Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:Xyzutu2; ik begrijp je reactie wel, misschien ga ik zelfs wel deels in mee. Maar ik kan de handelswijze van TS ook goed begrijpen. Het is dat Zuidlaren en Hedel al net geweest zijn, anders hadden deze veulens wellicht daar op de markt gestaan. Vraag me ook af of die koeienboer waar ts ze van gekocht heeft, ze anders allemaal individueel de juiste (medische) verzorging had gegeven. Ook vraag ik me af wat dan de beweegredenen van die koeienboer zijn geweest om zo'n kudde welshveulens te kopen. ... hij heeft er toch niks mee? Ja misschien heeft hij paat honderd winst gemaakt?
Ymor schreef:Ik denk dat het nu ook klaar moet zijn met alle reacties over het aanklagen. TS heeft meerdere keren aangegeven dit niet te doen. Dat is haar keuze! Laten we dan vanaf nu de ontwikkelingen volgen van de paardjes.
Dustinlover schreef:Ik snap wat je bedoeld Xyzutu, maar een dierenbescherming had hier sowieso niet ingegrepen. Dat doen ze eenmaal niet zo snel. Ja misschien voor het veulentje wat dood is, maar dan nog waren hun al te laat geweest dus wat doe je dan.. Had ik het moeten laten liggen?
Ik ken de handel al te goed en ook de markten enzovoorts waar paardjes 10 verschillende eigenaren op 1 dag krijgen bij wijze van. Ik heb geen tijd om 12 pony's extra mak te maken enzovoorts. Ik ga ook de man niet aanklagen omdat ik weet hoe het in die wereld werkt, het is echt geen verkeerde man, ze staan in het gras maar wat betreft als er eentje bijna dood is dan zijn ze van de oude stempel. Ik ben zo niet en vele met mij niet.
De goede pony's zullen gelijk te koop komen, dat was de insteek al de hele tijd en zullen niet zomaar naar pennymeisjes gaan welke denken goedkoop een veulentje te kunnen redden, nee ik heb genoeg PB's gehad van mensen die echt weten wat ze moeten doen en ervaring hebben en zal ook echt niet ten koste van de gezondheid van veulentjes ze verkopen.