DA zegt, enkel een OP kan hem redden. Kostenplaatje 3500€...

Toch wel benieuwd...

Ik laat mijn pony dan inslapen, ook dat is immers zorgen voor. Ik laat hem geen onnodige pijn lijden en laat hem gaan. T niet meer de jongste of de gezondste meer.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-11-15 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:21

Tja wat is rijk zijn. Ik denk daar regelmatig over na. En over al het geld dat ik al heb uitgegeven!! Dan denk ik ik zou rijk zijn, wat zou ik ermee doen? Een paard kopen :+ !!

Helaas kan je niet op alles voorzien zijn. Heb de laatste jaaaaren enorm pech gehad. Een potje specifiek voor DA kosten is er niet meer. Die keuze heb je niet zomaar op voorhand. Ik had ruim 5000 euro aan de kant staan een paar jaar geleden. Dit jaar is meer dan de helft van mijn loon opgegaan naar het paard. Paard gekocht 7000 euro. Paard na 6 maand een onduidelijke blessure dus veel moeten dokteren, paar keer kliniek totaal 4000 euro. En dan nog eens je stalgeld, lessen, hoefsmid,...
Dan nog eens auto gekocht, trailer gekocht, huis gekocht (gelukkig wel geluk mee gehad, waardoor ik niet erg veel kosten heb hieraan). Maar het geld is nu gewoon ook op. De stal, osteo en hoefsmid en kleine DA kosten kan ik wel gerust betalen van mijn loon. Moet ik niet echt wakker van liggen. En hopelijk bouw ik weer iets op, maar daarvoor mag er niets meer gebeuren. En neen ik ga niet meteen mijn paard daarvoor verkopen.
Al die mensen die 2000 euro aan de kant hebben... Als je echt pech hebt, en dat is de enige buffer dat je hebt, zal je er ook gewoon niet geraken.
Moest ik eens gewoon 1 jaar gewoon blessureloos/ziekteloos zijn dan is dat een heel ander verhaal. Of niet heel tijd pech hebben met zadels ect... (al 7 jaar niet meer meegemaakt helaas). Ben nu terug op zoek naar een zadel en dat zal met heel veel beraad zijn, en met een heeeeel kritische blik.
Dus ik moet best wel veel laten om een paard te hebben. Maar toch zou ik niet zonder paard willen.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:21

Ik denk dat de paardensport ook duurder is geworden doordat wij steeds meer weten over het welzijn van het paard. (let op aanname )

Er zijn meer soorten brokken te koop. We staan steeds meer stil bij de invloed van de ruiter op het paard. Nieuwe stromingen/ les methodes. Steeds meer maatwerk.

En ik kan deze ontwikkeling alleen maar toejuichen

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:27

dorientjuh schreef:
Azmay schreef:
Ik heb echt geen geld over, maar bezuinig niet op de gezondheid van mijn paarden. Als mijn paard duidelijk vast zit in haar rug komt er een osteopaat, als deze een poedertje aanraad komt dat poedertje er. Ik kies voor mijn paard, en zal ook echt doen wat ik kan om haar goed te houden.

Precies dit. :)

Hier net zo. Ik kan makkelijke dure da rekeningen ophoesten als dat nodig mocht zijn, omdat ik daarvoor gespaard heb.
We weten ook steeds meer en er is ook steeds meer mogelijk om alles zoveel mogelijk te perfectioneren, zodat het paard het beste krijgt wat er is.
Vroeger bestond er geen bitfitter, gingen paarden niet of veel minder naar een tandarts, fysio's en therapeutes bestonden allemaal in veel mindere mate dan nu.
Werden veel dingen ook niet nodig geacht wat nu wel zo is.
Mijn paard wordt bijvoorbeeld elk jaar gecheckt door een fysio, die tevens mijn zadel controleert naast de zadelmaker die ook elk jaar komt.

Jaa en hier worden indd wel die duren spullen gekocht als een kep, duur hoofdstel, tig dekjes incl bijpassende deken ect. Maar dat laatste is een hobby naast de hobby :D
En waarom, omdat ik dat leuk vind, het geld niet over de toonbank gooi in de gewone kleding winkels, of de kroeg.
Dat heet keuzes maken. Als ik geen paard had, had ik vast iets anders gevonden om het aan uit te geven. Misschien liep ik dan wel voorop bij de nieuwste mode?
Nu woon ik nog thuis, dus minder vaste kosten dus het kan.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:29

Ons huis ziet er prima uit, netjes aangekleed met prulletjes nieuwe keuken en volgend jaar krijgen we een nieuwe badkamer...
2 auto's en twee paarde trailer.
Nieuwe stallen, zelfs de honden hebben een nieuwe mand!
En nee mijn kleren zijn ook niet van jutte :P
Dus nee het ontbreekt ons ook aan niets...
Beetje raar vraag ook :o

bruintje123

Re: Mensen met paarden hebben geld zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:36

@tomorrow en alle andere jeugd.

Ik kom nog uit het tijdperk sparen voor een uitzet.
Wordt dat tegenwoordig niet meer gedaan?

Dat lijkt me erg moeilijk als je een paard hebt die niet bekostigd wordt door de ouders.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:45

Die heb ik al bij elkaar gespaard. Daarnaast groeit mijn spaarrekening gewoon door.
Hier worden weloverwogen keuzes gemaakt, maar daarnaast werk ik wel om er ook er een deel van uit te geven.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:45

Man man man die reacties weer zeg.. Pffff... zo vermoeiend.

Ik heb onlangs een budgettopic geopend op PaardenPraat. Om deze reden. Je moet voor de aardigheid is lezen.

Ik bezuinig wel degelijk, daarin maak je natuurlijk je keuzes.
Ik koop bijna nooit kleding voor mezelf.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:46

Janine1990 schreef:
Ik doel niet op het hogere segment wat inrichting betreft. Marktplaats is mij ook goed.
Maar prullaria. Een wandbord inrichten bijvoorbeeld, staat er iets op tafel, in de vensterbank? Heb je schilderijen aan de muur (en die van de Action tellen natuurlijk ook mee!)
Dat bedoel ik met de inrichting.

Meubels van spaanplaat zijn ook niet per se goedkoop. Niet zo duur dat ze 20 jaar mee moeten. Maar niet goedkoop nee.

Een kaal huis zou ik echt vreselijk vinden, ik breng er namelijk aardig wat tijd door. Inrichting en aankleding vind ik dus wel belangrijk, maar dat kan ook redelijk budgetvriendelijk gelukkig. :)

Met betrekking tot een koliekoperatie: ik heb een aantal jaren geleden voor de keuze gestaan. Mijn paard had verstoppingskoliek en een lichte verlegging van de darm. Kliniek 1 konden ze haar alleen in de gaten houden en hopen dat het beter werd, maar niet opereren. Kliniek 2 konden ze haar opereren.
Een operatie kostte :$ 5.000, de kans op genezing is niet groot. Het was een lastige keuze, maar ik ging voor geen operatie. Gelukkig kon ik mijn paard op dag 4 weer ophalen.