Ergenissen op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:43

Seventeen schreef:
sasja0705 schreef:
Aan voer en weide beleid... stonf op een stal waar in de week netjes vroeg (tussen 6 en 7uur)en 4x gevoerd werd maar weekend was "uitslapen" , soms kwam ik om 10 en nog steeds niet gevoerd... en ik mij maar verbazen waarom paardlief meestal zondags de Da nodig had wegen koliek.
In totaal 7 keer
En dan nog de wei: belooft minimaal 4uur/dag. Jaaa...alleen maar in de zomer... in de winter dus om en om in de rijbak ... en toen die blank stond en er zich nog n trekker in vastgereden had ,was het helemaal over.Paarden stonden 4 dagen binnen.
Toen ik wat van zei kreeg ik lakoniek : dan ga je toch...
Wel raar dat in de jaren erna (op andere stallen en nu sinds eigen beheer ) nooit meer een koliek kwam...
Enig ergernis nu :mag zo weer watertrappen, hier regent het als gek.
Maar,ach ja,hoort erbij

Het dier zal wel zonder ruwvoer gestaan hebben, en daar kunnen ze best koliek van krijgen.
Dan is er iets niet helemaal goed als je paard er niet tegen kan om 10 uur zijn voer nog niet gehad te hebben... 10 uur is imo helemaal niet laat, voer zelf ook vroeger behalve op zondag, maar heb er nog nooit een met koliek gehad. (afkloppen)

sasja0705

Re: Ergenissen op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:00

Nee... probleem zit (en zat) echt niet in mijn paard. Alleen als ze onder de week stipt voeren en dan op eens 4 uur moeten wachten, dan schrokken ze naar binnen en als dan de andere voerbeurten dan wel weer op tijd zijn (dus niet 6 uur en dan 12 uur maar 10 en twaalf ) dan wordt dus het systeem over bord geholpen... kennelijk konden de andere paarden daar wel tegen en die mijne dus niet. Alleen raar dat hun nieuw aangeschafte paard naar een paar weken precies het zelfde had...

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:41

Lijkt mij dat ze sowieso te weing krijgen als er ruwvoer wordt geschrokt. Ik voer 2x per dag, maar zoveel dat er altijd nog iets ligt bij de volgende voerbeurt, ook geen paniek als ik eens een uurtje later ben.

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:26

Yeah Alaska is binnen *\%/* nog 2 weekjes en dan kan ze opgehaald worden!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:46

aman2002 schreef:

zit je wel in het goede topic?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 21:09

Naskapower schreef:
aman2002 schreef:

zit je wel in het goede topic?

Vroeg het me ook al af hahaha! :P

Op dit moment geen ergenissen, nouja.... op 1tje na... Dat m'n paard ontzettend aan het ruien is, mja is het weer voo zeggen we maar! Over tussen nu en 3 weken wordt ze iniedergeval geschoren!! :D

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:00

O ze stonden onder elkaar :') Sorry :o

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:33

Het feit dat in het begin alles mogelijk was en er rekening gehouden werd met mijn ziekte. Terwijl ik nu alleen maar gezeur krijg en opeens ook stallen en weiland uit moet mesten..

Patlican

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:38

Dat sommige mensen hun mest niet opruimen in de bak of paddock. Als je dan gaat rijden of je paard erin zet, je de schuld krijgt! Bloedirritant..

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:56

Mijn grootste ergernis, tevens de reden dat ik nu mijn eigen plekje heb, heeft niet zozeer te maken met de stalling maar met de mensen die er staan.
Paarden die duidelijk laten zien/merken dat ze pijn hebben en eigenaren die dat niet zien of willen zien. Eigenaren die rijden, maar de taal van hun paard niet spreken.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 00:50

Mijn ergernis als stal eigenaar zijn misschien ook eens interessant :P ik run een grootschalige stal (lees: 50paarden waaronder meer dan 30 pensionklanten)

en waar ik mij het meest aan erger zijn de roddels! Ik vraag me soms echt af waar men de verhalen soms vandaan haalt ?!
Ruw zijn tegen de paarden is ook een grote ergernis, mensen behandelen hun dier soms echt niet goed. Ziek paard niet voldoende rust geven, iedere keer ze rijden springen, ruw zijn in de mond,...
En zoals de meesten hier, mensen die hun troep niet opruimen, materiaal in het gangpad laten liggen, viezigheid zoals mest en haren laten liggen, springmateriaal niet opruimen,...
Oja en wat ik ook vervelend vind, is dat mensen hun paard buiten zetten en het halster en touw niet aan het hek laten hangen, altijd fijn als je ze moet binnen halen en nog allerlei halsters moet gaan uitzoeken, alsook geen halster aan de stal.

