Aleeneh schreef:Tsja, wij gaan Mish wel op haar derde inrijden. We doen super rustig aan met haar en alles op geleide van haarzelf, wat zij aangeeft wat ze aankan.
Maar inrijden houdt bij ons in dat we eerst de basishulpen er op willen zetten, en dan gewoon de eerstvolgende tijd kilometers willen gaan maken buiten. Geen dressuur, niet aan het werk maar gewoon lekker buiten op pad het bos in en genieten op haar eigen tempo.
Een paar weken terug bood ze het longeren eigenlijk zelf aan, en toen hebben we besloten dat een paar keer met haar te doen zodat ze het principe leerde kennen. Nu snapt ze wat de bedoeling is en dan doen we weer rustig aan. Alles op haar tempo.
En op die manier is het denk ik helemaal niet zo schadelijk om in te rijden met drie. Wat schadelijk is is wanneer die net ingereden paarden meteen vol aan de bak moeten en maar van alles moeten kunnen omdat ze de sport in moeten.
Het vetgedrukte is precies zoals ik met mijn pony ook wil doen. Ik ben (nog) niet wedstrijdgericht bezig met paardrijden dus meer dan 2x per week zal ik de eerste maanden ook niet met hem rijden. En zelfs vanaf 2017 moet hij nog geen B proefje kunnen rijden. Dus doe ik er dan echt slecht aan? Dacht het niet!