Vind mijn ergernissen al bij al nog meevallen ;) meeste dingen gaan hem om zaken waardoor wij veel tijd verliezen (lees: 1st troep opruimen voor we kunnen starten met werken)

muppet1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:25

Bij ons op stal is er echt 1 persoon die de rotte appel is . Liegen kan ze als de beste.
En als je haar face to face erop aanspreekt weet ze van niks.
ze heeft al vaker op haar kop gehad van staleigenaresse maar dan gaat het 1 maand goed.
Altijd achter rug om over ander praten .
Gelukkig zijn de rest van de stalgenootjes super leuk en gaat het prima onderling. Denk dat je overal wel iemand hebt die de sfeer goed kan verpesten.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 19:51

muppet1975 schreef:
Bij ons op stal is er echt 1 persoon die de rotte appel is . Liegen kan ze als de beste.
ze heeft al vaker op haar kop gehad van staleigenaresse maar dan gaat het 1 maand goed.
Gelukkig zijn de rest van de stalgenootjes super leuk en gaat het prima onderling. Denk dat je overal wel iemand hebt die de sfeer goed kan verpesten.

_/-\o_Dat heb je sowieso... Maar gelukkig dat er nog altijd leuke stalgenoten zijn! :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:53

muppet1975 schreef:

Oh ja, zo een hebben we er ook lopen bij ons. Die heeft over iedereen wat te klagen, en als iets fout gaat dan ligt het altijd aan een ander.. nooit aan hun. Een beetje zelf reflectie zou ze goed staan! Mensen op stal weten maar al te goed dat je dat soort verhalen met een korrel zout moet nemen. Zulke mensen horen er nu eenmaal bij!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:03

pfft.. mensen die de mest uit de bak niet opruimen
kippen van stalgenoot die heel de boel vies maken
als er spullen van me worden gepakt zonder te vragen, ik wil best wat uitlenen, maar vraag er gewoon even om

voor de rest heb ik het wel gewoon naar mijn zin hoor :+

MariskaDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:19

Mensen die hun mest na het rijden niet opruimen. En mensen die mijn borstels, hoevenkrabbers etc niet bij mij terugbrengen als ze ze geleend hebben maar ze bij hun eigen box laten liggen. Dan blijf ik me een ongeluk zoeken. .

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:26

Mensen die op alles commentaar hebben en "vriendelijk" voorstellen dat zij het wel even voor mij willen doen. Dan wordt het tenminste gedaan zoals het hoort. Met mijn paard! Ik was het als verzorgster wel gewend dat de eigenaar de nodige opmerkingen plaatste, maar met mijn paard bedenk ik vdmme zelf wel hoe ik het wil doen. En als ik er dan eerst 100 keer overheen heb willen hangen voordat ik erop ga zitten en dan eerst 100 keer erop wil zitten voordat ik ga stappen dan is dat mijn zaak. Maar daar denkt niet iedereen hetzelfde over zo blijkt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:10

@MariskaDream, ik zou het sws niet willen hebben dat andere mijn borstels etc zouden gebruiken en al helemaal niet zonder overleg.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:26

Mensen die - ongevraagd dan bedoel ik - langs de bakrand naar je privélessen komen kijken. Laat ons es effe lekker met rust! Ik kan me toch al zo slecht concentreren.

En mest laten liggen in de rijbak is ook niet zo chique.

Ook strontvervelend is van die zogenaamd belangstellende mensen die elke keer weer zeggen: hee, heb je nou al weer een nieuw dekje/deken/halster/borstelset whatever gekocht? als ze iets zien dat ze toevallig niet kennen .
Mensen die als je aan het rijdn bent in je poetskist gaan kijken wat je voor spullen hebt of in je zadelkast wat je voor nieuws hebt en hoeveel (gestolen wordt er nooit overigens). Moet dat nou?

Ik kan gewoon slecht tegen bemoeizucht. En tegen de meeste mensen, hahaha.

Ook: Je hengstenketting ongevraagd voor hun paard gebruiken waar je dan achter komt omdat ze 'm buiten aan een of ander paddock of weidehek hebben laten hangen. Met alle gevolgen van dien.

Verder is het een wereldlocatie, met een lekker ongedwongen sfeer verder, dus ik probeer m'n eigenhemerigheid maar een beetje te relativeren....

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 17:41

terpentijn schreef:
Mensen die - ongevraagd dan bedoel ik - langs de bakrand naar je privélessen komen kijken. Laat ons es effe lekker met rust! Ik kan me toch al zo slecht concentreren. Vooral als er iemand door het geroep van je instructrische er doorheen roept wat je moet doen, tja, wie geeft er nou les??? :')

En mest laten liggen in de rijbak is ook niet zo chique.

Ook strontvervelend is van die zogenaamd belangstellende mensen die elke keer weer zeggen: hee, heb je nou al weer een nieuw dekje/deken/halster/borstelset whatever gekocht? als ze iets zien dat ze toevallig niet kennen .
Mensen die als je aan het rijdn bent in je poetskist gaan kijken wat je voor spullen hebt of in je zadelkast wat je voor nieuws hebt en hoeveel (gestolen wordt er nooit overigens). Moet dat nou?

Ik kan gewoon slecht tegen bemoeizucht. En tegen de meeste mensen, hahaha.

Ook: Je hengstenketting ongevraagd voor hun paard gebruiken waar je dan achter komt omdat ze 'm buiten aan een of ander paddock of weidehek hebben laten hangen. Met alle gevolgen van dien.

Verder is het een wereldlocatie, met een lekker ongedwongen sfeer verder, dus ik probeer m'n eigenhemerigheid maar een beetje te relativeren....

:(:)

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:48

- mensen die hun zooi niet opruimen - omdat jij ervoor kiest allevier je paarden op één avond te rijden en daardoor haast hebt, hoeven andere paarden toch niet in de mestresten en hoevenprut van jouw paarden te staan? Gewoon even opvegen die hap. Kost nog geen minuut per paard.

- mensen die neerbuigend doen naar anderen - werd een keer letterlijk uitgelachen door een twaalfjarig dressuurwichtje. Dat maakt me op zich niks uit, maar het is wel een beetje sneu als je er trots op bent dat je beter rijdt dan ik: ik rijd net een jaar paard, zonder les, dus do the math.

- mensen die niet goed met hun paard omgaan - onjuist gebruik van hulpteugels, voortdurend in de mond zagen, het paard straffen terwijl je zelf iets fout doet, etc.

- een combinatie van de twee bovenstaande ergernissen - mensen die niks van je willen aannemen omdat je zelf nog niet zo lang/goed rijdt. Dat iemand niet goed kan rijden, wil niet zeggen dat diegene niks van paardrijden of paarden weet, verdorie!

Zoooo, mijn gal is gespuwd! :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:16

Dan ben ik echt blij met de stal waar is sta.
Voorheen waren er wel minder fijne pensionklanten, maar die zijn weg.

Nu zijn we met een leuke groep. Ieder doet zijn eigen ding.
Omdat ik op een manege sta zijn er veel kinderen, maar geen een die zich vervelend gedraagt.
Ik vind het juist heel gezellig.

De paarden worden goed verzorgd. Manege en pension. Lekker bij elkaar in de kudde. Dus geen onderscheid.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:19

Ik weet niet of het al genoemd is maar ik krijg altijd de kriebels van mensen die zichzelf 'mama' noemen van hun paard...

Je bent zijn moeder niet en het is niet je kind...

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:23

Zizipicoleo schreef:
- mensen die niet goed met hun paard omgaan - onjuist gebruik van hulpteugels, voortdurend in de mond zagen, het paard straffen terwijl je zelf iets fout doet, etc.

Ik sluit me aan bij het boven genoemde, en verder heb ik een onwijs leuke stal met leuke paarden en leuke mensen. Mij hoor je niet klagen :D en mijn paard ook niet haha... *\o/*

kimmie636

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:27

Mensen die voor dierenarts gaan spelen, en als je geen hulp/ mening vraag die toch heel 'aardig' naar je hoofd geslingerd worden